XXL Nutrition

Motivatie weg, "natty" trainen???

Gewoon afblijven, het is gewoon rotzooi. Zie de opmerkingen hierboven. Ik kijk er objectief heen en ik wil graag langer leven dan mijn 50e... Goed eten en dedication brengt een hoop. Ik heb meer voldoening van het feit dat ik hard gesport heb dan van het echt enorm groeien in hele korte tijd. Bovendien ben ik veel trotser op mijn gains dan de gains van de 30-jarige gebruiker naast mij die eruit ziet als een 40-er omdat ie pers zo veel wilde groeien in veel te korte tijd. Acne, schimmel, striemen. Nee. Doe mij maar lekker natuurlijk sporten.

idd striemen krijg je alleen met AAS... ..

Natural bodybuilding is like the para olympics... fun to watch but you don't want to be in it

• Topic Starter Topic Starter
Dat klopt ook wel, aan de andere kant laat het je wel een stuk objectiever naar AAS kijen i.p.v. alle onzin die je in de media hoort.

De redenen voor mij persoonlijk om er nooit aan te beginnen:
- Als je eenmaal begint, zal je niet stoppen. Veel mensen gaan er met de gedachte in "ik pak 1-2 kuurtjes en daarna stop ik". Maar blijven doorgaan.
- Het heeft een aanzienlijk effect op hoe jij je mentaal voelt. Als je ON bent voel je je geweldig, als je OFF bent dan raak je depressief omdat je testosteron zwaar gekelderd is en weer moet herstellen. Ik denk niet dat ik met die mentale schommelingen goed om zou kunnen gaan.
- Er is een (hele kleine) kans dat je onvruchtbaar wordt
- En natuurlijk de bijwerkingen zoals acne, gyno, kleine ballen etc.
- Ik ben bang voor naalden :o Denk hier is serieus over na, je steekt een dunne metalen buis meerdere malen per week in je lichaam. Is dat echt iets wat je wilt doen voor de komende 5+ jaar ?
- Ik maak goeie gains zonder dus zie ik niet in waarom ik er mee zou beginnen.

Vooral het eerste jaar heb ik meerdere malen nagedacht om eraan te beginnen (ongeduldheid), maar ben ontzettend blij dat ik naturel hard door getraind heb. Op het eind is het het allemaal waard.

Gewoon afblijven, het is gewoon rotzooi. Zie de opmerkingen hierboven. Ik kijk er objectief heen en ik wil graag langer leven dan mijn 50e...

Goed eten en dedication brengt een hoop. Ik heb meer voldoening van het feit dat ik hard gesport heb dan van het echt enorm groeien in hele korte tijd. Bovendien ben ik veel trotser op mijn gains dan de gains van de 30-jarige gebruiker naast mij die eruit ziet als een 40-er omdat ie pers zo veel wilde groeien in veel te korte tijd.

Acne, schimmel, striemen. Nee. Doe mij maar lekker natuurlijk sporten.

Is helemaal waar, bedankt allebei!

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

Ik vind het altijd verbazingwekkend dat niemand hierover begint, maar Is het wel eens in je opgekomen dat zijn grote progressie in korte tijd t.o.v. jou zelf niet zozeer AAS gerelateerd is?
Dat hij wellicht ook een veel groter genetisch potentieel heeft voor kracht en massa toename?

En dat hij daardoor bij voorbaat al een voordeel/voorsprong had, ook al zou hij GEEN AAS hebben gebruikt?
Ook als jij zelf AAS zou gebruiken naast anderen, zul je zien dat er verschil in responsiveness is tussen personen.

Waar het mij om gaat is dat je de focus op je eigen progressie moet leggen, omdat er altijd wel iemand is die beter/groter is dan jij en/of sneller progressie boekt, ongeacht de onderliggende redenen en oorzaken...

De progressie van die maat van mij was wel degelijk AAS gerelateerd geloof me, ik bedenk me nu dat hij een halfjaartje geleden zo'n 2 maanden heeft getraint zonder resultaat, en nu pas geleden dus weer 2 maanden met een WERELD van verschil, alsof hij al 7 jaar traint. Maar uiteraard groeit de een sneller dan de ander ja dat weet ik zelf ook wel.

Eigenlijk is het gewoon vorm van afgunst/jaloezie? Als jij gelukkig bent als natural, had je hier nooit mee gezeten. Dan haal je toch al voldoening uit je training en natural progress? Maar goed, snap heel goed dat je geen schimmels wil natuurlijk.......

Nou is na 2 maanden trainen aan de AAS ook wel kort door de bocht hoor, geef ik je gelijk in.
Maar goed, die types zijn er maar zat. Get over it.

Zodra die maat weer stopt is hij weer terug naar af.
En trainen is toch veel meer dan alleen maar spiergroei en hoe je er uit ziet (voor mij wel iig).

Vergeet de wratten niet

Je kunt je niet meten met andere, dat gaat je opvreten binnen enkele weken. Ik train nu zelf 2 jaar waar een half jaar break tussen heeft gezeten. Sinds mei vorig jaar goed mezelf herpakt, verdiept in voeding en verschillende manieren van trainen uitgeprobeerd.

Afgelopen voorjaar proberen te cutten, van 84kg fatty naar 74,4kg ~11-12 BF, is het iets in ogen van andere? Nee waarschijnlijk niet. Ben ik blij met me progressie? Ja, ik weet hoe ik moet cutten, ik weet hoe ik moet groeien door voeding.

Ik heb ook besloten om over te gaan op de AAS, maar ik kan naturel nog zoveel bereiken dat ik dat uitstel totdat ik er klaar voor ben, de reden waarom ik dit nu voor ogen heb en nog altijd plezier heb in het natty trainen?

Ik ben gestopt met het vergelijken van mijn "gains" met "natty" (huehue) fitness models / andere in mijn directe omgeving, ik heb doelen voor ogen en (wellicht het belangrijkste) ik hou van de levensstijl!

Wellicht heb je hier iets aan!

Naar andere kijken lijkt me niet zo'n goed idee. Hoe wil jij er uit zien, wat is er voor nodig dit te bereiken (en zo ja heeft het haast) en wat is er voor nodig om er zo uit te blijven zien. Daarna kan je afwegen of hier aas voor nodig is en of je het er voor over hebt met je hormonen te gaan dokteren.

Je kunt je niet meten met andere, dat gaat je opvreten binnen enkele weken. Ik train nu zelf 2 jaar waar een half jaar break tussen heeft gezeten. Sinds mei vorig jaar goed mezelf herpakt, verdiept in voeding en verschillende manieren van trainen uitgeprobeerd.

Afgelopen voorjaar proberen te cutten, van 84kg fatty naar 74,4kg ~11-12 BF, is het iets in ogen van andere? Nee waarschijnlijk niet. Ben ik blij met me progressie? Ja, ik weet hoe ik moet cutten, ik weet hoe ik moet groeien door voeding.

Ik heb ook besloten om over te gaan op de AAS, maar ik kan naturel nog zoveel bereiken dat ik dat uitstel totdat ik er klaar voor ben, de reden waarom ik dit nu voor ogen heb en nog altijd plezier heb in het natty trainen?

Ik ben gestopt met het vergelijken van mijn "gains" met "natty" (huehue) fitness models / andere in mijn directe omgeving, ik heb doelen voor ogen en (wellicht het belangrijkste) ik hou van de levensstijl!

Wellicht heb je hier iets aan!

Heb hier zeker wat aan ja! Bedankt man!

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Zodra die maat weer stopt is hij weer terug naar af.
En trainen is toch veel meer dan alleen maar spiergroei en hoe je er uit ziet (voor mij wel iig).

Heb je gelijk in.
Hij zal toch niet alles verliezen als hij stopt? (met AAS of compleet met trainen?)

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:14 ----------

Eigenlijk is het gewoon vorm van afgunst/jaloezie? Als jij gelukkig bent als natural, had je hier nooit mee gezeten. Dan haal je toch al voldoening uit je training en natural progress? Maar goed, snap heel goed dat je geen schimmels wil natuurlijk.......

Nou is na 2 maanden trainen aan de AAS ook wel kort door de bocht hoor, geef ik je gelijk in.
Maar goed, die types zijn er maar zat. Get over it.

Ontzettend kort door de bocht ja, toen ik er achter kwam was ik een soort van boos op hem... omdat hij er vrijwel meteen mee in begonnen zonder het eerst een tijd natty te proberen, of misschien nog wel meer door het feit dat hij ons allemaal voor heeft zitten liegen met z'n "full natty"....

---------- Toegevoegd om 21:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

Naar andere kijken lijkt me niet zo'n goed idee. Hoe wil jij er uit zien, wat is er voor nodig dit te bereiken (en zo ja heeft het haast) en wat is er voor nodig om er zo uit te blijven zien. Daarna kan je afwegen of hier aas voor nodig is en of je het er voor over hebt met je hormonen te gaan dokteren.

Heb je gelijk in, ik hoef niet zo super groot te worden als ik maar wat breder wordt, en hier is voor mij inderdaad niet veel haast bij nee...

meer naar jezelf kijken, ipv andere.
je traint toch voor jezelf ?

... ik weet het gewoon ff niet meer, ben al een paar weken in een soort van dip toen ik uitvond dat deze maat van mij die als maar herhaalde "full natty" enz. gewoon beastmode is gegaan door steroids... Voor de duidelijkheid die gast had voor die 3 maanden nog nooit getraind en is 18 jaar oud (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Je maat is zodanig beschaamd over zijn steroidengebruik dat hij er zelfs tegen zijn vrienden over liegt.
Zijn spieren zijn misschien wel op kunstmatige wijze opgeblazen door de AAS, maar zijn zelfbeeld is blijkbaar even hard gekrompen als zijn testikels.

Jezelf verkopen als natty terwijl je stiekem chemmy bent, is toch echt wel zielig en een symtoom van zeer weinig zelfvertrouwen.
Een loser zou ik zeggen, en zeker niet iemand om jaloers op te zijn.

Spieren kopen in een vialtje is zo gemakkelijk dat het helemaal geen voldoening geeft.

Je maat is zodanig beschaamd over zijn steroidengebruik dat hij er zelfs tegen zijn vrienden over liegt.
Zijn spieren zijn misschien wel op kunstmatige wijze opgeblazen door de AAS, maar zijn zelfbeeld is blijkbaar even hard gekrompen als zijn testikels.

Jezelf verkopen als natty terwijl je stiekem chemmy bent, is toch echt wel zielig en een symtoom van zeer weinig zelfvertrouwen.
Een loser zou ik zeggen, en zeker niet iemand om jaloers op te zijn.

Spieren kopen in een vialtje is zo gemakkelijk dat het helemaal geen voldoening geeft.

Precies ja, vond/vindt het dus ook echt een naaistreek

Precies ja, vond/vindt het dus ook echt een naaistreek

Stel dat een bepaalde actie altijd leidt tot twee opties:
1 Niks verandert
2 je verliest 1000 euro

Vind jij dan dat die persoon die actie moet doen alleen om "eerlijk te zijn". Terwijl die actie niemand kwaad doet?

Want dat is wel het scenario met AAS. Er zijn geen voordelen aan het toegeven ervan, enkel nadelen. En deze kunnen behoorlijk ernstig zijn als de verkeerde personen het horen. Daarom interesseert het mij ook niet zo of mensen het toegeven of niet. Dat is hun zaak en ik kan het ze absoluut niet kwalijk nemen. Wel vind ik het zwak om constant te roepen dat je natuurlijk bent of AAS zwart zit te maken terwijl je het zelf gebruikt. Of hier op het forums foto's post en dan ontkennen dat je AAS gebruikt en beginnelingen een verkeerd beeld geeft en daardoor demotiveert omdat ze dat resultaat nooit kunnen behalen. Daar heb ik wel erg in.

... Er zijn geen voordelen aan het toegeven ervan, enkel nadelen. ...

Er zijn wel degelijk voordelen aan de waarheid spreken; tenzij je graag een onbetrouwbare, holle, fake persoonlijkheid bent.
Ik wens je veel vrienden en familie toe die over alles liegen om zichzelf te verheerlijken.

schimmel?? jongens, kom op zeg.

---------- Toegevoegd om 10:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

typisch weer een opmerking van een anti-aas persoon..
Ik ben 8-9 jaar naturel geweest ik met AAS in aanraking kwam. Ik heb er zo'n beetje alles naturel uitgehaald.
Sure, het is zoooo makkelijk. Ik word schijtziek van mensen die zeggen dat het allemaal zo makkelijk is... Denk je dat ik de hele dag op mn reet zit niks te doen? Ik ben 24 uur per dag met de sport bezig. Altijd bezig met mijn voeding en trainingsmethoden te optimaliseren. Ik werk me een pukkel voor elke gram massa. Zelfs met AAS. Het geeft me zeker wel voldoening.

---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ----------

Ik ben het overigens wel mee eens dat je niet moet liegen over je gebruik. Ik ben altijd open en eerlijk als mensen het vragen. Zolang je alles goed onderbouwd, krijg je begrip.

typisch weer een opmerking van een anti-aas persoon..
Ik ben 8-9 jaar naturel geweest ik met AAS in aanraking kwam. Ik heb er zo'n beetje alles naturel uitgehaald.
Sure, het is zoooo makkelijk. Ik word schijtziek van mensen die zeggen dat het allemaal zo makkelijk is... Denk je dat ik de hele dag op mn reet zit niks te doen? Ik ben 24 uur per dag met de sport bezig. Altijd bezig met mijn voeding en trainingsmethoden te optimaliseren. Ik werk me een pukkel voor elke gram massa. Zelfs met AAS. Het geeft me zeker wel voldoening.

De spiermassa die je nu hebt had je op natuurlijke wijze in geen duizend miljoen jaar bij mekaar kunnen trainen.
Dus ja, het is duizend miljoen maal makkelijker om een fysiek als de uwe op te bouwen met behulp van AAS dan zonder.

In mijn ogen verdien je als sportman nu geen milligram meer respect dan op de laatste dag dat je nog natural was.
Je fysiek ziet er misschein een pak spectaculairder uit, maar iedereen weet dat dit voor >95% puur te danken is aan de AAS. Enkel naivelingen kan je iets anders wijsmaken.

Zoals jij naar je maat kijkt is afgunst.. Daarvoor zou ik geen AS gaan gebruiken.

De spiermassa die je nu hebt had je op natuurlijke wijze in geen duizend miljoen jaar bij mekaar kunnen trainen.
Dus ja, het is duizend miljoen maal makkelijker om een fysiek als de uwe op te bouwen met behulp van AAS dan zonder.

In mijn ogen verdien je als sportman nu geen milligram meer respect dan op de laatste dag dat je nog natural was.
Je fysiek ziet er misschein een pak spectaculairder uit, maar iedereen weet dat dit voor >95 puur te danken is aan de AAS. Enkel naivelingen kan je iets anders wijsmaken.

Maar ook niet minder.

schimmel?? jongens, kom op zeg. ---------- Toegevoegd om 10:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ---------- typisch weer een opmerking van een anti-aas persoon.. Ik ben 8-9 jaar naturel geweest ik met AAS in aanraking kwam. Ik heb er zo'n beetje alles naturel uitgehaald. Sure, het is zoooo makkelijk. Ik word schijtziek van mensen die zeggen dat het allemaal zo makkelijk is... Denk je dat ik de hele dag op mn reet zit niks te doen? Ik ben 24 uur per dag met de sport bezig. Altijd bezig met mijn voeding en trainingsmethoden te optimaliseren. Ik werk me een pukkel voor elke gram massa. Zelfs met AAS. Het geeft me zeker wel voldoening. ---------- Toegevoegd om 10:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ---------- Ik ben het overigens wel mee eens dat je niet moet liegen over je gebruik. Ik ben altijd open en eerlijk als mensen het vragen. Zolang je alles goed onderbouwd, krijg je begrip.

Ik ga er geeneens boekjes meer over open doen, precies om die reden.
Zakken chips, naald erin, en tadaa massa zat!

Roep het vaker, kuur voor mezelf, niet voor de buitenwereld.

Terug
Naar boven