Fitness Seller

Na 1,5 tot 2 uur weer een maaltijd

Wat is jullie ervaring met snel maaltijden achter elkaar? Moet er Perse 3 uur tussen zitten? Vooral m'n avond ziet er druk uit waardoor ik soms 1,5 - 2 uur tussen maaltijden heb zitten.
Jij deugniet!

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

Om de drie uur eten anders plaats je gewoon nieuwe voeding op oude voeding in uw maag. Waardoor het oude nog niet volledig verteerd is.
En eten wanneer je honger hebt is ook niet goed want dan begint uw lichaam uw spieren aftebreken om te gebruiken voor energie.
Hahahahaha heerlijk :D

Bevat je kwark meer dan 10 gram eiwit per 100 gram?
Aldi kwark hier bevat net aan 8 gr per 100 gr...
Kwark met minder vocht bevat altijd meer eiwit? :o

In één keer teveel eten voelt bij mij niet lekker, maar soms ontkon ik er niet aan. Gisteren heb ik bijv. een zak noten a 150gr gegeten en een half uur later 200gr kabeljauw, 150gr rijst en 200+gr broccoli. Met name in de bulk is te weinig eten erger dan het opstapelen. Ik zou het niet consequent doen, dan liever per maaltijd het portie groter maken. Je maag moet ook rust krijgen om het te verteren.

Je kan ook de maaltijd die je mist verdelen over de andere maaltijden.. Dat werkt alleen niet goed meer op het eind vd dag.

Lang leven IF, lekker joh. Hoe groter je meal des te hoger het smulgehalte. :D

• Topic Starter Topic Starter
Gast je zit in een bulk haalt vrijwel alles uit Bodyenfit shakes zie weinig vaste kh bronnen en gaat je zorgen maken om de tijd tussen je maaltijden.
Zou eerder volwaardige maaltijden eten welke bestaan uit vast voedsel.

Pak na het trainen gewoon 1 gigantische meal en ga erna slapen.
Niet te moeilijk doen.

En maak je niet zo druk om die supplementen welke heel goed blijken te zijn. Die combi van creatine beta-alanine en Bcaa voor en na de training maakt echt maar een heel minimaal verschil om voor ons zonder labratorium op te merken.

Ik heb een screenshot van mijn voedingsschema gepost vanaf avondeten (18:15) en meals daarna. Bij de toelichting daarvan in die post heb ik aangegeven dat mijn avondeten de waarden 70k / 40e / 20v bevat. Wellicht kwam het onduidelijk over, maar deze maaltijden bestaan uit bijv: zoete aardappel, zilvervliesrijst, volkoren pasta etc en verschillend vlees / vis om aan mijn eiwitten te komen, olies / zalm / noten voor de vetten. De meals erna zijn is een post WO shake en kwark als pre bedtime meal. De meals vóór 18:15 bestaan allemaal uit voedsel. Ik haal dus het meeste van mijn cals uit vast en goed voedsel.

Nu die onduidelijkheid even is rechtgezet, dan nu even on-topic: ik maak me niet druk over de tijd tussen meals. Ik vraag me af wat jullie meningen / ervaringen zijn als het gaat om meals snel achter elkaar. Voornamelijk omdat mijn avondprogramma er strak uitziet.

Daarnaast maak ik me (zoals je zelf aangeeft) ook niet druk om de supps. Ik reageer alleen op de vraag van Henri108 die me vraagt waarom ik twee keer creatine neem. Ik verwijs naar Jim stoppani’s Encyclopia of Muscle & Strength die veel studies heeft samengevat. Ik gebruik deze combi van supps nu 4 weken en moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het resultaat. Ik train er goed op en lig 's avond niet strak in bed, een effect wat ik vaak met pre workouts heb.

Leuk om te zien hoe een topic-vraag uit zn verband kan worden getrokken.

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

martin noppert waarschijnlijk

Wat voegt deze opmerking toe? Lees jij ergens dat Martin Noppert dit roept dan? Enige wat hij heeft gedaan is zinvolle tips in dit topic gegeven.. Jouw reactie is puur flamen en dan ook nog "reported" roepen.. Zal wel de leeftijd zijn

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Iedereen moet zelf wetenwat die eet, maar niet gaan klagen als je jouw doelen niet haalt. Vast voedsel is lekkerder, gezonder en vaak ook goedkoper haha :)

Bedoel je deze opmerking voor mij? Zie hierboven - ik eet 80% vast voedsel

---------- Toegevoegd om 20:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

Dit ligt er natuurlijk aan in welke context je dit plaatst. Van vast voedsel ben je voor een langere tijd verzadigd. Dus minder kans dat je teveel eet. Vooral in de cut erg belangrijk.

Ik begrijp dat je drinkbare cals nuttigt als je in tijdsnood zit, anders zie ik er geen voordeel van. Vooral niet in de cut. In de bulk is discutabel, maar dan nog.

Over smaak valt niet te twisten, echter een eiwitshake vs. een steak. Ik denk dat ik wel weet wat overgrote deel kiest.

Hoezo minder kans dat je teveel eet? Is toch een kwestie van afwegen? Of het nou vast of vloeibaar is.

Terug
Naar boven