- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je gaat naar de andere kant van het land voor een behandeling bij de fysio van Sanca?
Die gaat dit probleem echter niet voor je oplossen.
Ik blijf dit topic met veel interesse volgen, veel succes.
Heb je al deze problemen opgelopen sinds je aan krachttraining doet, of had je daarvoor ook al klachten?
Niet negatief. Ben erg benieuwd welke weg jij gaat bewandelen in de zoektocht naar een pijnvrij leven.
Je bent in elk geval niet uniek er lopen miljoenen mensen rond met deze pijnklachten.
De pijnklachten maar de problemen waren ruim daarvoor al aanwezig.
De pijnklachten maar de problemen waren ruim daarvoor al aanwezig.
Jij had met deze problemen nooit met krachttraining moeten beginnen want zoals je aangeeft sindsdien ontstonden de pijnklachten.
Hoe lang train je eigenlijk al ? Aangezien je jonge leeftijd lijkt het me nog niet zó lang, misschien té snel, té zwaar gegaan ?
Is het dan misschien niet een goed idee om de intensiteit (tijdelijk) te verlagen? Dit kan ja natuurlijk op allerlei manieren doen.
Hangt er maar net vanaf hoe hard je jezelf beschadigd hebtMaar als ik te snel, te zwaar zou zijn gegaan dan zouden mijn problemen na een deload weekje wel weer goed moeten zitten toch?

Hangt er maar net vanaf hoe hard je jezelf beschadigd hebt![]()
Dat is echt veel teveel, zeker voor het zelf behandelen van triggerpoints. Op die manier wakker je de boel alleen maar aan en maak je latente punten actief. Al die mensen die tegenwoordig heel de dag op hun triggerpoints staan te rammen rollen en weet ik wat lossen daar niks mee op. Net zo min als jezelf eindeloos laten netelden, dan komt het probleem elders vandaan.De weg die ik momenteel beloop is elke dag 1 tot 3 uur aan mobiliteit en myofascial release besteden. Tot zover nog niet zoveel verder gekomen.
Dat weet ik, jammer genoeg dat er niemand is die een diagnose van het daadwerkelijke probleem kan stellen.
Er ligt gewoon een mechanisch probleem onder, rust gaat dat niet oplossen, de juiste mobility drills wel. Probleem is echter dat je dat soort dingen gericht moet doen ipv ALLES doen. Dat is met een jachtgeweer schieten op een mug en belast het lichaam alleen maar meer.Dus ik zou misschien gewoon een maand lang compleet moeten stoppen met trainen?
Mijn schouder blessure begon al op 25/30kg overhead en 40/50kg bench dus daar ben ik iig niet te hard gegaan.
Squat zou wel kunnen omdat ik aan het begin van de cut nog een 2,5kg pr heb gedaan naar.
En ik heb gewoon precies volgens het schema de gewichten omhoog gegooid.
Dat zeg ik niet, stil zitten is ook geen optie imoDus ik zou misschien gewoon een maand lang compleet moeten stoppen met trainen?
een beetje moeilijk te beoordelen, zo achter een computerschermpje.Dat is echt veel teveel, zeker voor het zelf behandelen van triggerpoints. Op die manier wakker je de boel alleen maar aan en maak je latente punten actief. Al die mensen die tegenwoordig heel de dag op hun triggerpoints staan te rammen rollen en weet ik wat lossen daar niks mee op. Net zo min als jezelf eindeloos laten netelden, dan komt het probleem elders vandaan.
Redelijk belachelijk trouwens dat er nog steeds geen duidelijke diagnose is behalve wat vage "het zou kunnen zijn dat". Jammer dat je niet in de buurt van mijn praktijk zit.
.
.
!Er ligt gewoon een mechanisch probleem onder, rust gaat dat niet oplossen, de juiste mobility drills wel. Probleem is echter dat je dat soort dingen gericht moet doen ipv ALLES doen. Dat is met een jachtgeweer schieten op een mug en belast het lichaam alleen maar meer.