MuscleMeat

Naar 100KG met Rippetoe

Mooie row en incline bench zet m op morgen!

Oja, je doet wel chin ups en dips bij je SS he, heb je t idee dat het echt toegevoegde waarde heeft, of kan je ze net zo goed achterwege laten? En hebben ze volgens jouw gevoel invloed op je main lifts (pos/neg)?

• Topic Starter Topic Starter
Als je een lowkick krijgt, kan je die opvangen door je been op te trekken zodat het scheenbeen tegen scheenbeen is. Echter een redelijke kickboxer zal de lowkick inleiden met andere stoten waardoor je vaak te laat bent om te blocken, lowkicks doen normaal al zeer, maar na een beentraining is het helemaal erg :P

Hmm de chin-ups en dips, ik denk dat het wel toegevoegde waarde heeft..

Edit, even jou log gelezen Bamisoepje, nu snap ik je vraag wat beter.

Ik heb ze er vanaf het begin bij gedaan omdat ik na mijn training nog de energie heb om ze erbij te nemen, ik denk dat het nuttige oefeningen zijn en omdat je ze aan het einde van je training pakt en om en om, het je niet zal tegenhouden om vooruit te gaan op je main lifts, bij mij zelf heb ik dat gevoel in ieder geval niet.

Zo weer lekker naar de sportschool :)

Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie man, ja ik kan ze er ook nog makkelijk achteraan doen qua energie en kracht, dan ga ik dat ook doen. En daarbij vind ik het inderdaad ook nuttige oefeningen.
Doe je verder ook nog shrugs bij training B?

Ja ik probeer de shrugs normaliter 1 a 2x per week heel zwaar te pakken, verschilt wanneer ik ze pak. Doe dat puur omdat ik het een geweldig lekkere oefening vind om te doen. Is trouwens ook goed voor je grip, merk dat mijn grip waarschijnlijk mede daarom beter aan het worden is.

Top! Wilde ze er bijvoegen sowieso voor mn traps, lekker zwaar idd, zet 'm op dadelijk!

slaap je ?

Nicky boy ... ik hoop dat je zo hard traint dat je niet meer kan loggen :D

Laatst bewerkt:
where ya at bro

Haha zo druk geweest dat ik eigenlijk compleet vergeten ben om te loggen, ben in ieder geval niet gestopt met trainen, vanaf morgen ga ik maar weer lekker loggen! :) Trainingen gaan goed, ben ook veel bezig met cardio nu. I'll keep you posted :)

Zo de zaterdag goed begonnen! Om 10:00 wezen hardlopen met een aantal kickboksers van m'n gym. 75 minuten hard lopen bikkelen in een sportpark, 70 pushups gepakt, 25 pullups en verder gewoon conditionele training.

Dan net naar de sportschool geweest voor de dosis krachttraining,

Begonnen met de deadlift, merk dat mijn grip sterker aan t worden is, inmiddels kan ik 150KG deadliften zonder gebruik te maken van straps, mijn onderarmen zijn dus goed vooruit gegaan.

Deadlift
10x50
10x70
10x90
10x110

Lat pulldown behind nek
8x57
8x67
8x77
8x87

Pulldown small grip to chest
8x57
8x67
8x67
8x77

Wrist roller Links en rechts apart
15x10
15x20
15x20
15x25

Reverse fly machine
8x40
8x50
8x60

Trainingen gaan goed, ik dwing mezelf om elke dag minimaal 30 minuten cardio te doen, vetpercentage omlaag brengen. Heb nog een foto gevonden van een jaar geleden, zal die vanmiddag eens posten samen met een foto van nu, ben in ieder geval op de goede weg.

Prettig weekend!

Vandaag armen en cardio gedaan,

EZ-Bar curls
8x30
8x30
8x40
8x40
8x40

Dumbbell curls
8x14
8x16