XXL Nutrition

Milly's log

• Topic Starter Topic Starter
Ja, iets wijdere stand met voeten tenen naar buiten gaat het best! En knieën naar buiten drukken bij omhoog komen.

Ja ik zou weer naar de fysio moeten. Maar we hebben hier momenteel al zoveel verplichtingen. :( Denk dat ik binnenkort wel actie ga ondernemen.

Toch een keer doen die fysio... Anders krijg je klutsknieen hahaha

Die heb ik al! :D

Ja joh... maar 2 jaar geleden wist die fysio totaal niet wat ik nou precies had. De orthopeed ook niet. En ik had vrij weinig baat bij de training onder begeleiding na de operatie. Ben gewoon bang dat het nu weer zo zal gaan.
Maargoed ik zal wel een andere zoeken dit keer, en dan eentje die ook dry needling doet. Dat zou toch fantastisch zijn... Hoppa, naald erin en dan verbetering!

Die heb ik al! :D

Ja joh... maar 2 jaar geleden wist die fysio totaal niet wat ik nou precies had. De orthopeed ook niet. En ik had vrij weinig baat bij de training onder begeleiding na de operatie. Ben gewoon bang dat het nu weer zo zal gaan.
Maargoed ik zal wel een andere zoeken dit keer, en dan eentje die ook dry needling doet. Dat zou toch fantastisch zijn... Hoppa, naald erin en dan verbetering!

Hoop het voor je
Ik heb met die rug van mij een jaar gelopen
Bleken spierknopen te zijn die erg veel spanning gaven op mijn nek en rug
Dry needling hielp wel maar deed ook soms erg pijn en na de behandeling soms eerst erger
Je moet gewoon eens informeren.. Ze willen soms ook niet behandelen met de naald

Heerlijke training gehad vanochtend!!! Bijna alle gewichten opgehoogd.

Allereerst: ik twijfelde aan het gewicht van de losse stangen wat me verteld was, dus weegschaal erbij gehaald: bleek gegrond, minder dan ik dacht. Die van 18 is 16, en die van 15 is 13,2. Da's jammer want dan heb ik bij sommige oefeningen tot nu toe minder getild dan ik dacht. ;)

MP:
10x13 kg
8x15 kg
8x17 kg !

Pulley row:
8x30 kg
8x30 kg
8x35 kg !

Close grip pull down:
8x35
8x35
8x40 kg
5x45 kg !

Triceps pushdown: (Andere kant van station gebruikt, gaat veel lichter?!? Dus nu van 10 kg naar 25 kg, hoppa, haha)
10x20 kg
10x25 kg
10x25 kg

Biceps barbell drag curl: (Met dumbels dit keer, is fijner voor polsstand)
8x7 kg (combi drag en gewone curl, dus nog hoger getild)
8x8 kg (combi drag en gewone curl, dus nog hoger getild)
8x8 kg (gewone drag curl)

One arm dumble row:
10x7 kg
10x8 kg
10x8 kg

Shoulder press: (staand)
8x7 kg
8x7 kg
8x7 kg

Gewicht is niet belangrijk
Nu ik bij f4f train ben ik ook ineens beresterk bij cable oefeningen
Net even andere machines dus ook ander gevoel
Belangrijkste is dat je de spier die je wil trainen voelt
1of 2 kg meer of minder..leuk voor de statistiek maar verder niets
Dumbbels voelen soms ook al anders aan Allan je daar weinig mee sjoemelen
Al met al weer lekker bezig geweest...en de zomer vorm komt er aan ;)

onhandige gewichten trouwens 16 kilo en 18 kilo :(
naja, zolang je progressief gaat, is het allemaal best toch

Vreemd is dat hè, hoe het ene apparaat kan verschillen met de anders! Zo zie je inderdaad maar weer, het gewicht waar je mee traint is een relatief iets..
Wel handig om telkens hetzelfde apparaat als uitgangspunt te blijven gebruiken, zo weet je in ieder geval of er progressie in zit! Meten met twee maten is natuurlijk niet echt handig ;).

Ontzettend balen dat je nu zo zit te klooien met je knie. Weet er alles van, en het zal vast wel weer veel geduld nodig hebben.. Vooral frustrerend dat er niet een duidelijk diagnose gesteld kan worden. Zo weet je ook niet wat je er eventueel aan kunt doen of welke oefeningen je beter kunt vermijden..
Ik hoop dat mettertijd je steeds beter zult aanvoelen wat wel en niet werkt voor je :).

Vreemd is dat hè, hoe het ene apparaat kan verschillen met de anders! Zo zie je inderdaad maar weer, het gewicht waar je mee traint is een relatief iets..
Wel handig om telkens hetzelfde apparaat als uitgangspunt te blijven gebruiken, zo weet je in ieder geval of er progressie in zit! Meten met twee maten is natuurlijk niet echt handig ;).

Ontzettend balen dat je nu zo zit te klooien met je knie. Weet er alles van, en het zal vast wel weer veel geduld nodig hebben.. Vooral frustrerend dat er niet een duidelijk diagnose gesteld kan worden. Zo weet je ook niet wat je er eventueel aan kunt doen of welke oefeningen je beter kunt vermijden..
Ik hoop dat mettertijd je steeds beter zult aanvoelen wat wel en niet werkt voor je :).

Ach ja, die knie frustreert inderdaad. Maar gaat vandaag alweer een heel stuk beter! Terwijl ik gisteren squats en deadlifts heb gedaan. Ik weet nu iig dat ik ook bij de loopband vandaag moet blijven. Kortom: GEEN cardio! Want de rest van de apparaten is ook al een voor een afgevallen.

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ----------

onhandige gewichten trouwens 16 kilo en 18 kilo :(
naja, zolang je progressief gaat, is het allemaal best toch

Zo is dat. :)

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

Gewicht is niet belangrijk
Nu ik bij f4f train ben ik ook ineens beresterk bij cable oefeningen
Net even andere machines dus ook ander gevoel
Belangrijkste is dat je de spier die je wil trainen voelt
1of 2 kg meer of minder..leuk voor de statistiek maar verder niets
Dumbbels voelen soms ook al anders aan Allan je daar weinig mee sjoemelen
Al met al weer lekker bezig geweest...en de zomer vorm komt er aan ;)

Ja echt raar dat de ene en de andere kant van het station zo kan verschillen! Dit is wel fijner, want aan de andere kant had ik moeite om een plak erbij te doen, omdat ie dan gelijk zo zwaar werd.. Hier kan ik dus makkelijker ophogen met een plakje.

Yes die vorm wordt steeds beter! Heb genoten van de spiegel vanochtend... hahaha!!!

Mooie training! en met het gewicht van een stang.. Je kijkt naar vooruitgang he! en dat gaat prima!

Cable station kan erg wisselen. Wij hebben ook 1 kant die aanloopt..

Weer heerlijk getraind vanochtend.

Kettlebell swing:
25x8 kg
15x12 kg
15x12 kg

SQ:
20xBW
10x20 kg
10x30 kg
8x40 kg
5x50 kg (eerste keer dit gewicht, even eraan geproefd, had geen spotter)

DL:
10x50 kg
8x60 kg
8x60 kg

MP:
10x13 kg
8x17 kg
8x17 kg

Pulley row:
8x30 kg
8x35 kg
8x35 kg
8x40 kg !

Back extension: (1e keer)
8x BW
8x BW
8x BW

BP:
10x20 kg
5x28 kg
5x28 kg
5x28 kg

Close grip pull down:
8x35
8x35
8x40 kg

Triceps pushdown:
10x20 kg
10x25 kg
10x25 kg

Biceps barbell drag curl:
8x7 kg
8x7 kg (combi drag en gewone curl, dus nog hoger getild)
8x7 kg

---------- Toegevoegd om 10:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:24 ----------

Oja, knie gaat weer goed! Vandaar de squats. ;)

Zo FF full body
Veel oefeningen
En knie nou pijnloos houden he

Nice training! en lekkere squat. Ik heb hem vandaag ook geprobeerd maar kom met die 50 kg net aan op 3 reps en net niet parallel.. :o Maar voelt wel lekker he! even proeven en nu op naar meer!

Zo FF full body
Veel oefeningen
En knie nou pijnloos houden he

Ja ik had er zin in.. ;)
En ik doe mijn best! Geen ge-snelwandel, gefiets of geroei meer. f**k cardio. :) :)

---------- Toegevoegd om 13:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Nice training! en lekkere squat. Ik heb hem vandaag ook geprobeerd maar kom met die 50 kg net aan op 3 reps en net niet parallel.. :o Maar voelt wel lekker he! even proeven en nu op naar meer!

Geeft niet, komt vanzelf... Bij mij was de laatste rep ook niet meer zo heel netjes.
Maar het was wel even over de (ook psychische) barrière heen en dat is altijd lekker.

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:06 ----------

Ik heb net nog ff verder getraind, drie grote tassen met boodschappen gedaan en gesjouwd. :)

Nou bij mij is het wel meer dan een psychische barrière. :o Het is echt wel mijn max aan gewicht... Zit nu met squat boven BW. Pffff... Maar kan beter en netter!

hahahaha.. jij ook al verder trainen? Hier ook. schapjes voor het weekend he! :D

Ja voor jou is het veel, dat snap ik. Ik bedoelde ook bij mezelf hoor. Voor mij was het wel een psychische barrière omdat ik er nog nooit boven had gezeten en door alle problemen met m'n knie durfde ik ook steeds niet verder. En nu voelde het goed en dacht ik ineens: ik doe het gewoon!

Ja veel boodschappen gehaald, want behalve weekend komt morgen m'n schoonmoeder logeren en zondag krijgen we een huis vol visite, vieren namelijk de kinderverjaardagen. Alleen ligt 1 kind doodziek op de bank, al de hele dag... Dus het is even de vraag of het wel door kan gaan! :eek:

Oh ik heb me toch een honger!! Maar ontbijt en lunch zit er al in. Nog maar even een extra bakkie kwark nemen dan. Het cutten werkt wel want ik ben al circa 1,6 kg kwijt in 2,5 week.

Goed dat je door die angst heen durfde te gaan. Maar wel op blijven passen voor je knie inderdaad. Het is een kwestie van vertrouwen krijgen ook denk ik. Maar je ziet het je kan het echt!

Pffff.. drukte en een zieke.. je treft het niet he...

Maar je cut gaat super zo te zien! Das snel!

Fijn dat je knie weer beter aanvoelt, hopelijk blijft het nu langere tijd goed gaan!
En zo te lezen voelde de training gelukkig net zo lekker als dat hij nu op "papier" eruit ziet :).

1.6 kg..goed joh
Joj gaat lekker

Weegschaal schommelt (of ik dus eigenlijk) want gisteren was ik al 2,5 kg kwijt. Gaat een beetje te hard denk ik? Misschien toch wat ophogen het totaal.
Gisteravond koorts en ik hoest m'n longen uit m'n lijf, virus van de kids gekregen, en nu tegen de avond is het weer komen opzetten. Vrees dat trainen morgen er ff niet in zit. Nouja first things first.

Terug
Naar boven