Fitness Seller

MrSenor log - 5x5 variatie

• Topic Starter Topic Starter
Training 11-6-2017: Borst/Triceps/Cardio

Warming up: 10min crosstrainer

Incline bench press:
40kg x 12
40kg x 12
50kg x 12
50kg x 12
60kg x 8
60kg x 8
70kg x 5
70kg x 5
De 70kg ging aardig soepel. Zit denk ik nog wel wat rek in, maar wil hem nog niet gaan forceren. Zal de komende periode blijven spelen met aantal reps en gewicht in het kader van progressive overload.

Dumbell press flat:
22kg x 12 x 3
+2kg ten opzichte van vorige x. Hier zit nog zat ruimte in voor progressie, maar wil deze over de koers van een aantal trainingen rustig opbouwen tot een zwaarder gewicht. Nu vooral rustig en goede uitvoering.

Incline dumbell flies:
16kg x 12 x 3

Machine chest flies:
46kg x 12
52kg x 12
59kg x 12
65kg x 12
72kg x 12
79kg x 10

Arm extensions:
27kg x 12
32kg x 12
36kg x 12
41kg x 12
45kg x 12
50kg x 10

Rope extensions:
14kg x 12 x 3

Tricep push down: (met rug tegen cable station)
18kg x 12
23kg x 10
23kg x 10

Stairmaster:
30min
1962 treden
357 kcal

Vind de stairmaster een enorme zweetmachine, maar als ik cardio doe vind ik hem wel effectief. Vandaag gedaan op een steady niveau hele 30 minuten, maar wil ook nog wel eens spelen met intervalletjes om wat afwisseling te hebben / uitdaging / hogere verbranding. Eindresultaat zal ik gaan meten aan aantal treden en aantal kcal, lijkt me leuk om te zien of ik me ook hierop kan ontwikkelen als ik dit regelmatig ga blijven doen. Eigenlijk geen flauw idee wat realistische/uitdagende doelen zijn.

Samenvatting week 1:
Naast het loggen van mijn trainingen (en voeding) ga ik ook proberen om wekelijks een samenvatting van de week op te nemen. Dit om te kijken of ik mijn doelen heb behaald en wat ik in mijn trainen / doelen / eten aan ga passen. Een stukje van monitoring en continue evaluatie zeg maar... Deze evaluatie zal trouwens ingaan op de afgelopen 3 weken, aangezien ik al 2 weken langer bezig ben (zie openingspost) dan dat ik dit log heb geopend. Zie ook mijn bijbehorende streak in my fitness pal haha:
upload_2017-6-11_12-9-7.png

Voeding:
Doel de afgelopen 3 weken was om gemiddeld 1800kcal per dag te eten in een verhouding K/V/E van 40/30/30%. De meeste dagen heb ik net onder dit doel gegeten, en een 5 tal dagen hierboven (voornamelijk bier... krijg dat nog niet echt uit mijn ritme haha. Zie onderstaande graph:
upload_2017-6-11_12-11-14.png

Per week was dat:
Week 1: gemiddelde 2140 kcal, verhouding 47/30/23.
Week 2: gemiddelde 1755 kcal, verhouding 44/29/27.
Week 3: gemiddelde 2010 kcal, verhouding 52/24/24.

Ik ben op zich redelijk tevreden over de afgelopen 3 weken. Ik heb mij redelijk in kunnen houden qua eten, en mijn macro's worden (voornalijk als ik kijk naar afgelopen week) uit verhouding getrokken door een goede sushi cheat en wat bier. Iig wel elke dag mijn eiwitdoel behaald.

Training:
Naast op mijn voeding letten ben ik ook weer flink aan het trainen geslagen. Dit heeft geresulteerd in 18 trainingen in de afgelopen 22 dagen (sportschool) en nog 10 keer minimaal 30 minuten cardio (of sportschool of hardlopen / fietsen). Aangezien ik het trainen weer opnieuw aan het oppakken ben, zijn niet alle trainingen van dezelfde intensiteit geweest, maar ik merk dat de kracht op de grotere lifts langzaam aan terug begint te komen. Doel voor de komende weken om dit tijdens de cut rustig door te ontwikkelen, zonder mijzelf voorbij te lopen.

Gewicht:
De volgende vraag is natuurlijk, wat heeft deze voeding en training nu betekend voor mijn fysiek en gewicht. Toen ik 3 weken geleden starte, was het startpunt 90kg. Vanochtend toen ik woog, was ik 86,7kg. Voor mij persoonlijk wel een succesje, is weer een tijd terug dat ik dit heb gewogen. De weegschaal (onbetrouwbaar, i know) gaf aan het begin een vetpercentage van 21% aan en vanochtend 18%. Op basis van de spiegel denk ik dat dit een redelijke weergave is. De spiegel laat sowieso een leuke ontwikkeling zien, wat toch het belangrijkste is. Onderstaand mijn gewichtsontwikkeling van afgelopen 3 weken, waarbij ik probeer dagelijks te wegen en in te voeren in MFP:
upload_2017-6-11_12-18-43.png

Doel komende week:
Komende week heb ik (helaas wil ik het niet noemen hehe) een erg vol weekend met sociale activiteiten, waar ongetwijfeld (veel) bier bij zal komen. Vrijdag heb ik een reünie van huisgenoten in Amsterdam, en zaterdag ga ik direct door naar een personeelsfeest met overnachting. Leuke bedoeling, maar dat zal een erg flinke cheat zijn. Om geen vertekend beeld te krijgen uit mijn metingen ga ik voor mijzelf vrijdag meten ipv zondag, waarbij ik hoop tussen de 86.0 en 86.5 te staan. Straks ga ik mijn week plannen voor komende week qua werk / eten / trainen, waarbij ik denk ik door de week op 1700 kcal ga zitten en hopelijk 4x trainen, zodat ik het weekend als een flinke refeed kan gebruiken. Wanneer ik mijn planning voor komende week heb gemaakt (incl. macro's) zal ik dat ook even posten!

Planning komende week:
Aangezien ik met een redelijk tot erg drukke baan zit (vaak overwerk avonden en reistijd) is het voor moor mij van aardig belang mijn week te planning qua werk / eten / training, om te voorkomen dat ik een training niet haal of door gebrek aan food prep aan de afhaalmaaltijd ga. Zoals al in een eerdere post gezegd, heb ik komend weekend een reunie in Amsterdam van mijn oude studentenhuis en de dag erna een personeelsfeest. Geen gebrek aan bier en gezelligheid dus, maar als het even kan wil ik wel een goede balans vinden over de hele week.

Dit wil ik gaan doen met het volgende voedingsschema voor maandag tot en met vrijdag middag (daarna bierrr):
upload_2017-6-11_14-27-18.png

Ik heb 278 kcal over (carbs en vetten) voor een eventuele snack smiddags. Wanneer ik dan geen honger heb zal ik die niet nemen, omdat ik in het weekend een stuk hoger zal zitten. Hoop aan het einde van de week toch op max 2200 kcal gemiddeld over de hele week uit te komen, maar dat zullen we zien. Meal 5 (avondeten) zal 3 avonden wraps met kip/groente zijn (meenemen naar kantoor en opwarmen) en 1x kip piri piri met rijs (ongeveer zelfde voedingswaarde). Geen foto's deze week van de prep, omdat dit allemaal porties zijn die nog in de vriezer lagen van de afgelopen 3 weken, lekker goedkoop dus :).

Qua sporten hoop ik komende week 5x te kunnen sporten, maar zou goed kunnen dat dit 4 wordt. Dat is geheel afhankelijk van hoe laat ik zondag thuis ben, en hoe fit ik dan ben.

Bijgaand een fototje wat ik op werk heb opgewarmd. Beetje veel vocht bij de vulling ivm ontdooien uit de vriezer, maar prima optie om mee te nemen en op te warmen!

upload_2017-6-12_18-23-59.png

Training 12-6-2017: Benen/Schouders/Buik

Warming up:

fietsen 10min

Squat:
52.5kg 5/5/5/5/5 (+2.5) laatste rep 12x
Laatste set eens door gesquat om te kijken hoe ver ik kwam, de laatste paar waren redelijk zwaar, maar hier zit nog voldoende ruimte om de komende weken te blijven verhogen, ook in de cut denk ik.

Deadlift:
50kg x 12x 3
Met deadlifts wil ik de ene training high reps gaan en de andere trianing minder reps en hoger gewicht, dit om te zorgen dat mijn form goed blijft en ik blessures voorkom.

Leg extensions:
45kg x 12
52kg x 12
59kg x 12
66kg x 12 x 2 (1 setje meer dan vorige keer)

Leg curls:
27kg x 12
32kg x 12
36kg x 12
41kg x 12 x 2 (1 setje meer dan vorige keer)

Calf press:
79kg 3x16 (+6kg)

Overhead press barbell seated:
40kg x 12 (+2 tov vorige x)
40kg x 10
40kg x 10

Seated lateral raises: (gewicht per dumbell)
6kg x 12 x 3

Seated Front raises: (gewicht per dumbell)
6kg x 12 x 3

Dumbell shrugs:
24kg 3x12

Ab crunch machine:
41kg x 20
45kg x 20
50kg x 20

Rotary torso: 27kg 3x12 per kant

Loopband:
20 minuten, 5,5km per uur, helling 8.5%
Kcal: 168
Dit is 1% meer helling dan de vorige keer (8,5% tov 7,5%). Moet zeggen dat ik deze aardig voelde in mijn kuiten, maar dat kan ook komen doordat ik benen heb getraind. Qua kcal verbruik vond ik het verschil erg meevallen, maar ik ga met snelheid en helling even blijven spelen om te kijken wat voor mij de beste low intensity cardio is.

Ik kom hier ook maar eens kijken. Je bent lekker bezig! Alles netjes loggen in MFP ook. Je kcal inname lijkt laag, maar ik had ook een enorm laag onderhoud (2250kcal wanneer ik 3x per week sport) dus ik moest ook onder de 2000kcal zitten om af te vallen. Succes met het vervolg!

Ik kom hier ook maar eens kijken. Je bent lekker bezig! Alles netjes loggen in MFP ook. Je kcal inname lijkt laag, maar ik had ook een enorm laag onderhoud (2250kcal wanneer ik 3x per week sport) dus ik moest ook onder de 2000kcal zitten om af te vallen. Succes met het vervolg!

Leuk dat je volgt! Inderdaad, mijn kcal lijkt/is op dit moment erg laag. Echter door het goed bij te gaan houden wil ik op een goede manier er achter komen wat voor mij een geschikt kcal doel is. Op basis van algemene calculatoren en verbruiks registraties zit toch altijd een foutmarge, maar door het op dezelfde manier voor mijzelf te meten denk ik er snel achter te komen wat voor mij passende voeding is, en hier vervolgens op bij te sturen!

Leuk dat je volgt! Inderdaad, mijn kcal lijkt/is op dit moment erg laag. Echter door het goed bij te gaan houden wil ik op een goede manier er achter komen wat voor mij een geschikt kcal doel is. Op basis van algemene calculatoren en verbruiks registraties zit toch altijd een foutmarge, maar door het op dezelfde manier voor mijzelf te meten denk ik er snel achter te komen wat voor mij passende voeding is, en hier vervolgens op bij te sturen!

Wat mij heel erg heeft geholpen is dit excelsheet. Je dient in dit sheet elke dag je kcal inname op te geven en wat je weegt. (Je kunt dan het beste op hetzelfde moment van de dag wegen). Na verloop van tijd kun je dan zien wat je onderhoud is (TDEE).

Wat mij heel erg heeft geholpen is dit excelsheet. Je dient in dit sheet elke dag je kcal inname op te geven en wat je weegt. (Je kunt dan het beste op hetzelfde moment van de dag wegen). Na verloop van tijd kun je dan zien wat je onderhoud is (TDEE).
Dank voor de tip, ik ga er naar kijken! Kan het sowieso al met terugwerkende kracht doen voor de afgelopen 2 weken, ben benieuwd!

Training 13-6-2017: Rug/biceps

Warming up:
10min crosstrainer

Lat pull downs:
32kg x 12
39kg x 12
45kg x 12
52kg x 10
59kg x 8
66kg x 6

Cable rows:

32kg x 12
39kg x 12
45kg x 12
52kg x 10
59kg x 8
66kg x 6

Plate loaded pull downs:
40kg x 12 x 3

Plate loaded rows:
40kg x 12 x 3

Straight arm pull downs:
10.2kg x 12
12.5kg x 12
14.7kg x 12
17.0kg x 12
19.3kg x 12

Seated Dumbell curls 45 graden:
12kg x 3 x 12

21ers:
15kg
20kg
20kg

Fietsen:
12 minuten
110kcal

Vanavond geen training maar rustdag ivm lang overwerken. Normaal gesproken bestellen we dan eten, maar voor vanavond heb ik een food prep mee genomen. Normaal gesproken is het niet echt een probleem om te bestellen op werk (als je er overdag rekening mee houdt valt het prima binnen de macro's), maar als ik kijk naar komend weekend (cheaatttt) wil ik nu door de week eigenlijk gewoon strak zitten... wordt afzien vanavond dus haha.

Ik heb hem eens ingevuld met data over 3 weken. Komt een KCAL doel van 2200 uit voor de komende weken. Dit is denk ik redelijk in lijn met de gemiddelden die ik over de week heb (door de week iets lager, weekend wat hoger). zal hem eens blijven invullen om ontwikkelingen te monitoren.. Denk dat hoe langer je hem goed bij houdt, hoe beter de informatie wordt.

TDEE komt (inclusief elke dag sporten zo'n beetje afgelopen 3 weken) op 3100 kcal uit, dus dat is wel iets om naar uit te kijken als ik straks niet meer hoef te cutten :)

Gister rustdag gehad ivm tot laat overwerken op werk. Waar de rest van de collega's black angus burgers met friet hadden besteld, heb ik mijn prep (kip piri piri / rijst / boontjes) opgewarmd. Over de gehele dag kwam ik uit op:

KCAL: 1798
K: 252g
V: 45g
E: 130g

Ik ben nog niet tevreden over mijn vetinname, dat ga ik in mijn foodprep voor volgende week aanpassen.

Vanavond en morgen ochtend heb ik nog een borst/triceps en een benen/schouders/buik training op de planning staan. Bij beide zal ik 20-30 minuten cardio toevoegen, om vervolgens mijn vrijdag en zaterdag cheat avonden in te gaan. Om de schade te gaan beperken ben ik wel van plan om enkele eiwitrijke snacks mee te nemen om in ieder geval aan mijn eiwitten te komen, en hopelijk valt de schade van de biertjes mee omdat ik vanaf zaterdag in totaal 6,5 dag erg strikt op mijn voedingsschema heb gezeten. We gaan het zien!

Goed bezig weer! :)

Ik ben nog niet tevreden over mijn vetinname, dat ga ik in mijn foodprep voor volgende week aanpassen.

Als je van pure chocola houdt (85% of hoger) dan is dat heel eenvoudig te corrigeren, vandaag al, daar hoef je niet tot volgende week voor te wachten.

Als je van pure chocola houdt (85% of hoger) dan is dat heel eenvoudig te corrigeren, vandaag al, daar hoef je niet tot volgende week voor te wachten.
Dat is een goede tip inderdaad. Wellicht dat ik volgende week chocolade toevoeg, in combinatie met cashew noten als snack of verwerkt in mijn maaltijden.

Mijn reden om deze week nog niet aan te passen, is het weekend waarin ik het ongetwijfeld compenseer ivm een reünie en een personeelsfeest. Voor volgende staan deze zaken niet op het programma, dus wil ik de balans wel direct goed hebben per dag.

Het is alleen niet verstandig meerdere dagen onder je vet en eiwitbehoefte te blijven.

Je log ziet er echt strak uit zo met de samenvattingen en voedings/MFP posts!

Echt knap dat je zo gezond eet. Als je dit zo blijft aanhouden en consistent blijft trainen, kom jij er zoiezo wel!

Wat is je doel eigenlijk met trainen? Groter/gespierder worden, sterker of gewoon fit blijven?

Haciendo bien MrSenor :)

Training 14-6-2017: borst/triceps/cardio

Warming up: 10min fiets

Bench press:
40kg x 12
40kg x 12
50kg x 10
50kg x 10
60kg x 8
60kg x 8
70kg x 6
70kg x 6
80kg x 4
80kg x 4

Dumbell press incline:
22kg x 12 x 5

Pectoral machine:
30kg x 12
35kg x 12
40kg x 12
40kg x 12
40kg x 12

Machine chest flies:
46kg x 12
52kg x 12
59kg x 12
65kg x 12
72kg x 12
79kg x 12

Seated dip:
32kg x 12
36kg x 12
41kg x 12
45kg x 12
50kg x 12

Rope extensions:
14kg x 12 x 3

Tricep push down:
17kg x 12 x 5 (10sec pauze)

Single arm Cable tricep extensions:
5.7kg x 12 x 3 per arm

Loopband:
30min
6km per uur
Helling 7.5%
256kcal

Je log ziet er echt strak uit zo met de samenvattingen en voedings/MFP posts!

Echt knap dat je zo gezond eet. Als je dit zo blijft aanhouden en consistent blijft trainen, kom jij er zoiezo wel!

Wat is je doel eigenlijk met trainen? Groter/gespierder worden, sterker of gewoon fit blijven?

Haciendo bien MrSenor :)

Dankje! Ik zal proberen om mijn log ook op deze wijze bij te gaan blijven houdem, is denk ik een mooie manier van voortgang monitoren.

Ik heb verschillende doelen eigenlijk, waarbij nu eerst zakken tot een voor mij acceptabel vetpercentage het belangrijkste is. Hierbij denk ik aan 12%, iets wat ik nog niet eerder heb gehaald. Daarna is het mijn bedoeling vooral om fit te blijven naast een drukke kantoorbaan door middel van krachttraining en een goede basis qua voeding. Dit geeft mij dan ook de ruimte om in de weekenden zonder consequenties wat losser te gaan, omdat de basis goed is.

Op de lange termijn heb ik geen ambities om 100kg+ spier te worden, maar sterker en gespierder uiteraard wel. Een aantal sterke lifts op de bp, deadlift en squat en dan vervolgens maar eens kijken hoe mijn lichaam zich gaat ontwikkelen!

Terug
Naar boven