AndroidHealthClinic

Milly's log

Gefeliciteerd met je DL PR! Meteen 2 sets van 3 en daarvoor nog een set van 6 met maar iets lichter gewicht... daar zit nog wel groei in!

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik zit al heel lang op een laatste set van 5 of 6x op 70 kg. Vond die 74 ook echt retezwaar! Nouja wie weet red ik dit jaar de 80 kg nog. ;)

Als je je topgewicht wilt verhogen, kan je misschien de sets iets anders inrichten. Van die 8x60 en 6x70 zal je al best moe zijn geweest. Je kan het ook zo doen (beetje a la Wendler):
8x30kg
8x40kg (om op te warmen)
5x50kg
3x60kg (niet meer om op te warmen, maar meer om je lichaam aan het zwaardere gewicht te wennen)
3x67.5kg
3x75kg PR!

En daarna nog bv setjes van 8x60kg oid als je meer volume wilt.

Alles bij benadering natuurlijk. Ik doe Wendler, en dat zit ongeveer zo in elkaar, en mij bevalt dat goed.

Ja goed idee LKK, dank voor de tip!

Straks upper body. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb nog steeds rest-spierpijn van maandag van mijn eerste pogingen tot chin-ups... Duidelijk achtergebleven gebied. ;)

---------- Toegevoegd om 11:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:30 ----------

Kettlebell swing:
15x8 kg
15x12 kg
15x12 kg

Voorbereiding chin-up:
5x langzaam uitzakken aan stang. Was wel weer genoeg... langzaam lukte bij de laatste 2 al niet meer in het onderste deel. Goh wat voel ik me een kneus als ik dit doe, hahaha! Doe het het liefst als de zaal leeg is... ;)

MP:
8x16 kg
8x18 kg
8x20 kg - Jawel, nog een kilo erbij!!! :eek: Echt met moeite de 7e en 8e rep gehaald.

BP:
10x20 kg
5x28 kg
5x28 kg
4x30 kg - Ik moest en zou er wat bij gooien, vind het nog steeds zwak t.o.v. vorig jaar. Nouja, komt wel weer. Klein PR-retje voor nu. ;)

Close grip pull down:
8x30 kg
8x35 kg
8x40 kg

Pulley row:
8x25
8x30
8x30 kg - Lukte niet zwaarder vandaag. ???

One arm dumble row:
10x8 kg
10x9 kg
8x10 kg - brandde flink maar goede PR!

Triceps pushdown:
10x20 kg
8x25 kg
8x25 kg

Biceps curl:
8x6 kg
8x6 kg
8x6 kg

Lekker getraind! enne.. die chin ups.. er zijn maar weinig mensen die ze doen. Dus waarom schamen als jij het tenminste probeert en binnenkort gewoon maar even doet! ;)

Thanks Marina! :heart:

Chinnen....ben ze vergeten gisteren.... Pvd

Hmm.. Ik moet ook maar eens beginnen met negatives.. Zal mezelf eens een flinke schop onder mijn kont geven.. Vrees dat mijn onzekerheid me op dit gebied nog een beetje terughoudt :o.

Enne.. Een PR is een PR, of het nou veel kilo's zijn of niet!
Wat mij altijd helpt om in gedachte te houden: alle kleine beetje bij elkaar, is een boel. En daarnaast blijf je je lijf prikkelen met iets nieuws, iedere kilo of rep meer is iets wat je lichaam nog niet eerder heeft meegemaakt :).

Vandaag rustdag wat betreft training. Moet wel zeggen dat ik lichtelijk gefrustreerd raak m.b.t. het cutten. De eerste 2,5 week vloog het eraf dus ik was zeer gemotiveerd. Voelde ook echt het vet verdwijnen. Ik ben nog steeds hetzelfde bezig, maar de laatste twee weken stijgt mijn gewicht gewoon weer. En niet weinig ook, want in totaal ben ik nu net een kilo lichter dan een maand geleden.

Ik weet wel dat ik niet alleen op de weegschaal moet letten (JA RON, I know... ;)) maar toch is dit bepaald niet motiverend!!! Iemand een soortgelijke ervaring gehad?
Het enige wat ik kan bedenken (en mezelf wijsmaak) is dat ik nu juist meer spierweefsel aanzet omdat ik voor het eerst zo hoog in eiwitten zit. Dat hoop ik dan maar. :) Maar zoveel spier erbij lijkt me ook niet te kunnen kloppen, zo snel gaat dat toch niet en zeker niet bij een vrouw.

Het heeft verder niet met hormonen te maken want de opzwelperiode heb ik 2 weken geleden al gehad. :D

Ja ik weet het: gewoon volhouden en over een langere periode bekijken... maar het zit me even goed dwars op het moment. Doe je verdomme zo je best een maand lang, gaat dat gewicht gewoon weer structureel omhoog. Grrrrr...

Milly....heb je enig idee hoe je gewicht normaliter schommelt? Nee, heb het niet alleen over de opzwelperiode, sommigen denken namelijk nog steeds (enkel) dat die tijdens je periode is.
En vocht kan ook een behoorlijk deel verdoezelen.
Mannen hebben wat dat betreft een stuk makkelijker kletsen nog dan wij.

Ja, dat valt heel erg mee. Normaal gesproken ben ik redelijk hetzelfde, verschilt wel eens wat per dag. Ik zwel dus altijd wel een paar dagen voor m'n period op, krijg ook echt een buikje dan ;), en als dat 2 dagen bezig is raak ik het weer kwijt.
Heb nu dus geen buikje, hou geen vocht vast ofzo. :mad:

Ja, dat valt heel erg mee. Normaal gesproken ben ik redelijk hetzelfde, verschilt wel eens wat per dag. Ik zwel dus altijd wel een paar dagen voor m'n period op, krijg ook echt een buikje dan ;), en als dat 2 dagen bezig is raak ik het weer kwijt.

dat dacht ik ook...tot ik echt dagelijks ging wegen en het ging bijhouden: tot 10 dagen na start van je periode houdt je nog wel extra vocht vast. In de cut merkte ik dat veel steviger dan in de bulk trouwens

Hm ik heb echt niet het idee dat ik nu vocht vasthoud. Ken mijn lijf heel goed wat dat soort dingen betreft.
Afijn, ik ga mijn frustratie proberen weg te slikken en toch maar een ontbijt maken tegen heug en meug. ;)

Had ik vorige week ook vast mijn periode
Was ook weer zwaarder als de week daarvoor
Durf eigenlijk zondag niet te wegen :)

Oh was dat het... ik vond je al zo sjagrijnig... hahaha. ;)

Nou weeg je maar gewoon niet, kan het ook niet tegenvallen.

Gewoon volhouden en doorzetten. Kan vocht zijn maar kan inderdaad ook spieren zijn.
Het is gewoon zo dat gewicht schommelt.. als het over de lange termijn maar daalt he! en de spiegel zegt volgens mij niet dat je meer vet hebt gekregen toch?? ;)

Nee klopt als een bus... eerlijk... ik loop gewoon verschrikkelijk te zeuren. Ik ben net ff (sorry mannen nu begint de èchte vrouwenpraat) voor de spiegel het e.e.a. aan gaan trekken (goh hoe zit dit eigenlijk inmiddels?) en kwam tot de conclusie dat ik er gewoon heel goed uitzie! Welke vrouw van 45 kan er nou nog in een strakke jurk... nou ik! Hahahahaha! Ik zeg niks meer. Zeikwijf. :D

Nou dat gaat ook hard
En als je ziek wordt gaat het nog harder :o
Kan best dat je iets minder weerstand hebt door je dieet

Nee klopt als een bus... eerlijk... ik loop gewoon verschrikkelijk te zeuren. Ik ben net ff (sorry mannen nu begint de èchte vrouwenpraat) voor de spiegel het e.e.a. aan gaan trekken (goh hoe zit dit eigenlijk inmiddels?) en kwam tot de conclusie dat ik er gewoon heel goed uitzie! Welke vrouw van 45 kan er nou nog in een strakke jurk... nou ik! Hahahahaha! Ik zeg niks meer. Zeikwijf. :D

Zonder bewijs materiaal geloof ik dat niet :)

Je moet mij eens zien in mijn strakke jurk

*wacht op een foto van Grosje en Milly in strakke jurk* :roflol:

Ja leuk. :D
Doe ik m'n high heels eronder, dan ben ik een kop groter dan Gros. ;)

Terug
Naar boven