XXL Nutrition

Milly's log

Herken je problemen met lunges in relatie tot je knieproblemen erg goed.
Toevallig heb ik deze week als variatie na het squatten reversed lunges geprobeerd. Kwam er toen tot mijn grote verbazing achter dat dit mij knie juist ontlast, had in tegenstelling tot voorheen niet eens gevoelige knieen, laat staan pijn!
Wellicht het proberen waard?

• Topic Starter Topic Starter
Top, die ga ik eens opzoeken. Het proberen waard! Doe jij ze wel na het squatten?

Even iets anders: ze hebben bij ons de hele zaal veranderd, er is nl een (overdreven) groot squatrek bij gekomen. Maar nu loop ik steeds te zoeken naar plek want dat is minder geworden, en naar stangen, schijven, klemmen etc. Best irritant, maar het zal op den duur wel weer wennen.

Maandagochtendtraining:

Pulley row:
10x25 kg
8x30 kg
8x35 kg
8x40 kg - PR

Back extension:
3x10 - PR

Lat pull down:
10x25 kg
8x30 kg
8x35 kg
5x40 kg - PR

Militairy press:
8x16 kg
8x18 kg
8x18 kg

Side raise:
3x8x5 kg

Front raise:
Eerste keer deze, had er ff zin in.
3x10x3 kg

Triceps pushdown:
10x20 kg
10x25kg
8x30 kg

Triceps skull crusher:
12x EZ-bar
10x EZ-bar + 2 kg PR
8x EZ-bar + 2 kg

Biceps 21-en:
3x met 5 kg dumbbells

Biceps drag curl:
10x EZ-bar + 4 kg
10x EZ-bar + 6 kg
10x EZ-bar + 6 kg PR

Bench press:
Deze was eerst bezet en toen vergat ik hem, ging voor geen meter meer na alle andere oefeningen. Daarbij ben ik hiermee net weer begonnen na een hele lange tijd niet gedaan te hebben. Dus even rustig aan ermee.
12x20 kg
10x20 kg
8x24 kg
8x24 kg

Buik:
Benen optrekken 3x10

Laatst bewerkt:
Mooie training, je pakt het mooi op! Ook wat PR's, en er "zomaar" een oefening tussen gooien omdat je er zin in hebt wijst er denk ik op dat je vandaag met heel veel enthousiasme aan de slag bent gegaan!
Top om te lezen :).

Dank je, en dat klopt helemaal want het gaat echt heel lekker op het moment! :) :)

Lekker veel PR's maar wel super lange trainingen met zoveel oefeningen.
Gaat lekker!

Misschien ga ik het over een tijdje toch wel in drieën splitten... Ik hik nog teveel aan tegen elke spiergroep maar 1x per week te doen. Maar het zou wel wat relaxter zijn ja, iets minder oefeningen.

Ziet er lekker uit. Maar zijn wel 12 oefeningen, dat is toch wel een hele sessie :)

Misschien ga ik het over een tijdje toch wel in drieën splitten... Ik hik nog teveel aan tegen elke spiergroep maar 1x per week te doen. Maar het zou wel wat relaxter zijn ja, iets minder oefeningen.

Je moet je afvragen of het je gaat om het aantal oefeningen en de tijd die je in de gym doorbrengt of het rendement wat je uit je workout wilt halen! ;)

Minder oefeningen hoeft helemaal niet 'relaxter' te zijn als je de intensiteit opvoert!

Ja, het was toch iets teveel. Dat merk ik aan de reactie in mijn lijf de dagen erna. Ik heb vanochtend benen gedaan en kwam daar ook tot de conclusie dat DL, SQ en lunges voor mij op dit moment teveel zijn tijdens 1 training. Heb dus ter plekke besloten om vanaf nu mijn schema in drieën te hakken. Eleiko, je had weer gelijko... ;)

De deadlift gaat dan ook naar een andere dag want mijn hoogste prioriteit is het verder verminderen en mogelijk opheffen van mijn knieproblemen het komende seizoen.

Squat:
15x BW
10x20 kg
8x30 kg
8x30 kg, bewust niet zwaarder gegaan omdat ik lunges wilde doen erna

Lunges:
3x8 BW, ging goed!

Walking lunges:
10 stappen gezet met 3 kg gewichtjes om uit te proberen hoe dit voelt, nou ik kon ook geen stap verder meer zetten. Maar: geen knieproblemen! Yes!

Leg curl:
15x10 kg
8x15 kg
8x20 kg
8x22,5 kg PR, maar da's makkelijk want ik doe hem net ;)

Abductor:
15x40 kg
8x50 kg
8x55 kg
8x60 kg

Adductor:
15x25 kg
8x35 kg
8x40 kg
8x40 kg

Heb je inmiddels die reversed lunges nog geprobeerd?

Nee! Totaal niet aan gedacht, stom. :o

Wel dit keer gedaan toen ik nog in het squatrek stond en ik heb mezelf met 1 vinger in evenwicht gehouden, dat bood gevoelsmatig meer zekerheid. Dit keer niet uitgestapt maat vanuit spreidstand gewerkt, ging ook prettiger.

Dat ziet er goed uit.
Eleiko heeft vaak gelijk. :o bij mij ook.. less = more...
En super dat je geen knieproblemen hebt nu. :)

Wel zwaar vermoeide pootjes hoor, de rest van de dag... ;) En wat betreft knieën: ik was heel enthousiast, maar eigenlijk weet ik het morgen pas zeker. (heb altijd een uitgestelde reactie)

---------- Toegevoegd 11 September 2015 om 06:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst 10 September 2015 om 19:43 ----------

Spierpijn!!!!!!! ;)

Training van vanochtend (borst, triceps, schouders):

Bench press:
8x20 kg
8x20 kg
8x24 kg
8x26 kg
5x30 kg (ging onverwacht goed, heb hem zo lang niet gedaan en dit was een van mijn zwakke plekken)

Incline dumbbell press:
8x 7 kg
8x 7 kg
8x 7 kg

Triceps skull crusher:
8x EZ-bar + 2 kg
8x EZ-bar + 2 kg
8x EZ-bar + 2 kg

Triceps pushdown:
10x25 kg
10x25kg
10x25kg

Militairy press:
8x16 kg
8x16 kg
8x16 kg (zat niet meer in na de andere oefeningen)

Side raise:
8x5 kg
8x5 kg
8x5 kg

Front raise:
10x3 kg
10x3 kg
10x3 kg (had wel een 4-tje willen pakken de laatste keer, maar die was er niet)

Mooi begin van je training, top dat bench onverwacht goed ging, dat geeft je gelijk een boost voor de rest van de training :).

Training van vanochtend (rug en biceps):

Deadlift:
12x20 kg
8x50 kg
8x 60 kg
4x70 kg

BOR:
10x20 kg
8x30 kg
8x30 kg
8x34 kg