XXL Nutrition

MoneyQ's log

Bezoekers in dit topic

Yayyyy, beentrain zit er weer op en in tegenstelling tot de vorige keer ben ik niet dood. En heb ik zelfs de gewichten kunnen ophogen. Zal de vorige keer nog wel op zijn geweest van het werken en koude voeten na fietsen door de regen. Anyway, hier dus:

Set 1
Bb hip thruster
5 x 8 x 90 (mag nog wel zwaarder volgende keer)
(hierna 40 sec rust)

Bb dl snatch grip
5 x 8 x 60

Seated leg curl (drop sets)
8 x 85, 8 x 75, 8 x 75
4 x 8 x 95, 8 x 85, 8 x 75
(hierna 40 sec rust)

Set 2
Bb lunge
2 x 8 x 40
8 x 42,5
8 x 45
8 x 47,5 (eigenlijk hoefde ik maar 4 sets maar... wat zal ik zeggen... het ging ;) )

Db squat
5 x 8 x 20 (mag omhoog)

Seated leg curl (drop sets)
2 x 8 x 27.5, 8 x 25, 8 x 22.5
8 x 27.5, 6 x 25, 7 x 22.5
2 x 8 x 27.5, 6 x 25, 6 x 22.5

En nog - weer 's voor de leuk - 4 x 10 ab wheel.

Huh, wat bedoel je :P
µ

Dit hierboven bedoel ik :p

mooie training Monique!

Woepdiedooeeee, weer een goede run achter de rug, lekker kunnen sprinten op het eind en ook wat langere afstanden dan vorige keren (waar ik overigens niet over gelogd heb, maar ach, je kunt het van me aannemen). Dan voel je wel echt even dat je toch flink wat kracht in je benen hebt opgebouwd!

Yayyy, upper ging ook weer stukje beter dan vorige keer!

Set 1
Side raises
2 x 8 x 6
3 x 8 x 7 (kan omhoog denk ik, mss niet als het tweede set is)

Bb bench press
8 x 35
2 x 8 x 37,5
2 x 8 x 40 (deze volgende keer als begin)

Seated lat pulldown, wide (drop sets)
5 x .. 8 x 45, 8 x 42.5, 8 x 40

Set 2
Db lying pullover
4 x 8 x 18 (kan omhoog)

Bb T-bar row
4 x 8 x 15

Machine chest press
8 x 26, 8 x 28.5 (niet echt drop maar ach, hij voelde te licht), 8 x 28.5
3 x .. 8 x 28.5, 8 x 26, 8 x 24

En daarna nog uurtje licht gejogd met PT-klantje, damn... Ben nu echt helemaal leeg.

Ja als je na je workout nog een uur gaat joggen ben je uiteindelijk wel erg leeg ja :P

Wat bedoel je met set 1 en set 2 ?

Het zijn telkens circuits maar te veel gedoe om uit te typen. Dus bijv. vandaag:
8x side raise, 40sec pauze, 8x bp, 8x lat pulldown, 40sec pauze, dan weer: 8x side raise, 40sec pauze, 8x bp,... En dat dan die vijf keer. En vervolgens door naar de tweede set: db lying pullover, bb t-bar...

Makes sense?

Ja als je na je workout nog een uur gaat joggen ben je uiteindelijk wel erg leeg ja :P

En daarna nog op de racefiets naar huis, zo'n 8 km. Anyway, zoals ik zei, het is geen echt joggen hè!

Het zijn telkens circuits maar te veel gedoe om uit te typen. Dus bijv. vandaag:
8x side raise, 40sec pauze, 8x bp, 8x lat pulldown, 40sec pauze, dan weer: 8x side raise, 40sec pauze, 8x bp,... En dat dan die vijf keer. En vervolgens door naar de tweede set: db lying pullover, bb t-bar...

Makes sense?

Makes no sense 2 me.

Soort van triple/giant set maar met rust ertussen?

Dit doe je om af te vallen? Tijd besparing?

Makes no sense 2 me.

Soort van triple/giant set maar met rust ertussen?

Dit doe je om af te vallen? Tijd besparing?

Gericht op vetverbranding. Maar schema komt nu van Personal Body Plan dus doe ik dat. Ja, soort giant set maar dan met rust. ;)

Net terug van een supergave deadlift en squat clinic door Jorrit de Jong vanuit m'n werk. TOF! Kreeg ook te horen dat m'n deadlift uitvoering goed was, woehoe! Ervoor had ik nog een HIIT gedaan, vandaag geen trainingsdag namelijk.

4x10
Box jump
Row 30 kg
Pushup
Lungejump

4x10
Biceps curl 8 kg

4x10
Triceps pulldown: 15, 12.5, 10, 7.5

4x10
DL 40 kg

Meteen na elkaar door want ik had ongeveer 20 minuutjes tot werkoverleg!

wel nog wat handige tips en trucs op weten te pikken bij je deadlift clinic?

wel nog wat handige tips en trucs op weten te pikken bij je deadlift clinic?

M.b.t. mezelf (en dus misschien ook tot anderen): scheenbenen zo verticaal mogelijk zodat knieën ook niet naar voren gaan, latissimus naar achter, ik moet zelf juist m'n rug wat bollen (heb meer een holle rug) en bekken kantelen. Echt dat ik het in mijn buikspieren voel, die goed aanspan. En bij squat je ellebogen zo dicht mogelijk langs je lichaam zodat je echt klem zit. Hoog in de nek bij problemen met lage rug en laag in de nek wanneer mobiliteit in heupen nog niet goed is (of andersom, nou weet ik het niet meer 100%).

Oké, deze dag is officieel best... zwaar ja. Die hamstring curls en daarna deadlifts... m'n rug vindt dat niet zo leuk.

Set 1
Db full squat
5 x 8 x 22

Bb lunge
2 x 8 x 42,5
3 x 8 x 45

Hamstring curl (drop sets)
5x... 8 x 27.5, 8 x 25, 8 x 22.5, 8 x 20

Set 2
Bb dl
5 x 8 x 60 (deze week nog ophogen naar 62,5. Moet echt goed opletten met focus op abs merk ik wel want ga veel te makkelijk in m'n rug zitten en dan houd ik 'm niet vol)

Bb hip thruster
5 x 8 x 90 (kan omhoog)

Leg press (drop sets)
4 x ... 8 x 95, 8 x 85, 8 x 75, 8 x 65 (volgende keer 2.5 erbij)

Back
Naar boven