Fitness Seller

Milly's log

Je moet de app even leren kennen, maar het is heel makkelijk! Je kunt ook maaltijden opslaan die je vaker eet zodat je die met een klik weer tevoorschijn tovert. En bij 'recent gegeten' pak je heel makkelijk alles weer wat je vaker hebt gegeten.

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Oka, haha... ik heb weer m'n vetpercentage laten meten op de sportschool met dat electronische ding. Ik wilde weten of ie een beetje constant is. Nou, het bewijs is geleverd dat dat apparaat voor geen meter klopt, want ik zat nu op 23,4%. Vijf dagen geleden was dat 3% hoger, hahaha.
Gebruik zelf inmiddels al ruim twee jaar Fatsecret, bevalt me prima! Vooral "recent gegeten" is inderdaad erg handig. Vind het zelf een prima app!

Enne.. Inmiddels ga ik echt niet meer op zo'n elektronisch apparaat staan, klopt nooit wat van!
Houd het bij wegen in combinatie met centimeters laten meten en progressiefoto's, veel betrouwbaarder :).

Enne.. Lekker getraind!! ^^

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Dus jij hebt de app ook, handig he!

Ik zie nu dat mijn vet inname al snel te hoog zit... Onbegrijpelijk, die paar walnoten op een dag kan ik blijkbaar beter weglaten. (Maar die zijn toch zo gezond?) Ik zit nu al op 36 gram en mag er maar 42 op een dag, heb alleen ontbijt en lunch + twee eieren tussendoor gehad. Vind het echt aan de lage kant hoor.

Ik had bij 1500 kcal rond de 50 aan vetten
Noten zijn gezond, maar bedrieglijk hoog in calorieën en vetten
Ik weet niet wat je ontbijt is, maar vaak als er melkproducten bij zitten, zit je al redelijk aan de hoeveelheid vetten.
Zonder melk, kan het zijn dat je 10 gram aan noten kunt toevoegen: dat is 10 amandeltjes of 3 walnoten/paranoten.
Niet veel he ;)

Die DL komt echt wel.. duurt even maar komt.
Sterke training verder!

Moet zeggen.. 42 gr vet is wel erg weinig. Ervan uitgaande dat je voor je hormonen ongeveer 1 gr per kg BW nodig hebt.

Meten met zo een electronisch ding.. echt die dingen zijn zo niet te vertrouwen. Ik heb een weegschaal die ook vet% meet.. 25 % bij mij. :o lol

Ja ik vind het ook erg weinig. En ik heb af en toe al last van m'n hormonen... whoehaha!
Maar als ik 1 gram per kilo BW neem zou ik op 67 gram komen. Moet ik dan koolhydraten schrappen?

Ik zou zeggen je moet wel je eiwitten halen en je vetten dan zou het ten kostte gaan van koolhydraten. Ik zou in eerste instantie dan insteken op 55 gr vetten.. wel iets lager maar niet al te laag. Want op 67 gr vetten hou je wel erg weinig aan koolhydraten over.

Wat ik zelf hanteer: eerst plan ik 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht in, dan 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, wat overblijft vul ik met carbs..
Voldoende vetten is inderdaad toch wel nodig voor je hormoonhuishouding.

Ugh... heb net mijn eerste eiwitpannenkoek gebakken, had nog een proefzakje liggen. Ik begrijp werkelijk die lovende verhalen niet, dit is toch serieus niet te vreten?! Ik heb de helft op en de andere helft weggegooid. Het is net een mislukt omelet met zoetstof erdoor... brrrrrrrr...
Ik zet mijn zoektocht naar ontbijtjes voort... Maar eerst even tanden poetsen!

havermout, rijstepap, brinta, crackers met huttenkäse en tomaat, spek en eieren met champignons???

Hey... je hebt het tegen iemand die normaal gesproken voor 11 uur geen hap door haar keel krijgt... ;)
Het is een unicum dat ik vandaag honger heb rond deze tijd! Komt door die 1500 kcal.

En die verschillende soorten pap... gatverdamme het moet wel leuk blijven hoor. Ik heb een paptrauma... moest vroeger als kind vaak pap als dessert eten. Tegen heug en meug...

Eieren eet ik al dagelijks. De crackers zijn wel een optie, heb je nog een suggestie welke ik het beste kan nemen?

Loft crackers, in de blauwe verpakking.
Kost geen drol en meest vezelrijk

Havetmouth water en schep whey in je favoriete smaak
Eventueel paar krentjes of sultanaas er bij...heerlijk

Ik pak yoghurt met speltvlokken en quinoa vlokken wat eiwitten lijnzaaodolie en zemelen. Smaakt toch erg lekker hoor.

een wrap met gerookte zalm en spinazie?

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik ga straks maar ff boodschappen doen. :)

Ik vind het lastig, zit echt te stoeien met de waardes. Ik zit heel snel te hoog in koolhydraten. Gisteren zat m'n vet te laag maar koolhydraten weer te hoog. En ik eet voor m'n gevoel al zo weinig!

Ik eet vegetarisch dus vis en kip etc. zit er niet in. Kan 's avonds prima vervangen worden door quorn of een vegetarisch burgertje want die bevatten vaak aardig wat eiwit. Ik ben 's middags gewend aan brood met baba ganoush, humus, tartex of ei, dat soort dingen. Maar brood bevat weer veel koolhydraten. En havermout net zo goed, zie ik. Daar heb ik dan toch niet zoveel aan?

Een wrap is idd wel eens leuk voor de afwisseling.

---------- Toegevoegd om 10:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

Net high rep training gedaan.

SQ: 15x BW, 15x20, 15x20, 15x20 kg
DL: 3x 15x40 kg
MP: 3x 15x7,5 kg
BP: 3x 15x20 kg
Close grip pull down: 15x25, 15x25, 20x20 kg
Low row: 15x25, 15x30, 15x30 kg
Biceps curl: 3x 15x4 kg

Wel lekker een keertje wat anders! Vond het ook best pittig die high reps.

Bijt je niet vast in de macro's.. exact hetzelfde haal je toch niet elke dag. Het gaat om een gemiddelde.. dus de ene dag net iets meer of minder vet of koolhydraten zal echt niet het hele verschil gaan maken. Probeer er wat relaxter mee om te gaan.

Brood bevat veel kh.. dat klopt.. Maar zoek het dan in het beleg. overal wat extra tomaat/komkommer/radijs etc bij. Vult ook en heb je toch die boterham. Voordeel van havermout is dat je het aan kan maken met bijvoorbeeld yoghurt/melk/eventueel water... dan is het volume meer en toch niet al teveel aan koolhydraten. Snap je? Je moet er wat mee leren spelen.

een wrap kan je rijk vullen met groentes en dan wat vega dingen ertussen of iets met huttenkase.. zelfs kwark met lekkere kruiden en groentes kan er lekker in zijn. Veel groentes is meer vulling.
Wat een erg lekkere variatie van wraps is... warps met roomkaas, geroosterde paprika (uit pot) en wat pesto en basilicum blaadjes.. eventueel wat extra sla en komkommer voor meer vulling. ;)

Pittige training! :thumb:

Een suggestie:
In de cut heb ik vooral de eerste weken constant honger. Als ik dan een zak wokgroenten van 400 gram in de wok gooi en klaarmaak (eventueel met eieren erdoorheen) zit ik bommetjevol terwijl ik maar amper kcal binnen heb gekregen..

Enne.. Carbs zijn niet je vijand hè, je hebt ze ook gewoon nodig!
En zoals Marina zegt, je hoeft niet strict elke dag on point te zijn wat betreft je macro's, als je het maar ongeveer haalt. Zoals ik al eerder zei, plan eerst de eiwitten en vetten, wat overblijft kan je vullen met carbs.

Wat ontbijt betreft eet ik nu al ruim 2 jaar hetzelfde, en ik zeg nog steeds dat ik ontbijt met een toetje:
's Avonds prak ik in een bakje een banaan. Havermout en amandelmelk erbij. Lepeltje pindapasta. Wat kaneel en rauwe cacao. Met een garde flink opmixen en dan een nacht in de koelkast. 's Ochtends wat rozijntjes erbij, enne.. Je wilt nooit meer wat anders ;).
Voor in de cut neem ik dan minder havermout, minder of geen pindapasta en geen rozijnen.

Terug
Naar boven