MuscleMeat

Naar 100KG met Rippetoe

lekker getraind dat zie ik al !

Mooie trainingen, goeie deadlift.

• Topic Starter Topic Starter
Naar de sportschool op mijn verjaardag, als dat nou geen doorzettingsvermogen is dan weet ik het ook niet meer :P

Squats
Werksets 3x5x95, 5 kilo meer gepakt dan vorige week, maar wat was dat zwaar zeg, echt ik moest mezelf tussendoor steeds moed inpraten, "komop nog twee!" Maar het is gelukt, deze week hou ik het gewicht op 95, dat is momenteel echt mijn max.

Standing Military Press
3x5x60, 1e en 2e set gingen prima, 3e set was echt absurd zwaar. Is ook mijn eigen fout, had zondag nog eventjes een extra training gepakt, biceps en grip/onderarmen wat extra aandacht gegeven, maar ook Hammer Strenght shoulder press gepakt.. 8x60 8x80 8x100 8x130 en 4x150 (fail op de 5e rep). Zaterdag is de Military Press weer aan de beurt, dan gaat die vast beter.

Bent Rows
3x5x90, was doorbijten maar ging goed, deze gaat zaterdag toch echt iets omhoog.

Chin-ups
4x8xBW, zwaar zoals altijd maar wel gelukt. Me trainingsmaatje maakt me hierbij helemaal in, die trok zichzelf + 20KG omhoog, maar agg, das alleen maar meer motivatie.

Maar het is gelukt, deze week hou ik het gewicht op 95, dat is momenteel echt mijn max.

Het leuke aan beginner zijnde, is dat je max omhoog gaat na elke training. Gewoon blijven verhogen dus!
Mijn squats voelen al 5 weken loodzwaar aan, maar toch heb ik (bijna) elke training kunnen verhogen met succes. Tot nu toe heb ik vier keer een gewicht moeten herhalen: twee opeenvolgende gewichten door te frequent te deadliften en twee keer tijdens een periode dat ik ziek was.

Proficiat! Ook nog een lekkere training dus dat zit wel goed, fijne dag nog

Naar de sportschool op mijn verjaardag, als dat nou geen doorzettingsvermogen is dan weet ik het ook niet meer :P
.......
Standing Military Press
3x5x60, 1e en 2e set gingen prima, 3e set was echt absurd zwaar. .......
Bent Rows
3x5x90, .......
Chin-ups
4x8xBW, ......

Jeetje, ziek man.
Die MP, hoe doe je dat. Ik ben blij met mijn 45kg.
En dan die BOR, geweldig.
En als laatste chin-ups pffffff:bow2:

Het leuke aan beginner zijnde, is dat je max omhoog gaat na elke training. Gewoon blijven verhogen dus!
Mijn squats voelen al 5 weken loodzwaar aan, maar toch heb ik (bijna) elke training kunnen verhogen met succes. Tot nu toe heb ik vier keer een gewicht moeten herhalen: twee opeenvolgende gewichten door te frequent te deadliften en twee keer tijdens een periode dat ik ziek was.

Hmm misschien heb je gelijk.. ik zal me stinkende best doen :p donderdag 97,5 proberen dan, we gaan het zien!

Wat een progressie man! En echt serieus er mee bezig, erg motiverend om te lezen!

Succes met je strijd voor de 100kg ;)

Ik zie je log nu pas, maar ik ga je volgen. Ik ben ook bezig met Rippetoe, Squat en Deadlift gaan ook snel omhoog maar hoe snel jij gaat met Military Press en BOR...:eek!: Goed bezig!!

Bedankt voor de positieve feedback guys, goed voor mijn motivatie! Werkt sowieso goed voor de motivatie een logboek bijhouden, dan zie je je progressie goed en je ontvang veel bruikbare tips :)

Zo, weer thuis! helemaal gesloopt zeg, loeizware training, maar daar hou ik van, dan weet ik dat ik goed bezig ben.

Squat
Nou op advies van "Amumu" squats toch maar weer lopen verhogen, 2 minuten rust gepakt tussen elke werkset 3x5x100. Eindelijk op die 100 kilo :D verdomde zwaar, heb mezelf mentaal moeten dwingen om de derde set af te maken, MAAR het is gelukt :D

Bench press
Bench press ging wel goed vandaag, 3x5x95 met volledige ROM.

Deadlifts
5x60
5x60
3x80
2x120
5x140

Phoe wat was dat setje van 5x140 afzien, heb het gelukkig kunnen afmaken, benen waren compleet aan het verzuren. Na elke herhaling even paar tellen rust gepakt en dan de volgende herhaling. Echt vreselijk zwaar, maar ben blij dat ik het heb kunnen afmaken.

Triceps Dips
Dippen 4x8xBW, leek wat zwaarder te gaan dan normaal. Ging echter wel goed, armen mooi 90 graden.

haha lekker! 100 squat :)

Squat
Nou op advies van "Amumu" squats toch maar weer lopen verhogen, 2 minuten rust gepakt tussen elke werkset 3x5x100. Eindelijk op die 100 kilo :D verdomde zwaar, heb mezelf mentaal moeten dwingen om de derde set af te maken, MAAR het is gelukt :D

Mooi! En nu op naar 3 plates :)
Als het heel zwaar begint aan te voelen is het tijd om sprongen van 2,5 kg te beginnen maken. En misschien om ook wat meer rust te nemen tussen sets.
Ik neem nu soms wel 10 minuten rust tussen squat sets. :o

2*120 en dan 5*140... ppfffff respect, ik trek dat absoluut niet dankzij griptekort

Sterke training op de grote 3!

Zo, zit nog uit te puffen, wat een training weer, heerlijk! Nu zit de 1e maand Rippetoe erop, ben tevreden met de progressie in kracht, zie meer progressie met dit trainingsschema dan met de 5 day split die ik hiervoor deed.

Squats
3x5x100, iets langere pauzes tussen de sets genomen, loeizwaar, maar wel zo diep als ik kon, benen voelen als jelly nu :D

Standing Military Press
:D 3x5x65, yea baby! Heerlijke oefening, ging heel goed, eindelijk boven die 60KG gekomen. Deze zal vast wat spierpijn opleveren.

Bent Rows
3x5x90 ging lekker, iets langer rust tussen de setjes gehouden, laatste setje stiekem 2 herhalingen extra gepakt :p

Chin-ups
4x8xBW, ging wel aardig eigenlijk, lijkt steeds ietsje beter te gaan. Trainingsmaatje deed ze 4e setje maar eventjes met 1 arm...... ooit gaat mij dat ook lukken :P

Maatje hield het daarna voor gezien, ik wilde toch nog even mijn traps aanpakken, die overigens nu nog aan t natrillen zijn :)

Shrugs
8x40
8x60
8x80
8x100
8x120
8x120

Zo, eten en rusten en dan dinsdag beginnen aan de 2e maand Rippetoe!

Prettig weekend iedereen,

Zo, zit nog uit te puffen, wat een training weer, heerlijk! Nu zit de 1e maand Rippetoe erop, ben tevreden met de progressie in kracht, zie meer progressie met dit trainingsschema dan met de 5 day split die ik hiervoor deed.

Squats
3x5x100, iets langere pauzes tussen de sets genomen, loeizwaar, maar wel zo diep als ik kon, benen voelen als jelly nu :D

Standing Military Press
:D 3x5x65, yea baby! Heerlijke oefening, ging heel goed, eindelijk boven die 60KG gekomen. Deze zal vast wat spierpijn opleveren.

Bent Rows
3x5x90 ging lekker, iets langer rust tussen de setjes gehouden, laatste setje stiekem 2 herhalingen extra gepakt :p

Chin-ups
4x8xBW, ging wel aardig eigenlijk, lijkt steeds ietsje beter te gaan. Trainingsmaatje deed ze 4e setje maar eventjes met 1 arm...... ooit gaat mij dat ook lukken :P

Maatje hield het daarna voor gezien, ik wilde toch nog even mijn traps aanpakken, die overigens nu nog aan t natrillen zijn :)

Shrugs
8x40
8x60
8x80
8x100
8x120
8x120

Zo, eten en rusten en dan dinsdag beginnen aan de 2e maand Rippetoe!

Prettig weekend iedereen,

Met 88 KG BW kan dat nog hel lang gaan duren hoor, mij gaat dat ook nooit lukken.

Heerlijke training verder !

Terug
Naar boven