AndroidHealthClinic

Milly's log

Bezoekers in dit topic

Ja die heb ik ook gedaan bij de fysio. Ik squat nu los, dus niet in een smith. Ik heb het een aantal keren met begeleiding gedaan dus er werd goed op m'n houding gelet. Wat bedoel je precies met 'tot parallel gaan'?

Dat je bovenbenen parallel zijn aan de grond op het diepste, dus dat je de beweging met volledige range of motion uitvoert.
 
Oh in die zin parallel, ja dat zit wel goed. Ik heb een tijdje met bench als referentiepunt onder de billen gesquat.

Mijn training ligt nu geheel op z'n gat, na 2e kerstdag niets meer gedaan. Wel veel feest gevierd, gegeten en gedronken... Eind van de week maar weer met goede moed beginnen!

Ik wens iedereen een heel gelukkig, gezond, liefdevol en sportief 2014!
 
Jij ook een supergoed 2014! en lekker knallend het jaar in met trainen en motivatie he!
Laat dit jaar jouw jaar worden. JIJ kan waarmaken wat jij wilt!
 
Ja zo is het Marina! Die ga ik onthouden!! :)

Vanochtend weer getraind. Ik had niet al teveel tijd maar toch een uur geknald. Had eigenlijk nog veel meer oefeningen willen doen, maar dit was best lekker om weer op te starten.

Ik denk toch steeds meer aan een splitschema. Ik wil gewoon steeds meer oefeningen doen maar het begint teveel tijd in beslag te nemen. Of is het te vroeg om daarmee te beginnen? Ik ben nu bijna vier maanden bezig.
 
Vanochtend goed gestart met een pittige training!
Ik heb met mijn begeleider overlegd over een eventueel splitschema maar hij vindt dat geen goed idee. Volgens hem kan ik het best voorlopig alleen compounds doen. Maarja, dat vind ik dus te weinig en ook wat saai om drie keer per week datzelfde rijtje af te werken... En ik zit nu dus nog met het probleem dat mijn trainingen te lang worden.
Dus wat is nu wijsheid?

Vanochtend gedaan:

Clean and press - 3x8 - 18 kg
Ab roller - 3x10
Buikspieren hangend benen optrekken - 3x10
BOR, 4x8 - 28 kg - 38 kg - 42 kg - 42 kg
DL - 4x8 - 28 kg - 38 kg - 42 kg - 46 kg
Glute bridge - 3x10 - 7,5 kg
SQ - 3x8 - 20 kg - 30 kg - 30 kg
BP - 10/8/6/6 - 20 kg - 30 kg - 30 kg - 30 kg
Lat pull - 10/8/6 - 30 kg - 35 kg - 35 kg
Triceps lying extension - 3x10 - 7,5 kg
Biceps curl - 3x8 - 8 kg - 7 kg - 7 kg
Borst dumbell flyes - 3x8 - 8 kg
 
Heeft je begeleider ook nog aangegeven waarom dit geen goed plan is? En is er een langer termijn doel vastgesteld?
Ik snap trouwens die buikspieroefeningen niet. C&L, DL, SQ, Glutes bridge daar zitten zat buikspier activiteiten in.
Heeft je begeleider een goed antwoord dan zo houden, zo niet dan lekker ergens anders kijken.
 
Hij zei dat je het beste het eerste jaar alleen compounds kunt doen omdat je daar sterk van wordt. Dat Arnold Schwarzenegger dat ook deed in het begin. :) Mijn begeleider is al gepensioneerd en vindt het nog steeds erg leuk om mensen aanwijzingen te geven (hobby), hij heeft vroeger zelf jaren een sportschool gehad en weet heel veel. Maar zit ook wel een beetje vast in zijn eigen ideeën, denk ik. Iedereen krijgt namelijk hetzelfde schema. ;) Maar geen kwaad woord hoor, want hij doet erg zijn best en motiveert heel erg.

De ab roller (soort ab wheel oefening maar ik doe hem met stang en twee schijven) heb ik van hem. Daarmee train ik zowel buik als rug (rompspieren). Die andere buikspieroefening heb ik zelf toegevoegd omdat ik hem lekker vind.

Nee ik heb eigenlijk geen lange termijn doel. Ik begon om fit en sterk te worden na een immobiele periode, maar ben inmiddels verslaafd, hahaha. Ik weet wel dat mijn verpercentage nog omlaag mag. En met name mijn benen graag gespierder, maar ik wordt helaas nog beperkt door m'n knie daarin.

Hoe denk jij over het splitten dan? Daar ben ik wel heel benieuwd naar. Andere begeleiding is bij ons op de sportschool niet echt te vinden helaas.
 
Ik denk dat je na eene tijdje full body (3 maanden) oevr kan stappen naar up/ lower body of split als je er tijd voor hebt.
Dan een basis leggen in 3x per week met de grote 3 erin verwerkt. (Dl, squat, bp) En de mp als bonus als de schouders er sterk genoeg voor zijn, anders sholder presses.
Na een extra 3 maanden kijken of er een massa bouwer in 4x per week vast te leggen is.
Bij alles wel in combi met een goed voedingsplan.

Dus ik denk doen.

En begeleiding hoeft toch niet uit je sportschool te komen. Kan je hier ook vinden.
 
Kan uit eigen ervaring alleen maar zeggen dat je ook prima kan bouwen op een split. Ik vind het zelf een lekkere manier van trainen en het is gevarieerd.
 
ik kan je niet helpen met je vragen, maar wens je wel heel veel succes in je zoektocht!
 
ik kan je niet helpen met je vragen, maar wens je wel heel veel succes in je zoektocht!

Dankjewel Nicky!

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Kan uit eigen ervaring alleen maar zeggen dat je ook prima kan bouwen op een split. Ik vind het zelf een lekkere manier van trainen en het is gevarieerd.

Jou geloof ik meteen, na die foto's! :)

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Ik denk dat je na eene tijdje full body (3 maanden) oevr kan stappen naar up/ lower body of split als je er tijd voor hebt.
Dan een basis leggen in 3x per week met de grote 3 erin verwerkt. (Dl, squat, bp) En de mp als bonus als de schouders er sterk genoeg voor zijn, anders sholder presses.
Na een extra 3 maanden kijken of er een massa bouwer in 4x per week vast te leggen is.
Bij alles wel in combi met een goed voedingsplan.

Dus ik denk doen.

En begeleiding hoeft toch niet uit je sportschool te komen. Kan je hier ook vinden.

En jou ook Ron, na jouw metamorfose! :)

Even kijken of ik je goed begrijp. De DL, SQ en BP verdelen over drie dagen?


Bedoel je met MP militairy press? Ik doe nu inderdaad shoulder presses.

En wat bedoel je precies met een massabouwer in 4x per week vastleggen? Sorry, al die termen zijn mij nog niet zo bekend.
 
Het is belangrijk om te weten wat je wilt bereiken. Wil je slank, strak, gespierd. Of alleen kracht gericht (power liften).
Of ben je meer van de crossfit achtige richting. Of ben je puur bodybuilding gericht.

Met de DL,SQ en BP bedoel ik eigenlijk meer dat deze compound oefeningen er als basis wel in mogen. En of dat verdeelt is over 3 dagen is niet zo heel belangrijk. Ik bedoel met massa bouwer meer als vervolg op wat je begeleider heeft gezegd. Eerst kracht opbouwen. Gewend raken aan de manier van trainen. En dan specifieke oefeningen erin zetten in een 4 daagse split en dan misschien toewerken naar 5 daagse split. Je gewicht uitvoering reps en sets maken eigenlijk de basis voor massa bouwer of kracht bouwer. Zijn 2 verschillende disciplines.

Meer als een andere manier van ertegenaan kijken hoor.
 
Je vroeg gisteren al wat mijn doel is, en die vraag houdt me sindsdien bezig.

Ik wil in ieder geval voorlopig drie keer per week wil trainen, niet meer.
Ik zou wel wat meer spiermassa willen, en ook een iets lager vetpercentage, maar niet te laag. Gewoon een paar kilootjes vet minder. En dan graag het meeste van mijn bovenbenen, hahaha. ;) (neehoor ik snap dat het zo niet werkt)
Ik wil niet specifiek de bobybuilding in maar wel graag mooi gevormde armen en benen dus met meer spierdefinitie.

Ik wil ook zeker de compounds die ik nu doe erin houden. Dacht er eerder aan om iedere training deze te doen:

Clean and press (doe ik graag als onderdeel van warming up)
SQ
DL
BP
BOR
Ab roller

En dan bijvoorbeeld op maandag toevoegen:
glute bridges
shoulder dumbell press
shoulder side raise

Op woensdag toevoegen:
lat pull down
triceps lying extension

Op vrijdag toevoegen:
borst dumbell flyes
biceps curl

Klinkt dat zinnig?
 
Je wilt dus slank strak en gespierd worden. :)

Ik mis je benen...
 
Je wilt dus slank strak en gespierd worden. :)

Ja, precies. Zeg dat dan meteen he, hahaha.

Ik mis je benen...

Ja dat klopt... ik ben al heel blij dat ik inmiddels kan squatten al is het nog niet met veel gewicht. Deadlift gaat ook goed, gebruik je natuurlijk ook hamstrings bij. Verder doe ik nu de glute bridges. Bij de clean and press gebruik ik natuurlijk ook benen.

Leg press durf ik nog niet aan, omdat ik nog steeds last van die ***knie heb. Vorige week gewandeld met wat hoogteverschillen, dat voel ik gelijk weer. Fietsen hetzelfde, altijd een paar dagen last na een fietstochtje van een paar kilometer. Leg extensions ben ik ook weer mee gestopt omdat het toch bleek te irriteren.

Dus weinig benenoefeningen dus een echt splitschema vind ik ook lastig... Ik zat vanmiddag even te puzzelen maar kwam daar niet echt uit.
 
Ik snap het met je benen. Balen met je knie inderdaad...dan zullen leg curls ook wel lastig gaan.
Ik kan je niet echt heel veel advies geven met je schema.
Misschien moet je deze vraag eens in de trainingssectie bij oefeningen zetten. Daar om advies vragen. Daar kijken meer mensen.
 
Wat heb je aan je knie?
 
Dit schreef ik een paar mnd geleden:

Ik heb in januari vanuit het niets een blokkerende knie gekregen. Rust hielp niet, het werd juist snel erger en ik kon totaal niet meer lopen. Bepaald niet handig met twee kids. Op een MRI was niets te zien, kijkoperatie gehad eind februari. Toen bleek er aan de binnenkant van het kniekapsel littekenweefsel te zitten wat bloedde, dit ging tussen het gewricht zitten. Is weggehaald door de orthopaed. Dit weefsel is waarschijnlijk ontstaan door een blessure aan de mediale band, maar deze heb ik vreemd genoeg niet opgemerkt.
Na de operatie meteen fysio gehad 3x per week, of eigenlijk begeleid trainen. Dit schoot totaal niet op, het ging erg langzaam en werd op gegeven moment zelfs erger door de training. Ik ben toen na twee maanden helemaal gestopt daarmee en dat was een goede beslissing want daarna ging het eindelijk langzaam beter. Rust dus!
Ik heb tot na de zomervakantie niet gefietst want daarvan kreeg ik veel last. Nu fiets ik wel weer, korte stukken van een paar kilometer max.
Nog steeds heb ik af en toe vocht in mijn knie en de pijnplek is nog steeds de aanhechting van de mediale band. Vooral na kniebuigingen of juist volledig strekken. Eigenlijk weet ik nog steeds niet wat ik nou precies heb, de ortho en de fysio hebben allebei een theorie maar zeker is het niet.
Nouja, ik ben in ieder geval blij dat ik weeer loop natuurlijk, maar zou er wel graag helemaal vanaf willen. En wil me graag sterk trainen!

---------- Toegevoegd om 22:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Gaat nu wel alweer beter dan toen hoor, de belastbaarheid gaat wel omhoog. Maar nog steeds is volledig strekken en te ver buigen niet oke. Kan ook nog niet volledig buigen. Ik voel het vaak niet op het moment zelf, maar 's avonds of de dag erna, dat ik teveel heb gedaan. Of soms steekt de plek van de aanhechting mediale band plotseling. Berg af of langere trappen af wekt ook irritatie op. Trap op niet!

---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Ik snap het met je benen. Balen met je knie inderdaad...dan zullen leg curls ook wel lastig gaan.
Ik kan je niet echt heel veel advies geven met je schema.
Misschien moet je deze vraag eens in de trainingssectie bij oefeningen zetten. Daar om advies vragen. Daar kijken meer mensen.

Leg curl gaat wel goed. Maar daarvan zei m'n begeleider weer dat die maar een klein deel vd spier pakt. Dus daarom nu de keuze voor glute bridges.

---------- Toegevoegd 8 January 2014 om 07:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst 7 January 2014 om 22:25 ----------

---------- Toegevoegd om 09:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:33 ----------

Ik denk dat ik eruit ben. :) Heb mijn schema nu in tweeën gehakt, en die twee delen ga ik afwisselen. Eerst heb ik het in drieën gesplitst maar daar was ik niet tevreden over, de training wordt me dan weer te kort. In beide delen zitten nu een aantal compounds, de Squat op de ene dag en de Deadlift op de andere, om mijn knie wat te ontzien. En zo kan ik wat meer dumbell oefeningen toevoegen.

Ik heb vanochtend trouwens voor het eerst de Militairy Press gedaan, en die is echt lekker! Voelt veel prettiger dan met dumbells vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat je uit je gepuzzel bent. Zonde dat de blessure nog steeds niet helemaal verholpen is, herstel kan lang duren he.

(trouwens, als ik de plaatjes zo bekijk, is er dan verschil tussen de shoulder press en de militairy press?)
 
Jazeker, de MP is staand en met een stang. Kijk maar eens op Youtube wat filmpjes van bijvoorbeeld Scott Herman (ook nog leuk om naar te kijken ;) ).
 
Back
Naar boven