AndroidHealthClinic

Miko Peled, the general's son. Docu over zoon van Israelische generaal die aantoont dat Palestijnen

• Topic Starter Topic Starter
Hij hecht teveel waarde aan de American Jewry, zoals hij demonstreert in deze clip. (6:00)
http://www.youtube.com/watch?v=riyXamSV5Zo
Een land met 300+ kernkoppen heeft geen grote broer meer nodig. Een Palestijnse staat met Gaza als enclave gaat er echt nooit komen!
Met die kernkoppen zijn ze niks omdat ze niet inzetbaar zijn. De Amerikaanse Joden steunen ISrael niet meer en de meer seculiere, en ook de hoger opgeleiden ISraelische Joden zijn steeds meer tegen de bezetting en verlaten, zelf massaal Israel. WAt achterblijft zijn lagergeschoolde radicale joden die steeds meer geisoleerd raken. Op zo'n groep kan je je economie niet recht houden. En de landen rondom worden steeds invloedrijker en rijker. Je merkt reeds dat de VS zich minder wil gaan moeien met het Midden-Oosten en zich meer richt naar China, India,... Israel is militair sterk maar daar ben je niks mee als je geisoleerd handelt. Kijk maar hoe ze moeite hebben met de Hezbollah in Libanon. Hoe het machtige leger van de VS verzuipt in Irak, Afghanistan, en vroeger in Vietnam. De tijden zijn veranderd. Je kan maar voordeel uit je leger halen als je gewoon alles platbombardeert, arbitrair, maar dat zou tot zo veel woede leiden dat dit gewoon niet meer mogelijk is.
The two state solution, zoals de internatlionale gemeenschap die zag in 2004 (grenzen van 1967) en de voorstellen zoals die in Camp David en Tauba, zal ooit een feit worden omdat de ISraelische burger, via verkiezingen zal laten blijken dat ze dit ook willen en dit omdat ze zullen inzien dat er geen andere mogelijkheid is.

Met die kernkoppen zijn ze niks omdat ze niet inzetbaar zijn.

Hoezo?

"We hebben enkele honderden kernkoppen en raketten om ze overal op te gooien, misschien zelfs op Rome. Met vliegtuigen zijn de meeste Europese hoofdsteden zelfs een doelwit. (...) Wij hebben de mogelijkheid de wereld mee te slepen als we ten onder gaan. En ik kan u beloven dat voordat Israël wordt vernietigd, we dat ook zullen doen." —Martin van Creveld

Hoezo?

"We hebben enkele honderden kernkoppen en raketten om ze overal op te gooien, misschien zelfs op Rome. Met vliegtuigen zijn de meeste Europese hoofdsteden zelfs een doelwit. (...) Wij hebben de mogelijkheid de wereld mee te slepen als we ten onder gaan. En ik kan u beloven dat voordat Israël wordt vernietigd, we dat ook zullen doen." —Martin van Creveld

Spierbalgerol. Kan je echt niet ernstig nemen. In Noord-Korea liepen en lopen er ook zo'n gekken rond maar ze weten dat dit gewoon zelfmoord is.

Israëlische leger is trouwens een laf leger die enkel strijdt vanuit straaljagers of drones. Tegen strijdende grondtroepen en guerrilla's verliezen ze iedere keer.

Maar lees zijn citaat nog eens. Israel moet niet ten onder gaan. De two state solution vereist geen vernietiging van Israel, maar wel een terugkeer naar de 1967-grenzen. En steeds meer ISraeli's zien dit niet langer als een onaanvaardbare eis.

Het zijn spierballen aan de onderhandelingstafel. ;)

---------- Toegevoegd om 20:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Wat is de Two State Solution waar jij het over hebt Yasmine?

Het zijn spierballen aan de onderhandelingstafel. ;)

---------- Toegevoegd om 20:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:29 ----------

Wat is de Two State Solution waar jij het over hebt Yasmine?

Wat betreft het vredesproces tussen Palestijnen en ISraeli's (ik verkies deze termen boven Palestijnen en Joden) zijn er twee mogelijke oplossingen (eigenlijk drie maar de derde heeft te weinig gehoor gekregen):
1/ one state solution: Palestijnen en ISraeli's leven samen in 1 verenigd land, noem het isra-palestine of zoiets
2) two state solution:de palestijnen krijgen hun eigen staat, gebaseerrd op de internationaal erkende grenzen zoals in resolutie 242. Deze grenzen zijn door 169 landen erkent, alsook door het international court of law.

Deze tweede oplossing is de meest haalbare.

De Westbank en Gaza dus?

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

En wat met de Three-state solution?

Oplossing 3: Een Israëlische staat en de omringende Arabische landen nemen de Palestijnen op. Palestijnen zijn toch geen apart volk, maar gewoon Arabieren die leefden in een gebied dat "Palestina" wordt genoemd.

De Westbank en Gaza dus?

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

En wat met de Three-state solution?

En Jeruzalem maar de Palestijnen zijn bereid deze op te delen in een Israeli's en Palestijns gedeelte.

Gaza en de Westbank maar zonder kolonisten en de echte groene lijn, niet zoals Israel ze nu heeft verkracht.

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Oplossing 3: Een Israëlische staat en de omringende Arabische landen nemen de Palestijnen op. Palestijnen zijn toch geen apart volk, maar gewoon Arabieren die leefden in een gebied dat "Palestina" wordt genoemd.

Not sure if serious.

Dat haalde ik eerder al min of meer aan.

Het is al veel te laat daarvoor. Het enige wat er nog opzit is dat Arabische landen de Palestijnen met mondjesmaat opnemen in hun maatschappijen, te beginnen met de Gaza-Palestijnen.

In dat opzicht is de Three-state solution perfect.

The three-state solution is an approach to peace in the Israeli–Palestinian conflict by giving control of the West Bank to Jordan and control of the Gaza Strip to Egypt.

Yasmine onderschat de geopolitieke gevolgen van een eventuele Palestijnse staat met 'foute' figuren aan het roer.

Dat haalde ik eerder al min of meer aan.

In dat opzicht is de Three-state solution perfect.

The three-state solution is an approach to peace in the Israeli–Palestinian conflict by giving control of the West Bank to Jordan and control of the Gaza Strip to Egypt.

Dat was inderdaad waar ik ook op doelde. En Yasmine, ik was dus wel degelijk serieus.

En bij deze is het probleem opgelost. :cool:

Dat was inderdaad waar ik ook op doelde. En Yasmine, ik was dus wel degelijk serieus.

neen, dat is niet wat je zei.

De optie die Leberecht aanhaalt laat de Palestijnen die nu in Gaza en de Westbank wonen ook wonen waar ze nu zijn.

Jij zei iets anders. Ik meen te begrijpen dat jij bedoelde dat de Palestijnen moesten vertrekken en het land aan de ISraeli's geven.

de oplossing die Leberecht aanhaalde is een optie echter zouden de Palestijnen uit Gaza, en die uit de Wesbank dan in twee verschillende landen wonen.

De internationale gemeenschap, 169 VN-landen hebben reeds gestipuleerd dat de Palestijnen recht hebben op hun eigen staat, binnen de grenzen van 1967 oorlog. Het moet er maar eens van komen he. De 500 000 illegale kolonisten moeten terug naar ISrael.

Let's face it! Three-state solution is de beste oplossing.

neen, dat is niet wat je zei.

De optie die Leberecht aanhaalt laat de Palestijnen die nu in Gaza en de Westbank wonen ook wonen waar ze nu zijn.

Jij zei iets anders. Ik meen te begrijpen dat jij bedoelde dat de Palestijnen moesten vertrekken en het land aan de ISraeli's geven.

de oplossing die Leberecht aanhaalde is een optie echter zouden de Palestijnen uit Gaza, en die uit de Wesbank dan in twee verschillende landen wonen.

De internationale gemeenschap, 169 VN-landen hebben reeds gestipuleerd dat de Palestijnen recht hebben op hun eigen staat, binnen de grenzen van 1967 oorlog. Het moet er maar eens van komen he. De 500 000 illegale kolonisten moeten terug naar ISrael.

Heb me slecht uitgedrukt. Ik ben niet van mening dat Gazastrook en Westelijke Jordaanoever Palestijnvrij moeten worden gemaakt en aan Israël moet worden gegeven. Ik vrees echter dat het moeilijk is om een afzonderlijke, stabiele Palestijnse staat bestaande uit Gaza + Westbank te vormen :).

Heb me slecht uitgedrukt. Ik ben niet van mening dat Gazastrook en Westelijke Jordaanoever Palestijnvrij moeten worden gemaakt en aan Israël moet worden gegeven. Ik vrees echter dat het moeilijk is om een stabiele Palestijnse staat bestaande uit Gaza + Westbank te vormen :).
Ik denk ook dat het moeilijk zal zijn. Maar moeilijk is niet onmogelijk.

In de eerste fase kan men het als een PAlestijnse staat uitroepen, en dan aan landruil doen, zodat de twee afzonderlijke delen aan elkaar kunnen genaaid worden. Ik geloof dat de Palestijnse BURGERS en de Israelische BURGERS, vreedzaam kunnen samenleven, als buren. Men moet gewoon zorgen dat de Palestijnse economie niet meer gewurgd wordt door Israel. Er is veel geleden, maar ik denk dat mensen zich daar relatief snel over heen kunnen zetten. Kijk maar naar Libanon. En dan heb ik het niet over de Westerse media die iedere akkefietje opblaast. Ik heb 8 facebookvrienden uit Libanon, waarvan drie ouder dan 50 die de hevige burgeroorlog heeft meegemaakt. Iedereen heeft dat daar relatief goed kunnen inkaderen en de jongere generaties tillen niet meer zo zwaar aan hun religie.

Op basis van deze (oude) kaarten vind ik het er prima uitzien.

296hifa.gif

sn04zn.png

Jordanië heeft nu al 2,700,000 tot 3,240,000 'Palestijnen' binnen hun landsgrenzen.

Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat het moeilijk zal zijn. Maar moeilijk is niet onmogelijk.

In de eerste fase kan men het als een PAlestijnse staat uitroepen, en dan aan landruil doen, zodat de twee afzonderlijke delen aan elkaar kunnen genaaid worden. Ik geloof dat de Palestijnse BURGERS en de Israelische BURGERS, vreedzaam kunnen samenleven, als buren. Men moet gewoon zorgen dat de Palestijnse economie niet meer gewurgd wordt door Israel. Er is veel geleden, maar ik denk dat mensen zich daar relatief snel over heen kunnen zetten. Kijk maar naar Libanon. En dan heb ik het niet over de Westerse media die iedere akkefietje opblaast. Ik heb 8 facebookvrienden uit Libanon, waarvan drie ouder dan 50 die de hevige burgeroorlog heeft meegemaakt. Iedereen heeft dat daar relatief goed kunnen inkaderen en de jongere generaties tillen niet meer zo zwaar aan hun religie.

Het voordeel van Gaza naar Egypte + Westbank naar Jordanië is wel dat de vrees voor een door Hamas geregeerde onafhankelijke Staat wordt weggenomen.

Jordanië heeft nu al 3.000.000 miljoen 'Palestijnen' binnen hun landsgrenzen.

:eek::eek::eek:

Terug
Naar boven