Fitness Seller

Milly's log

Dan weet je waarvoor je gewerkt hebt! :D

• Topic Starter Topic Starter
Zo! Vanochtend heerlijk getraind, en lang ook trouwens. Alle compounds gedaan zoals gebruikelijk en ook extra biceps, triceps, hamstrings. Kwam mijn begeleider weer eens tegen, die was met een paar andere dames bezig. Verder nog een paar gezellige krachtpatsers in de zaal, de sfeer was echt leuk! Heerlijk, daar raak je dan ook door gemotiveerd.
Ik zit weer op mijn oude gewichten en voel de PR's eraan komen... Alleen het bankdrukken heb ik sinds de zomer nog niet weer opgepakt. Ik ben nu bezig met opdrukken. Gaat nog niet echt geweldig, doe het nog op mijn knietjes, maar afijn.

Dus: een goed gevoel op deze mooie dag!

Nice, dat zijn trainingen waar je zo heerlijk van kunt genieten!
Als er een goede sfeer is, kan ik dat zelf inderdaad ook motiverend vinden.

En dat bankdrukken kom nog wel :).

Ja zien trainen doet trainen, heerlijke motivatie soms om anderen te zien zweten :)
Bankdrukken ben ik ook mee bezig weer wat op te krikken qua gewicht.
Gaat helaas in kleine stapjes maar ja als je altijd maar heel snel je doel haalt dan is er ook niets meer aan toch?
Dus lekker bezig blijven komt de rest vanzelf een keer.

Gaat goed lees ik hier. Milly voor massa.

Zie je nu wel. De volhouder wint!
dus kom maar op met die PR's!! :D

Heerlijke training neergezet vanochtend. Mijn begeleider was zelf bezig in de gym, en we hebben samen de DL, SQ en BOR gedaan. Was heel erg leuk! Ik heb nu voor het eerst de frontsquat gedaan. Ben van plan om daar voorlopig mee door te gaan en op te bouwen. Vond hem wel een stuk zwaarder dan de backsquat! Ook pittig trouwens voor de handen/polsen, ik kan de stang nog niet soepel vasthouden merk ik.

heerlijk die frontsquats!!

Ja, wel heel anders en zwaarder. Maar mijn houding schijnt al keurig te zijn. ;) En dan te bedenken dat ik een jaar geleden moeite had met een backsquat. Nouja dan zal de frontsquat ook wel wennen. Ik ga rustig opbouwen, voorlopig met stang alleen want die polsen moeten echt heel erg wennen.

ik ben gelijk gestart met backsquat en frontsquat toen...
enne..wristmobility helpt altijd heel erg voor de polsjes voor je frontsquats gaat doen
je went er rap aan hoor.

Lekker hoor Milly. Met front ga ik in ieder geval dieper dan met normale squats.

Super zeg, dat klinkt als een goede stap voorwaarts!
Mooi dat je het vanochtend naar je zin hebt gehad! :)

Thanks mensen...

Nicky, wat doe jij aan wristmobility?

Ik doe bewust voorzichtig, heb namelijk 15 jaar geleden RSI opgelopen door het 'muizen'. Toen echt jarenlang vreselijk last gehad van handen en onderarmen! Gaat nu alweer een hele tijd goed, en de kracht in mijn onderarmen en handen is sterk verbeterd sinds ik aan krachttraining doe.

wrist rolls, wrist waves, prayer stretches, reversed prayer stretches, lateral wrist stretches etc.

Nou nou hier gaat het ook al lekker
Hebben we elkaar allemaal aangestoken?

Lekkere train dus he!
Ik ben ooit begonnen met front squat omdat back squat me niet lukte. Daarna helaas de nekhernia.
Nu lukt back squat me wel. Maar front is inderdaad zwaarder.

Ja Marina, je moet ook ng rechter op he, met de stang voor je. Pas er maar mee op idd.

Gros, tis vast besmettelijk! :)

Lisa, Welkom!

Nicky, daar moet ik echt op googlen... :) Zegt me helemaal niets!

Milly, heb je over het algemeen last van zwakke polsen? Bijv. dat je qua kracht in schouder een bepaald kg wel zou kunnen drukken, maar puur door zwakke polsen lager in gewicht moet gaan zitten?
(Dat is namelijk waar is zelf tegenaan loop..)
Mocht dit het geval zijn ben ik erg benieuwd naar wat jou persoonlijk helpt om je polsen krachtiger te maken, wellicht kan ik er ook iets van opsteken :).

Iemand raadde mij aan met polsondersteuning te beginnen, maar ik ben van mening dat hoe eerder je hier mee begint, hoe "luier" je polsen worden waardoor je uiteindelijk dus helemaal geen sterkere polsen opbouwt.
Een ander zei weer dat je polsen helemaal niet kunt trainen, eenmaal zwakke polsen, altijd zwakke polsen. Hier geloof ik zelf dan weer niet in.

Nicky, ik ben benieuwd hoe jij hier over denkt?

Wat een onzin, alles kan sterker worden door training, ook je polsen.
Door de RSI heb ik jaren krachtverlies gehad in mijn handen en onderarmen. Was jaren zo erg dat ik geen dienblad vast kon houden, dat soort suffe dingen lukten niet meer. Maar inmiddels is het veel beter hoor!

Ik heb met schouders trainen nergens last van. Merk het nog het meest bij deadliften, omdat ik eerder faal op mijn handen dan benen. Bij 70 kg kan ik na 5 reps niet meer vasthouden. Hoop het nog verder op te kunnen bouwen. Zo niet, is ie zo ook intensief genoeg. ;)

Ik heb even met straps gewerkt maar dat beviel toch niet zo goed (wil je ze terug, Marina?! ;)). Aan verdere polsondersteuning begin ik niet. Alle oefeningen maken mede je armen sterker. Ik doe sowieso veel compounds, dus samengestelde oefeningen, juist om alle spieren en pezen mee te laten doen en sterk te maken. Wat je kunt doen specifiek voor handen/onderarmen is de 'farmer walk' met dumbells. Neem twee flink zware dumbells die je net kunt houden en ga hiermee lopen. Heen en weer, rondjes, net zolang tot je faalt. Aan het einde van je training doen. Is ook weer goed voor het hele lijf, alles doet mee!

Terug
Naar boven