AndroidHealthClinic

Milly's log

Lekker getraind! :)

• Topic Starter Topic Starter
Training van vanochtend: benen

Squat:

15x BW
10x20 kg
8x30 kg
6x40 kg
6x40 kg

Lunges:
10x BW
10x BW
8x BW

Glute bridge:
10x BW
10x BW
10x BW

Leg curl:
10x15 kg
10x20 kg
10x20 kg

Abductor:
15x40 kg
8x50 kg
8x55 kg
8x60 kg

Adductor:
15x25 kg
8x35 kg
8x40 kg
8x45 kg

Trillende beentjes! Maar wel lekker. ;)

Ha, jij hebt er dus ook een heerlijke maandagochtendtraining op zitten!!
Die trillende beentjes geloof ik graag.. Geniet er maar flink van ;).

Ga ik doen Sanne! ;)

Vergat ik nog helemaal: vanochtend een unicum want ik heb 10 minuten op de loopband gelopen, tempo steeds hoger, en daarvan ruim de helft hardgelopen! Dit heb ik nooit meer gedaan sinds mijn knieproblemen een paar jaar geleden begonnen. Ben dus heel blij dat dit goed ging! Gelijk een heerlijke warming up.

Ga ik doen Sanne! ;)

Vergat ik nog helemaal: vanochtend een unicum want ik heb 10 minuten op de loopband gelopen, tempo steeds hoger, en daarvan ruim de helft hardgelopen! Dit heb ik nooit meer gedaan sinds mijn knieproblemen een paar jaar geleden begonnen. Ben dus heel blij dat dit goed ging! Gelijk een heerlijke warming up.
Dat is een onverwachte meevaller, heerlijk dat het vandaag gelukt is om een stukje te hardlopen!! Dat geeft moed :D

Zoheee.. een mooie maandag ochtend legday en dan ook nog een succesje met hardlopen!
Echt top! Ik hoop dat het hardlopen zo goed door blijft gaan zonder last!

Lekkere beentrain (lunges altijd zwaar!), en dit geeft ook goeie moed dat je knieen de goede kant op gaan!

Ja... ik heb een jaar niet gefietst en merk nu echt verbetering! Kan allerlei oefeningen die ik twee jaar niet gekund heb en nu ook alweer een stukje hardgelopen. Er zeurt nog wel af en toe iets kleins bij de aanhechting quadriceps/mediale band links maar ook dat is veel minder dan vorig jaar.

Alleen 1 ding: fietsen kan ik dus echt niet meer! Ik heb vorige maand een keertje geprobeerd, 10 min heen en 10 min terug heel rustig in de eerste versnelling. Leek goed te gaan, maar de dag erna begin de ellende weer... Pijn aan beide knieën, vocht. Duurde weer vier dagen voordat ik er vanaf was.

Wat het is? Zeg het maar. Wel opvallend dat ik het nu aan beide kanten had.
Er valt mee te leven al is het verdomde lastig met twee opgroeiende jongens om niet te kunnen fietsen.

Vandaag trouwens flinke spierpijn... dat is wel een nadeel van een splitschema! Je blijft spierpijn houden. ;)

Balen van het fietsen.. maar dat is toch een andere beweging dan squatten en lunges....

Ik train al tijden split.. enige keer dat ik spierpijn heb is heel soms bij hamstring oefeningen 2 dagen erna.. :o

Training van vanochtend (borst, schouders, triceps):

Bench press:
10x20 kg
10x20 kg
6x30 kg
5x30 kg

Incline dumbbell press:
8x 7 kg
8x 7 kg
8x 7 kg

Militairy press:
8x16 kg
8x16 kg
8x16 kg

Side raise:
8x5 kg
8x5 kg
8x5 kg

Front raise: (steeds bovenin vastgehouden om 'em zwaarder te maken, 4 kg dubbel ontbreekt dus ik kan niet goed opbouwen)
10x3 kg
10x3 kg
10x3 kg

Triceps skull crusher:
8x EZ-bar + 4 kg (oei dat was iets teveel voor het eerste setje, vergiste me)
8x EZ-bar + 2 kg
8x EZ-bar + 2 kg

Triceps pushdown:
8x25 kg
8x25kg
8x30kg

Buik: benen optrekken
15x
10x
10x

Lastig dat je geen 4 kg hebt om front raise mee op te bouwen..
Zat te denken om hem dan misschien af te wisselen met cables, maar geen idee of die bij jou rond de 4 kg start? Anders wellicht een optie..

Leuk dat je meedenkt! Wat bedoel je precies met c a b l e s?
(als ik het zonder spaties typ maakt de autocorrectie er 'sabbelen' van... :eek: )

Hahaha, 'sabbelen' :p.
Front raises wissel ik wel eens af door ze met plaat of cable te doen. Met cable doe ik het haakje zeg maar helemaal onderin. Daar bevestig ik dan het touw aan vast (en dan het haakje zeg maar in het midden daarvan). Dan met rug naar cable station en rechtop staan, en dan front raises uitvoeren.
Hmm.. Ben niet zo goed in het logisch beschrijven.. Is het een beetje te snappen? :')

Jep ik snap 'em! Is te proberen ja, ik zal eens kijken met hoeveel dat begint. Ik heb al gezeurd om dumbbells, hoop toch echt dat ze weer komen...

Weet iemand hoe je je profiel kunt aanpassen op dit nieuwe forum? Ik ben ineens een man geworden hier. Maar zie niet waar ik dat kan aanpassen.

Al gelukt, laat maar. ;)

je kan frontraise ook met een schijf doen of een stang.

Terug
Naar boven