XXL Nutrition

Milly's log

nee, nee, die slanke tailles zijn inbegrepen ;)

vandaag is het drie weken geleden dat ik CF deed....
vanavond weer
(train nog wel 4 keer per week hoor, 1 keer gewichtheffen 1 keer cf en de rest KT)

• Topic Starter Topic Starter
Zo, allereerst wil ik al mijn volgers een heel goed 2015 toewensen, dat jullie je sportieve doelen mogen behalen!

Net na een weekje rust de eerste training van dit jaar gehad, was weer lekker. Ik ga weer een poging doen om te loggen om mezelf te motiveren. Doel van dit jaar wordt toch echt een paar kilo vet verliezen. Die spieren groeien gestaag door maar ik zie ze nog niet goed genoeg. ;) Best lastig want veel cardio kan ik nog steeds niet vanwege m'n knie. Zal dus vnl moeten komen van minder calorie inname en wandelen, want dat kan ik wel.

Kettlebell swing: (2x) 25x8 kg
SQ: 15x BW, 10x20 kg, 10x30 kg, 10x40 kg
DL: 8x50 kg, 8x60 kg, 5x70 kg
MP: (3x) 10x15 kg
Low Row: 3x10x20kg
Close grip pull down: 10x20 kg, 10x20 kg, 10x30 kg

Bankdrukken totaal vergeten. Hoe zou dat toch komen? (niet mijn favo) ;)

Laatst bewerkt:
jij ook een fijn nieuwjaar.
je kunt prima cutten zonder cardio, doe het al bijna 5 maanden ;)

JIj ook een super goed 2015! en dat al je doelen en wensen uit mogen komen!
Leuk dat je weer gaat loggen. :)
Lekkere start training ook weer!
Dat cutten gaat je wel lukken hoor. Goed schema maken en volhouden. Kan inderdaad ook best zonder of met geringe cardio!

Thanks ladies. :)

Of het dan zo goed werkt bij jou Nicky... vijf maanden? :) Hahaha, of ga je zo diep met cutten?

Tja dat schema-gebeuren werkt geloof ik toch niet echt langdurig bij mij Marina. Ik vind het avondeten lastig, ga niet voor mezelf iets anders maken namelijk. Dus eet met de pot mee. Ik eet wel nog steeds veel eiwitten, vnl overdag.

Milly: ik begon met een vp >25 % he....zit nu op 17 a 18 ;)

Ben ook bezig met dieet
Haf ook moeite met anders eten dan rest van familie
Nu gooi ik als ik kook vis in fe oven en maak ik voor de rest eten
Ze vinden het vreemd maar wennen er al aan
Paar dagen doe ik wel gezellig mee maar dan hou ik overdag eten in de gaten
Succes

Milly: ik begon met een vp >25 % he....zit nu op 17 a 18 ;)

Zo! Goeiedag he, dat is me even ontgaan doordat ik hier niet meer zo actief was. Wat goed van je Nicky!!! Echt, petje af. :)

---------- Toegevoegd om 14:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Ben ook bezig met dieet
Haf ook moeite met anders eten dan rest van familie
Nu gooi ik als ik kook vis in fe oven en maak ik voor de rest eten
Ze vinden het vreemd maar wennen er al aan
Paar dagen doe ik wel gezellig mee maar dan hou ik overdag eten in de gaten
Succes

Ja ik vind het ook niet zo praktisch, ik eet al meestal alleen met de kids en manlief later, als ik dan ook nog voor mij wat anders moet maken...
en dan eet ik ook nog veggie dus elke avond kip eten doe ik toch niet. :)

---------- Toegevoegd om 14:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Hoe meet jij je VP trouwens Nicky? Als ik met een tang op drie punten meet (volgens beschrijving bij tang) kom ik op 20,5 %. Op de sportschool hebben ze een electronisch ding, dat zei 26%. Als ik online maten invoer kom ik ook op 26%.
Tang lijkt me het meest betrouwbaar. Maar ik vind die drie meetpunten dan weer minder betrouwbaar want het meeste spek zit op de zijkant van m'n bovenbenen en dat wordt mooi niet gemeten. :)

Ik laat de rest gewoon met mij mee-eten :D
(oké, soms sla ik het onderdeel van de carbs over)

ik meet mijn omtrekmaten en heb inderdaad een caliper: dat moet ik echt door iemand met ervaring laten doen trouwens ;)) Enne....foto's maken en vergelijken ;) Maar ook dat moet je een ervaren iemand laten doen geloof ik, ik zou het in ieder geval niet kunnen inschatten.

Vet% meten kan zo gek zijn.
Op mijn weegschaal is het 24%. Met zo een tangetje op 3 punten 10%... ik gok gewoon dat het ergens in het miidden moet zitten. Gezien zo een weegschaal vnl onderkant meet (daar waar het vet zit.. ) en zo een tang eigenlijk meer bovenlijf..

Maar foto's maken en vergelijken werkt nog het beste.

Ach het maakt ook geen bal uit natuurlijk op welk percentage je zit, het gaat om hoe je eruit ziet en of je je daar goed bij voelt. Maar ik ben er wel nieuwsgierig naar omdat de manier van meten zo enorm verschilt. En ik heb ook wel eens gelezen dat je op 7 punten kunt meten en dat dat exacter is. Maar waar dat dan precies gemeten moet worden, weet ik niet. Dus dan maar gewoon kilo's kwijtraken! :)

Volg jij een voedingsschema Nicky?

Hmm ik wilde vanochtend gaan trainen maar heb nog best spierpijn in m'n benen van dinsdag, dus ik stel het een dagje uit. :( Krijg je als je ruim een week niets gedaan hebt! Irritant. In plaats daarvan ga ik straks een uur wandelen denk ik.
Ben wel zeer gemotiveerd ook qua voeding deze week, voel het vet gewoon wegsmelten. ;) Haha zal wel psychisch zijn.

Hmm ik wilde vanochtend gaan trainen maar heb nog best spierpijn in m'n benen van dinsdag, dus ik stel het een dagje uit. :( Krijg je als je ruim een week niets gedaan hebt! Irritant. In plaats daarvan ga ik straks een uur wandelen denk ik. Ben wel zeer gemotiveerd ook qua voeding deze week, voel het vet gewoon wegsmelten. ;) Haha zal wel psychisch zijn.

Dat betekent dus dat je dinsdag wel enorm lekker hebt lopen beesten! Ieder nadeel heeft zijn voordeel .. ;).
Enne.. Houd vast die motivatie: weg met die vetjes! :D

Lekker toch..je moet gewoon weer even wennen
Wandelen is ook niet verkeerd voor het herstel

Volg jij een voedingsschema Nicky?
yups! eerst best een makkelijk schema, inmiddels best een gecompliceerd schema.
Ik verlies netjes tussen de 0,3 en 0,4 kg per week.

Hmm ik wilde vanochtend gaan trainen maar heb nog best spierpijn in m'n benen van dinsdag, dus ik stel het een dagje uit. :( Krijg je als je ruim een week niets gedaan hebt! Irritant. In plaats daarvan ga ik straks een uur wandelen denk ik.
Ben wel zeer gemotiveerd ook qua voeding deze week, voel het vet gewoon wegsmelten. ;) Haha zal wel psychisch zijn.
lekker toch!

Erg herkenbaar. Ik had maandag een nieuw schema gestart en begonnen met benen. Vanmorgen nog spierpijn en benen aan de beurt. Ben wel gegaan en het ging opvallend lekker. Ik heb ook meestal als ik een nieuw schema start de eerste keer onwijs spierpijn. :o Nu maar zien wat het morgen doen. :D

Maar wandelen is ook goed voor herstel. Alleen als ik hier het weer bekijk trekt het me niet aan met die regen.
Dus ik hoop dat het bij jou droog is!

Nope, het is niks meer geworden dat wandelen. Ik wilde net gaan, werd toen gebeld door een klant met een spoed probleem, waarna ik eerst met haar een meeting heb gehad en daarna nog achter de computer aan de slag ben gegaan. Ben nu net klaar en het regent inmiddels pijpenstelen! Grrrrr... :mad:

Kettlebell swing: 25x8 kg, 20x12 kg
SQ: 10x20 kg, 10x30 kg, 10x40 kg
DL: 8x50 kg, 8x60 kg, 5x70 kg (viel me erg zwaar deze keer maar wel afgemaakt, was kapot)
MP: (3x) 10x15 kg
Low Row: 10x20 kg, 10x30 kg, 10x30 kg
Close grip pull down: 10x25 kg, 8x30 kg, 8x30 kg

Bij de laatste set werd ik plotseling kotsmisselijk. Omdat mijn jongste zoon gisteren hoge koorts kreeg was ik bang dat ik nu ook aan de beurt was, dus gauw naar huis gegaan. Thuisgekomen nog steeds erg misselijk, dus met spuugbakje op de bank gaan liggen maar na een kwartier voelde ik me toch weer een stuk beter. Wat dit nou was?!? Nog niet eerder meegemaakt.

hmz...hoop dat het iig over is

lekkere DL

Lekkere training!
maar balen dat je niet lekker werd. Kan soms ook door de intensiteit van het trainen komen.
Hoop niet dat je het van je zoontje overneemt in ieder geval

Terug
Naar boven