Fitness Seller

Milly's log

.......
Ik denk dat ik eruit ben. :) Heb mijn schema nu in tweeën gehakt, en die twee delen ga ik afwisselen. Eerst heb ik het in drieën gesplitst maar daar was ik niet tevreden over, de training wordt me dan weer te kort. In beide delen zitten nu een aantal compounds, de Squat op de ene dag en de Deadlift op de andere, om mijn knie wat te ontzien. En zo kan ik wat meer dumbell oefeningen toevoegen.

Ik heb vanochtend trouwens voor het eerst de Militairy Press gedaan, en die is echt lekker! Voelt veel prettiger dan met dumbells vind ik.

Top!

• Topic Starter Topic Starter
En dan ga ik me nu ook maar eens over de voeding buigen. Weinig zin in maar ik wil wel het maximale eruit halen.

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

Bij http://vimeo.com/67674086 zie je de variant zoals wij die onder Shoulder Press verstaan bij ons in de CrossFitbox. Dan begrijp je mijn verwaaring ook wel denk ik.

Oja, dan snap ik je. :)
Maar de dumbell press is dus met dumbells zoals de naam al zegt... ;)

Fijn dat je eruit bent gekomen met je schema.
En ja ... voeding speelt gewoon een zeer belangrijke rol. En ook al heb je er weinig zin in. eenmaal uitgezocht heb je er veel aan en het is alleen de eerste keer het meeste werk.
Succes.

Het is meer dat ik in een ver verleden een eetprobleem heb gehad, en daardoor heel huiverig ben om me met hoeveelheden bezig te moeten houden. Ik heb me ooit aangeleerd om alles op gevoel te doen en dat bevalt me nog steeds heel goed. Ik ben laatst al eens begonnen met opschrijven en alles tellen, maar dat heeft niet zo'n fijn effect op me, dus was ik er weer mee gestopt. Maargoed, toch maar weer oppakken dus. Het is inderdaad even veel werk in het begin en daarna niet meer.

Zie karma. :) misschien heb je er wat aan.

Lekker getraind vanochtend! Wel uiteindelijk de zaal 'uitgevlucht' voor 3 zeer irritante mocro's, pfff.

Ab wheel - 3x10
C&P - 4x8 - 18 kg
DL - 8x38 kg - 6x48 kg - 6x48 kg - 6x48 kg (shit, hou hem niet langer dan 6x met m'n armen)
BOR - 10x28 kg - 8x38 kg - 8x38 kg - 8x38 kg
MP - 3x8 - 18 kg
Side raise - 3x8 - 5 kg
Lat pull - 8x30 kg - 8x35 kg - 8x35 kg
Triceps lying extension - 7,5 kg
Buikspieren benen optrekken 3x15

Balen dat je gevlucht bent!

Waar ligt het precies aan bij de deadlift?
Je kracht, je grip, de barbell?
Welke grip gebruik je bij de deadlift? Double overhand, mixed grip or hooked?

Ik vind bijvoorbeeld de damesbarrbell veel makkelijker te houden met hetzelfde gewicht als de herenbarbell (ietsjes smaller).
En bij de mixed grip, alhoewel ik die het lastigst vind, houd ik de meeste reps vol.
(vraag me nu ineens af: je deed de deadlift met barbell neem ik aan of met dumbells of machine?)

Het ligt aan de kracht in m'n handen en onderarmen, die voel ik ook behoorlijk nu! Ik gebruik de double overhand grip. Mixed grip lukt me niet goed, die stand v.d. pols krijg ik amper voor elkaar.
Ik doe het met stang en schijven, wij hebben geen mannen- of vrouwenstangen voor zover ik weet. Bedoel je met smaller de lengte van de stang?

Wat bedoel je dan met stand van de pols?Je krijgt je arm niet goed omgedraaid?

Wat ik bedoel met het smaller zijn van de stang heeft echt met de diameter te maken, maar als er slechts een variant is kun je dat niet uitproberen he.

Junior- of damesstangen zijn hier niet allee korter maar hebben dus ook een kleinere diameter. Voor een snatch bijvoorbeeld maakt dat best veel verschil, krijg een hooked grip bij een herenbarbell gewoon niet voor elkaar, zulke kolenschoppen heb ik niet ;)

Oke, op die manier. De stangen bij ons zijn niet heel dik ofzo.

Als ik de stand andersom vastpak wordt mijn arm in een hele rare hoek geforceerd met mijn handen ver naar buiten gedraaid. Ik schijn ook (ooit van een fysio gehoord) een wat afwijkende polsstand te hebben. (?) Ziet er verder heel normaal uit hoor, hahaha. Maar misschien is dat de oorzaak. Verschilt per mens, denk ik.
Kan bijvoorbeeld biceps ook niet echt met een rechte stang doen, wel met de EZ.

Lekkere training gisteren.
Ik moet zeggen dat ik in het begin ook veel last had van mijn onderarmen. Knijp je echt in de stang? Want ik merkte zelf dat als ik niet zo hard kneep zeg maar dat die pijn minder werd.
Biceps kan ik ook beter met EZ bar hoor. Anders gaan mijn polsen inderdaad ook pijn doen.

Nee ik knijp niet echt, dat lukt ook echt niet meer, hahaha... :D

---------- Toegevoegd om 08:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:55 ----------

Nouja ook de onderarmen moeten getraind worden, nietwaar... komt vast wel goed op den duur.

grin....tsja inderdaad iedereen verschilt.
Ik krijg altijd op mijn kop dat mijn ellebogen niet gestrekt zijn: ben dus een beetje retroflexief.
Bij een mixed grip ziet dat er beetje vreemd uit, een hand (die met de handpalm naar buiten toe) staat dan verder van het midden af door de andere en in de ringen krijg ik de ringen niet tegen mijn heupen geduwd zonder mijn ellebogen te buigen daardoor...

zo moet je bij alles uitvinden wat past he ;)

Ja zo is het! Ik bedenk me net wel iets door jouw vraag over de stangdikte, en dat is dat ik sinds kort grip pads gebruik om kapotte handen te voorkomen. Misschien heeft dat ermee te maken, want daardoor wordt de stang natuurlijk iets dikker! Ga het gelijk weer zonder proberen next time... :) :)

Had m'n dag niet, wel getraind vanochtend.

C&P 3x8 18 kg
Buikspieren benen optrekken 3x15
Glute bridges 8x7,5 kg, 2x8x11,5 kg
Squat 8x20 kg, 3x8x30 kg
Adductor 8x30,8x35, 2x8x40kg
Abductor 8x45, 2x8x50,2x8x55 kg
Borst dumbell flies 8x7, 8x8, 8x9 kg
Biceps curl 3x8x7 kg
Bench press 10x20, 6x28, 4x24 kg (totale mislukking vandaag, duizelig, opgegeven en naar huis gegaan)

kende grip pads geeneens hehe

offdays horen erbij
jezelf vergeven en doorgaan waar je gebleven was

zonde wel van het misselijke en duizelige
ging t daarna wel over?

Kom op meid.. het is een nette training en het kan niet altijd een topdag zijn he!
Er zijn mindere momenten en de volgende keer gaat het gewoon weer beter!
enne.. je hebt geen roll of shame hoeven doen met Bench press. :rolleyes: dus valt nog mee hoor! ;)

Dus kop op hoor!

Nee geen roll of shame, whahaha... Ik ben ermee gestopt voordat dat kon gebeuren... ;)

Ik heb echt moeite met trainen als ik ongesteld moet worden of net ben, duizelig na elke 8 reps enzo, zo vet irritant.

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Dus tja, doe je niks aan... Ik hoop dat het woensdag weer oke is.

Nee geen roll of shame, whahaha... Ik ben ermee gestopt voordat dat kon gebeuren... ;)

Ik heb echt moeite met trainen als ik ongesteld moet worden of net ben, duizelig na elke 8 reps enzo, zo vet irritant.
Dan was je dus op tijd. ;)
Ik merk dat pas tegen het eind van mijn pauze week zeg maar. Dan lijkt het of ik minder kracht heb. :o

Terug
Naar boven