MuscleMeat

Milly's log

• Topic Starter Topic Starter
Dank je, was lekker inderdaad! Ja het klopt inderdaad dat er maar een paar in het krachthonk trainen. De rest fietst, stept en roeit zich een slag in de rondte. Alhoewel... Er wordt ook een hoop afgekletst. :rolleyes: Ben altijd blij als ik m'n warming up gehad heb en aan het echte werk ga beginnen, ha! ;)

Snelle intensieve training gehad want drukke dag. Nu even uitblazen na douchen en loggen.

Pushups gisteravond al gedaan.
C&P 3x10 met 18 kg
DL 1x12 met 25 kg, 1x10 met 35 kg, 1x8 met 45 kg, 1x8 met 49 kg
BOR 1x12 met 25 kg, 1x8 met 35 kg, 1x8 met 45 kg
MP 3x8 15 kg
Schouders side raise 2x8 met 5 kg, 1x8 met 6 kg
Schouders front raise 1x10 met 4 kg, 1x8 met 4 kg, 1x7 met 5 kg (langzaam laten zakken)
Triceps lying extension 1x10 met 7,5 kg, 2x10 met 9,5 kg
Lat pull 3x8x30 kg

---------- Toegevoegd om 20:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------

Het is trouwens bij ons in de sportschool ineens veel drukker sinds het nieuwe jaar!!
Ze bleken maar liefst 200 nieuwe aanmeldingen te hebben... al die goedevoornemens, haha. Maar vandaag was het ineens al een stuk rustiger.

Die DL kan veel hoger natuurlijk. Je BOR is bijna hetzelfde gewicht. :rolleyes: Gewoon hoger startgewicht pakken. :) Gaat goed hier lees ik.

Ik ga het proberen Ron... Thx! :)
Benen kunnen idd meer, maar onderarmen willen niet echt.

Dat lukt je best. Hier is het ook dat ik faal op schouders... maar benen veel meer kunnen. Gewoon proberen langzaam op te voeren. :)

Jajaja ik ga ervoor! Woensdag weer deadliften, eens kijken hoe ver ik kom dan. Gooi ik er gelijk 10 kg schijven op. Staat ook veel leuker trouwens, hahaha.

Ik vraag me af de laatste tijd of ik nou soms beter minder reps en meer sets kan doen bij bijvoorbeeld DL?
Ik doe nu gemiddeld genomen 3 sets van 8. Ik zie sommigen 5x5 doen of nog meer sets.
Wat is het verschil, wanneer bouw je de meeste kracht op, of juist meer spierweefsel? Of wat is het beste in het eerste jaar? Ik lees/hoor tegenstrijdige dingen erover.

5x5 kan je meer kracht geven. En is een welkome afwisseling. 4x4 kan ook. Piramide 12-10-8-6 is ook een vaak gebruikte manier.

Oke, en is er dan een verschil tussen kracht opbouwen en spierweefsel opbouwen? Ik lees soms dat het het één of het ander is. Lijkt me zo vreemd..?

Vanochtend veel 5x5 gedaan, was leuk ter afwisseling. Ook best zwaar omdat ik veel oefeningen iets zwaarder heb gepakt. Squat al op 50 kg, yeah! Gaat goed met de knie. ;) Wel lang bezig geweest.

Buikspieren benen optrekken 15x-12x-12x
C&P 3x8 met 18 kg

BP 10x20 kg, 5x28 kg, 4x5x30 kg (poeh)
Borst dumbell press 5x7, 5x8, 5x9, 2x5x10 kg (realiseerde me toen dat ik flies had moeten doen, suf)
Borst dumbell flies 3x5x7 kg (toen was het op)
Biceps curl 5x7 kg, 4x5x8 kg
Glute bridges 1x6x9,5 kg, 3x6x17,5 kg (niet meer zo fijn met zoveel gewicht eraan, stang pijnlijk op buik en heupen)
SQ 10x20 kg, 2x5x40 kg, 2x5x50 kg
Adductor 8x35, 3x5x40 kg, 1x5x45 kg
Abductor 10x45 kg, 2x5x50 kg, 3x5x55 kg
LP 2x15x30 kg, 15x40 kg (meer reps met licht gewicht, opbouwen knie)

Nice train!
Ik heb dat ook met Glute ham bridge.. Bij 20 kg ga ik het voelen. Doe gewoon een rol eromheen. :D
Nice die sqats! Doe het je niet na....
Super dat de LP ook al beter gaat!
lekker doorgaan! Gaat goed zo!

Yeahhhh thanks!!

Het zijn geen full squats hoor, dat durf ik nog niet met m'n knie. Maar ik ben hier al heel blij mee!
Ja ik zal bij die bridges idd een rechte stang nemen voortaan. Er is wel een kleinere. En dan een rol er omheen. Had de EZ tot nu toe maar dat werkt zo niet meer.

Ik heb het idee dat sinds ik ben gaan squatten i.c.m. meer eiwitinname, die aanhechting bij m'n knie eindelijk sterker wordt.

Je squat in ieder geval! :D en dat opbouwen met je knie komt ook wel!
Rechte kleine stang gebruik ik nu ook. Als die bezet is de grotere. Gaat prima. Ben benieuwd hoe het je bevalt.

Super van je knie! lekker squatten en eiwitten eten dus! :D

Oke, en is er dan een verschil tussen kracht opbouwen en spierweefsel opbouwen? Ik lees soms dat het het één of het ander is. Lijkt me zo vreemd..?

Is een beetje lastig verhaal. In het algemeen geldt; tot 8 reps kracht opbouwen, 8 tot 12 reps is massa opbouwen, 12 tot ?? is definitie en kracht-cardio.
Maar zo eenvoudig is het allemaal niet. Er zijn diverse methodes die dit weer op zijn kop zet.
Heb je kracht nodig om massa te verhogen, in principe niet. Maar het helpt natuurlijk enorm.
Daarom zie je ook heel veel 5x5 methodieken langskomen.

Dus een simpel antwoord is er niet. Richtlijnen wel.

Hm uitproberen dus. Nouja ik ga voorlopig even 5x5 doen. Al is het alleen al voor de afwisseling! En eens kijken of ik gewichten omhoog krijg. Misschien daarna 12-10-8-6.

Zo nou, hier ben ik lekker klaar mee... Ik trok een zomerbroek aan, zit me dat ding toch een partij strak ineens! En daar ben ik helemaal niet blij mee! Meer spieren oke, maar als dat vet nou gewoon ook eens verdwijnt dan! Ik heb al stevige bovenbeentjes in verhouding met de rest. Niet leuk. :(

Zo nou, hier ben ik lekker klaar mee... Ik trok een zomerbroek aan, zit me dat ding toch een partij strak ineens! En daar ben ik helemaal niet blij mee! Meer spieren oke, maar als dat vet nou gewoon ook eens verdwijnt dan! Ik heb al stevige bovenbeentjes in verhouding met de rest. Niet leuk. :(

Ai, dat probleem ken ik. Gelukkig nog een paar maanden voordat je ze echt nodig hebt. Keep your head up!:)

Vergeet niet dat die broek strak zit omdat je spieren opbouwt! En juist op benen merk je dat...
Vergeet daarbij ook niet dat je lichaam ook verandert. Sommige delen werden voller door spieren die erbij komen en andere delen slanker zeg maar. Daardoor kan kleding ook in ene heel anders gaan zitten.
Je hele figuur verandert als je aan KT begint. ;) Dus niet treuren meid.. lekker doorknallen. Want je zal zien dat ook al zit je broek wat strakker je benen er ook strakker op worden!

Nou 't is te hopen, want de plaatsen waar m'n broek nu zo strak zit was juist al een probleemgebiedje. Ik heb altijd al dat ze te strak zitten om mijn bovenbenen bij de juiste taillemaat. En als ze goed zitten om mn benen, is de taille weer veel te wijd dus zakt ie af, of ik moet altijd een riem om en dat is irritant want dat beperkt je weer qua bovenkleding. En ik wil juist een leuk strak shirt erop dan, om mijn slanke taille te benadrukken. ;)

Kleding wordt alleen ontworpen voor rechte modellen! Terwijl een groot deel van de vrouwelijke bevolking toch echt benen/heupen heeft. ik wou dat die ontwerpers dat eens een keer doorkregen, grrr.

Maargoed de spieren dus. :) ik merk het inderdaad ook bij m'n schouders en armen. Alles begint wat te knellen.

grijns....bekend probleem :D

qua taille kunnen de kindermaatjes, qua heupen en bolle bibs...different story

Naaimachientje is een uitkomst ;)

Hmm ik ben niet zo'n naaimachine-typje, heb er geen een. ;)

Terug
Naar boven