MuscleMeat

Neko's log

Bezoekers in dit topic

Dikke squat N.

Ga gewoon luisteren naar deze man en koop straps ;)

Of mixed grip.
Of magnesium.

Thanks! Was zelf ook super tevreden. Benen zijn wel me sterkste puntje waarschijnlijk ook door me werk

Haha zal het zeker overwegen!
Mixed grip zat ik ook al aan te denken, ga ik volgende training is proberen.
 
Ik zou sowieso mixed grip doen. Heeft mij iig geholpen om niet op mn grip te falen bij hogere gewichten!
 
Eerste training van 2016 :D

Voelde me erg moe dat was te merken bij de eerste oefening daarna ging wel beter maar niet super.
Met squat ben ik wat omlaag gegaan om me vorm perfect te maken. ( voor zover dit kan )
Merkte dat DL zwaar viel daarom na training nog wat legg curls gedaan.
MP was puur om weer te wennen aan deze oefening.

Squat
80kg 5x5 met mooie diepe vorm
60kg 2x5 ook voor de vorm ging goed

DL mixed grip
60kg 5x5 ging goed alleen merk dat DL nog niet echt voor gevoel goed gaat

BP
35kg 5x5 netjes tot op borst
30kg 2x5

low cable row
85lbs 3x7

facepulls
30lbs 3x10

DB overhead extensions
14kg 3x10

DB curl
8kg 3x10

legg curl
30kg x25

mp
10kg 10x
 
Training vandaag ging wel oké. Voelde me zwakjes.
Me linkerknie voelde beetje apart al voor trainen. Nu na trainen geen last van maar wel bij hurken en of opstaan. Soort steek in knieschijf dus als iemand daar tips voor heeft?
Volgende keer sws laag gewicht squatten voor knie.

Squat.
82.5 kg 5x5 mooi diep
60kg 2x5

DL mixed grip
60kg 5x
62.5kg 3x5

BP
35kg 5x5
30kg 8x

Lat pulldown
100lbs 3x3

Dumbel overhead extensions
14kg 3x10

Dumbel curl
9kg 3x5

MP
12.5 kg 10x

10min gefietst voor knie en cardio
 
Warm je wel goed op voordat je met werk sets squats begint?
 
Gewoon aankijken hoe het volgende keer gaat. Is je sq vorm verder wel goed? Daar kan het ook aan liggen zodat het meer op je knieën aankomt.
 
Indd wel goed om iemand ff naar je vorm te laten kijken.

Iig goed op letten dat de knieën de richting van he tenen op gaan. Ik sta zelf wat breder en voet wat verder naar buiten om te voorkomen dat mn knieën te ver naar voren komen. Ik heb zelf nooit knieklachten meer.
 
Ik warm wel altijd goed op ja. Begin altijd met lege stang. Dan steeds ietsjes er bij. Zal er is op letten of idd niet knieën naar binnen draai of iets dergelijks en iets wijder staan.
 
hoe staan je voeten?
 
Leuk logje, ik volg! En erg sterkte squat, BOR ook trouwens :)
Waar heb je precies pijn aan je knie? Misschien dat je het op een foto/plaatje kan aanwijzen? Kom je boven, op of onder parallel uit qua diepte?
 
Voeten staan meestal lichtjes naar buiten. Als zeg maar 12 uur recht vooruit is staan ze op 10 of 11 en 1 of 2 uur, voelt fijner dan recht voorruit.

Leuk dat je volgt tara! De pijn zit hem vooral gewoon aan de voorkant ergens achter de knieschijf, soms uren weg en dan een eens zeurt die weer.
Ik zit ook te twijfelen of het niet gewoon een combi is van squat, kou,nat weer en maandelijkse vrouwen kwaaltje haha. Merk namelijk dat heel me benen stijf aan voelen.
Ga vanaf vanavond iedere avond even stretchen en morgen even 5x5 60kg squat doen, gewoon voor de zekerheid.
 
Haha zou natuurlijk ook best kunnen. Merk met dit koude en natte weer dat ik soms ook wat stijfer ben met squats, vooral omdat het voor mij de eerste compound is die ik doe in een training. Deadliften komt later en dan heb ik er geen last van.

Zal het als ik jou was even aankijken. Mocht het erger worden of lang aanhouden een keertje naar de fysio. Stretchen kan nooit kwaad als je het goed doet.
 
Nee precies, bij mij is het ook de eerste oefening en als bij laatste set ben voelt het altijd al wat beter.Nog beter opwarmen dus! haha
 
Voeten staan meestal lichtjes naar buiten. Als zeg maar 12 uur recht vooruit is staan ze op 10 of 11 en 1 of 2 uur, voelt fijner dan recht voorruit.

Leuk dat je volgt tara! De pijn zit hem vooral gewoon aan de voorkant ergens achter de knieschijf, soms uren weg en dan een eens zeurt die weer.
Ik zit ook te twijfelen of het niet gewoon een combi is van squat, kou,nat weer en maandelijkse vrouwen kwaaltje haha. Merk namelijk dat heel me benen stijf aan voelen.
Ga vanaf vanavond iedere avond even stretchen en morgen even 5x5 60kg squat doen, gewoon voor de zekerheid.

Gewoon check laten doen. En gewicht eens verlagen. Anders ff laten filmen Door iemand?
 
Training van vandaag ging wel goed.
Op squatten na dan, dit had meer mee te maken dat niet goed gefocust was ivm knie dat bang was dat weer pijn zou krijgen (gisteren avond erge pijn vanmorgen niks). Tijdens trainen ook nergens last van gehad. Alleen op weg naar huis moest flink trappen op de fiets kreeg 1 steek. Hopelijk dus gewoon wat overbelast en over weekje over.

Squat
60kg 5x5

DL gewone grip. Vorige keer mixed
62.5 kg 3x5

BP
35kg 5x5

Cable row
100lbs 3x4

Facepulls
30lbs 3x10

DB overhead extensions
16kg 3x7

DB curl
9kg 3x6

MP
12kg 10x

Nog even 10min gefietst in gym voor cardio en knie. Van af nu ook iedere avond stretchen hopelijk worden benen dan wat minder stijf.
 
Misschien een stomme vraag maar staat je fietszadel niet te laag? Ik heb op dezelfde plek pijn als ik op een te laag zadel fiets, zwaartepunt zit dan niet helemaal lekker.
 
Misschien een stomme vraag maar staat je fietszadel niet te laag? Ik heb op dezelfde plek pijn als ik op een te laag zadel fiets, zwaartepunt zit dan niet helemaal lekker.

haha hmm zou kunnen ik ben vrij ( erg ) klein 1.60. hij staat eigenlijk al jaren zo. Anders altijd gevoel alsof geen kracht kan zetten.
Moet zeggen vandaag geen last gehad van me knie niet 1 steekje duimen dus~!
 
Training vandaag ging goed. Was vroeg in gym 8.30 dus was lekker alleen haha.

Squat
62.5 kg 5x5

DL
65kg 3x3

Bp
35kg 3x5
37.5 3x

Lat pulldown
85lbs 3x5

Db overhead extensions
16kg 3x5

Db curl
9kg 3x5
 
Lekker he als eerste in de gym. :D
Ik kan daar echt van genieten. Sterke training ook. Nu met squatten geen last van je knie?
 
Gaat dl al wat beter?
 
Back
Naar boven