MuscleMeat

Milly's log

• Topic Starter Topic Starter
Hm ja Marina, dat eten tellen is eigenlijk helemaal niks voor mij, heb er toen ik jong was de grootste problemen door gekregen. Daarom eet ik nu al jaren op gevoel en dat gaat prima. Maar ik wil gewoon echt wat minder vet op m'n lijf hebben dus ik moet wel nu.

Thanks voor de ideeën! Die wokgroenten zijn ook een heel goed idee. En de wraps, crackers en huttenkaas gaan zometeen ook in het boodschappenkarretje! :)

Vandaag op de weegschaal gaan staan en het cutten werkt: -8 ons sinds 9 dagen geleden. Het zal wel niet helemaal zuiver zijn maar gaat de goede kant op!

Nu lees ik vaak over cheatdagen, kan iemand me het nut daarvan uitleggen?

Gaat inderdaad de goeie kant op!
Cheats zijn inderdaad vaak mentaal. Sommigen zeggen voor metabolisme boosts... Maar ik zou gewoon kijken. Denk je het nodig te hebben om het vol te houden dan kan je cheats inplannen.

Vandaag op de weegschaal gaan staan en het cutten werkt: -8 ons sinds 9 dagen geleden. Het zal wel niet helemaal zuiver zijn maar gaat de goede kant op! Nu lees ik vaak over cheatdagen, kan iemand me het nut daarvan uitleggen?

Naar mijn mening is een cheatdag vooral voor het mentale gedeelte. Als je jezelf bepaalde voedingsmiddelen gaat verbieden, kan je er juist meer zin in krijgen. Door jezelf af en toe ruimte te gunnen iets "slechts" te eten, houd je het cutten langer vol.
Sommigen zeggen dat een cheatmeal in de cut je metabolisme een boost geeft. Zelf ben ik echter meer fan van een goede refeed in de cut. Dus gewoon met "gezond" voedsel even op onderhoud of daar net boven eten. Op deze manier geef je je lichaam even de ruimte te herstellen en houd je op den duur een lange adem over om je cut succesvol af te ronden.

Naar mijn mening is een cheatdag vooral voor het mentale gedeelte. Als je jezelf bepaalde voedingsmiddelen gaat verbieden, kan je er juist meer zin in krijgen. Door jezelf af en toe ruimte te gunnen iets "slechts" te eten, houd je het cutten langer vol.
Sommigen zeggen dat een cheatmeal in de cut je metabolisme een boost geeft. Zelf ben ik echter meer fan van een goede refeed in de cut. Dus gewoon met "gezond" voedsel even op onderhoud of daar net boven eten. Op deze manier geef je je lichaam even de ruimte te herstellen en houd je op den duur een lange adem over om je cut succesvol af te ronden.

Dat trekt mij idd ook meer aan. Al moet ik zeggen dat het gezin soms wel een avondje wil snacken (probeer ik te voorkomen, haha). En dan ga ik niet voor mezelf koken denk ik. En ik heb wel een zwak voor wat wijntjes op z'n tijd, en daarmee cheat ik dan eigenlijk ook. Gelukkig taal ik niet echt naar koek of snoep etc.

---------- Toegevoegd om 12:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Lachen trouwens... ik at net braaf een wrap met gebakken groenten. Had tosti's voor de jongens gemaakt en die zagen mijn wrap. 'Mogen wij er ook een?!' Hoppa, even later hadden ze er twee achter hun kiezen. Die gasten eten meer dan ik joh, met 8 en 11 jaar. :D

haha zo hoort dat.
In het begin kookte ik ook pasta voor de kids terwijl ik van courgette pasta maakte.
Tot ze mijn "pasta" lekkerder vonden ;)

Wak! Hoe doe je dat?!?

ik heb nu een spirelli, ideaal.
Eerder gewoon courgette in reepjes snijden
en dan pastasaus maken from scratch
en smullen maar!!

Ik mistte pasta namelijk best wel: zoveel kcal.
En op rustdagen eet ik 's avonds geen aparte carbbronnen, dus dit is een prima alternatief en heel lekker!

(voor rijst doe ik trouwens bloemkool in de keukenmachine, werkt ook als een tiet)

Geinig ding zeg, kende ik nog niet! Kook je het nog even na het snijden ofzo? Lijkt me alleen dat je na een uur alweer honger hebt als je je pasta zo vervangt.

nope, ik eet dat gewoon rauw.
wordt vanzelf warm (lauw) door de saus
en vult goed, tenminste, ik eet daarna alleen nog een half bakje kwark: geen honger.

De wraps zijn in ieder geval al en doorslaand succes! :D

Je kan ook van wortel "pasta maken" door het in slierten te doen. Er wordt steeds meer met groenten tagliatelle gedaan. ;)

Ik heb sinds de training van dinsdag helaas veel last van m'n knie, dus vandaag een afwijkende training gedaan. Benen dus even met rust gelaten.

Heb wel een vermoeden wat de boosdoener is. Ik klooi al bijna 2 jaar met m'n warming up want ik kan niet meer fietsen, niet roeien, niet hardlopen en niet steppen/scrosstrainen. Dacht nu sinds een tijdje iets gevonden te hebben om toch wat te kunnen doen: ik ging na de 'armenfiets' (die ik trouw doe, super warming up voor bovenlijf) steeds op de loopband een tijdje snelwandelen. Maar… de strekbeweging is denk ik toch te sterk hierbij, want het speelde alweer een tijdje op en nu is het de laatste dagen echt heel erg. Kut! Baal er enorm van. :(

Andere training dan anders dus, was wel heel leuk, wat meer gericht op isolatie-oefeningen, nieuwe oefeningen ertussen en hier en daar gewicht opgehoogd bij bestaande.
Ik voel trouwens dat het enorm scheelt qua vermoeidheid na de training dat ik niet gesquat en gedeadlift heb... merk dat die twee gewoon de meeste energie kosten.

MP 10x15 kg, 10x17 kg, 10x17 kg
BOR 10x20 kg, 10x30 kg, 10x30 kg, 10x34 kg
Close grip pull down: 10x30, 10x30, 10x35 kg
Shoulder press: 3x 8x6 kg
One arm dumble row: 3x 10x9 kg
Triceps pushdown: 3x 12x10 kg
Biceps preacher curl: 2x8 met EZ-bar, voorzichtig pees gerekt
Biceps barbell drag curl: 3x 8x15 kg

Wat balen dat je sinds dinsdag veel last hebt van je knie.. We hoeven elkaar denk ik inmiddels niet meer te vertellen hoe frustrerend het kan zijn.. Goed dat je naar je lichaam luistert en je training er op aanpast, meer dan dat kan je niet doen!

Een andere training dan normaal kan onverwacht toch best heel positief uitpakken! Als ik word gedwongen een alternatieve oefening te zoeken (door blessure of gewoonweg drukte in de gym), kom ik juist op nieuwe oefeningen die toch wel erg fijn blijken te zijn!

Ziet eruit als een lekkere training waar je voldaan op terug kan kijken! ^^

Is ook zo. En de knie gaat vandaag alweer veel beter dan gisteren, dus komt vast wel weer goed. Alleen ben ik het onderhand zo verschrikkelijk zat na twee jaar! Het zou wel eens vooruit mogen gaan maar dat doet het niet.
Het is gewoon chronisch geworden, en wat het precies is is onduidelijk. Rete-frustrerend. Zit erover te denken om ook eens te vragen bij een fysiotherapeut of Dry Needling voor mij een optie zou kunnen zijn.

zeker een keer vragen aan een fysio!!

Gewoon vragen aan de fysio welke opties er zijn. Niet geschoten is altijd mis. ;)

Maar evengoed een lekkere training!

Heb m'n fysiotraject al gehad he, na de operatie. Ook getraind onder begeleiding van fysio, hielp allemaal niet veel helaas. Ik heb weer eens iets onverklaarbaars. Dat heb ik vaker, hahaha.
Maar wellicht is dry needling nog een optie.

Terug
Naar boven