AndroidHealthClinic

Miko Peled, the general's son. Docu over zoon van Israelische generaal die aantoont dat Palestijnen

• Topic Starter Topic Starter
Op basis van deze (oude) kaarten vind ik het er prima uitzien.

296hifa.gif

sn04zn.png

Jordanië heeft nu al 3.000.000 miljoen 'Palestijnen' binnen hun landsgrenzen.

Btselem en Noam Chomsky, alsook Finkelstein zegt dat er ongeveer 600 000 vluchtelingen beroep willen doen op the right to return.

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:41 ----------

Het voordeel van Gaza naar Egypte + Westbank naar Jordanië is wel dat de vrees voor een door Hamas geregeerde onafhankelijke Staat wordt weggenomen.

:eek::eek::eek:

Waarom won Hamas de verkiezingen? Omdat ze de keus hadden te kiezen tussen de corrupte Fatah of hamas, die smerig en slim genoeg was gedurende meer dan tien jaar mensen te manipuleren met hun sociale werken.

Eens de Palestijnen hun eigen staat hebben en er terug een leefbare economie ontstaat zou er naast hamas, zouden steeds meer mensen meerdere partijen en keuzes willen; een beetje een late Arabische lente.

2,700,000 tot 3,240,000

Yasmine, neem de jaren na 1945 als voorbeeld. Toen de geallieerden alle diverse 'etnische groepen' naar eigen land deporteerden om zoveel mogelijk etnisch homogene staten te bekomen. In die regio zal nu eenmaal iets gelijkaardig moeten gebeuren.

Laatst bewerkt:

Mijn ":eek:" was omdat je een fout had gemaakt :p. In je tekst staat er namelijk dat er 3.000.000 miljoen Palestijnen wonen in Jordanië, oftewel 3 triljoen Palestijnen ;).

[/COLOR]Yasmine, neem de jaren na 1945 als voorbeeld. Tot de geallieerden alle diverse 'etnische groepen' naar eigen land deporteerde om zoveel mogelijk etnisch homogene staten te bekomen. In die regio zal nu eenmaal iets gelijkaardig moeten gebeuren.

Hopelijk op een iets minder bloedige wijze dan de verdrijving van de Duitsers :o.

2,700,000 tot 3,240,000

Yasmine, neem de jaren na 1945 als voorbeeld. Toen de geallieerden alle diverse 'etnische groepen' naar eigen land deporteerde om zoveel mogelijk etnisch homogene staten te bekomen. In die regio zal nu eenmaal iets gelijkaardig moeten gebeuren.

Wat er in 1945 gebeurde zal nu niet kunnen gebeuren daar de Palestijnen teveel internationale steun en erkenning hebben verworven en hun recht op een staat reeds is bevestigd. Slechts een kwestie van tijd.

In geen 1000 jaar, met het Gaza enclave, zal dat gebeuren.

Het is mijn persoonlijke mening over de situatie. ;)

Wat er in 1945 gebeurde zal nu niet kunnen gebeuren daar de Palestijnen teveel internationale steun en erkenning hebben verworven en hun recht op een staat reeds is bevestigd. Slechts een kwestie van tijd.

Toch net zo goed een mening als die van Leberecht?

Buiten links (radicale) figuren, de Arabische wereld en anti Israël bewegingen of personen geeft niemand een flying **** om de situatie van de Palestijnen. Afkeuren van gedrag Israël, zelfs in de vorm van VN-moties, zegt weinig.

De Israëlische regering heeft de sleutel in handen om de situatie van de Palestijnen te verbeteren en zolang daar hardliners aan de macht zijn komt er weinig verbetering. Ooit was er een goede kans op verbetering onder Rabin maar dat is alweer bijna 20 jaar geleden.

Overigens zijn veel van de Pro-Palestina bewegingen niet zo zeer betrokken bij het lot van de Palestijnen maar eerder anti Israël gericht. Zeker de Arabische wereld waar een groot deel Israël als staat het liefst vandaag nog zou zien verdwijnen.

Toch net zo goed een mening als die van Leberecht?

Buiten links (radicale) figuren, de Arabische wereld en anti Israël bewegingen of personen geeft niemand een flying **** om de situatie van de Palestijnen. Afkeuren van gedrag Israël, zelfs in de vorm van VN-moties, zegt weinig.

De Israëlische regering heeft de sleutel in handen om de situatie van de Palestijnen te verbeteren en zolang daar hardliners aan de macht zijn komt er weinig verbetering. Ooit was er een goede kans op verbetering onder Rabin maar dat is alweer bijna 20 jaar geleden.

Overigens zijn veel van de Pro-Palestina bewegingen niet zo zeer betrokken bij het lot van de Palestijnen maar eerder anti Israël gericht. Zeker de Arabische wereld waar een groot deel Israël als staat het liefst vandaag nog zou zien verdwijnen.

Hier de opinie: "Wat er in 1945 gebeurde zal nu niet kunnen gebeuren..."

en dan de onderbouwing:"... daar de Palestijnen teveel internationale steun en erkenning hebben verworven en hun recht op een staat reeds is bevestigd. Slechts een kwestie van tijd.

Dus internationale rechtbanken, en 169 landen erkennen het recht van de Palestijnen maar dat zegt weinig.
Absurd.
En de aantijging over de vele pro-palestijnse bewegingen vind ik nogal gratuit. Het is iedere keer hetzelfde liedje. Btselem is zeker niet anti-israel en zo kan ik er wel meerdere noemen. Maar dan nog zal jij zeggen:" ja maar ik zei niet "allemaal, ik zei veel". Is een aantijging zonder enige grond. Ik denk dat, op uitzondering van een aantal radicale gekken, de meeste beweging opkomen voor de rechten van de Palestijnen en dat de ISraelische overheid terecht gehaat wordt door deze bewegingen omdat ze zien dat, ook volgens Amira HAss, Noam Chomsky, Finkelstei, Israel er alles aan doet om geen vrede te hebben en de tweestatenoplossing onmogelijk probeert te maken.

De internationale wetten dienen toegepast te worden. Zo simpel is het.
Israel wil tot het clubje van de VN behoren? Nou dan moet ze de regels van het clubje respecteren.
Wil ik lid blijven van DBB dan moet ik de regels respecteren van DBB. Is logisch.

Was het allemaal maar zo simpel, dan waren de meest problemen die spelen in de wereld al lang opgelost.

VN is verder meestal een tijger zonder tanden, dus het zegt inderdaad weinig dat 169 landen het recht van de Palestijnen erkennen.

B'Tselem is overigens niet echt een goed voorbeeld van een beweging die zich inzet voor de mensenrechten. Biased tot en met en stelselmatig data verdraaiend.

Zionisme is een k*tstroming maar degenen die er tegen strijden zijn overwegend net zo k*t. Ojbectiviteit in dit confict is ver te zoeken en wat dat betreft ben je een goed voorbeeld Christian, teveel gefixeerd op 1 kant van het verhaal. Je zal mijn mening dan ook wel weer gratuit vinden maar je komt allesbehalve objecief over.

Persoonlijk ben ik zeker begaan met het lot van de Palestijnen en verwerp ik iedere vorm van onderdrukking maar realistisch gezien is de aandacht voor dit conflict op zijn minst overdreven als je bedenkt dat in de tussentijd in andere landen met conflicten vele miljoenen zijn afgeslacht zonder dat de wereld mogendheden er naar omkeken.

In geen 1000 jaar, met het Gaza enclave, zal dat gebeuren.

Het is mijn persoonlijke mening over de situatie. ;)

Ja, dat begrijp ik wel; maar die mening baseer je toch op basis van bepaalde informatie, niet?

Omdat ik gewoon niet kan inzien hoe zo'n natiestaat kan functioneren.

Was het allemaal maar zo simpel, dan waren de meest problemen die spelen in de wereld al lang opgelost.

VN is verder meestal een tijger zonder tanden, dus het zegt inderdaad weinig dat 169 landen het recht van de Palestijnen erkennen.

B'Tselem is overigens niet echt een goed voorbeeld van een beweging die zich inzet voor de mensenrechten. Biased tot en met en stelselmatig data verdraaiend.

Zionisme is een k*tstroming maar degenen die er tegen strijden zijn overwegend net zo k*t. Ojbectiviteit in dit confict is ver te zoeken en wat dat betreft ben je een goed voorbeeld Christian, teveel gefixeerd op 1 kant van het verhaal. Je zal mijn mening dan ook wel weer gratuit vinden maar je komt allesbehalve objecief over.

Persoonlijk ben ik zeker begaan met het lot van de Palestijnen en verwerp ik iedere vorm van onderdrukking maar realistisch gezien is de aandacht voor dit conflict op zijn minst overdreven als je bedenkt dat in de tussentijd in andere landen met conflicten vele miljoenen zijn afgeslacht zonder dat de wereld mogendheden er naar omkeken.

het is niet omdat de 169 geen tanden hebben, dat hun mening irrelevant is; Het is een duidelijk teken dat de internationale gemeenschap het recht op een Palestijnse staat erkent en eist. De enige reden dat deze 169 landen nog niks hebben kunnen veranderen is omdat de VS een vetorecht heeft in de Veiligheidsraad.

Btselem betichten van het verdraaien van data is nogal simpel en makkelijk niet???
Miko Peled zegt het duidelijk: my opinion will not be balanced, because it can not be balanced.

Als je de boeken van Chomsky en Finkelstein leest dan begrijp je dat wel.
Ericr, je beschuldigt me constant van gebrek aan objectiviteit maar ik gebruik enkel objectieve argumenten die door 169 landen, Noam Chomsky, Finkelstein en Amira Hass worden gebruikt; Ik vind je aantijgingen dus nogal makkelijk.

En niemand heeft hier ook maar enige afbreuk gedaan aan het lijden van andere volkeren. Lees eens de Holocaust Industry en distileer mijn antwoord daar dan maar uit.
Zullen we de Naqba er eens bijhalen?

Friedenand zei:
Yasmine, neem de jaren na 1945 als voorbeeld. Toen de geallieerden alle diverse 'etnische groepen' naar eigen land deporteerde om zoveel mogelijk etnisch homogene staten te bekomen. In die regio zal nu eenmaal iets gelijkaardig moeten gebeuren.

Hopelijk op een iets minder bloedige wijze dan de verdrijving van de Duitsers :o.

Hier de opinie: "Wat er in 1945 gebeurde zal nu niet kunnen gebeuren..."

en dan de onderbouwing:"... daar de Palestijnen teveel internationale steun en erkenning hebben verworven en hun recht op een staat reeds is bevestigd. Slechts een kwestie van tijd.

Even ter info, ik doelde niet alleen op het lot van de Duitsers na 1945. Maar de diverse (gedwongen) 'volksverhuizingen' binnen Europa en de spontaan ontstane stroom van diaspora wereldwijd.

Terug
Naar boven