Toch net zo goed een mening als die van Leberecht?
Buiten links (radicale) figuren, de Arabische wereld en anti Israël bewegingen of personen geeft niemand een flying **** om de situatie van de Palestijnen. Afkeuren van gedrag Israël, zelfs in de vorm van VN-moties, zegt weinig.
De Israëlische regering heeft de sleutel in handen om de situatie van de Palestijnen te verbeteren en zolang daar hardliners aan de macht zijn komt er weinig verbetering. Ooit was er een goede kans op verbetering onder Rabin maar dat is alweer bijna 20 jaar geleden.
Overigens zijn veel van de Pro-Palestina bewegingen niet zo zeer betrokken bij het lot van de Palestijnen maar eerder anti Israël gericht. Zeker de Arabische wereld waar een groot deel Israël als staat het liefst vandaag nog zou zien verdwijnen.
Hier de opinie: "Wat er in 1945 gebeurde zal nu niet kunnen gebeuren..."
en dan de onderbouwing:"...
daar de Palestijnen teveel internationale steun en erkenning hebben verworven en hun recht op een staat reeds is bevestigd. Slechts een kwestie van tijd.
Dus internationale rechtbanken, en 169 landen erkennen het recht van de Palestijnen maar dat zegt weinig.
Absurd.
En de aantijging over de vele pro-palestijnse bewegingen vind ik nogal gratuit. Het is iedere keer hetzelfde liedje. Btselem is zeker niet anti-israel en zo kan ik er wel meerdere noemen. Maar dan nog zal jij zeggen:" ja maar ik zei niet "allemaal, ik zei veel". Is een aantijging zonder enige grond. Ik denk dat, op uitzondering van een aantal radicale gekken, de meeste beweging opkomen voor de rechten van de Palestijnen en dat de ISraelische overheid terecht gehaat wordt door deze bewegingen omdat ze zien dat, ook volgens Amira HAss, Noam Chomsky, Finkelstei, Israel er alles aan doet om geen vrede te hebben en de tweestatenoplossing onmogelijk probeert te maken.
De internationale wetten dienen toegepast te worden. Zo simpel is het.
Israel wil tot het clubje van de VN behoren? Nou dan moet ze de regels van het clubje respecteren.
Wil ik lid blijven van DBB dan moet ik de regels respecteren van DBB. Is logisch.