Fitness Seller

Nicky's log

Peiling Peiling Meedoen aan contest?

• Verloren zaak

Stemmen: 0 0,0%
  • Wat inne quatsch

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    1
  • Peiling gesloten .
Train van vandaag

Oefen met stance split squat.
Ja nog steeds

Doel: glute stance. Knie zo veel mogelijk boven enkel. Ik voel hem nog steeds in quads 🤷‍♀️
Stance Check

3*3 top half rom chin ups
Half rep mcGee

Face pulls double pulley
2*16*26.25 kg

Hip abduction double pulley
2*20*11.25 kg

Bent over row double pulley
2*25*10 kg

Bicep curl double pulley
2*17*10 kg

Eigenlijk nog landmine press en leg curl: misschien dadelijk nog.

Beetje blauw, ik zit er geloof ik een beetje doorheen, Jaap meet vetpercentage met de caliper, maar er klopt geloof ik geen hout van. Ik houd enorm vocht vast en gewicht is op hetzelfde niveau als vorige maand. Ik houd me braaf aan het eetschema en maak niet eens gebruik van de extra calorieën voor trainingsdagen. Ik probeer veel te drinken en goed op vezels te letten maar kan zo dagen overslaan met toiletbezoek. Ik weet niet of ik nu te veel dans waardoor ik het krachtwerk teniet doen of dat ik op een plateau zit maar het voelt niet fijn zo. Mijn buik is zelfs vaak opgeblazen ineens. Ook lijk ik steeds vaker snachts wakker te worden en minder diep te slapen. Fotos waren ook niet al te best voor de motivatie.

1000064659.png
Frustrerend als je lichaam zo reageert op het harde werk.. Maar niets dan respect!

Train van vandaag

Oefen met stance split squat.
Ja nog steeds

Doel: glute stance. Knie zo veel mogelijk boven enkel. Ik voel hem nog steeds in quads 🤷‍♀️
Stance Check
Bij mij helpt 't juist om niet zo ver te staan met m'n voorste voet zodat ik goed door heel de oppervlakte van m'n voet kan duwen.
Ook zorgen dat je knie wat naar buiten blijft wijzen tijdens heel de beweging, dan blijven je heupen ook automatisch in de goede richting staan (en verlies je geen spanning op je bilspieren).
Beetje blauw, ik zit er geloof ik een beetje doorheen, Jaap meet vetpercentage met de caliper, maar er klopt geloof ik geen hout van. Ik houd enorm vocht vast en gewicht is op hetzelfde niveau als vorige maand. Ik houd me braaf aan het eetschema en maak niet eens gebruik van de extra calorieën voor trainingsdagen. Ik probeer veel te drinken en goed op vezels te letten maar kan zo dagen overslaan met toiletbezoek. Ik weet niet of ik nu te veel dans waardoor ik het krachtwerk teniet doen of dat ik op een plateau zit maar het voelt niet fijn zo. Mijn buik is zelfs vaak opgeblazen ineens. Ook lijk ik steeds vaker snachts wakker te worden en minder diep te slapen. Fotos waren ook niet al te best voor de motivatie.

1000064659.png
Volgens mij is je energietekort ook wel redelijk groot nu je zoveel moet dansen toch?
Een groot tekort in combinatie met veel cardio staat er een beetje om bekend om waterretentie te veroorzaken, soms zelfs in die mate dat 't vetverlies volledig maskeert.

Bij mij helpt 't juist om niet zo ver te staan met m'n voorste voet zodat ik goed door heel de oppervlakte van m'n voet kan duwen.
Ook zorgen dat je knie wat naar buiten blijft wijzen tijdens heel de beweging, dan blijven je heupen ook automatisch in de goede richting staan (en verlies je geen spanning op je bilspieren).
Ja precies dit! + omlaag kijken zeg maar ipv recht naar voren helpt ook!

• Topic Starter Topic Starter

Ja precies dit! + omlaag kijken zeg maar ipv recht naar voren helpt ook!
Dus jullie zeggen weer terug en knie voorbij enkel laten gaan, want dat gebeurd als ik minder ver naar voren dus toch?
Dat is een goede Thnx.

Volgens mij is je energietekort ook wel redelijk groot nu je zoveel moet dansen toch?
Een groot tekort in combinatie met veel cardio staat er een beetje om bekend om waterretentie te veroorzaken, soms zelfs in die mate dat 't vetverlies volledig maskeert.
Ja, dat is waar ik voor vrees inderdaad. Ik zit rond de 1300 a 1400 kcal per dag en eet daarbovenop een keer per week cheatmeal met de kids mee (airfryer frietjes met kroket, kebab ofzo) en train nu minimaal 6 uur hiphop. Niet allemaal op hoge intensiteit, sommige uren zijn aanleren van dans en ik heb een sedentair beroep. Alsnog redelijk onder onderhoud, al sinds november.

Dus jullie zeggen weer terug en knie voorbij enkel laten gaan, want dat gebeurd als ik minder ver naar voren dus toch?
Het is een beetje hetzelfde als een reverse lunge beweging, als je doorzakt beweeg je tegelijk je bil naar achter zeg maar alsof je gaat zitten. Ik let eigenlijk niet op knie/enkels etc maar of ik het voel waar ik het moet voelen. Het kan ook helpen om de barbell eens te vervangen voor dumbells, dan beweeg je automatisch 'mee' naar beneden met het gewicht wat je omlaag houdt. En anders iets van een stok of muurtje vasthouden om de beweging onder controle te krijgen waarbij je het ook echt in de glutes voelt!

Het is een beetje hetzelfde als een reverse lunge beweging, als je doorzakt beweeg je tegelijk je bil naar achter zeg maar alsof je gaat zitten. Ik let eigenlijk niet op knie/enkels etc maar of ik het voel waar ik het moet voelen. Het kan ook helpen om de barbell eens te vervangen voor dumbells, dan beweeg je automatisch 'mee' naar beneden met het gewicht wat je omlaag houdt. En anders iets van een stok of muurtje vasthouden om de beweging onder controle te krijgen waarbij je het ook echt in de glutes voelt!
Reverse lunge heb ik nog nooit gedaan, kom van weightlifting 😉. Heb ook geen dumbbells ter beschikking. Voor quads krijg ik de split squat prima voor elkaar, mijn quads gingen alleen voorlopen, vandaar de overstap naar glute stance. En daar moet ik echt even zoeken ook met tegenstrijdige tips. En anders ga ik lekker naar glute bridges of hip thrusts 🤣 daar voel ik ze zeker.

Ik vind ook geen betere omschrijving als dit idd :p

Mijn knie en enkels staan wel recht boven elkaar, maar ik beweeg met m'n billen ook wat naar achter tijdens de beweging.
Normaal gezien staan bulgarians morgen weer op de planning (als ik hopelijk wat minder gefrituurd ben van gisteren), zal dan een setje proberen filmen om te tonen wat ik bedoel.

Reverse lunge heb ik nog nooit gedaan, kom van weightlifting 😉. Heb ook geen dumbbells ter beschikking. Voor quads krijg ik de split squat prima voor elkaar, mijn quads gingen alleen voorlopen, vandaar de overstap naar glute stance. En daar moet ik echt even zoeken ook met tegenstrijdige tips. En anders ga ik lekker naar glute bridges of hip thrusts 🤣 daar voel ik ze zeker.
En de barbell onder je houden ipv boven je? Dus dat je zeg maar over de barbell heen staat met je voorste been? Dat zie ik ook weleens dat mensen het zo doen. Zolang er geen grote schijven aan hangen heb je er in de beweging geen last van

Volgens mij wordt hier hetzelfde principe uitgelegd.

Ik vind ook geen betere omschrijving als dit idd :p

Mijn knie en enkels staan wel recht boven elkaar, maar ik beweeg met m'n billen ook wat naar achter tijdens de beweging.
Normaal gezien staan bulgarians morgen weer op de planning (als ik hopelijk wat minder gefrituurd ben van gisteren), zal dan een setje proberen filmen om te tonen wat ik bedoel.
Thnx, waardeer ik. En ik denk dat ik het "gaan zitten" snap.
En de barbell onder je houden ipv boven je? Dus dat je zeg maar over de barbell heen staat met je voorste been? Dat zie ik ook weleens dat mensen het zo doen. Zolang er geen grote schijven aan hangen heb je er in de beweging geen last van
Goede om ook eens te proberen.

Echt super bedankt voor het meedenken dames 💪💪

Volgens mij wordt hier hetzelfde principe uitgelegd.

Thnx!!! Helpt.

Wat een hulp weer van de glute club! :heart: Onze kennis zit echt in weightlifting en PL, trainen voor hypertrofie en de uitvoering van oefeningen die daarbij hoort is soms nogal zoeken. :emo:
Ik heb Nicky gisteren behandeld voor de onregelmatig werkende darmen en het vocht. Dat scheelde vanmorgen al veel, lichaam is idd gestrest!

Zo dadelijk split squat proberen met bankje 10 cm dichterbij en glutes naar achter duwen, kijken of dat de cue is die mij mij werkt.

Ik ben eten maar eens in fitness pall gaan bijhouden.
Ik zei nog zo mooi dat ik dacht voldoende vezels binnen te krijgen en ik let inderdaad op de voedingsmiddelen die hoog in vezels zitten (amandelen, walnoot, hennepzaad dat niet op de foto paste, haverzemelen, rood fruit, appel) maar krijg alsnog veel te weinig binnen.

Zo zie je maar weer hoe je jezelf soms kan saboteren. Even kijken hoe ik de vezels ga uppen dan.

Wel blij dat dit de oorzaak is.

Ik had al wel cor toegevoegd in de hoop dat door de makkelijk verteerbare koolhydraten vocht wat meer de cel in getrokken werd.

Gericht vanmorgen trouwens 62.4 voor toiletbezoek dus ook wel ok.

1000064881.png

1000064886.png
1000064884.png

Bijlagen

• 1000064883.png
    1000064883.png
    114 KB · Weergaven: 16
Als je in een cut zit met weinig calorieën en toch genoeg vezels binnen wilt krijgen, kun je beter kijken naar het aantal gram vezels per 100 KCal dan het aantal gram vezels per 100 gram. Wel eens aan bonen gedacht? Per 100 KCal zitten daar ongeveer 6x zoveel vezels in als in amandelen.

Als je in een cut zit met weinig calorieën en toch genoeg vezels binnen wilt krijgen, kun je beter kijken naar het aantal gram vezels per 100 KCal dan het aantal gram vezels per 100 gram.
Check, goede tip.
Wel eens aan bonen gedacht? Per 100 KCal zitten daar ongeveer 6x zoveel vezels in als in amandelen.
Daarom had ik bij avondeten bonen inderdaad, maar dat waren sperziebonen.
Kan beter naar andere bonen kijken dan en grotere hoeveelheid. Kinderen hadden nu de rest al op 🙈

Ik vind het wel oprecht knap als moeder, dat jij je zo strikt houd aan je voeding/training en dat is ook duidelijk te zien aan je lichaam. Dat wou ik even benoemen, mag je echt wel een dikke compliment voor krijgen.

Ik vind het wel oprecht knap als moeder, dat jij je zo strikt houd aan je voeding/training en dat is ook duidelijk te zien aan je lichaam. Dat wou ik even benoemen, mag je echt wel een dikke compliment voor krijgen.
Ik heb altijd topsport gedaan of begeleid, kennis over voeding was in die tijd/sport alleen wel anders.

Maar heel lief, Thnx.

Train van zojuist

Split squat
Stance probleem opgelost, Thnx @Kathlinoo, @Alisa en @Mentat.
Ik dacht dat ik voor glute stance niet naar achter moest drijven maar toch wel.

2*10*25 kg

Top half rom pull ups
3*3

Landmine press
2*12*29.5 kg
Ik kan nog steeds half kilootje verhogen, valt me niet tegen.

Face pulls
19*21.25
17*21.25

Seated cable leg curl
2*20*12.5

Hip abduction
2*20*11,25

Bent over overhead rope extension
2*15*11.25

Bicep curl
18 en 17*10 kh

Samen met ploeggenootje, was gezellig.
Zo heftig overleg in, dus zit klaar om corona style: nette blouse op jogging broek 🤣

Laatst bewerkt:
Als je in een cut zit met weinig calorieën en toch genoeg vezels binnen wilt krijgen, kun je beter kijken naar het aantal gram vezels per 100 KCal dan het aantal gram vezels per 100 gram. Wel eens aan bonen gedacht? Per 100 KCal zitten daar ongeveer 6x zoveel vezels in als in amandelen.
Voeding is altijd de eerste keuze, maar als het niet lukt binnen je calorieën en eetlust, gewoon een psyllium vezel supplement erbij nemen

Fijn dat de split squats nu goed gaan!👏🏼

Sperziebonen is ook al 6g vezels als je daar 150-160g van neemt!😊

Train van zojuist

Split squat
Stage probleem opgelost, Thnx @Kathlinoo, @Alisa en @Mentat.
Ik dacht dat ik voor glute stance niet naar acteer moest drijven maar toch wel.

2*10*25 kg

Top half rom pull ups
3*3

Landmine press
2*12*29.5 kg
Ik kan nog steeds half kilootje verhogen, valt me niet tegen.

Face pulls
19*21.25
17*21.25

Seated cable leg curl
2*20*12.5

Hip abduction
2*20*11,25

Bent over overhead rope extension
2*15*11.25

Bicep curl
18 en 17*10 kh

Samen met ploeggenootje, was gezellig.
Zo heftig overleg in, dus zit klaar om corona style: nette blouse op jogging broek 🤣
Toppie!
Heb m'n legday moeten verplaatsen naar vandaag dus was nog niet aan m'n bulgarians geraakt :p

Terug
Naar boven