AndroidHealthClinic

Mudita's rehab

Bezoekers in dit topic

Onderrug problemen komen door anterior pelvic tilt en shift. Ik zie in het filmpje dat je met je tenen naar buiten loopt en niet recht vooruit. Heup rotators en heup buigers zijn te kort. Met name de periformis en TFL veroorzaken deze problemen. Periformis zit aan je been vast en roteert samen met je TFL je femur naar buiten en aan de andere zijde zit je periformis vast aan je sacrum en veroorzaakt ellende rondom je SI gewricht en dus je diepe lage rugspieren.

Zolang je deze klachten hebt raad ik je af nog klassieke krachtoefeningen te doen omdat er nog steeds een dysfunctie in je bekken zit. Komende tijd verder gaan FP om je lichaam weer functioneel te krijgen. Ik raad je echt the Power of Posture aan om meer inzicht te krijgen in deze problematiek.
 
Onderrug problemen komen door anterior pelvic tilt en shift. Ik zie in het filmpje dat je met je tenen naar buiten loopt en niet recht vooruit. Heup rotators en heup buigers zijn te kort. Met name de periformis en TFL veroorzaken deze problemen. Periformis zit aan je been vast en roteert samen met je TFL je femur naar buiten en aan de andere zijde zit je periformis vast aan je sacrum en veroorzaakt ellende rondom je SI gewricht en dus je diepe lage rugspieren.

Zolang je deze klachten hebt raad ik je af nog klassieke krachtoefeningen te doen omdat er nog steeds een dysfunctie in je bekken zit. Komende tijd verder gaan FP om je lichaam weer functioneel te krijgen. Ik raad je echt the Power of Posture aan om meer inzicht te krijgen in deze problematiek.

Oke! Ik ga momenteel eerst geen boeken kopen, heb wel al verschillende boeken stiekem gedownload haha.
Momenteel heb ik meer vertrouwen in Kelly Starrett om de disfunctie weg te krijgen tegenover FP, maar dat word uittesten voor we een besluit kunnen nemen wat beter gaat werken. Kelly Starrett lijkt in mijn ogen ook meer geschikt voor de problemen aangezien hij het probeert op te lossen op een manier waardoor je juist weer de klassieke krachtoefeningen kunt gaan doen waar tegenover FP afraad die oefeningen überhaupt nog te doen.

Zit er overigens zelfs over na te denken om misschien dit jaar nog een abonnement op Kelly Starrett zijn programma's te nemen aangezien dit toch maar een 10tje in de maand is.

Ik heb trouwens o.a. the encyclopedie of joint mobility van Steve Maxwell en The Manual of Trigger Point and Myofascial Therapy gedownload. En nog een paar andere dingen zoals animal flow etc.
 
Wat zegt Kelly Starlett dan hoe je de disfunctie moet aanpakken?
 
Sterke Squat heb je man.
Misschien is het handig om eventuele problemen met zekerheid vast te stellen.

Functionele oefeningen zijn sowieso de Squat en Dead lift.
Verder gewoon Bench P / rows en Ohp erbij doen.

Je logt niet meer verders ?
 
Sterke Squat heb je man.
Misschien is het handig om eventuele problemen met zekerheid vast te stellen.

Functionele oefeningen zijn sowieso de Squat en Dead lift.
Verder gewoon Bench P / rows en Ohp erbij doen.

Je logt niet meer verders ?

Thanks man!

Mijn blessures komen met 90% zekerheid uit mijn disbalans door o.a. verscheidene triggerpoints/spierknopen in zowat mijn hele lichaam. Deze probeer ik door middel van myofascial release en dry-needling via de fysio voornamelijk weg te werken en daarnaast elke dag mobiliteitstrainingen te doen om weer mijn lichaam te herstellen. Het grootste probleem voor mijn onderrug is dat ik een anterior pelvic tilt heb en deze probeer ik nu ook weg te werken.

Ben er ook achter gekomen dat uiteindelijk mijn vorm in de deadlift en squat dus toch niet helemaal goed was omdat ik met een anterior pelvic tilt deze oefeningen uitvoerde. Ik bracede dus niet goed en dit is simpel weer op te lossen.

De laatste 2 á 3 weken heb ik inderdaad niet echt meer gelogd omdat de trainingen echt 10x niks waren. Maar ben van plan om mijn herstel process toch weer even goed te gaan loggen, zodra ik weer goed normaal kan trainen log ik in ieder geval weer volop.

Die oefeningen ga ik inderdaad zo snel mogelijk weer oppakken maar als ik dat doe begin ik eerst weer met een lager gewicht en ga zo weer langzaam opbouwen om mijn postuur veranderingen niet te overbelasten.


log update:
Morgenochtend weer eens een fysio afspraak trouwens, inmiddels alweer een maand geleden. Hiernaast zit ik nog te overwegen om een afspraak met een chiropractor bij mij in de buurt te maken om te kijken of die verder nog wat kan vinden. Hij heeft zelf ook aardig veel studies/cursussen gedaan voor dry-needling wat dus in mijn geval ook wel aardig gunstig kan zijn.
 
Mijn blessures komen met 90% zekerheid uit mijn disbalans door o.a. verscheidene triggerpoints/spierknopen in zowat mijn hele lichaam. Deze probeer ik door middel van myofascial release en dry-needling via de fysio voornamelijk weg te werken en daarnaast elke dag mobiliteitstrainingen te doen om weer mijn lichaam te herstellen. Het grootste probleem voor mijn onderrug is dat ik een anterior pelvic tilt heb en deze probeer ik nu ook weg te werken.

Wow, dat is niet niks. Sterkte man !

log update:
Morgenochtend weer eens een fysio afspraak trouwens, inmiddels alweer een maand geleden. Hiernaast zit ik nog te overwegen om een afspraak met een chiropractor bij mij in de buurt te maken om te kijken of die verder nog wat kan vinden. Hij heeft zelf ook aardig veel studies/cursussen gedaan voor dry-needling wat dus in mijn geval ook wel aardig gunstig kan zijn.

Hopelijk heb je er baat bij dan :thumb:
 
Wow, dat is niet niks. Sterkte man !



Hopelijk heb je er baat bij dan :thumb:

Ja klopt en dank u, "helaas" ben ik zo iemand die vele blessures oploopt.
Ik zette helaas tussen aanhalingstekens omdat ik aan de ene kant juist blij zou moeten zijn dat dit (op vroege leeftijd) gebeurd is aangezien ik nu vele disfuncties en mobiliteitsproblemen kan zien op te lossen waardoor ik er later in mijn krachtcarrière alleen maar baat bij zal hebben. Blessures houden de mensen in dit vak toch wel vaak een tijdje tegen om in kracht vooruit te gaan.

Ik hoop ook dat ik er baat bij zal hebben, myofascial release en dry-needling zorgt wel dat de pijn weggaat en straalt door naar de plekken waar ik mijn blessures heb. Als die technieken worden toegepast voel ik mijn blessures als het ware dus dit geeft voor mijn toch wel een indicatie dat dit zal moeten werken. Het probleem met triggerpoints is alleen dat ze altijd zullen blijven teruggaan als je niet de andere problemen zoals triggerpoints in de antagonist spieren wegwerken, verkeerd tillen/bewegen en veel zitten achter de computer in mijn geval.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Zonet lacrosse bal, theracane en cupping set besteld dus we kunnen er over een maand goed tegenaan qua myofascial release :D.
Cupping set komt gelukkig binnen 7 tot 14 dagen de rest pas over 19 tot 30 dagen.
 
Jammer voor je dat je zo blijft kloten met blessures. Bij mij staat ook heel af en toe de heup/bekken scheef maar dat krijgt de fysio altijd meteen goed eruit en telkens kan ik de dag zelf al terug squatten.
Foam roller en lacrosse bal heb ik lang geleden ook aangekocht maar die staan nu stof te happen :P
 
Foam roller doet mij toch goed, vooral glutes eens goed foamrollen na een dag gezeten te hebben doet zo goedddddddd :eek:
 
Foamrollers zijn voor pussies. Ik rol op een pvc pijp. :cool:
:D:D Ik ben nog maar net begonnen he, elke dag gaat het beter en beter :D. Ik heb geen fysieke klachten maar eens goed foamrollen geeft mij toch het gevoel dat alles veel losser en soepeler is :D
 
Jammer voor je dat je zo blijft kloten met blessures. Bij mij staat ook heel af en toe de heup/bekken scheef maar dat krijgt de fysio altijd meteen goed eruit en telkens kan ik de dag zelf al terug squatten.
Foam roller en lacrosse bal heb ik lang geleden ook aangekocht maar die staan nu stof te happen :P

Kan soms inderdaad erg frustrerend zijn, kan niet wachten om weer onder een barbell te stappen met grote gewichten eraan.
Ik heb nu in 1 week met een massage bal voor elkaar gekregen om mijn voeten ongeveer 30 graden meer naar voren te kunnen laten wijzen. Dus heb ik aardig vertrouwen in zulk soort tools voor mijn blessures.

Foam roller doet mij toch goed, vooral glutes eens goed foamrollen na een dag gezeten te hebben doet zo goedddddddd :eek:

Foamrollers zijn voor pussies. Ik rol op een pvc pijp. :cool:

Ik dacht dat foam rollers nutteloos waren? Waar zijn die dingen dan wel goed voor? Heb zo'n dingen in de gym wel eens een paar keer gebruikt maar verder niet echt goed in verdiept.
Misschien toch maar eens een pvc pijp halen.
 
Foam rollers zijn inderdaad nutteloos en met name als je ze gebruikt om je spieren te rollen. Misschien is het fijn om de spierpijn eruit te rollen maar niets meer en niets minder.
Een pvc pijp gebruik ik om fascia te manipuleren vergelijkbaar met een lacrosse bal. Hiervoor neem je een dunne pvc pijp (5cm bijvoorbeeld). Die zijn meedogenloos hard maar verdelen de druk lineair ipv op een bepaald punt met een bal. Deze gebruik je bijvoorbeeld bij de voorkant van je quads waardoor je in een keer de hele spier over de volledige breedte kunt manipuleren.
 
Foam rollers zijn inderdaad nutteloos en met name als je ze gebruikt om je spieren te rollen. Misschien is het fijn om de spierpijn eruit te rollen maar niets meer en niets minder.
Een pvc pijp gebruik ik om fascia te manipuleren vergelijkbaar met een lacrosse bal. Hiervoor neem je een dunne pvc pijp (5cm bijvoorbeeld). Die zijn meedogenloos hard maar verdelen de druk lineair ipv op een bepaald punt met een bal. Deze gebruik je bijvoorbeeld bij de voorkant van je quads waardoor je in een keer de hele spier over de volledige breedte kunt manipuleren.
Ik gebruik een foamroller om mijn spieren te ontspannen en heb toch de indruk dat dit werkt? Dat is wat je bedoelt zeker met spierpijn te verminderen. Maar dan zijn foamrollers toch niet nutteloos?
 
Bij mij werkt foamrollen, en dat uit zich bij squats. Had daar een jaar lang een ''blokkade'' in mijn linkerbeen.
En anders werkt het maar als mentale placebo.
 
Ik gebruik een foamroller om mijn spieren te ontspannen en heb toch de indruk dat dit werkt? Dat is wat je bedoelt zeker met spierpijn te verminderen. Maar dan zijn foamrollers toch niet nutteloos?
Ja dat is precies wat ik bedoel. Net als een massage lekker is en zeer nuttig kan zijn zal het niet helpen bepaalde restricties te verwijderen zoals spierknopen (triggerpoints). Een foamroller is ten eerste te zacht en heeft ten tweede een te grote diameter om diep in het weefsel te kunnen dringen om zo de fascia en/of triggerpoints te manipuleren. Daarvoor werkt een foamroller te oppervlakkig.

Ik heb een 125mm en 50mm pvc pijp (met daarom heen atletische tape) en die grote is dan weer fijn voor je onderbenen maar de rest pak ik voornamelijk met de 50mm buis aan.
 
Ja dat is precies wat ik bedoel. Net als een massage lekker is en zeer nuttig kan zijn zal het niet helpen bepaalde restricties te verwijderen zoals spierknopen (triggerpoints). Een foamroller is ten eerste te zacht en heeft ten tweede een te grote diameter om diep in het weefsel te kunnen dringen om zo de fascia en/of triggerpoints te manipuleren. Daarvoor werkt een foamroller te oppervlakkig.

Ik heb een 125mm en 50mm pvc pijp (met daarom heen atletische tape) en die grote is dan weer fijn voor je onderbenen maar de rest pak ik voornamelijk met de 50mm buis aan.

Triggerpoints zijn niet bij iedereen de problemen..
 
Nee maar daar gaat het hier toch niet over? Of zijn er nog andere behandelmethoden die je met een foamroller en/of pvc pijp kunt doen om fysieke klachten te verhelpen?

Verder heeft vrijwel iedereen fascia verklevingen en of triggerpoint echter hoeven ze niet altijd direct tot ernstige disfuncties te leiden.

Ik heb nu in 1 week met een massage bal voor elkaar gekregen om mijn voeten ongeveer 30 graden meer naar voren te kunnen laten wijzen. Dus heb ik aardig vertrouwen in zulk soort tools voor mijn blessures.
Lees dit nu pas. Dat is best extreem als je 30 graden afwijking hebt weten aan te passen en ze staan nog steeds naar buiten?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven