XXL Nutrition

Muay Thai J's diary

Ik weet niet of je fanatiek door wil gaan met Muay Thai, zo wel dan moet je toch wat in de pl sectie rondkijken, ik kan je wel de grove lijnen van een schema geven dat je ook in de vechtsport zal helpen en ook massa zal bouwen, in tegenstelling tot een bb split met setjes van 10hh, waar je toch minder "functionele" massa bouwt.

Ik weet niet of je fanatiek door wil gaan met Muay Thai, zo wel dan moet je toch wat in de pl sectie rondkijken, ik kan je wel de grove lijnen van een schema geven dat je ook in de vechtsport zal helpen en ook massa zal bouwen, in tegenstelling tot een bb split met setjes van 10hh, waar je toch minder "functionele" massa bouwt.
:stupid:

• Topic Starter Topic Starter
Wel ging ooit wedstrijden muay thai doen, maar ik beschouw het nu gewoon als een toffe extra hobby om wat conditie te hebben en als ik het ooit nodig zou hebben ik mezelf perfect zou kunnen verdedigen...

Echt super vriendelijk dat jullie het zo voorstellen.
Tenzij ik evenveel massa kan bijkomen via wat jij zegt???

Wel ging ooit wedstrijden muay thai doen, maar ik beschouw het nu gewoon als een toffe extra hobby om wat conditie te hebben en als ik het ooit nodig zou hebben ik mezelf perfect zou kunnen verdedigen...

Echt super vriendelijk dat jullie het zo voorstellen.
Tenzij ik evenveel massa kan bijkomen via wat jij zegt???
Massa bijkomen doe je door veel te eten. Ook als je traint voor kracht.

Vandaag de rug... met één van Arnie's lievelingsoefeningen:
De Wide-Grip Chins Behind The Neck!
Ga ver vertrekken naar de gym se!

Rugtraining:

Oh ja, ik doe deadlift bij beentraining!

Barbell Rows:
Set 1: 12 x 46 kg
Set 2: 10 x 50 kg
Set 3: 7 x 56 kg

Dumbbell Shrugs: (het gewicht vermeld is dat van één dumbbell, maar doe het met twee tegelijk uiteraard)
Set 1: 10 x 31 kg (ik plooi m'n arm mee wat ik ook probeer, dus te zwaar...)
Set 2: 12 x 17 kg (bovenaan 2 seconden aanhouden)
Set 3: 10 x 21 kg (idem)

Lat Pulldown:

Set 1: 8 x 60 kg
Set 2: 10 x 66 kg (ideale gewicht eerste set!)

Wide-Grip Chins Behind The Neck:
Dit doe ik al 7 of 8 maand, lekkere oefening!

Set 1: 10 reps
Set 2: 10 reps
Set 3: 10 reps
Set 4: 11 reps (was laatste rugoefening van de dag, echt kapot bij laatste reps)

Laatst bewerkt:
Was ook weer zoeken naar de gewichten die geschikt zijn...
Gaat vanaf volgende week allemaal véél beter in orde zijn!

Vandaag zogezegd de tweede en laatste rustdag van de week, maar ik twijfel nog of ik morgen ga KUNNEN trainen...
Ik heb nu nog steeds een extreme kater van oudejaar! mijn kop barst, mijn maag pruttelt tegen en de zin in trainen is 0%

We zien wel... :D

Vandaag zogezegd de tweede en laatste rustdag van de week, maar ik twijfel nog of ik morgen ga KUNNEN trainen...
Ik heb nu nog steeds een extreme kater van oudejaar! mijn kop barst, mijn maag pruttelt tegen en de zin in trainen is 0%

We zien wel... :D
Katers zijn voor p*ssy's. Jij zal trainen!

Zo, toch getraind, borstspier (met dat ik borstspier en armen niet na elkaar wil doen zoals vorige week)

enkel bench press want had maar 30 minuutjes om te trainen (opwarming inclusief)

set 1: 10 x 70 kg full rom
set 2: 8 x 80 kg full rom
set 3: 8 x 80 kg met bank 45 graden (hierna terug horizontaal gezet want bleek vrij vermoeiend)
set 4: 8 x 90 kg armen tot 90 graden
set 5: 4 x 100 kg armen tot 90 graden

niet echt zo blij, maar gezien de frisheid van mijn lichaam na oudejaar (nog steeds) valt het wel mee...

Laatst bewerkt:
Schouders getraind vandaag:

gestopt na 50 minuten (opwarming incl.) met dat ik moest verderblokken, bijna examens!

Barbell shoulder press:

Voor hoofd:
set 1: 10 x 40 kg
set 2: 8 x 44 kg
set 3: 6 x 48 kg
set 4: 4 x 50 kg

Achter hoofd:
set 1: 10 x 40 kg
set 2: 5 x 48 kg

Bent over lateral raises:

set 1: 10 x 7 kg
set 2: 10 x 8 kg
set 3: 6 x 11 kg (enorm afzien)

Dumbbell lateral raises:

set 1: 8 x 7 kg
set 2: 7 x 9 kg

--> veel betere training dan vorige week imo!!!

gaat lekker allen hoezo bp tot 90graden en niet full rom ?

wacht ik zoek een fototje...

volledig gerecupereerd van oudejaar trouwens sinds vandaag ;)

gaat lekker allen hoezo bp tot 90graden en niet full rom ?

benchpress.jpg

is een foto die ik gewoon op google vond hoor!

90 graden is nog iets dieper dan dit...

met hogere gewichten lukt full rom NOG niet! (geeft dan zeer in mijn schouder :() maar dat komt wel ;)

Dit is een nieuw schema tijdens het schooljaar! kwestie van schouders en armen niet meer vlak na elkaar te trainen...
tijdens de vakanties (lees: blokken voor school) ga ik dag 5 en 6 omdraaien (met dat ik geen thai boks doe dan)

D 1: Rug (incl. traps)
D 2: RUST
D 3: Borst
D 4: Schouders
D 5: Thai boks (45 minuten opwarming die je buikspieren laten branden) of RUST
D 6: Benen (incl. kuiten)
D 7: Armen (incl. onderarm)

gebruik dan minder gewicht bij benchpress en verhoog dan wanneer je kan. Is imo veel beter als je full rom doet

gebruik dan minder gewicht bij benchpress en verhoog dan wanneer je kan. Is imo veel beter als je full rom doet

full rom is toch niet veel zwaarder voor borst? ik voel het tekort aan energie in mijn triceps en schouders... niet in m'n borst
of vergis ik mij???

Terug
Naar boven