XXL Nutrition

Diverse trainingen

variatie is the key....Floor Press, CGBP, JM Press allemaal cary over naar BP....deze bv 3-5x5
Skull Crusher t&g 5x10 flink wat volume in je triceps stoppen op hypertrophie
Verder kan je ook uitlocken oefenen met bv 100-120% 1RM

dan zal er bij wedstrijden ook wel iets voorgeschreven zijn, anders gaat iedereen natuurlijk zo breed mogelijk pakken
Dat valt mee. Je hebt top benchers die bijna close grip lijken te drukken en extreem wijde benchers. Ik vind zelf een wijde grip ook bagger en is een mooi scenario voor schouder aids.

Paused floorpresses zijn in dit geval ook geen slecht idee:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.044
Wat zijn dat? Skull crush doe ik wel, maar volume kan altijd hoger natuurlijk :)
Dat valt mee. Je hebt top benchers die bijna close grip lijken te drukken en extreem wijde benchers. Ik vind zelf een wijde grip ook bagger en is een mooi scenario voor schouder aids.
Schouder aids kan je behoorlijk voorkomen met pinchen en naar beneden drukken van scapulae. Maar ik zou eens moeten proberen hoe dat icm wide grip uitpakt....
Paused floorpresses zijn in dit geval ook geen slecht idee:thumbs:
En op welk punt pauzeer je dan?

• #9.045
En weer einde van de maand: deze maand hebben we 17255 kCal verstookt (in 26 activiteiten).

• #9.046
Week 2 Dag 2 high frequency za 21:15 85 min

benen+borst+triceps+buik (sets X reps)

1
WU 20x ATG squats BW

Front squats
4 x 7x 70.5 kg EZ BB

2
Bench Press
WU 10x 50 kg
4 x 8x 70 kg -> laatste set ging beter dan vrg week, breder gepakt, meer pauze
wat extra aandacht voor triceps bij de bench is nodig, ik ga na deze 3 weken
beenfocus, 3 weken bench+rug focus doen, het programma zit nu te vol voor allebei

3
Romanian DL
WU 8x 78 kg
WU 6x 98 kg

Werksets: 4 sets van (3x RDL ss. 8x skulls)
Romanian DL
3x 108 kg -> pittig, 2 sets zonder straps, 2 met (zweterige handjes :o )
ss.
EZ bar skull crusher
8x 30.5 kg

4
4 sets van (10x Frog crunch ss. 10x db flyes)
Frog Crunch 10x 10 kg @ 1 s
ss.
Dumbbell Flyes 10x 14 kg @ 3 s

Opm:
Bench ging nu goed met zelfde gewichten. Flyes 2x2 kg zwaarder gedaan en 4 x 2
reps erbij.
Derde set RDL had een false start, toch maar snel straps omgedaan, en ik zei nog:
DL is geen vingeroefening :o

kleffe klauwtjes is niks met deadliften, het leid ontzettend af van de eigenlijke lift.
ga je voor je bench een variant doen of toch meer isolatie voor de triceps?

• #9.048
kleffe klauwtjes is niks met deadliften, het leid ontzettend af van de eigenlijke lift.
klopt!
ga je voor je bench een variant doen of toch meer isolatie voor de triceps?
ik moet er nog even over denken, ik denk 2x bench en 2 of 3 triceps dingen per week. Met die skull crushers kan je helemaal niet veel kracht zetten vergeleken met dips, dus zware dips kan het wel eens worden.
Trouwens nu had ik de bench 2x 1.5 cm of zo breder gepakt, en ik had al minder last met uitstoten.

weet natuurlijk niet hoe breed je pakt, maar ik zou oppassen met te breed gaan benchen, dat kan toch vervelend worden voor je schouders, als je ze gaat voelen ben je te laat.
dips zullen idd veel meer doen dan scullcrushers

1x platte bench, 1x close(r) grip bench en dips, zou een mooie combo kunnen zijn, tijdje volhouden en kijken of je verder komt

• #9.050
weet natuurlijk niet hoe breed je pakt, maar ik zou oppassen met te breed gaan benchen, dat kan toch vervelend worden voor je schouders, als je ze gaat voelen ben je te laat.
dips zullen idd veel meer doen dan scullcrushers

1x platte bench, 1x close(r) grip bench en dips, zou een mooie combo kunnen zijn, tijdje volhouden en kijken of je verder komt
Ik weet ook niet wat de regeltjes zijn, dat hangt natuurlijk van de breedte van je schoudergordel af, misschien zat ik altijd wel half-close grip te benchen :)

goed voorstel, ik zal het meenemen...

• #9.051
Vandaag cardio in de zon: 770 kCal
360 kC hardlopen 4.5 km
410 kC 14.9 km fietsen

Ik weet ook niet wat de regeltjes zijn,
daar zijn voor ons goedwillende amateurs niet echt regels voor, alleen de regel dat je blessurevrij moet kunnen liften.
voor wedstrijden zijn wel regels voor de maximale breedte
hoe lang je armen zijn is ook bepalend voor hoe breed je pakt, zelf heb ik lange armen, pak dus best wijd, en je hebt ook nog eens een lange rom met die lange apearmen, niet ideaal dus

• #9.053
Ik heb het nagemeten, en ik pakte ze op de grens van de ribbeling = 43 cm, en de laatste keer iets breder: 46 cm. Beiden is ietsje breder dan schouder breed. En ik heb vrij korte armen. Close grip zou volgens dit artikel 0-12 inch = 26-31 cm zijn en pakt de triceps heel sterk, evenals de reverse grip bench (nooit gedaan...)
https://www.bodybuilding.com/content/how-wide-should-your-bench-press-grip-be.html
Volgens het T-nation artikel zou de ideale grip 1.5 x de breedte tussen beide acronium knobbels zijn, 31 cm => 46-47 cm voor mij. Dit houdt geen rekening met armlengte
https://www.t-nation.com/training/bench-press-grip-the-magic-number

• #9.056
Week 2 Dag 3 high frequency ma 21:15 78 min

benen+rug+biceps+delts (sets X reps)

1
Barbell Squat (zwaar)
WU 8x 50 kg
WU 8x 70 kg
WU 6x 90 kg
4 x 5x 102.5 kg (84% van 1RM)

2
Pendlay Row
WU 10x 50 kg
4 x 7x 70 kg

3
4 sets van (8+8 Bulgarian sq ss. 8x biceps curls)
Bulgarian split squat
(8L + 8R) 30.5 kg
ss.
Biceps Curls EZ bar
8x 30.5 kg

4
4 sets van (14x batwings ss. 10x front raises)
DB Lying Batwings (2 DB)
14x 14 kg (1 sec vasthouden)
ss.
Front raise met plate
10x 10 kg

Opm:
knap vermoeiend die bulg. squats :zweet:
front raise is veel beter voor de elleboog dan upright rows

pittige workout, lekker zweten in het trainhok

• #9.058
zeker zweten, de zon heeft goed op het dak gestaan aan de achterkant :haar:

Lekkere training Neet! Upright rows zijn natuurlijk niet fijn als je elleboog niet 100% is. Je knelt IMO vrij snel wat af met die beweging..

Stevige Pendlay ook Neet!

Terug
Naar boven