XXL Nutrition

Milly's log

Hm ik heb echt niet het idee dat ik nu vocht vasthoud. Ken mijn lijf heel goed wat dat soort dingen betreft.
Afijn, ik ga mijn frustratie proberen weg te slikken en toch maar een ontbijt maken tegen heug en meug. ;)

Kom eens even kijken hier en val meteejn in een heel technische discussie over opzwelperiodes en hormonen. Hou me daar wijselijk buiten, ha ha.
Ik zie mooie trainingen met behoorlijke gweichten. Lekker bezig!

• Topic Starter Topic Starter
Kom eens even kijken hier en val meteejn in een heel technische discussie over opzwelperiodes en hormonen. Hou me daar wijselijk buiten, ha ha.
Ik zie mooie trainingen met behoorlijke gweichten. Lekker bezig!

Dank je Neet! :) Leuk dat je ook ff langskomt hier.

Nou zo heel technisch was die discussie niet toch... Maar inderdaad, dat gedeelte is niks voor mannen. :D
Maarre, ik heb me voorgenomen om niet meer te zeuren en als enige weegschaal nog de keukenweegschaal te gebruiken. :)

Dank je Neet! :) Leuk dat je ook ff langskomt hier.

Nou zo heel technisch was die discussie niet toch... Maar inderdaad, dat gedeelte is niks voor mannen. :D
Maarre, ik heb me voorgenomen om niet meer te zeuren en als enige weegschaal nog de keukenweegschaal te gebruiken. :)

:)

Je kan de weegschaal wel gebruiken, maar 1 afzonderlijke meting kan wel eens 1.5 kilo hoger of later zijn dan de volgende dag. Als het gemiddelde maar rustig oploopt, of terug (afhankelijk van je doel).
Maar tevreden over je spiegelbeeld is het allerbest!

Ik weet wel dat ik niet alleen op de weegschaal moet letten (JA RON, I know... ;)) maar toch is dit bepaald niet motiverend!!! Iemand een soortgelijke ervaring gehad?
Muhh.. Dat soort ontwikkelingen op de weegschaal kunnen inderdaad erg frustrerend zijn.. Vrouwen en de weegschaal, het is en blijft een gevoelige kwestie. Ook al weet je rationeel dat de weegschaal lang niet alles zegt, toch wil je uiteraard die die getalletjes in de cut naar beneden gaan!
Inmiddels hanteer ik de weegschaal zelf als een richtlijn, maar niet meer als het "absolute resultaat". Eens per maand laat ik me elke keer door dezelfde persoon op dezelfde punten met de centimeter meten (borst, arm, taille, heup en bovenbeen). Vooral centimeters wat taille betreft zegt vele malen meer dan wat de weegschaal zegt. Verder laat ik elke twee maanden progressiefoto's maken. De combinatie van die drie dingen (weegschaal, centimeters en foto's) bepalen voor mij welke aanpak ik hanteer voor het vervolg van de cut of bulk :).
Geen idee of je hier wat aan hebt.. Maar heb inmiddels zelf ervaren dat centimeters mij veel meer rust geven!

Fijn full body getraind vanochtend. Met bankdrukken hulp gehad en ik heb meer sets gedaan, heel langzaam uitgevoerd met nadruk op de neergaande beweging. Erg zwaar maar hoop dat het me gaat helpen om het gewicht weer wat omhoog te krijgen.
Hele training vandaag langzaam en excentrisch uitgevoerd.

BP:
8x20 kg
5x28 kg (zonder spotter)
7x28 kg (langzaam met spotter)
7x28 kg (langzaam met spotter)
6x28 kg (langzaam met spotter)

MP:
8x16 kg
8x18 kg
8x18 kg

SQ:
15xBW
8x20 kg
8x30 kg
8x40 kg

DL: Ging niet zo vandaag. Te laat erin en te kort geslapen vannacht.
10x20 kg
8x50 kg
6x60 kg
3x70 kg

Close grip pull down:
8x30 kg
8x35 kg
8x35 kg

Pulley row:
8x30 kg
8x35 kg
8x35 kg

Back extension:
2x8 BW

One arm dumble row:
10x9 kg
10x9 kg
10x9 kg

Biceps curl:
8x6 kg
8x6 kg
8x6 kg

Triceps pushdown:
8x20 kg
8x25 kg
8x25 kg

Das een forse training! Ziet er goed uit!

zo zie je wat slecht slapen doet he... :( ik merkte het ook.. vannacht met slaappil goed geslapen en dat merk je zo in je training! Maar voor een korte nacht zou ik zeggen errug mooi! Doe het je niet na. :o

Haha... echt wel!!! :)

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:04 ----------

Mèn... voel die benchpress enorm, wat een impact zo langzaam, en schoudertjes zijn ook lam.
Kon nog net m'n shake optillen. ;)

Leuk Logje Milly..je bent lekker bezig lees ik.
en tja weegschalen zijn ondingen haha.

ik blijf je volgen

Lekker hè, om een bench op die manier te doen!
Ik gooi er wel eens een paused bench doorheen die ik dan zo langzaam mogelijk uitvoer. Met niet al te veel gewicht kan je dan het idee hebben het toch echt heel erg zwaar te hebben :o.
Deftige training, die heb je er maar mooi weer op zitten!

Leuk Logje Milly..je bent lekker bezig lees ik.
en tja weegschalen zijn ondingen haha.

ik blijf je volgen

Dank je en welkom! Altijd leuk als mensen meelezen en -schrijven.

---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

Lekker hè, om een bench op die manier te doen!
Ik gooi er wel eens een paused bench doorheen die ik dan zo langzaam mogelijk uitvoer. Met niet al te veel gewicht kan je dan het idee hebben het toch echt heel erg zwaar te hebben :o.
Deftige training, die heb je er maar mooi weer op zitten!

Thanks lady! Paused bench, wat houdt dat in? Ik ben niet zo goed in al die termen. ;)

Paused bench, wat houdt dat in? Ik ben niet zo goed in al die termen. ;)
Bij paused bench stop je even op het punt dat je normaal de barbell weer omhoog drukt. Zeg maar als je van de "negatieve" beweging (omlaag) naar de "positieve" beweging (omhoog) gaat, precies die grens. Dat is vaak het kritieke punt waar je faalt als je net te veel gewicht er aan hebt hangen om een PR te halen. Door dan even te stoppen op dat "dode" punt wordt het een stuk zwaarder!

Ik heb thuis een lekkere bench
Zo languit op de bench slapen... Heerlijk. :)

Nee hoor geen tijd voor
Weer een fb training zie ik...hoe vaak week ga S je die nu doen

Met shakende handjes een shake drinken. lekker he! :p
Je voelt het zo goed als je het langzaam doet. Doe dat ook heel vaak met hip trust.. en dan extra lang bovenin vasthouden en heel langzaam zakken.. oef... de dag erna en 2 dagen erna... auwie... hahaah

Bij paused bench stop je even op het punt dat je normaal de barbell weer omhoog drukt. Zeg maar als je van de "negatieve" beweging (omlaag) naar de "positieve" beweging (omhoog) gaat, precies die grens. Dat is vaak het kritieke punt waar je faalt als je net te veel gewicht er aan hebt hangen om een PR te halen. Door dan even te stoppen op dat "dode" punt wordt het een stuk zwaarder!

Ah oke, ja zulke dingen leert mijn begeleider mij ook. Doe dat ook graag bij de laatste reps van bijvoorbeeld de biceps curl. Voel je hem lekker branden.

---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:03 ----------

Met shakende handjes een shake drinken. lekker he! :p
Je voelt het zo goed als je het langzaam doet. Doe dat ook heel vaak met hip trust.. en dan extra lang bovenin vasthouden en heel langzaam zakken.. oef... de dag erna en 2 dagen erna... auwie... hahaah

Hahaha ja... Die moet ik eigenlijk ook gaan doen.

---------- Toegevoegd om 16:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:03 ----------

Ik heb thuis een lekkere bench
Zo languit op de bench slapen... Heerlijk. :)

Nee hoor geen tijd voor
Weer een fb training zie ik...hoe vaak week ga S je die nu doen

Ah heel opmerkzaam van jou... Ik deed steeds 3x pw full body. Vorige week heb ik het gesplit in upper en lower body en mijn intentie was 4x te gaan. Maar de vierde keer is niet gelukt. Voor mij is 3x gewoon genoeg, als ik vaker ga kost het me te veel tijd. Dus nu weer terug naar full body!

3x fb is zwaar zat
Ergens tussendoor moet je wel herstellen binnen 48 uur

Heel veel spierpijn in m'n borstspieren vandaag... hihihi.

Ik kon het toch niet laten en ben vanochtend op de weegschaal gaan staan. Heb ook even terug gerekend en ik ben nu 5 weken bezig. In totaal ben ik dan 2,2 kg kwijtgeraakt in deze periode. Blijkbaar ben ik toch gewoon goed bezig. Goed aantal calorieën ook want dit is toch wel ongeveer het tempo waarin het hoort, dacht ik zo. Al zou je natuurlijk graag willen dat het sneller gaat. ;)

3-punts tangmeting uitgevoerd, daar zie ik nog vrijwel geen verschil. Buikplooi was 1 mm minder.

Netjes toch

Kortom.. je gaat super! :D

Terug
Naar boven