Fitness Seller

Na gewichtsverlies maintenance phase met of zonder krachttraining

junioreke

Novice
10 jaar lid
Waardering
7
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
23%
Dag iedereen,

Ik ben sinds maart op mijn voeding beginnen letten en veel beginnen wandelen. Ik ben van 115kg naar 85kg gezakt.

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik nogal extreem ben geweest i.v.m. mijn calorie inname, ik at 800-900 kcal per dag en dit vooral ‘s avonds aangezien ik nachtwerk doe.

Nu had ik al wat onderzoek gedaan vooral filmpjes van “renaissance periodization” en die raadde aan om een maintenance phase te houden na het afvallen.

Nu vroeg ik mijzelf af of ik tijdens die fase al kan beginnen krachttrainen om gespierder te worden of dit niet veel nut gaat hebben aangezien ik nog steeds te weinig eet om een surplus over te houden?

Lengte: 189cm
Gewicht: 85kg
Leeftijd: 28

Alvast bedankt!

Dat zijn wel echt veel te weinig Kcals volgens de consensus. Maargoed, als het werkt en je valt niet flauw moet je het zelf weten. Als je spiermassa wilt aankomen zal je meer moeten eten.

• Topic Starter Topic Starter
Dat zijn wel echt veel te weinig Kcals volgens de consensus. Maargoed, als het werkt en je valt niet flauw moet je het zelf weten. Als je spiermassa wilt aankomen zal je meer moeten eten.
Klopt volledig! Dit wist ik ook op voorhand.
Dit was meer een crashdieet om snel veel af te vallen. Om dan achteraf van 0 te beginnen.

Het is overigens sowieso een goed plan om aan krachttraining te doen. Als je doel is om daarmee zoveel mogelijk spiermassa te winnen moet je ook goed eten. Maar zelfs als je slecht eet zal je wel sterker worden en vollere spieren krijgen als beginner.

Het is overigens sowieso een goed plan om aan krachttraining te doen. Als je doel is om daarmee zoveel mogelijk spiermassa te winnen moet je ook goed eten. Maar zelfs als je slecht eet zal je wel sterker worden en vollere spieren krijgen als beginner.
Dit stond op de checklist, de vraag is hoeveel meer? Eerst langzaam aan elke week kcal bijvoegen om op die maintenance phase te komen of direct bulken?

Dag iedereen,

Ik ben sinds maart op mijn voeding beginnen letten en veel beginnen wandelen. Ik ben van 115kg naar 85kg gezakt.

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik nogal extreem ben geweest i.v.m. mijn calorie inname, ik at 800-900 kcal per dag en dit vooral ‘s avonds aangezien ik nachtwerk doe.

Nu had ik al wat onderzoek gedaan vooral filmpjes van “renaissance periodization” en die raadde aan om een maintenance phase te houden na het afvallen.

Nu vroeg ik mijzelf af of ik tijdens die fase al kan beginnen krachttrainen om gespierder te worden of dit niet veel nut gaat hebben aangezien ik nog steeds te weinig eet om een surplus over te houden?

Lengte: 189cm
Gewicht: 85kg
Leeftijd: 28

Alvast bedankt!
Trainde je al toen je die 800kcal at en afviel?

Hoe je qua voeding nu moet gaan normaliseren, geen idee. 800kcal is nauwelijks 1 echte maaltijd.

Wat eet je dan eigenlijk?
Meer info van jou kant geeft betere tips van onze kant.

Trainde je al toen je die 800kcal at en afviel?

Hoe je qua voeding nu moet gaan normaliseren, geen idee. 800kcal is nauwelijks 1 echte maaltijd.

Wat eet je dan eigenlijk?
Meer info van jou kant geeft betere tips van onze kant.
Bedankt voor je antwoord, en nee ik zorgde ervoor dat ik minstens 10 000 stappen per dag zette.

En qua eten was het een soort van intermitted fasting. Ik eet vooral ‘s avonds aangezien ik ‘s nachts nog moet gaan werken.

Dit was meestal een afwisseling van;

Kip/kabeljauw/steak ( 200-250 gr) met zoete aardappel ( 100gr) en gemengde sla/broccoli (200gr). En daarna nog proteïne kwark ( 400gr).

Vanwege het crash dieet kun je nu nergens van op aan; je weet je onderhoudsniveau niet omdat je daar niet mee hebt gewerkt.

Ik vind het niet wenselijk om vanaf je dieet langzaam te verhogen, omdat je dan heel lang nog in het dieet zult blijven.

Zou in dit geval dus het liefst op een eerste schatting a.h.v. formules of app beginnen, en dan per paar weken bijstellen met de @Bullshark methode wat toch altijd moet.

En ja zou aanraden gewoon te gaan krachttrainen. De maintenance phase van RT neemt ook aan dat je traint, en ongeacht of je cut of maintained zul je als beginner gewoon een start en vooruitgang maken.

Je zult ook zowel in het trainen als een gezond maintenance dieet je weg moeten gaan vinden dus daar lekker mee aan de slag gaan.

Overigens twijfel ik over de relevantie van hun aanraden om een maintenance phase te doen na een cut, voor het geval van zo'n crash dieet en krachttraining nog moeten beginnen.

Je zult denk ik angst hebben om (vet) aan te komen, maar om te beginnen en om progressie te maken is het advies meestal juist wat boven maintenance te gaan eten.

Aan de andere kant ben je ook weer niet tot ondergewicht afgevallen en ik denk niet een ongezond laag vet%? Dus of en wanneer extra eten dan nodig is...

Heb je bedacht hoe lang of tot wanneer deze maintenance phase dan zou zijn?

Vanwege het crash dieet kun je nu nergens van op aan; je weet je onderhoudsniveau niet omdat je daar niet mee hebt gewerkt.

Ik vind het niet wenselijk om vanaf je dieet langzaam te verhogen, omdat je dan heel lang nog in het dieet zult blijven.

Zou in dit geval dus het liefst op een eerste schatting a.h.v. formules of app beginnen, en dan per paar weken bijstellen met de @Bullshark methode wat toch altijd moet.

En ja zou aanraden gewoon te gaan krachttrainen. De maintenance phase van RT neemt ook aan dat je traint, en ongeacht of je cut of maintained zul je als beginner gewoon een start en vooruitgang maken.

Je zult ook zowel in het trainen als een gezond maintenance dieet je weg moeten gaan vinden dus daar lekker mee aan de slag gaan.
Oké bedankt voor de hulp!

Op dit aantal kcals verlies je ook spiermassa, dus je beroofd jezelf.
Snel gaan trainen, en meer eten.(2400kcals) en kijk wat er dan gebeurt over dag of 10.

Bullsharkmethode 😂

Overigens twijfel ik over de relevantie van hun aanraden om een maintenance phase te doen na een cut, voor het geval van zo'n crash dieet en krachttraining nog moeten beginnen.

Je zult denk ik angst hebben om (vet) aan te komen, maar om te beginnen en om progressie te maken is het advies meestal juist wat boven maintenance te gaan eten.

Aan de andere kant ben je ook weer niet tot ondergewicht afgevallen en ik denk niet een ongezond laag vet%? Dus of en wanneer extra eten dan nodig is...

Heb je bedacht hoe lang of tot wanneer deze maintenance phase dan zou zijn?
Klopt, heb wel wat schrik om terug aan te komen maar dit zal op een andere/gezondere manier zijn en hopelijk aan meer spiermassa dan vet aangezien mijn voeding veel gezonder zou zijn dan voorheen.

En ik ben idd niet extreem laag gezakt in gewicht, aangezien 85kg het doel was dat ik wilde behalen initieel. Ik denk dat ik nu rond de 22% vetpercentage zit als ik dit goed heb gemeten.

En volgens RP zou dit zijn tot ik bv een week op hetzelfde gewicht kan blijven? Door elke keer als je nog steeds afvalt of bijkomt 250kcal er bij te voegen of af te trekken.

Op dit aantal kcals verlies je ook spiermassa, dus je beroofd jezelf.
Snel gaan trainen, en meer eten.(2400kcals) en kijk wat er dan gebeurt over dag of 10.

Bullsharkmethode 😂
Dus u zou dan aanraden om direct met 2400 kcal te beginnen en te trainen?

( zou de 5x5 methode willen gebruiken van StrongLifts)

• Bicep
Waarderingen: K82
  • Bicep
Waarderingen: K82
Schrik niet als je de eerste dagen een paar kilo aankomt.
Maag en darmvulling zullen ook meewegen en daarbij vocht.
Je gaat meer koolhydraten eten dus ook meer vocht vasthouden.
Dat is geen vet!

Terug
Naar boven