MuscleMeat

My Second Coming

de hype hier op DBB is dat een ub/lb door een aantal members verkozen wordt boven split.

En dat terwijl de hele ****ing bodybuilding-wereld op split draait.
In elke gym waar ik tot nu toe ben geweest draaien de serieuze jongens een split.
Elk filmpje op flex.com, musculardevelopment.com, trainingsdvd's,bodybuilding magazines, ik kom niks anders dan split schema's tegen.

En hier prediken een paar ecto's (no offence voor die enkele die het niet is) dat een ub/lb the way to go is en over een split wordt minachtend gesproken.

Terwijl elke toptrainer in de bodybuildingwereld een split schema aanraad.

Dat is de hype...

Nou denk ik wel dat er een verschil is tussen natural en gebruiker in deze.
Ik train zelf sinds het begin split en stagneer nog steeds niet. Wat wel belangrijk is hierbij is genoeg variatie en je spieren steeds andere prikkels te geven. Zo train in de ene week grote en kleine spiergroepen samen en de andere week tegenover liggende spiergroepen. Ik ga over een tijdje ub-lb proberen, wie weet is het wel de shit voor mij maar iemand die split zinloos verklaart heeft echt geen verstand van zaken.

Het enige voordeel van een ub/lb tov een split die ik kan bedenken is dat je benen wat vaker aan de beurt komen. In een split komen je benen vaak om de zoveel trainingen aan de beurt, bij een ub/lb om de training.

Iemand die hier een poll met vraagstelling van kan bouwen?

Als meer mensen zich mengen in de discussie komen er vast meer voor's en tegens aan het licht met argumenten.

Heb je niet idee dat je te weinig oefeningen doet en de verkeerde indeling met het door jou zelf gefabriceerde schema. Ik weet dat less = more maar jij neemt het volgens mij iets te letterlijk.

Mooi discussies kan ik toch voor je losweken he MarcJ jammer dat je er weinig meedoet. Behalve dat je in ieder geval verschillende repranges gaat trainen.

de hype hier op DBB is dat een ub/lb door een aantal members verkozen wordt boven split. En dat terwijl de hele ****ing bodybuilding-wereld op split draait. In elke gym waar ik tot nu toe ben geweest draaien de serieuze jongens een split. Elk filmpje op flex.com, musculardevelopment.com, trainingsdvd's,bodybuilding magazines, ik kom niks anders dan split schema's tegen.En hier prediken een paar ecto's (no offence voor die enkele die het niet is) dat een ub/lb the way to go is en over een split wordt minachtend gesproken. Terwijl elke toptrainer in de bodybuildingwereld een split schema aanraad.Dat is de hype...

Ik doe alleen UB/LB omdat ik mij iets meer op mijn benen kan focussen.
Door zo`n schema lopen wel armen iets achter op de een of andere manier. Minder oefeningen en minder focus erop na een boel zware compound oefeningen.

Hierna ga ik uiteraard weer split volgen. Alle buffels die ik ken in mijn gym waaronder ook naturels trainen split en zien er monsterlijk uit althans sommige. Maar moet ook eerlijk bekennnen Loo dat ze niet anders weten.
Deload? Nog nooit van gehoord we rammen gewoon door. Misschien is het ook een stuk onwetenheid en doen ze wat hun geleerd is?

Ik persoonlijk heb in ieder geval het beste resultaat uit split gehaald zowel naturel als op juice. Voor benengroei merk ik dat UB/LB beter werkt gevoelsmatig.

afwisseling in trainingsvormen is imo de beste manier , maar ook dat geld niet voor iedereen
wij gedijen zelf het best als we regelmatig in schema wisselen
wij staren ons ook niet blind op en split of een fb of een etc etc etc
je spieren nooit laten wennen aan oefeninge circa trainingsvormen staat bij ons centraal

Jesaja heeft de sleutel van het PL-hok.

open the door for him please --->:hello:

34so3fm.gif

De legende heeft gesproken.
Dat lossen we zo wel op.

jg0aqu.gif

Snel raap die sleutel op! :D

• Topic Starter Topic Starter
Dat lossen we zo wel op.

jg0aqu.gif

Snel raap die sleutel op! :D

hahaha die zocht ik al lang

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

ok en nu komt ie

iedereen heeft het hier over waarom doe je geen UB/LB.... oh en wat doe ik NU dan??????
vraagje, waarom is het dat maar weinig mensen hier 200+ kunnen squatten, waarom is het dat maar weinigen hier echt goede ontwikkelde poten hebben. Loo, jij hebt nog NOOIT een benen foto gepost dus split werkt voor geen meter voor je benen, je bent een schouder borst junkie, fijn so be it. ze zijn goed ontwikkeld en dat mag gezien worden but for heavens sake, trek nooit je broek uit in het licht. ik pak UB/LB maar heb voor mezelf gemerkt dat LB niet zo veel nodig heeft en dat UB te veel is om te doen. dus pak ik de lichtste spiergroepen van UB en plak ze bij LB.. dat is mijn schema.. al heel erg lang. en dat heeft zijn voordelenen zijn nadelen gehad en dat zie je aan spiergroepen die achter lopen.... daar moet apart aan gewerkt worden en ik denk dat de sleutel ligt in repranegs, intensiteit en variatie van oefeningen, niet in 3 of 7 dagen rust

wederom, al staat er een doodstraf op het niet doen van de split, dan nog doe ik hem niet. Ik zie dat de punten die ik heb aangekaart niet eens op gereageerd werden, jammer, ze zijn valide genoeg. ik heb altijd gemerkt dat me lichaam liever groeit op 2x dan op 1x in de week. zo zit me lichaam nou eenmaal in elkaar, na 4 jaar kan ik dat rustig zeggen. maar ik mag wel eens gaan veranderen in intensiteit, in repranges en etc. Ik denk ook juist dat SP 250 en Crack me late groeien omdat ik de trainigstijd bijna halveer, de intensiteit is zooo hoog en dat is een nieuwe prikkel.

maar goed.... leuke discussie in ieder geval, ieder heel erg bedankt voor zijn inbreng, het brengt me in ieder geval genoeg stof tot nadenken..... ik vind het niet erg dat me log ervoor gebruikt wordt... dit is tenminste DBB zoals ik het wil zien... plus jessaja op zijn smoel zien gaan blijft gewoon epic :cool:

---------- Toegevoegd om 16:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:47 ----------

@ rooke

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 16:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:48 ----------

lights out game over.....

Train jij al 4 jaar? wow

hahaha die zocht ik al lang

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

ok en nu komt ie

iedereen heeft het hier over waarom doe je geen UB/LB.... oh en wat doe ik NU dan??????
vraagje, waarom is het dat maar weinig mensen hier 200+ kunnen squatten, waarom is het dat maar weinigen hier echt goede ontwikkelde poten hebben. Loo, jij hebt nog NOOIT een benen foto gepost dus split werkt voor geen meter voor je benen, je bent een schouder borst junkie, fijn so be it. ze zijn goed ontwikkeld en dat mag gezien worden but for heavens sake, trek nooit je broek uit in het licht. ik pak UB/LB maar heb voor mezelf gemerkt dat LB niet zo veel nodig heeft en dat UB te veel is om te doen. dus pak ik de lichtste spiergroepen van UB en plak ze bij LB.. dat is mijn schema.. al heel erg lang. en dat heeft zijn voordelenen zijn nadelen gehad en dat zie je aan spiergroepen die achter lopen.... daar moet apart aan gewerkt worden en ik denk dat de sleutel ligt in repranegs, intensiteit en variatie van oefeningen, niet in 3 of 7 dagen rust

wederom, al staat er een doodstraf op het niet doen van de split, dan nog doe ik hem niet. Ik zie dat de punten die ik heb aangekaart niet eens op gereageerd werden, jammer, ze zijn valide genoeg. ik heb altijd gemerkt dat me lichaam liever groeit op 2x dan op 1x in de week. zo zit me lichaam nou eenmaal in elkaar, na 4 jaar kan ik dat rustig zeggen. maar ik mag wel eens gaan veranderen in intensiteit, in repranges en etc. Ik denk ook juist dat SP 250 en Crack me late groeien omdat ik de trainigstijd bijna halveer, de intensiteit is zooo hoog en dat is een nieuwe prikkel.

maar goed.... leuke discussie in ieder geval, ieder heel erg bedankt voor zijn inbreng, het brengt me in ieder geval genoeg stof tot nadenken..... ik vind het niet erg dat me log ervoor gebruikt wordt... dit is tenminste DBB zoals ik het wil zien... plus jessaja op zijn smoel zien gaan blijft gewoon epic :cool:
Massalah traint er al 7, wat wil je zeggen snoepje van me
Ik train nog langer, so what?

Heeft geen zin om mensen af te gaan zeiken om je verhaal meer kracht bij te zetten dan gaat de discussie al snel nergens meer over en eindigd het weer in een rel. De laatste discussie ging goed maar dan moet jij Loo weer gaan afzeiken over zijn benen, waarvan je niet eens weet hoe ze er bijstaan. Je bent duidelijk geen fan van een split, dat kan maar laat het daar dan bij.

Nogmaals hou je een beetje in want je roept weer ellende op je af.

Ik train nog langer, so what?

Heeft geen zin om mensen af te gaan zeiken om je verhaal meer kracht bij te zetten dan gaat de discussie al snel nergens meer over en eindigd het weer in een rel. De laatste discussie ging goed maar dan moet jij Loo weer gaan afzeiken over zijn benen, waarvan je niet eens weet hoe ze er bijstaan. Je bent duidelijk geen fan van een split, dat kan maar laat het daar dan bij.

Nogmaals hou je een beetje in want je roept weer ellende op je af.

hahah oh brother...... snoob begint over 4, ik zeg massalah al 7, als in who gives a ****....
en Loo zijn benen zeik ik ZEKER af, totdat ik er eens een foto van zie.. die rug en delt poses van hem hebben we al vaak genoeg gezien, einde discussie. als je een fysiek wilt moet die VOLWAARDIG zijn, dus alle spiergroepen... loo weet dat goed... net zoals bij mij ook spiergroepen achterlopen en hij dat ook heel makkelijk zegt.... of heeft Loo speciale privileges:rolleyes: het gaat me niet eens zo zeer om zijn poten of wie wat beter heft of wat dan ook, maar meer om te zeggen dat iemand die split zo propagandeerd en waarvan de benen zooo achterlopen.. dan geef je toch al aan dat split niet op alle vlakken het goed doet....

maar goed, er wordt aan gewerkt en we zullen zien wat het wordt.. in ieder geval bedankt voor de posts, zo ook jij McKip:):)

hahah oh brother...... snoob begint over 4, ik zeg massalah al 7, als in who gives a ****....
en Loo zijn benen zeik ik ZEKER af, totdat ik er eens een foto van zie.. die rug en delt poses van hem hebben we al vaak genoeg gezien, einde discussie. als je een fysiek wilt moet die VOLWAARDIG zijn, dus alle spiergroepen... loo weet dat goed... net zoals bij mij ook spiergroepen achterlopen en hij dat ook heel makkelijk zegt.... of heeft Loo speciale privileges:rolleyes: het gaat me niet eens zo zeer om zijn poten of wie wat beter heft of wat dan ook, maar meer om te zeggen dat iemand die split zo propagandeerd en waarvan de benen zooo achterlopen.. dan geef je toch al aan dat split niet op alle vlakken het goed doet....

maar goed, er wordt aan gewerkt en we zullen zien wat het wordt.. in ieder geval bedankt voor de posts, zo ook jij McKip:):)

En waarom doet split het dan wel voor mij??

@markJ sterk punt! trouwens op de schaal van markj 15% , komt bekend voor he?

En waarom doet split het dan wel voor mij??

eh kerel..... niet voor het een of ander, maar die benen vind ik niet indrukwekkend... sorry
je staat droog, dan lijkt het al snel indrukwekkend...... maar ik vind het nog niks... vind je ub een stuk beter, maar dat kan ook niet anders als je 3-4 dagen aan je Ub besteed en 1 dag aan LB.

Ik vind het anders sterke bovenbenen en ook goeie kuiten.. maarja als er maar wat te zeiken is. he

Ik vind het anders sterke bovenbenen en ook goeie kuiten.. maarja als er maar wat te zeiken is. he

nou nee, zijn bovenlichaam vind ik goed, het is mooi in proportie maar die benen vind ik niks, straalt geen kracht uit... je staat droog waardoor alle separatie te zien is maar vind er nog weinig aan... zal genoeg groeipotentieel hebben, maar toch, vind het geen overtuigend bewijs dat split je benen volwaardig aandacht geeft

edit: zie net je log: zie dat je pas bezig bent, dan snap ik waarom je het goede benen vind.

Maakt het imo zoveel uit of je nu split of FB doet? Ik denk altijd maar zolang je zelf vooruitgang hebt is het goed. En als je eens echt stagneert op 1 van de 2 dan wissel je toch gewoon? Ik ben zelf voorstander van FB , puur omdat ik het graag doe en ik er toch redelijk goed op vooruit blijf gaan.

je staat droog, dan lijkt het al snel indrukwekkend......

Uh nee. Het is "Je bodyfat is 20+% en houdt enorm veel vocht vast, dan lijkt het al snel indrukwekkend." iets wat bij jou van toepassing is.

Ga nu maar eerst eens cutten naar het vetpercentage waar het merendeel hier op zit, dan ga je ogen trekken.. Zie je gelijk ook duidelijker wat je zwakke spiergroepen zijn.

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:22 ----------

nou nee, zijn bovenlichaam vind ik goed, het is mooi in proportie maar die benen vind ik niks, straalt geen kracht uit... je staat droog waardoor alle separatie te zien is maar vind er nog weinig aan... zal genoeg groeipotentieel hebben, maar toch, vind het geen overtuigend bewijs dat split je benen volwaardig aandacht geeft

edit: zie net je log: zie dat je pas bezig bent, dan snap ik waarom je het goede benen vind.

Lullen over het effect van split op je benen terwijl je zelf jarenlang full body hebt getraind en tal van spiergroepen hebt verwaarloost, je moet wel lef hebben. :roflol:

Wat verwacht je trouwens van zijn benen? Die zijn gewoon goed voor zijn trainingstijd en bij 10% bf ongeveer heb je nu eenmaal niet zo snel meer dat die benen tegen elkaar gaan schuren als je wat uit elkaar staat met je voeten. Grootheidswaanzin heb jij man...

Uh nee. Het is "Je bodyfat is 20+% en houdt enorm veel vocht vast, dan lijkt het al snel indrukwekkend." iets wat bij jou van toepassing is.

Ga nu maar eerst eens cutten naar het vetpercentage waar het merendeel hier op zit, dan ga je ogen trekken.. Zie je gelijk ook duidelijker wat je zwakke spiergroepen zijn.

;););)
ik zie Nu ook wel wat me zwakke spiergroepen zijn en wat niet... zoals ik al zei.. eerst maar eens tot december lekker CLEAN bulken en proberen zo veel mogelijk massa op dei armen en schouders te zetten, volgende zomer proberen we het weer, eens kijken of ik dan tot 10% kan doortrekken, desnoods met T3

Terug
Naar boven