AndroidHealthClinic

MoneyQ's log

• Topic Starter Topic Starter
Goede keuze... bij een vrouw teveel spieren vind ik zelf ook niet zo geweldig... rug en billen enzo kan allemaal... ik zou idd meer reps proberen te doen en op uithouding te trainen op die manier is er ook een uitdaging aan en kan je toch je spieren onderhouden. Vrouwen moet niet echt massa kweken imo tenzij ze dat zelf natuurlijk willen. Een man daarentegen kan wat meer massa aanzetten omdat dit typerend mannelijk is. Goede verhoudingen in het hele lichaam is belangrijk. Ik zou als ik jouw was monique werken aan buik, billen en een beetje borst en rug... en hogere gaan in reps en lager in gewicht idd... zoals je zelf aangeeft zit je goed volgens mij voor wat jouw doel is denk ik. ;)

En is idd afh. van de oefening. Je zit in de juiste denkrichting volgens mij.

Dank je!

Ik heb er ook wel een tijd over staan praten (en loop al even met die gedachte rond, maar sinds ik deze week ben begonnen met het schema merkte ik dat het niet precies is wat ik wil). Fijn om even bevestiging te krijgen dat ik wel in de goede denkrichting zit. Ik wacht nog even af of anderen dit ook beamen? Of nog tips hebben uiteraard!

Dank je! Ik heb er ook wel een tijd over staan praten (en loop al even met die gedachte rond, maar sinds ik deze week ben begonnen met het schema merkte ik dat het niet precies is wat ik wil). Fijn om even bevestiging te krijgen dat ik wel in de goede denkrichting zit. Ik wacht nog even af of anderen dit ook beamen? Of nog tips hebben uiteraard!
Nou ik moet bevestigen dat je inzichtelijk er goed naar kijkt... en dan geef ik graag de bevestiging die je zoekt want het klopt ook wat je zegt imo.

Ik denk dat je er al even over praat en nou, praten helpt. Maar leuke dingen doen ook ;).

Succes iekie!

Nou ik moet bevestigen dat je inzichtelijk er goed naar kijkt... en dan geef ik graag de bevestiging die je zoekt want het klopt ook wat je zegt imo.

Ik denk dat je er al even over praat en nou, praten helpt. Maar leuke dingen doen ook ;).

Succes iekie!

Dank!

Mijn mening?

Vrouwen maken heel weinig testosteron aan.
Veel minder als mannen.
Dus spiermassa aankomen gaat zoveel moeilijker als bij mannen.

Op 20 reps trainen gaat geen spiermassa opleveren.

Vrouwen moeten zich richten op de basis oefeningen / compounds.

En dan paar keer per week squat/dl/bp

Dus fb is prima.

Maar niet 20 reps.

Nou ja, je mag het proberen maar ik heb je gewaarschuwd ;)

Mijn mening?

Vrouwen maken heel weinig testosteron aan.
Veel minder als mannen.
Dus spiermassa aankomen gaat zoveel moeilijker als bij mannen.

Op 20 reps trainen gaat geen spiermassa opleveren.

Vrouwen moeten zich richten op de basis oefeningen / compounds.

En dan paar keer per week squat/dl/bp

Dus fb is prima.

Maar niet 20 reps.

Nou ja, je mag het proberen maar ik heb je gewaarschuwd ;)

Hahah, ik ben gewaarschuwd! :D Dank je! ;)

Maar, wat bedoel je met basisoefeningen/compounds als je het niet over squat/dl/bp hebt? Dat zijn voor mij redelijke basis/compound oef namelijk. Die wilde ik er overigens wel inhouden, zijn wel m'n favoriet. :D

Ik neem je mening in ieder geval mee, top! Zelf denk ik dan zo: dl/bp/squat wel verhogen, aantal functionele/fb oef in hoger herhalingen.

Dat zijn ook de basis oefeningen.

Mayb had ik onduidelijk verwoord.

Gewoon de compounds bv 3x3 of 5x5 en iso oef 8-12

Vind eerlijk gezegd ook wel altijd dat vrouwen vinden dat ze een stuk gespierder zijn geworden en ik zie amper verschil bij hen.
Ik zou gewoon compounds doen en 8-12 reps.

Dat zijn ook de basis oefeningen.

Mayb had ik onduidelijk verwoord.

Gewoon de compounds bv 3x3 of 5x5 en iso oef 8-12

Vind eerlijk gezegd ook wel altijd dat vrouwen vinden dat ze een stuk gespierder zijn geworden en ik zie amper verschil bij hen.
Ik zou gewoon compounds doen en 8-12 reps.

Maar zouden jullie dan nog wel ophogen en op welk moment dan? Wanneer je iets 12 reps kunt bijv?

Je kan mss ook wat minder eten?

De compounds zou ik er sowieso in laten.
Als je bang bent snel te groeien op de zwaardere herhalingen kan je naar bijv. 3x8-12 of 12-15 gaan.
Is dan meer wat zogenaamde spierconditie.

Zoals Pillz aangeeft worden vrouwen, vanwege de lage hoeveelheid testosteron en de grote hoeveelheid oestrogeen, vaak niet snel heel gespierd. Het kan natuurlijk wel dat je meer de definitie ziet door het verminderen van je vp.

De compounds zou ik er sowieso in laten.
Als je bang bent snel te groeien op de zwaardere herhalingen kan je naar bijv. 3x8-12 of 12-15 gaan.
Is dan meer wat zogenaamde spierconditie.

Zoals Pillz aangeeft worden vrouwen, vanwege de lage hoeveelheid testosteron en de grote hoeveelheid oestrogeen, vaak niet snel heel gespierd. Het kan natuurlijk wel dat je meer de definitie ziet door het verminderen van je vp.

Hmm, dat vind ik wel een goede. Op 8-12 of 12-15. En dan voornamelijk ook omdat ik het zelf wat leuker vind dan richting 6-4-2 te gaan.

Het zal een deel ook wel zijn dat ik gewoon moet wennen aan een in mijn ogen zo'n ander lichaam. Ik vind het van de ene kant mooi, van de andere kant schrik ik er soms wel een beetje van... :D

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Sowieso echt heel erg bedankt jongens, ik waardeer het echt dat jullie zo willen meedenken!

Probleem met high rep compounds is dat je techniek naar het einde toe gaat zuigen. Wat naar de toekomst toe misschien wel blessures
kan geven. Persoonlijk zou ik de basic compounds eerst zetten met low reps en kracht opbouwen. Dan wat mid range sets en
op het einde kleinere isolatie oefeningen high rep doen

Probleem met high rep compounds is dat je techniek naar het einde toe gaat zuigen. Wat naar de toekomst toe misschien wel blessures
kan geven. Persoonlijk zou ik de basic compounds eerst zetten met low reps en kracht opbouwen. Dan wat mid range sets en

Dank je, Rob! Het is in ieder geval duidelijk dat ik me nog wel even mag verdiepen in het hoe en wat en waarom van m'n training, de volgorde en de onderdelen. Hopelijk van het weekend tijd om daar wat meer aandacht aan te besteden.

---------- Toegevoegd om 16:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ----------

En na de reality check van gisteren (nogmaals mijn dank ;) ) heb ik vandaag besloten nog wel even mijn schema te blijven vasthouden. Zoals hierboven gezegd, ik wil er dit weekend naar gaan kijken, hoe ik het eventueel zou kunnen aanpassen.

Ik laat me natuurlijk ook gewoon afschrikken door veranderingen aan m'n lichaam, die (zoals Arno al zei) waarschijnlijk niet HUGE zijn, maar wel voor mij (als ik vergelijk met oude foto's) en toch ook wel genoemd worden door anderen (niet in negatieve zin, maar het valt dus wel op).

Even terug naar het hier en nu (ofja, net in de gym dus):

Back & Biceps
Deadlift
2 x 12 x 50
2 x 10 x 55
2 x 8 x 60

Dumbbell row
12 x 10
10 x 12
8 x 14
6 x 16

Cable squat to row
12 x 43
10 x 50
10 x 57
10 x 64

Wide grip lat pull down
12 x 33
10 x 35,5
8 x 38
6 x 40

Small grip lat pull down
12 x 33
10 x 40
8 x 45
6 x 47,5

Dumbbell biceps curl
12 x 6
10 x 7
8 x 8
6 x 9

Barbell biceps curl
12 x 10
10 x 12
8 x 15
6 x 17

Wide barbell row en daarna small grip
12 x 30
10 x 32,5
8 x 35
6 x 37,5
Stappen wat verkleind omdat bij grotere stappen mijn techniek duidelijk verslechtert.

Rear delt fly
12 x 19
10 x 21,5
8 x 23
6 x 26
4 x 28,5 (gewoon even om te proberen of ik het kon)

En de rest
TRX pike: 4 x 10 BW
Landmine abs: 3 (of 4?) x 16 x stang + 5
Ab wheel: 4 x 10 + stuk of 5 standing (probeer wat verder te komen)

Abs nog beetje sore van vorige keer (wel fijn om te merken, ook omdat ik dan al helemaal voel dat ik ze ook werkelijk gebruik tijdens de oef en niet iets raars doe).

Oké en nu even voorbereiden op PT. Fijne avond!

+1

Meer is zeker niet altijd beter (als het dan gaat over het aantal sets en reps)

@MoneyQ vanwaar de keuze om deadlift+rug dan bicep en dan weer rug te trainen? (in je training hierboven)

+1

Meer is zeker niet altijd beter (als het dan gaat over het aantal sets en reps)

@MoneyQ vanwaar de keuze om deadlift+rug dan bicep en dan weer rug te trainen? (in je training hierboven)

Afhankelijk van wat er bezet is eigenlijk. Ik wil soms wel wachten maar als ze dan zeggen "nog 5 sets" dan ga ik wel even wat anders doen in plaats van toekijkend afkoelen. En die dumbbells zijn vrijwel altijd vrij (en dan doe ik maar meteen barbell erachteraan). Dus meer praktisch. ;)

Afhankelijk van wat er bezet is eigenlijk. Ik wil soms wel wachten maar als ze dan zeggen "nog 5 sets" dan ga ik wel even wat anders doen in plaats van toekijkend afkoelen. En die dumbbells zijn vrijwel altijd vrij (en dan doe ik maar meteen barbell erachteraan). Dus meer praktisch. ;)

Duidelijk :D

Als het leuke mensen zijn zeggen ze spring gerust ertussen... en als je echt nodig die oefening moet doen mag je gerust die plaats opvragen... (eisen... nou... laat het maar bij vragen)

---------- Toegevoegd om 18:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Dank je, Rob! Het is in ieder geval duidelijk dat ik me nog wel even mag verdiepen in het hoe en wat en waarom van m'n training, de volgorde en de onderdelen. Hopelijk van het weekend tijd om daar wat meer aandacht aan te besteden. ---------- Toegevoegd om 16:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:49 ---------- En na de reality check van gisteren (nogmaals mijn dank ;) ) heb ik vandaag besloten nog wel even mijn schema te blijven vasthouden. Zoals hierboven gezegd, ik wil er dit weekend naar gaan kijken, hoe ik het eventueel zou kunnen aanpassen.
Ik laat me natuurlijk ook gewoon afschrikken door veranderingen aan m'n lichaam, die (zoals Arno al zei) waarschijnlijk niet HUGE zijn, maar wel voor mij (als ik vergelijk met oude foto's) en toch ook wel genoemd worden door anderen (niet in negatieve zin, maar het valt dus wel op).
Even terug naar het hier en nu (ofja, net in de gym dus): Back & Biceps Deadlift 2 x 12 x 50 2 x 10 x 55 2 x 8 x 60 Dumbbell row 12 x 10 10 x 12 8 x 14 6 x 16 Cable squat to row 12 x 43 10 x 50 10 x 57 10 x 64 Wide grip lat pull down 12 x 33 10 x 35,5 8 x 38 6 x 40 Small grip lat pull down 12 x 33 10 x 40 8 x 45 6 x 47,5 Dumbbell biceps curl 12 x 6 10 x 7 8 x 8 6 x 9 Barbell biceps curl 12 x 10 10 x 12 8 x 15 6 x 17 Wide barbell row en daarna small grip 12 x 30 10 x 32,5 8 x 35 6 x 37,5 Stappen wat verkleind omdat bij grotere stappen mijn techniek duidelijk verslechtert. Rear delt fly 12 x 19 10 x 21,5 8 x 23 6 x 26 4 x 28,5 (gewoon even om te proberen of ik het kon) En de rest TRX pike: 4 x 10 BW Landmine abs: 3 (of 4?) x 16 x stang + 5 Ab wheel: 4 x 10 + stuk of 5 standing (probeer wat verder te komen) Abs nog beetje sore van vorige keer (wel fijn om te merken, ook omdat ik dan al helemaal voel dat ik ze ook werkelijk gebruik tijdens de oef en niet iets raars doe). Oké en nu even voorbereiden op PT. Fijne avond!
Je kan eraan vasthouden... vanop afstand kan je natuurlijk niet echt een volledig goed beeld hebben wat belangrijk is voor de persoon in kwestie. Als je je er goed bij voelt... doen.

;)

Als het leuke mensen zijn zeggen ze spring gerust ertussen... en als je echt nodig die oefening moet doen mag je gerust die plaats opvragen... (eisen... nou... laat het maar bij vragen)

Alleen werk ik daar ook dus moet ik wel enigszins het goede voorbeeld geven en niet heel aso zijn. Meestal als ik het vraag schieten ze wel op. Maar vaak ben ik te ongeduldig en wil ik gewoon door dus ga ik wel iets anders doen.

---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

Je kan eraan vasthouden... vanop afstand kan je natuurlijk niet echt een volledig goed beeld hebben wat belangrijk is voor de persoon in kwestie. Als je je er goed bij voelt... doen.

;)

:thumbs:

Ik ga het (zij het enigszins aangepast) sowieso nog even een maandje vasthouden. See what happens.

Alleen werk ik daar ook dus moet ik wel enigszins het goede voorbeeld geven en niet heel aso zijn. Meestal als ik het vraag schieten ze wel op. Maar vaak ben ik te ongeduldig en wil ik gewoon door dus ga ik wel iets anders doen. ---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ---------- :thumbs: Ik ga het (zij het enigszins aangepast) sowieso nog even een maandje vasthouden. See what happens.
A whole world of opportunities will open up... but you're fine right at it.

Terug
Naar boven