Fitness Seller

Minos Strongman Log

Doe je bewust geen chins? Die schijnen ook flink te helpen qua grip en lockout bij de deadlift.

Kroc chins!

chins 4 the win.

chris zijn bench is van een matige 105 naar 125 gegaan in dezelfde periode dat hij van 2 deadhang chins naar 9 stuks ging... could there be some sort of relatie... hmmm JA

Overhaaste conclusie.

mwah... zen lats lackte eerst als een malle... lats zijn nu een stuk sterker... ik denk dat de combinatie van verbetering op chins/pullups (dus sterkere lats) en board presses voor hem de key zijn gewosselt. in 2 maanden 20 kilo op je bench plakken is best nice natuurlijk... de echte harde beginspurt heeft hij nu wel gehad

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.148
Sterkste team Biest-Houtakker samen met The Mistery:

Log

80kg (****ing easy)
90kg (minder easy, maar nog steeds prima)
100kg fail (easy clean, alleen kon ik niet goed uitpressen, stond best k*t)

Combi shizzle (Kevin deed Deadlift Hold, ik deed C&P, bedoeling is dat ik C&P voor max reps doe terwijl Kevin de bar vast hield)

Hold @ 150kg

9x70kg (heel jammer, want er zat nog wel meer in alleen liet Kevin de bar los)
Een PR maar omdat ik nooit op C&P meer dan 3-5 reps doe, lol.

Fusten (75-85-95 @ 1m50, 105-115-125 @ 1,m40 weet niet of de hoogtes juist zijn)

Kevin deed 75kg en ik deed van 85-115 met een fail op 125. Heel zonde dit maar de tank was leeg door de 4 zware fusten.

Had waarschijnlijk de 125 kunnen doen als ik wat meer energie overhad. Nja, niet verkeerd op zich, 115 kreeg ik vorig jaar helemaal niet in beweging en nu best easy erop.

Powerstairs (ugghh)

Kevin deed 150 voor 4x en 3x175.
Ik moest na 1 rep met 175 alweer afhaken omdat ik gewoon vele cm's mis..

Farmers 90kg for distance

Kevin deed het hier uitstekend, had geloof ik een meter of 65. Ik deed ongeveer 40m. Volgens mij hadden we 105m nog iets.

Nou dat was em, nam de wedstrijd niet echt serieus (had ook totaal geen voorbereiding wat dat betreft) en had er niet echt veel zin in, toch niet al te slecht lol.

Lekker lopen buffelen maat! :thumb:

Ja, we gingen opzich niet super slecht. Maar een paar foute beslissingen, en wat pijntjes maakte het er niet beter op. Maar volgende keer beter

• #3.152
Ja, we gingen opzich niet super slecht. Maar een paar foute beslissingen, en wat pijntjes maakte het er niet beter op. Maar volgende keer beter

Als ze de powerstairs eruit flikkerde en een andere onderdeel erbij deden was het misschien veel beter geweest.

Als ze de powerstairs eruit flikkerde en een andere onderdeel erbij deden was het misschien veel beter geweest.

Nouja powerstairs bevielen wel alleen ik had die 200kg anders aan moeten pakken, dan had ik miss nog wel een paar treden gekund. En die hold had ik zwaar onderschat, ze hadden ook niet verteld dat ze meer gewicht erop zouden hangen dan op internet stond en in het topic. Daar gingen de punten

dude je max DL is 200 ofzo... dan ga je niet een aantal treden pakken met een powerstairs blok van 200kg...

dude je max DL is 200 ofzo... dan ga je niet een aantal treden pakken met een powerstairs blok van 200kg...

Er zijn toch duidelijk verschillen in powerstairs blokken en een deadlift met een stang. Vooral de stance die je moet hanteren is anders maar wel fijner voor mijn gevoel, iig kan meer kracht/spanning zetten dan op de gewone deadlift

• #3.157
Gisteren getraind:

Squat (wijde greep, lowbar)

blablaxbarbell
5x60kg
3x80kg
3x100kg
3x100kg
3x100kg
3x100kg
3x100kg
1x120kg (voelde niet zo fijn aan)

Dit is even wennen gezien ik het volgens mij maar 1 of 2x eerder heb gedaan. Even deze wijze hanteren en veel volume maken. Moet ook leren om me arch te behouden zodat ik onderin niet me rug ga bollen als een mofo.

Bench Press (paused, pinken op de ring)

4-5 sets met barbell en een foam roller onder me zodat ik ook me rug flexibeler maak om arched te benchen. Voelde ook apart aan maar zal wel gewenning zijn.
3x60kg
3x80kg
3x80kg
3x80kg
3x90kg (uitpakken was best klote met zo'n wijde greep en in me eentje lol)
3x90kg

Pendlay Rows

5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Side Bends (cables)

12x25kg (per kant)
12x30kg
12x35kg

voorlopig gewoon ff op rekken met squat, sta nu ook wijder en kom ook nog niet makkelijk op diepte.

Wat misschien helpt als je vaker zelf moet uitpakken is op je tenen drukken en je kont van de bank en daarna je kont terug zetten.

• #3.160
voorlopig gewoon ff op rekken met squat, sta nu ook wijder en kom ook nog niet makkelijk op diepte.

Diepte is niet het probleem maar eerder de bar stil houden op me rug en me ellebogen goed onder de bar krijgen, want nu voel ik veel last aan me polsen wat waarschijnlijk betekent dat ik dus me ellebogen niet goed onder de bar heb.

Wat misschien helpt als je vaker zelf moet uitpakken is op je tenen drukken en je kont van de bank en daarna je kont terug zetten.

Thanks, zal het wel de volgende keer proberen. Sowieso merk ik dat het pressen niet echt veeeeel zwaarder gaat als verwacht maar wel nog het recht pressen, denk dat dat is omdat ik zo'n wijde grip nooit heb gebruikt?

Terug
Naar boven