XXL Nutrition

Miko Peled, the general's son. Docu over zoon van Israelische generaal die aantoont dat Palestijnen

Ain-t-Nobody-Got-Time-Fo-Dat-sweet-brown-31241125-480-330.jpg

• Like
Waarderingen: Guts
ik dacht dat het toch al even 'established' was dat Palestijnen langs alle kanten gedoet werden?
Heb geen tijd om de docu te bekijken maar ik zal zonder meer geloven dat wat er verteld wordt waar is.

• Topic Starter Topic Starter
ik dacht dat het toch al even 'established' was dat Palestijnen langs alle kanten gedoet werden?
Heb geen tijd om de docu te bekijken maar ik zal zonder meer geloven dat wat er verteld wordt waar is.

Inderdaad.
Las gisteren nog op nos.nl, dat Israel besloten heeft 1400 huizen te bouwen voor kolonisten op de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem. Echter stelt de kritische ISraelische krant dat het niet om 1400 huizen gaat maar 20 000.
De Europese pers trekt nog steeds de smeerlapperij van Israel te minimaliseren.

Palestijnen zijn inderdaad een zooitje tuig.

Zielig hoe de twee kindjes terug proberen te trollen. Een tip, doe het wat minder flagrant want nu is het gewoon gênant.

---------- Toegevoegd om 18:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------

De Israeli's zijn er in geslaagd de tweestatenoplossing zo goed als onmogelijk te maken. Peled denkt dat een éénstatenoplossing de enige mogelijke oplossing is.

http://rabble.ca/news/2013/10/gener...nada-call-one-state-solution-israel-palestine

"The failure of the mainstream peace movements stems from their inability to confront the Zionist ethos behind the founding of the state of Israel, he explains.
"We have a policy that has been in place since the state of Israel has been established. The policy of taking the land for Israel, getting rid of the indigenous inhabitants, the Palestinians and building for Israeli Jews only. This was the process that began when the state was established, and it goes on today. Israel has no intention of ever stopping it, and anybody who dares or claims that Israel will allow a Palestinian state to emerge within the boundaries of the land of Israel is misleading himself or the people he is talking to."

ok het topic is aangesneden, en nu?

Misschien wat kortere topictitels voortaan, hele verhaal hoeft niet gelijk in de titel lijkt me.

Maar net zoals er een Holocaust industrie is zoals Finkelstein heeft betoogd is er ook een hele industrie die zich bezig houdt met het leed van de Palestijnen. Waarbij je kan afvragen of er ook maar iets van de inkomsten terecht komt bij degenen die lijden. Peled geeft zijn speeches in ieder geval niet voor niets.

Het Joods-Palestijns conflict is helaas een strijd die gevoerd wordt door partijen die weinig op hebben met het belang van het volk dat ze vertegenwoordigen. Of het nou Hamas is, de hardliners in Israël of zogenaamde belangengroepen die alleen bestand uit eigen belang. Hoe dan ook is het geen zwart/wit strijd terwijl figuren als Peled dat wel willen doen geloven.

Misschien wat kortere topictitels voortaan, hele verhaal hoeft niet gelijk in de titel lijkt me.

Maar net zoals er een Holocaust industrie is zoals Finkelstein heeft betoogd is er ook een hele industrie die zich bezig houdt met het leed van de Palestijnen. Waarbij je kan afvragen of er ook maar iets van de inkomsten terecht komt bij degenen die lijden. Peled geeft zijn speeches in ieder geval niet voor niets.

Het Joods-Palestijns conflict is helaas een strijd die gevoerd wordt door partijen die weinig op hebben met het belang van het volk dat ze vertegenwoordigen. Of het nou Hamas is, de hardliners in Israël of zogenaamde belangengroepen die alleen bestand uit eigen belang. Hoe dan ook is het geen zwart/wit strijd terwijl figuren als Peled dat wel willen doen geloven.

Dat klopt; Maar wat hij zegt is daarom niet minder waar.
Peled zegt niet dat Hamas heilig is en Israël de duivel.
Wel zegt hij dat Israël al 60 jaar de wereld voorliegt en de Palestijnen al 60 jaar genaaid worden. En inderdaad niet alleen door ISrael maar ook door een aantal leiderfiguren, al dan niet uit de Arabische Wereld.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Interessant en kort stukje:
https://www.youtube.com/watch?v=uNxjMgiSGlI

Ze hebben zelf op Hamas gestemd en de PLO was ook geen scoutclub natuurlijk. Je kan dat soort bewegingen zien als verzetsbewegingen maar verzetsbewegingen richten zich meestal niet op burgerdoelen en al helemaal niet op doelen buiten het land van de bezettende macht.

Zionisme is een kwalijke stroming waar ik weinig tot niks mee heb, tegelijkertijd denk ik niet dat bewegingen als Hamas of islamitische bewegingen buiten Israël ook maar iets goeds betekenen voor de Palestijnen.

Ze hebben zelf op Hamas gestemd en de PLO was ook geen scoutclub natuurlijk. Je kan dat soort bewegingen zien als verzetsbewegingen maar verzetsbewegingen richten zich meestal niet op burgerdoelen en al helemaal niet op doelen buiten het land van de bezettende macht.

Zionisme is een kwalijke stroming waar ik weinig tot niks mee heb, tegelijkertijd denk ik niet dat bewegingen als Hamas of islamitische bewegingen buiten Israël ook maar iets goeds betekenen voor de Palestijnen.

Zelf op hamas gestemd? Inderdaad en waarom? Omdat de toenmalige partij die aan de macht was extreem corrupt was en Hamas het volk manipuleerde door hen financieel te helpen.
Dat verzetsbewegingen zich meestal niet op burgerdoelen richten is nog maar de vraag. Ik kan je opmerking over Hamas ombuigen en zeggen: nou, de ISraeli's stemden voor een rechtse politieke partij en koos voor haviken als Sharon en Netanyahu. Er zijn er dus zeggen dat sommige van die burgers misschien niet zo onschuldig zijn als men zegt. En wie zegt dat die burger zo onschuldig is? ALs er een bom op Sderot valt zegt men dat een ISraelische burger is gestorven terwijl Sderot gestolen land is en de burger een tot de tanden gewapende kolonist.

Ik ben wel akkoord dat Hamas meer schade berokkent aan de Palestijnen dan ze goed doen.

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:41 ----------

Interessant stukje van Finkelstein in Hardtalk uit 2012:

https://www.youtube.com/watch?v=hNAKWF1uQ08

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

En het stukje waar ik het eerst iets van hem zag:
https://www.youtube.com/watch?v=6O5zgXeCynQ

Ik wou dat ik al 60 jaar genaaid werd, lijkt me echt heerlijk. :heart:

• Like
Waarderingen: 515
[/COLOR]De Israeli's zijn er in geslaagd de tweestatenoplossing zo goed als onmogelijk te maken. Peled denkt dat een éénstatenoplossing de enige mogelijke oplossing is.

Wordt de tweestatenoplossing ook niet verworpen in de partijstatuten van Hamas zelf?

Terug
Naar boven