XXL Nutrition

Nicky's log

Peiling Peiling Meedoen aan contest?

• Verloren zaak

Stemmen: 0 0,0%
  • Wat inne quatsch

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    1
  • Peiling gesloten .
Tsja zal nooit een bodybuilder worden natuurlijk en die Insta poses heb ik het geduld niet voor om te bekijken of te proberen. Ik houd het wel op real life 😅
Je hebt echt een heel goed fysiek vind ik hoor, de foto’s die ik voorbij zie komen kan ik wel duidelijk zien dat je traint 💪🏻

Vetopslag bij heupen en bovenbenen gaat makkelijker inderdaad maar kan toch best enorm verschil in zitten ook.
Ja dat klopt is bij mannen ook…. Ene persoon slaat meer vet op rondom buik en de ander benen ect

1000065052.jpg

Benen zijn het minst droog bij mij. Goed om langzaam lijnen te zien doorkomen.
Sorry, echt geen idee hoe ik moet spannen en op de foto komt het helaas altijd minder over dan dat ik in de spiegel lijk te zien maar heb het gevoel dat hamstrings langzaam groeien. Mijn quad sweep is blijkbaar voor anderen ook tijdens dansen langzaam zichtbaar want kreeg gister de opmerking dat ik maar moest stoppen met trainen omdat het anders het vrouwelijke in de weg ging zitten, je zag een knobbel bij mijn knie (wees naar quad) en gekke brede schouders (wees naar lats). 🙄
Goed bezig! Ik ben ook altijd blij als daar iets van lijnen komen.

Dat laatste🤣🤣🤣

Ruud zijn derde set van 8*10*80 kg.
Slack eruit halen en eerste stuk omhoog gaan blijven werkpunten, maar langzaam gaat het beter.

Knap natuurlijk, maar technisch zoals je zegt heeft het werk nodig.
Vanwaar dat hij 8 sets deadlift? waarom niet 1 set iets zwaarder en daarna aantal sets lichter techniek werk?

• Topic Starter Topic Starter
Knap natuurlijk, maar technisch zoals je zegt heeft het werk nodig.
Vanwaar dat hij 8 sets deadlift? waarom niet 1 set iets zwaarder en daarna aantal sets lichter techniek werk?
Hij volgt een schema van Alex Moonen: zijn zijn allereerste deadlifts he.
Begon met German volume principe en gaat over via wendler.

Volledige opbouw in tien weken volgens mij ongeveer als volgt:
Week 1:10*10*60 kg
Week 2:10*10*70 kg
Week 3: 8*10*80 kg
Week 4: 5*5* ??
Week 5:5*5*??
Week 6: 5*5*??
Week 7: 3*5*??
Week 8: 3*5*??
Week 9: 2*3*??
Week 20: maxxen

Vanaf volgende week ook geen touch and go maar deadstop

Laatst bewerkt:
Hij volgt een schema van Alex Moonen: zijn zijn allereerste deadlifts he.
Begon met German volume principe een gast over via wendler.

Volledige opbouw in tien weken volgens mij ongeverr als volgt:
Week 1:10*10*60 kg
Week 2:10*10*70 kg
Week 3: 8*10*80 kg
Week 4: 5*5* ??
Week 5:5*5*??
Week 6: 5*5*??
Week 7: 3*5*??
Week 8: 3*5*??
Week 9: 2*3*??
Week 20: maxxen

Vanaf volgende week ook geen touch and go maar deadstop

Dat klinkt al een stuk beter!
Met deadstop kun je ook beter aan techniek werken.

@zunnepitte Hier thuis kunnen we er niet altijd bij zijn, vandaar dat we hem dit soort dingen laten trainen bij Alex Moonen. Die heeft er wel een beetje verstand van en maakt met aanwijzingen meer indruk dan zijn ouders :emo:

Mijn quad sweep is blijkbaar voor anderen ook tijdens dansen langzaam zichtbaar want kreeg gister de opmerking dat ik maar moest stoppen met trainen omdat het anders het vrouwelijke in de weg ging zitten, je zag een knobbel bij mijn knie (wees naar quad) en gekke brede schouders (wees naar lats). 🙄
Volgende keer tijdens het dansen gewoon even per ongeluk uitschieten met je been, naar zijn/haar hoofd.

Deze week 8 uren dans erop zitten variërend van hiphop, breakdance, dancehall en twerken.

Vandaag weer tussen het werk door tijd voor kracht.

Back extensions
2*12* barbell van 20 kg op rug
Kilootje erbij

Lat pull down
2*11*42,25
Iedere set repje erbij

Incline push ups
2*15

Walkouts
15*8.5 kg
Half kilootje erbij

Glute medius kickback
2*20*12,5
1,25 kg erbij

Cable crunches
Andere set up want de rom werd me te klein
2*15*10 kg

Upright row
2*20*12,25
1,25 kg erbij

Morgen wedstrijd van de kids, zondag weer tijd voor kracht.
En hopelijk nog ergens genieten van het mooie weer ☀️

1000065052.jpg

Sorry, echt geen idee hoe ik moet spannen en op de foto komt het helaas altijd minder over dan dat ik in de spiegel lijk te zien maar heb het gevoel dat hamstrings langzaam groeien. Mijn quad sweep is blijkbaar voor anderen ook tijdens dansen langzaam zichtbaar want kreeg gister de opmerking dat ik maar moest stoppen met trainen omdat het anders het vrouwelijke in de weg ging zitten, je zag een knobbel bij mijn knie (wees naar quad) en gekke brede schouders (wees naar lats). 🙄
Ik weet niet wat dat voor een opmerking is, maar alleen als je professioneel prima ballerina wil worden moet je aan absurde lichaams eisen voldoen. Maar dat is de middeleeuwse variant van die kunst.
Verder is spier gewoon gezond en ook beter voor je dansen(!!). Boys aan de anabolen kregen direct grotere rollen toen ik begin twintig was en serieus aan dans en theater begon. En dan kregen ze begeleiding om van die cycle af te komen. Maar die basis van grotere spieren werd gewaardeerd door de profs.

Dus ik denk dat je het kan zien als compliment :). Wat voor dans doe je dan? Knappe progressie!!

Ik weet niet wat dat voor een opmerking is, maar alleen als je professioneel prima ballerina wil worden moet je aan absurde lichaams eisen voldoen. Maar dat is de middeleeuwse variant van die kunst.
Verder is spier gewoon gezond en ook beter voor je dansen(!!). Boys aan de anabolen kregen direct grotere rollen toen ik begin twintig was en serieus aan dans en theater begon. En dan kregen ze begeleiding om van die cycle af te komen. Maar die basis van grotere spieren werd gewaardeerd door de profs.

Dus ik denk dat je het kan zien als compliment :). Wat voor dans doe je dan? Knappe progressie!!
Joh we dansen in de parent category 😉 en betreffende trainer van oude stempel heeft een vooroordeel over dat krachttraining bepaalde bewegingen in de weg zit in plaats van dat hij er bij de jonkies slim voordeel uit zou kunnen halen.
Niet mijn trainer overigens.

Ik dans hip hop bij bonden als hip hop Unite en hip hop International en shows.

1000065274.jpg

Er worden ook nog andere zaken getraind hier 😉
Acro

En nu op naar een danswedstrijd van een andere dochter: laatste wedstrijd met deze crew. Altijd beetje dubbel als een crew ophoudt.

1000065052.jpg

Ik zie adductors en quads (ondanks de poseer skills), zwz goeie benen :)

Ik zie adductors en quads (ondanks de poseer skills), zwz goeie benen :)
Klopt hamstrings lopen in verhouding nog achter, wordt aan gewerkt 😇

Train van vandaag

Split squats
2*10*30 kg

Top half rom pull ups
Naar 2/3e gegaan
3s sets van 3

Landmine press
2*12*30 kg

Face pulls
20*27,5 kg
15*27,5 kg

Standing cable les press
2*20*10 kg

Hip abduction
2*15*11.25

Kneeling triceps extensions
Jeej, sterk genoeg om die bent over cable extensions te vervangen door deze
2*15*5 kg

Barbell Bicep curl
Want haat aan de pulley bicep curl met pols
2*15*15 kg

Niet ontevreden, wel misselijk. Te dicht op citrulline getraind wellicht?

Tijd voor een lekker broodje kip als lunch en dan de sauna in.

Laatst bewerkt:
Eindelijk weer een keer samen kunnen trainen ook!

1000065052.jpg

Ziet er goed uit!

Train van vandaag

Back extension
Barbell on back
2*12*21 kg

Lat pull down
Neutraal grip dmv angles

1000065549.jpg

3*12*35 kg
Voelt fijner voor schouder dan onderhands.
Voel het met in schouders dan onderarm verzuring. Kan wel pakje minder gewicht aan zo.

Incline pushups
2*13
Rechterschouder doet geen pijn, maar voelt nog licht instabiel, deze gaan dus op de voorzichtige stand nog.

1000065550.jpg

V walk out
15 x 2 kg

Glute medius kickback
22*12*12,5 kg
21*12*12,5 kg

Bosu ball cable crunch
2*18*10 kg
Ik heb geen bosu ball maar onderstaande constructie werkt prima.
Die hip thrust pad zodat de rest niet schuift en ik iedere keer dezelfde afstand heb, opgerolde hennep mat en ab-mat voor hoogte.
1000065553.jpg

Cable upright row
2*25*12.5 kg

Oeh the burnnnn

Gewicht:
Tsja wat zal ik erover zeggen.
Afgelopen maand nieuwe low gehad. Verder schommelt het.
Normaal kan ik ook de klok gelijk zetten op mijn periode, nu op dag 24 ineens.
Kan gezien mijn leeftijd met peri menopauze te maken hebben, maar kan ook goed met teveel trainen te maken hebben. Ik skip de gewone lessen hiphop dan ook maar tot het EK eind mei.
Dat mijn lijf hormonaal wat in de war is is in ieder geval duidelijk, veel vocht vasthouden en lastigere stoelgang zijn er onderdeel van. Merk dat het motivatie iets in de weg zit, iets meer het gevoel van dat het met die bloat toch niet uitmaakt of ik er een hamburger extra in stop, dus even wat strenger zijn voor mezelf in deze week 😉

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven