AndroidHealthClinic

Miko Peled, the general's son. Docu over zoon van Israelische generaal die aantoont dat Palestijnen

• Topic Starter Topic Starter
Wordt de tweestatenoplossing ook niet verworpen in de partijstatuten van Hamas zelf?
Hamas zijn een bende misdadigers, die teren op het lijden van de Palestijnen.
Hamas is een monster, geschapen door het decennia lange lijden ven miljoenen mensen.
Toen Hamas echter verkozen werd, reikten ze de hand aan Israel waarbij ze zeiden (ik parafraseer): "we gaan jullie niet als staat erkennen, maar dat wil niet zeggen dat de daarom elkaar moeten afmaken. We kunnen handel en dergelijke drijven." De volgende dag werden een aantal Hamas-leden, verkozenen, vermoord door ISraelische helicopters. Tientallen werden in de gevangenis gezet. Dit was pure provocatie en een wanhoopsdaad van Israel omdat de internationale gemeenschap geschrokken was van de zachte toon en voorstel van Hamas.
Hamas kan niet zonder de terroristen van de Isrealische regering en omgekeerd. Vermoord al hun leiders, en de twee volkeren zouden in no time terug samenleven zoals ze dat reeds vele honderden jaren deden.
Zoals een Palestijnse Jood een 20 tal jaren geleden zei tegen een ingeweken Amerikaanse Jood (die begon te zeiken toen hij de man thee zag drinken met een Palestijn): "de problemen zijn begonnen toen jullie (verwijzende naar de inwijkelingen die massaal land kwamen stelen na de jaren 50) naar hier zijn gekomen."

Wat betreft het standpunt van Hamas omtrent de two state solution:
Accepting a Palestinian state within the pre-1967 lines does not mean that Hamas would ever recognize Israel’s right to the rest of the land, he explained.

Hamas legislator Salah Bardaweel also denied that his movement was prepared to accept the two-state solution.

“Hamas’s political program can’t change overnight,” he said. He too said that there was a difference between accepting a Palestinian state on the 1967 territories and recognizing Israel’s right to exist –something which, he added, Hamas would never do.

Zielig hoe de twee kindjes terug proberen te trollen. Een tip, doe het wat minder flagrant want nu is het gewoon gênant.

---------- Toegevoegd om 18:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------

De Israeli's zijn er in geslaagd de tweestatenoplossing zo goed als onmogelijk te maken. Peled denkt dat een éénstatenoplossing de enige mogelijke oplossing is.

Even voor de zekerheid, jij weet toch dat Israel een imperialistisch beleid voert en dat daarom al deze intolerantie/embargos/pesterijen heel begrijpelijk worden? (ik keur het niet goed, maar het kan in de context van het imperialisme wel begrepen worden).
ik ben me bewust van het ontstaan van deze situatie tot het begin van de 21ste eeuw en daarna bestaat mijn kennis uit losse fragmenten uit de actualiteit, ookal intereseert de situatie me alleen op het metafysische niveau. Maar dus, je weet meer over de situatie dan ik maar je lijkt nog steeds verbaasd wanneer Israel bedenkelijke feiten pleegt.

De VN had zich maar niet zo zwak moeten tonen in 1948.

Even voor de zekerheid, jij weet toch dat Israel een imperialistisch beleid voert en dat daarom al deze intolerantie/embargos/pesterijen heel begrijpelijk worden? (ik keur het niet goed, maar het kan in de context van het imperialisme wel begrepen worden).
ik ben me bewust van het ontstaan van deze situatie tot het begin van de 21ste eeuw en daarna bestaat mijn kennis uit losse fragmenten uit de actualiteit, ookal intereseert de situatie me alleen op het metafysische niveau. Maar dus, je weet meer over de situatie dan ik maar je lijkt nog steeds verbaasd wanneer Israel bedenkelijke feiten pleegt.

Niet verbaasd, wel verbolgen. Iedere keer weer. Zeker omdat ze de laatste 15 jaar steeds drastischer te keer zijn gegaan. Abbas heeft tien jaar geleden besloten elk verzoek van hen in te willigen, in ruil voor een menswaardig bestaan van zijn landgenoten maar ISrael heeft hem keer op keer genaaid. Ook een reden waarom Hamas zo succesvol is.

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

De VN had zich maar niet zo zwak moeten tonen in 1948.

Inderdaad, tijd dus om de tanden terug te tonen.
Oplossing: Veiligheidsraad deftig uitbreiden en aanpassen aan de huidige realiteit. Vetorecht afschaffen, en sancties zouden niet lang kunnen uitblijven;

Het is al veel te laat daarvoor. Het enige wat er nog opzit is dat Arabische landen de Palestijnen met mondjesmaat opnemen in hun maatschappijen, te beginnen met de Gaza-Palestijnen.

Het is al veel te laat daarvoor. Het enige wat er nog opzit is dat Arabische landen de Palestijnen met mondjesmaat opnemen in hun maatschappijen, te beginnen met de Gaza-Palestijnen.
Dus 4 miljoen Palestijnen moeten vertrekken uit Gaza en de Westelijke Jordaanoever? Dat zal nooit gebeuren temeer omdat er reeds miljoenen vluchtelingen zijn.

Een Palestijnse staat zal er toch nooit komen.

23wmmbs.jpg

Laatst bewerkt:
Een Palestijnse staat zal er toch nooit komen.

wahrm9.jpg

En dat baseer je op...?
Uit alles wat ik de afgelopen jaren heb gelezen en gehoord van Chomsky, maar vooral van Finkelstein zou het wel eens kunnen dat een Palestijnse staat er zeer snel zou kunnen komen.

In hardtalk legt Finkelstein uit waarom hij dat denkt. Check it out. En ik denk dat die man, die daar al 31 jaar mee bezig is, meer weet over deze problematiek dan ons allemaal samen.

Ben bekend met Norman Finkelstein, maar ik blijf het wishful thinking vinden.

Palestijnen zijn inderdaad een zooitje tuig.

+1 :laugh:

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:08 ----------

Hamas zijn een bende misdadigers, die teren op het lijden van de Palestijnen.
Hamas is een monster, geschapen door het decennia lange lijden ven miljoenen mensen.
Toen Hamas echter verkozen werd, reikten ze de hand aan Israel waarbij ze zeiden (ik parafraseer): "we gaan jullie niet als staat erkennen, maar dat wil niet zeggen dat de daarom elkaar moeten afmaken. We kunnen handel en dergelijke drijven." De volgende dag werden een aantal Hamas-leden, verkozenen, vermoord door ISraelische helicopters. Tientallen werden in de gevangenis gezet. Dit was pure provocatie en een wanhoopsdaad van Israel omdat de internationale gemeenschap geschrokken was van de zachte toon en voorstel van Hamas.
Hamas kan niet zonder de terroristen van de Isrealische regering en omgekeerd. Vermoord al hun leiders, en de twee volkeren zouden in no time terug samenleven zoals ze dat reeds vele honderden jaren deden.
Zoals een Palestijnse Jood een 20 tal jaren geleden zei tegen een ingeweken Amerikaanse Jood (die begon te zeiken toen hij de man thee zag drinken met een Palestijn): "de problemen zijn begonnen toen jullie (verwijzende naar de inwijkelingen die massaal land kwamen stelen na de jaren 50) naar hier zijn gekomen."

Wat betreft het standpunt van Hamas omtrent de two state solution:
Accepting a Palestinian state within the pre-1967 lines does not mean that Hamas would ever recognize Israel’s right to the rest of the land, he explained.

Hamas legislator Salah Bardaweel also denied that his movement was prepared to accept the two-state solution.

“Hamas’s political program can’t change overnight,” he said. He too said that there was a difference between accepting a Palestinian state on the 1967 territories and recognizing Israel’s right to exist –something which, he added, Hamas would never do.

en toen Bin Laden herverkozen werd tot president van Afganistan (in mijn fantasie geschiedenis) en de hand reikte naar de amerikanen met de boodschap dat er genoeg bloed vergoten was en dat ze samen het land weer zouden kunnen opbouwen bombardeerden de amerikanen het land weer plat en presenteerde de wereld pers met het afgehakte hoofd van Bin Laden en al zijn ministers....lol

Joke right?

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:08 ----------

en toen Bin Laden herverkozen werd tot president van Afganistan (in mijn fantasie geschiedenis) en de hand reikte naar de amerikanen met de boodschap dat er genoeg bloed vergoten was en dat ze samen het land weer zouden kunnen opbouwen bombardeerden de amerikanen het land weer plat en presenteerde de wereld pers met het afgehakte hoofd van Bin Laden en al zijn ministers....lol

Joke right?

Wat ik vertelde kan je checken.
Dat jouw politieke kennis ontoereikend is en je daarom dit alles in het belachelijke wil trekken zegt meer over jou dan mij.

En wat is "fantasie geschiedenis"???

Joke right?

:roflol:

Joke right?

http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_legislative_election,_2006

"After the elections, in a 6 June 2006 letter to US president Bush, Hamas offered a longterm truce with Israel, while accepting a Palestinian state within the 1967 borders. Bush did not even answer the letter and US and Israel maintained a boycott of the Palestinian Authority and collective punishment.[6]

http://www.theguardian.com/world/2006/jan/12/israel
Hamas has dropped its call for the destruction of Israel from its manifesto for the Palestinian parliamentary election in a fortnight, a move that brings the group closer to the mainstream Palestinian position of building a state within the boundaries of the occupied territories.

Israel hield de belastingen in (wat diefstal is, niet meer niet minder) en Europa schortte de financiele steun aan de Palestijnen op.
Israel, zonder enige verwittiging en zonder enige provocatie, bombardeerde de huizen van een aantal verkozen Parlementariers, en nam er tientallen gevangen.

Waarom? Omdat men niet had verwacht dat Fatah ging verliezen. De VS en Europa was eerst laaiend enthousiast: "voor het eerste vrije verkiezingen, die eerlijk verlopen volgens de internationale waarnemers, dat kunnen we enkel toejuichen". Maar toen Hamas won dachten ze:"merde aan dat scenario hadden we niet gedacht".

After polls closed, officials and observers called the vote "peaceful"; Edward McMillan-Scott, the British Conservative head of the European Parliament's monitoring team described the polls as "extremely professional, in line with international standards, free, transparent and without violence". His colleague, Italian Communist MEP Luisa Morgantini said there was "a very professional attitude, competence and respect for the rules."

belasting terug houden diefstal? En al die gebombardeerde huizen van de israelisch dan? wie gaat dat betalen? Als die lui geld schuldig zijn dan is belasting inhouden een evengoede methode als welk ander dan ook :)

wat betreft dat bombarderen van jou...het handelt zich in elk geval om een (ex)terrorist

offtopic:
Yasmin ben je toevallig moslim of zo ?

belasting terug houden diefstal? En al die gebombardeerde huizen van de israelisch dan? wie gaat dat betalen? Als die lui geld schuldig zijn dan is belasting inhouden een evengoede methode als welk ander dan ook :)

wat betreft dat bombarderen van jou...het handelt zich in elk geval om een (ex)terrorist

offtopic:

man man, eigenlijk is debatteren met jou over dit onderwerp zinloos want je kent blijkbaar niet over welke belastingen het gaat. Waar die vandaan komen en waarom het inhouden van die belastingen diefstal is.

Veel gebombardeerde huizen in ISrael? Heb je daar specifieke cijfers van? Over welke steden heb je het?
De speelgoedbommetjes die meestal niks raken maken slechts wat lichte schade aan of vallen neer in de woestijn. "Woestijn?", vraag je je af. Ja, inderdaad. De NEgev-wôestijn, gestolen land waar de Palestijnse herders verjaagd werden. HEt and werd ingepikt door tot de tanden gewapende kolonisten. Dit is volgens internatlonaal recht diefstal en dan wordt dit stuk land bezet gebied. Volgens de conventie van geneve heeft de verjaagde Palestijn het recht zich gewapend te verzetten tegen de tot de tanden gewapende kolonist; Dus als er een bom valt op het huis van een kolonist, dan is dat gerechtvaardigd om wettelijke en ethische redenen.Moest een Belg je verjagen uit jouw huis, en er zelf komen inwonen met zijn gezin, en je ziet dat dit met je hele stad gebeurd, dan zou er ook gewapend verzet komen en terecht.

Informeer je alvorens onzin uit te kramen.
Ik zal je wat namen geven die je vooruit kunnen helpen want je hebt een enorm gat in je kennis over deze problematiek:
Amira Hass: journaliste voor een van de belangrijkste toonaangevende ISrealische kranten. Ze woont in Ramallah en veroordeelt de daden van Israel.
Noam Chomsky: tja, als je niet weet wie dit is dan wordt het dringend tijd eens een boek te openen
Norman Finkelstein:
http://www.youtube.com/watch?v=6O5zgXeCynQ

---------- Toegevoegd om 22:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:14 ----------
.

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

offtopic:

Dude, ik hou van christopher Hitchens, Dawkins, en Krauss.
ALs je niet weet wat dit inhoudt, dan is debatteren met jou zinloos.
Je kan aan een mier ook niet uitleggen waarom warm water kookt bij 100°C. No offence.

PS: je bent hier al 6 jaar actief lid, en ik 3 en ik heb hier dagelijks hevige debatten in heel veel topics; Er is hier geen kat die niet weet dat ik atheist in hart en nieren ben.
Het is niet omdat ik ISrael als een terroristische staat beschouw dat ik daarom moslim ben. Ik gaf je net drie namen van joodse intellectuelen die israel als een terroristische staat beschouwen.

What's up with ISreal trouwens? Nieuwe manier van schrijven?

Misschien kunnen ze in Nederland gaan wonen

Terug
Naar boven