MuscleMeat

mijn zoon is met 16 jarige leeft tijd begonnen met kracht training ?

Snap niet dat ouders hun kind vetmesten uit "liefde" en dan zo angstig zijn voor wat krachttraining
Een biertje en een zak friet/week vind je wss minder erg?

Met 1m85 heeft hij zijn groei al wel gehad, als 2m lange slungel door het leven lijkt mij ook geen pretje

• Topic Starter Topic Starter
Snap niet dat ouders hun kind vetmesten uit "liefde" en dan zo angstig zijn voor wat krachttraining
Een biertje en een zak friet/week vind je wss minder erg?

Met 1m85 heeft hij zijn groei al wel gehad, als 2m lange slungel door het leven lijkt mij ook geen pretje
Hahaha Ja zo ken je het ook zien...

Er is voor zover ik weet geen enkele reden om te geloven dat krachttraining je groei belemmert. Zelfs als dit zo was, hij is al 185 cm. Geen zorgen over maken dus.

Op mijn 16e drukte ik ook 100kg, squatte 160kg en deadlift 170kg. Ik zie geen nadelen om op deze vroege leeftijd zo intensief te trainen.

Toen ik 15 was, zat ik pakweg 14 uur per dag achter de computer en at een zak chips, avondeten en dronk 2 liter cola. Toen ik fanatiek ging sporten, besteedde ik veel meer aandacht aan voeding en groeide ik naar mijn mening juist beter ;)

Daarnaast is het gewoon een kwestie van de juiste techniek handhaven. Blessures loop je bij voetballen eerder op dan in een sportschool, daarnaast denk ik dat het zelfvertrouwen dat je kweekt in de sportschool ook erg belangrijk kan zijn voor je zoon.

mijn zoon is 185 cm , 102 kg en hij is met een leeftijd van 15 en half begonnen met kracht tranining.
Hij traint nu al 8 maanden hij afgelopen juni 16 jaar geworden
Bank drukken zit hij al op 100 kg
Dual bench preses 140 kg
Dumbells 42 kg
Pulldown 90 kg
Ik vind dat hij te hard traint voor zijn leeft tijd.
Belemmert dit zijn groei ?
Jou als vader hebben belemmert zijn groei een stuk méér denk ik.

Het zal zijn groei niet belemmeren, maar over welke groei heb je het?

Hij is 185cm lang en zal waarschijnlijk nog richting de 2 meter gaan.

Hij lijkt me wel een beetje dik op 102kg @1m85, dat kan je fors noemen maar ook dik. Lijkt me sterk op 16 jaar dat dit vooral uit spiermassa bestaat.

Nee hij is niet dik hij is fors.

OP is een trol

OP is moeder van jongen die hard traint en zoekt naar bevestiging dat haar zoon te hard traint omdat ze over bezorgt is.

Terug
Naar boven