AndroidHealthClinic

Mijn weg naar balans

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Nog maar net je log ontdekt, en uiteraard ga ik volgen! Respect voor je openheid en eerlijkheid in de beginpost, het is niet evident om dit voor een hoop vreemden uit de doeken te doen.
Dankje Bubs, en leuk dat je meeleest!
Klopt. Het is niet zomaar even iets. Toch heb ik het gedaan omdat iedereen dit van me weet, en ik het belangrijk vind hier meer openheid aan te geven. Juist om andere mensen te laten zien dat het zo veel meer voorkomt dan gedacht. En dat mensen er niet alleen mee hoeven rondlopen. Dat er een soort van keuze is.

Fijn weekend!

Vrijwel, maar andere beweging armen. Op bankje vuisten verticaal, voorover horizontaal en beweging "wijder". Kan t niet goed uitleggen
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Op bankje wijzen je duimen naar voren, neutral grip, en houd je je ellebogen dicht langs de romp. Bent over row duimen naar elkaar toe, ellebogen verder uit elkaar bij het optrekken.

Dat is dus ook wat me in mn nek loopt te hijgen "ik wil dat ook kunnen "
Maar ik ken mezelf...ik moet mezelf momenteel nog even behoeden voor obsessies en mijn doelen die op dit moment belangrijk zijn vasthouden. Dat DL en SQ als een malle kan altijd nog wel. Eerst een beetje balans in de tent, spieren opbouwen en sterker worden.
Maar begrijp jou al te goed 🙃

Ieder zijn eigen stijl natuurlijk. Het is dat de échte strongman gym hier in de buurt weg is, anders was ik er elke dag banden aan het flippen, stenen aan het tillen, noem het maar op, nog leuker :D. Je hoeft het natuurlijk niet gelijk als een malle te gaan doen, begin maar eens met de stang ;).

Ieder zijn eigen stijl natuurlijk. Het is dat de échte strongman gym hier in de buurt weg is, anders was ik er elke dag banden aan het flippen, stenen aan het tillen, noem het maar op, nog leuker :D. Je hoeft het natuurlijk niet gelijk als een malle te gaan doen, begin maar eens met de stang ;).
Klein beginnen 🤣 zo is dat!
Ja daar hou ik ook wel van. Heb dat dus met werk. Heb een zittend beroep maar t liefste was ik heel de dag aan het sjouwen en slepen. Rop- en scheurklusjes help ik graag aan mee . Kruien, slopen, slepen,sjouwen. Dat.

Ha Aline! Net de openingspost van dit topic gelezen en ik herken best het e.e.a. van wat je schrijft. Ik vind het super knap hoe je nu bezig bent en weet zeker dat je met deze motivatie en mindset die balans blijvend zult vinden.
Ik blijf graag meelezen hier :)

Ha Aline! Net de openingspost van dit topic gelezen en ik herken best het e.e.a. van wat je schrijft. Ik vind het super knap hoe je nu bezig bent en weet zeker dat je met deze motivatie en mindset die balans blijvend zult vinden.
Ik blijf graag meelezen hier :)
Hé wat leuk! Dat je graag blijft meelezen natuurlijk, niet dat je eea herkent (heb liever dat deze mentale struggles voor altijd uit onze wereld verdwijnen..)

Ik wil eigenlijk iets meer gevoelens en gedachten posten. Merk dat het wel makkelijk is om 'even snel' de training te loggen en weer door te vliegen met de dagelijkse dingen.
Dank voor je lieve woorden! Stay strong, never give up en het aller- allerbelangrijkste; wees een beetje lief voor jezelf, je bent het waard :heart:

Dat is dus ook wat me in mn nek loopt te hijgen "ik wil dat ook kunnen "
Maar ik ken mezelf...ik moet mezelf momenteel nog even behoeden voor obsessies en mijn doelen die op dit moment belangrijk zijn vasthouden. Dat DL en SQ als een malle kan altijd nog wel. Eerst een beetje balans in de tent, spieren opbouwen en sterker worden.
Maar begrijp jou al te goed 🙃
Je hoeft toch ook niet squatten en deadliften als een malle?

En is toch ook niets mis mee dat je iets wil kunnen. Krijg het idee dat je nogal hoge doelen voor jezelf stelt.

Je hoeft toch ook niet squatten en deadliften als een malle?

En is toch ook niets mis mee dat je iets wil kunnen. Krijg het idee dat je nogal hoge doelen voor jezelf stelt.
Momenteel juist niet, dat wil ik niet meer. Zit wel in de aard van het beestje ;) Daarom ga ik eerst ook lekker zo verder. Niet te mal

Als eerste :

Enorme respect voor jou en wat een pracht verschil op de foto's !

Ik heb het begin gelezen, ga zo even verder lezen maar wou wel alvast reageren.

:clap:😘

De weegschaal gaf vanmorgen 61.9 aan. Ten opzichte van 62 vorige week dus 0.1kg er af. Miniem verschil maar toch, t moet omhoog. Ik ga dus door met cardio minderen en kijken waar ik volgende week op uit kom. Dan weer bijstellen zo nodig.

Heb 2 beroerde nachten achter de rug, veel wakker, niet door kunnen slapen, onrust. Afgelopen week ook al eens. Heb een mok warme melk gepakt en weer mn bed in.
Opeens kreeg ik een ingeving welke door mijn gewicht vanmorgen nog aannemelijker werd...volgens mij komen dit soort beroerde nachten voort uit een tekort. Als ik dus meer verbruik dan ik binnen krijg slaap ik slechter. Vermoeden dus. In de tijd dat ik aan ultralopen deed had ik dit namelijk ontzettend vaak. En de laatste maanden slaap ik veel beter..tot de afgelopen nachten. Dus een leuke uitdaging om te kijken dit idd de oorzaak is.

Vandaag rustdag dus een beetje preppen voor komende week, huishouding en vanmiddag in de stad kijken of daar nog een beetje te zien is :)

Fijne zondag allemaal!

Vind dat je nog behoorlijk wat cardio doet. En in de gym/thuis en dan ook nog km's buiten. Hoe ga je dit afbouwen?

Misschien onderschat je je activiteit ook wel. Tuurlijk verbrand je met cardio en kt al redelijk wat calorieën, maar, ik denk dat je dagelijkse activiteit van werk en huishouden ook een erg groot aandeel van je verbranding betreft. Houd daar ook rekening mee :D.

Misschien onderschat je je activiteit ook wel. Tuurlijk verbrand je met cardio en kt al redelijk wat calorieën, maar, ik denk dat je dagelijkse activiteit van werk en huishouden ook een erg groot aandeel van je verbranding betreft. Houd daar ook rekening mee :D.
Zeker, daar heb je absoluut een punt. Op het werk zet ik 3000 stappen per dag, hooguit dus daar komt niet zo veel uit voort. Vooral de wandelingen en crosstrainer doet t m denk ik. En die crosstrainer gaan we steeds een beetje minderen.

Geen idee waarom, maar ik heb dit log gemist. Dikke in! :)

Goedemorgen, maandag alweer.. wederom tijd voor een vroege training. Zometeen richting werk, vanavond weer een online bijeenkomst dus weinig extra tijd. Trouwens ook veel fijner om vroeg te trainen, meer energie voor ik aan de werkdag begin.
Training voelde goed vandaag . Meer focus dan vorige week, waardoor mind-muscle connection bijna vanzelf ging. Vooral tijdens hip abduction merkbaar.
Rug nog een klein beetje gevoelig, niet noemenswaardig. Valt onder de categorie: normale pijntjes, gaat wel weer over.

Fijne maandag🔥

Benen en core

Plank
2.26/2.40/2.43 min (1 minuut rust tussendoor)

Knee Tuck in
3x20x 12.5kg

Russian Twist
3x20x 14.5kg

RD (Elevated Toe)
4x12x 14.5kg (2 dumbells, 29kg totaal)

RD Single leg
3x12x 15kg (+2.5kg tov vorige training)

Hamstring curl
4x12x 12.5kg (+0.5kg tov vorige training)

Good Mornings
3x15x 15kg (+2.5kg tov vorige training)

Frog Hiptrust
4x15x 17.5kg

Standing Hip Abduction
3x20 per been (bootyband)

Standing Calve Raise
3x20x 14.5kg (2 dumbells, 29kg totaal)

Cardio
30 min crosstrainer, 2km wandelen

Voeding
*Ontbijt
Preworkout
20 gr havermout, 35gr brinta, 30gr rijstebloem, 150gr ei-eiwit, 3/4 courgette

*Tussendoor
1 ei, plak bananenbrood

*Lunch
3 boterhammen met roomboter, 2 kaas 1 pindakaas, soep en 250 gr wortelen

*Tussendoor
Eiwitreep

*Diner
100 gr zilvervliesrijst, 450 gram roerbakgroente ,150 gr gerookte kipfilet, gekonfijte gember, ketjap, soja en chilisaus

*Tussendoor en prebed
Stukje bon bon bloc
300 gr kwark, 1 appel, 10 gr rozijnen, 30 gr gemengde noten.
En een paar dropjes in de auto. Die track ik eigenlijk nooit

Laatst bewerkt:
Rise en shine! Zijn we weer. De turbo staat er al op. Ondertussen is de was aan de kant en staat mn prepzooi klaar om mee te nemen. Alhoewel, het klinkt heel wat maar is gewoon brood, bananenbrood, eiwitreep, soep en groente😂

Gisteren een drukke maar goede dag gehad. Aan de "planning" van de voeding houden eigenlijk nooit problemen mee, gaat vanzelf inmiddels. Vooral werkdagen prettig, eigenlijk altijd standaard. Behalve avondmaaltijd, daar zit iedere dag variatie in betreffende khbron, kip/vlees/vega/vegan. Maar ook daar hoef ik eigenlijk niet bij na te denken. Ik doe zondags vaak de voorbereidingen voor maandag en dinsdag zodat het me hooguit een kwartier kost het eten op tafel hebben. Woensdagmiddag ben ik vrij dus dan is het vaak pizza🙃🙃 (bodem zelf beleggen) en voor donderdag staat er altijd wel een stoofpotje in de vriezer. Beetje rijst erbij en klaar.

Nou, tijd om te loggen 🤪
Training voelde wederom goed. Ik voel me sterker dan vorige week. Gisternacht en afgelopen nacht top geslapen, zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Ook wat meer rust genomen wat zn uitwerking lijkt te hebben.

Pushday

Chest Press
4x13x 14.5kg (per DB +1kg tov vorige training )

Chest Fly
4x13x 7kg (per DB +1kg tov vorige training )

Pullover
4x13x 12kg (1 DB totaal)

Dips
3x20 bw

Lateral Raise
3x12x 6kg (per DB)

Arnold Press
4x13x 6kg (per DB)

DB Shoulder Press
3x13x 10kg (per DB)

Triceps Kickback
3x12x 7.5kg (per DB)

Triceps pushdown (bootybands 15-17kg)
4x15

Cardio:
Volgt. Naar verwachting 3 km wandelen en half uur crosstrainer 》》 is geworden half uur crosstrainer en 3.5 km wandelen. Goed ingeschat 😂 Nu de was, stofzuigen en lekker niets meer

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven