Fitness Seller

Mijn weg naar balans

  • Topic starter Aline
  • Startdatum
  • Reacties 327
  • Weergaven 19K
  • Volgers 27

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Hier nog iemand die zich in jouw verhaal herkent. Na jarenlang marathons te hebben gelopen, geblesseerd geraakt en de cardio verslaving voortgezet in de sportschool (doordeweeks minimaal 1 uur per dag op cross- en hometrainer en daarna wat kracht en in de weekenden maar liefst 3 uur). En "gelukkig" kwam toen de corona om de hoek kijken en werd ik min of meer verplicht om te stoppen met sporten. Ik ging vervolgens wel iedere dag een uurtje wandelen, maar dat is natuurlijk een enorme vermindering ten opzichte van daarvoor. Toen de sportscholen eindelijk weer open gingen, ben ik de focus op krachttraining gaan leggen. In het weekend op beide dagen nog een uurtje cardio en doordeweeks drie keer een half uurtje. Dat bevalt goed en ik wil op die manier mijn conditie wel op peil houden. Dus dat dwangmatige herken ik volledig en jouw log is een mooie inspiratie om te zien dat het mogelijk is daar langzaam vanaf te komen. Dankjewel daarvoor!

Samengevat: dikke in!
 
Hier nog iemand die zich in jouw verhaal herkent. Na jarenlang marathons te hebben gelopen, geblesseerd geraakt en de cardio verslaving voortgezet in de sportschool (doordeweeks minimaal 1 uur per dag op cross- en hometrainer en daarna wat kracht en in de weekenden maar liefst 3 uur). En "gelukkig" kwam toen de corona om de hoek kijken en werd ik min of meer verplicht om te stoppen met sporten. Ik ging vervolgens wel iedere dag een uurtje wandelen, maar dat is natuurlijk een enorme vermindering ten opzichte van daarvoor. Toen de sportscholen eindelijk weer open gingen, ben ik de focus op krachttraining gaan leggen. In het weekend op beide dagen nog een uurtje cardio en doordeweeks drie keer een half uurtje. Dat bevalt goed en ik wil op die manier mijn conditie wel op peil houden. Dus dat dwangmatige herken ik volledig en jouw log is een mooie inspiratie om te zien dat het mogelijk is daar langzaam vanaf te komen. Dankjewel daarvoor!

Samengevat: dikke in!
Erg herkenbaar, vroeger tegen een lichte stoornis aangezeten met bewegingsdrang, compensatiedrang en voeding (beetje anorixia athletica / boulimia / OCD-achtig, in lichte mate). Nu een goeie balans gevonden. :)
 
Erg herkenbaar, vroeger tegen een lichte stoornis aangezeten met bewegingsdrang, compensatiedrang en voeding (beetje anorixia athletica / boulimia / OCD-achtig, in lichte mate). Nu een goeie balans gevonden. :)
Fijn om te lezen dat je nu een goede balans gevonden hebt.
Hier dus dezelfde situatie. Van alles een beetje op weg naar balans. :cheer:
 
Goedemorgen! Pullday op het programma vanmiddag. Dus die plaats ik later vandaag ;)
Eerst zou ik een tekst willen delen die ik vanmorgen online plaatste.
Niet direct BB gerelateerd maar wel logwaardig misschien, maar ik vind t zelf wel even de moeite waard om te plaatsen.
Vooral omdat er een aantal leden meelezen met een overeenkomstig verleden en heden.



119006922_1021985264928169_1581393786921822573_n.jpg


Gisteren bedacht ik me opeens hoe goed het met me gaat. Ondanks het feit dat ik er nog lag niet ben;het sjoemelen met eten van jaren geleden is voorbij en het "op gevoel" eten gaat meer en meer vanzelf. Ik herinner me de onstilbare drang naar eten van jaren geleden, als ik die enorme hoeveelheden binnen had, ik er weer zó snel mogelijk vanaf kwam. De angst, het schuldgevoel, de pijn, de uitputting. Het niet eten wat ik zelf niet meer in de hand had. Sjoemelen, verstoppen, gevoel als een zombie te leven, niets meer te voelen. Het volvreten, naar de bakker om net te doen alsof ik visite kreeg maar die gebakjes alle 4 zelf achter elkaar opat.
Maar nu...nu heb ik nooit meer cravings, eetbuien of compenseren, het is voorbij..afgelopen, basta. Ik neem een stukje chocola en het is goed, ik neem een gebakje en het is goed. Geen alles of niets, geen onstilbare drang. Blijkbaar heb ik die verslaving de rug toegekeerd. En de volgende magische woorden hebben me daarbij geholpen: geen restricties;voor mij overeenkomstig met "loslaten"
Mijn inzichten en mentale groei van de laatste jaren lijkt zn vruchten af te werpen. Het is niet makkelijk, er zitten vreselijke dagen tussen en juist door die dagen merk ik de vooruitgang. Die dagen leren me de andere dagen te waarderen.
Iedere week stel ik mezelf doelen verder richting mijn definitie van een gelukkig en "vrij" leven. De ene week een groot doel, de andere week één of een paar kleintjes. Af en toe merk ik dat het doel te hoog gegrepen is. In plaats van mezelf een minkukel te vinden en te straffen stel ik nu bij tot haalbaar en pak de rest dan later wel weer op. Bijvoorbeeld het leren luisteren naar mijn lichaam, rustdagen invullen, zelfacceptatie, grenzen stellen, meer proberen te genieten van het leven buiten sport en eten om. Maar ook andere dingen als minder zout eten, meer water/vocht drinken etc. Binnenkort staat er een grote uitdaging op de planning. Daarover later meer.
Kortom, leren leven is waar ik mee bezig ben. Als ik er bij nadenk is het best raar. Wat voor veel mensen normaal is ben ik mezelf aan het aanleren. Een bijzondere, soms vreselijk moeilijke maar ook een prachtig mooie weg om te bewandelen.
❤
 
Laatst bewerkt:
Wat fijn om te lezen dat je je zo goed voelt! Ga zo door :heart: . En wat dat plaatje betreft kan ik me ook wel in vinden. Compleet andere situatie, maargoed , onthoud ook altijd dat er zonder slecht geen goed zou zijn
 
Wat fijn om te lezen dat je je zo goed voelt! Ga zo door :heart: . En wat dat plaatje betreft kan ik me ook wel in vinden. Compleet andere situatie, maargoed , onthoud ook altijd dat er zonder slecht geen goed zou zijn
Mooi verwoordt! Precies dat dus :heart:
 
Oke dan, daar zijn we weer. Vanmorgen gewerkt, vanmiddag pull op het programma.
Ging eigenlijk wel lekker, weer 50/50 thuis en gym gepakt.
En nog een vraagje, zou het kunnen dat ik meer testosteron ga aanmaken door de gehele ontwikkeling? Mijn zweet begint zo mannelijk te ruiken :roflol:

Lateral Pulldown
4x12x 36kg

Small Grip Lateral Pulldown
3x12x 32kg

Cable Seated Low Row
4x12x 36kg

Face Pulls
4x13x 32k

Biceps Cable Curl
4x12x 27kg

Zottman Curl DB
3x11x 8.5kg (per DB)

Concentration Curl DB
3x11x 7kg

Single Arm Row DB
3x13x 16kg

Cardio:
50 min crosstrainer, het heen en weer naar de supermarkt 2.5km wandelen

Huidige status
0909.jpg
 
Dat zijn al serieuze kanonnen die je daar hebt!
 
Meer definitie dan de mijne :roflol:
 
Ja hoor...er is altijd wel weer een ongeleid projectiel dat het voor elkaar krijgt. In de rug geschoten. En niet tijdens een oefening, nee hoor, gewoon door onbezonnen omgaan met dumbells. Verkeerd tillen dus. Wat ik vorige week deed gooide ik per ongeluk nog even in de herhaling.
Vlak voor de squad natuurlijk 😅🙈
Eerder was die rug wel een dingetje, vandaar ik t nu ook herken als 'Verkeerd tillen/houding' In mijn hardloopperiode nooit meer last van gehad. Maar nu, inmiddels 3 weken niet meer hard gelopen gaat ie zeuren. Als ik niet te veel spierpijn heb zondag ga ik n klein rondje proberen. En dan toch misschien elke week weer. Áls het werkt want zoveel zin heb ik er niet in 😂
Vandaag wel doorgezet, vanmiddag wandelen om los te houden en dan zien we morgen weer even hoe het voelt.

Bulgarian Split Squad
4x12x 12.5kg (per DB +2.5 kg pd tov vorige training )

Static Lunge
4x13x 12.5kg (per DB)

Heel Elevated Squad
4x12x 12.5kg (per DB, +2.5kg pd tov vorige training)

Lateral Lunges
3x24x 17.5kg (1 DB)

Leg Press
3×12x 64kg (+5 kg tov vorige training)

Leg Extension
4x12x 50kg

Hip Abduction
3×12x 56kg (+2kg tov vorige training)

Calve Seated Extension
3x13× 82kg

Cable Crunche
20x 45kg, 3x15x 50kg (wat een leuke afwisseling deze oefening!)

Hanging Knee Raises
4×20x bw

Cardio:
Wandelen, 15km

Voeding:
*Ontbijt:
Preworkout
20 gr havermout, 30 gr brinta, 30gr rijstebloem, 3/4 courgette, 20gr eiwitpoeder, 5 gr nutrifoodz detox

*Tussendoor:
Eiwitreep

*Lunch:
1 boterham kaas/gebakken ei, 1 boterham pindakaas/sambal en 1 boterham roomboter/hagelslag

*Tussendoor;
2 Rijstwafels, 1 pakje (125 gr?) kalkoenfilet, vijgenspread, 1/2 paprika en mosterd

*Diner;
1 biefstuk, 100 gr sobanoodles, 400 gr Thaise roerbak, 1/2 paprika, 1/2 bakje champignons, sesamzaad, 1 el pindasaus, azijn, zoetstof, gemberpoeder en sojasaus

*Tussendoor en prebed;
Stukje bon bon bloc
300gr kwark, 1.5 appel, 10 gr rozijnen, 30 gr noten en 5 gr nutrifoodz gold.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor...er is altijd wel weer een ongeleid projectiel dat het voor elkaar krijgt. In de rug geschoten. En niet tijdens een oefening, nee hoor, gewoon door onbezonnen omgaan met dumbells. Verkeerd tillen dus. Wat ik vorige week deed gooide ik per ongeluk nog even in de herhaling.
Vlak voor de squad natuurlijk 😅🙈
Eerder was die rug wel een dingetje, vandaar ik t nu ook herken als 'Verkeerd tillen/houding' In mijn hardloopperiode nooit meer last van gehad. Maar nu, inmiddels 3 weken niet meer hard gelopen gaat ie zeuren. Als ik niet te veel spierpijn heb zondag ga ik n klein rondje proberen. En dan toch misschien elke week weer. Áls het werkt want zoveel zin heb ik er niet in 😂
Vandaag wel doorgezet, vanmiddag wandelen om los te houden en dan zien we morgen weer even hoe het voelt.

Bulgarian Split Squad
4x12x 12.5kg (per DB +2.5 kg pd tov vorige training )

Static Lunge
4x13x 12.5kg (per DB)

Heel Elevated Squad
4x12x 12.5kg (per DB, +2.5kg pd tov vorige training)

Lateral Lunges
3x24x 17.5kg (1 DB)

Leg Press
3×12x 64kg (+5 kg tov vorige training)

Leg Extension
4x12x 50kg

Hip Abduction
3×12x 56kg (+2kg tov vorige training)

Calve Seated Extension
3x13× 82kg

Cable Crunche
20x 45kg, 3x15x 50kg (wat een leuke afwisseling deze oefening!)

Hanging Knee Raises
4×20x bw

Cardio:
Volgt

Voeding:
*Ontbijt:
Preworkout
20 gr havermout, 30 gr brinta, 30gr rijstebloem, 3/4 courgette, 20gr eiwitpoeder, 5 gr nutrifoodz detox

*Tussendoor:
Eiwitreep

*Lunch:
1 boterham kaas/gebakken ei, 1 boterham pindakaas/sambal en 1 boterham roomboter/hagelslag

*Tussendoor;
2 Rijstwafels, 1 pakje (125 gr?) kalkoenfilet, vijgenspread, 1/2 paprika en mosterd

*Diner;
1 biefstuk, 100 gr sobanoodles, 400 gr Thaise roerbak, 1/2 paprika, 1/2 bakje champignons, sesamzaad, 1 el pindasaus, azijn, zoetstof, gemberpoeder en sojasaus

*Tussendoor en prebed;
Stukje bon bon bloc
300gr kwark, 1.5 appel, 10 gr rozijnen, 30 gr noten en 5 gr nutrifoodz gold.
Balen van je rug meis! Hopelijk lukt het met een klein rondje lopen om het er weer uit te krijgen.
Fijn weekend!
 
Balen van je rug meis! Hopelijk lukt het met een klein rondje lopen om het er weer uit te krijgen.
Fijn weekend!
Lief van je, dank!
Ja, ik ken het van mezelf, til ik vanuit mn rug en bam. Mis. Moet er echt beter op gaan letten nu want wil nog graag langer mee ;)
Het duurt vaak een paar dagen, wandelen werkt wel om niet te stijf te worden, dus hopelijk helpt t een beetje mee.
Goed te lezen trouwens dat jouw rug stukje bij beetje beter gaat! ook een heel fijn weekend x
 
Het wandelen gisteren heeft geen fluit geholpen en ik ben nog minder mobiel dan een 85plusser. zegt genoeg over de rug. Het is echt het tillen. Training ging voor mn gevoel ruk vanmorgen maar ik weet dat ik wel heel tevreden mag zijn want heb aangepast en bepaalde oefeningen lichter uitgevoerd. Want ik wil nog graag een paar jaar langer mee. Ik had m over kunnen slaan om rust te pakken, niet gedaan, ik denk vaak in oplossingen, als het dan nog niet gaat kan ik altijd nog stoppen.
Tevens wordt het tillen echt een aandachtspunt, vanuit de benen, waardoor die ook sterker gaan worden. Merk nu dus dat ik veel te veel vanuit de rug doe. Toeval bestaat niet...Het is weer een signaal!

UB

Incline DB chest press
4×12x 12.5kg ( per DB -1kg tov vorige training)

Incline DB Row
4x13x 12,5kg (-1 kg tov vorige training Per DB)

Bent over Row (aangepast, op bankje)
3x12x 10kg (Per DB)

DB reverse Fly (aangepast, op bankje)
3x12x 5kg (Per DB)

DB Shoulder Press One Arm
3×13× 10kg

Truckdrivers
3×12x 10kg (+1.5kg tov vorige training)

Tricep extension
3x12x 10kg (per DB)

Tricep Crossover
3x12x 8.5kg

Bicep Plated Curl
3×12x 12.5kg (+2.5kg tov vorige training)

Bicep Spider Curl
3x12x 8.5kg (per DB)

Cardio;

1 uur crosstrainer

20200912_105058.jpg

Voeding
*
Ontbijt;
Preworkout
20gr havermout, 30gr rijstebloem, 30gr brinta, 20 gr eiwitpoeder, 5gr nutrifoodz detox, 3/4 courgette

*Tussendoor;
Eiwitreep xxl cookies and cream

*Lunch;
Boterham haring, boterham pindakaas sambal, boterham roomboter hagelslag

*Tussendoor;
Punt appeltaart

*Diner;
5 rostirondjes, biefstuk, ui en champignons, broccoli

*Tussendoor en prebed
1 stukje bon bon bloc
300 gr kwark, kaneel, 5 gr nutrifoodz gold, gemengde noten, rozijnen, appel
 
Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven