Samenvatting week 1:
Naast het loggen van mijn trainingen (en voeding) ga ik ook proberen om wekelijks een samenvatting van de week op te nemen. Dit om te kijken of ik mijn doelen heb behaald en wat ik in mijn trainen / doelen / eten aan ga passen. Een stukje van monitoring en continue evaluatie zeg maar... Deze evaluatie zal trouwens ingaan op de afgelopen 3 weken, aangezien ik al 2 weken langer bezig ben (zie openingspost) dan dat ik dit log heb geopend. Zie ook mijn bijbehorende streak in my fitness pal haha:
Voeding:
Doel de afgelopen 3 weken was om gemiddeld 1800kcal per dag te eten in een verhouding K/V/E van 40/30/30%. De meeste dagen heb ik net onder dit doel gegeten, en een 5 tal dagen hierboven (voornamelijk bier... krijg dat nog niet echt uit mijn ritme haha. Zie onderstaande graph:
Per week was dat:
Week 1: gemiddelde 2140 kcal, verhouding 47/30/23.
Week 2: gemiddelde 1755 kcal, verhouding 44/29/27.
Week 3: gemiddelde 2010 kcal, verhouding 52/24/24.
Ik ben op zich redelijk tevreden over de afgelopen 3 weken. Ik heb mij redelijk in kunnen houden qua eten, en mijn macro's worden (voornalijk als ik kijk naar afgelopen week) uit verhouding getrokken door een goede sushi cheat en wat bier. Iig wel elke dag mijn eiwitdoel behaald.
Training:
Naast op mijn voeding letten ben ik ook weer flink aan het trainen geslagen. Dit heeft geresulteerd in 18 trainingen in de afgelopen 22 dagen (sportschool) en nog 10 keer minimaal 30 minuten cardio (of sportschool of hardlopen / fietsen). Aangezien ik het trainen weer opnieuw aan het oppakken ben, zijn niet alle trainingen van dezelfde intensiteit geweest, maar ik merk dat de kracht op de grotere lifts langzaam aan terug begint te komen. Doel voor de komende weken om dit tijdens de cut rustig door te ontwikkelen, zonder mijzelf voorbij te lopen.
Gewicht:
De volgende vraag is natuurlijk, wat heeft deze voeding en training nu betekend voor mijn fysiek en gewicht. Toen ik 3 weken geleden starte, was het startpunt
90kg. Vanochtend toen ik woog, was ik
86,7kg. Voor mij persoonlijk wel een succesje, is weer een tijd terug dat ik dit heb gewogen. De weegschaal (onbetrouwbaar, i know) gaf aan het begin een vetpercentage van
21% aan en vanochtend
18%. Op basis van de spiegel denk ik dat dit een redelijke weergave is. De spiegel laat sowieso een leuke ontwikkeling zien, wat toch het belangrijkste is. Onderstaand mijn gewichtsontwikkeling van afgelopen 3 weken, waarbij ik probeer dagelijks te wegen en in te voeren in MFP:
Doel komende week:
Komende week heb ik (helaas wil ik het niet noemen hehe) een erg vol weekend met sociale activiteiten, waar ongetwijfeld (veel) bier bij zal komen. Vrijdag heb ik een reünie van huisgenoten in Amsterdam, en zaterdag ga ik direct door naar een personeelsfeest met overnachting. Leuke bedoeling, maar dat zal een erg flinke cheat zijn. Om geen vertekend beeld te krijgen uit mijn metingen ga ik voor mijzelf vrijdag meten ipv zondag, waarbij ik hoop tussen de 86.0 en 86.5 te staan. Straks ga ik mijn week plannen voor komende week qua werk / eten / trainen, waarbij ik denk ik door de week op 1700 kcal ga zitten en hopelijk 4x trainen, zodat ik het weekend als een flinke refeed kan gebruiken. Wanneer ik mijn planning voor komende week heb gemaakt (incl. macro's) zal ik dat ook even posten!