MuscleMeat

Nononsense progressie

Yes absoluut! Als de sportscholen weer open zijn ga ik ook mijn trainingen loggen. Maar aangezien ik nu thuis train met wat gewichtjes en elastieken niet heel erg het loggen waard... (veel van hetzelfde)
Kleine toelichting wat je zoal doet met die elastieken en gewichtjes zou best interessant zijn! :)
Heb je trouwens een vast voedingsschema, of track je je macro's in een app?

Kleine toelichting wat je zoal doet met die elastieken en gewichtjes zou best interessant zijn! :)

Vind ik ook.
Ik heb ook 3 maand mijn thuis trainingen gelogd, ondanks niet zwaar en repetitief.
Als er niet gelogd wordt, heeft een log openen/open houden geen grote meerwaarde natuurlijk.
Zie het als een extra motivatie voor jezelf, of om het toch op een of andere manier bij te houden.
Wie het niet interessant vindt, die moet het dan maar niet lezen ;).

Oke dus even concreet; dit is een progressie log, maar dan zonder:
- foto's
- trainingen
- voeding

Bijna net zo iets als vegan zijn maar wel dierlijke producten eten.. oh wacht..

- foto's
- trainingen
- voeding

Buiten vlees om ben ik ook gewoon vegetariër, watser?

- foto's
- trainingen
- voeding

Het eten maakt ook niet zo veel uit, ik ben altijd al begonnen met eten voor ik aan foto's voor het forum denk. Als je tijd hebt voor foto's, eet je waarschijnlijk te veel.

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt ook helemaal gelijk :) ik zal m'n schema delen. Maar nogmaals, het mag echt geen naam hebben...

Ik hanteer een splitschema van 2 trainingen die ik om en om uitvoer. Dit doe ik 3 dagen achter elkaar en dan een dag rust. Dus 1-2-1-rust-2-1-2-rust enz... hiermee kom ik op 5 tot 6 trainingen per week.

Verder combineer ik setjes, dus als ik rust van de ene doe ik de andere. Omdat ik niet veel gewichten tot mijn beschikking heb zijn de reps aan de hoge kant.

training 1
1a) Romanian Deadlift 5 setjes a 20 reps met elastiek
1b) Standing Shoulder Press 5 setjes a 20 reps met 1,5kg armgewichten dit gaan we verhogen met een flesje water erbij
2a) Walking Lunges 5 setjes 14 reps
2b) Bicep curl (bilateraal) 5 setjes 20 reps met elastiek
3a) Calf press op de trap 5 setjes 20 reps met 5kg kettlebell

training 2
1a) Glute Bridge 5 setjes a 20 reps 5kg kettlebell
1b) Standing One Arm Row 5 setjes a 20 reps 3,5kg kettlebell
2a) Kettlebel Swing 5 setjes a 15 reps 5kg kettlebell
2b) Chect press op de vloer 5 setjes a 20 reps 2,5 kg each (armgewichtjes + waterfles)
3a) Lying Skull Crusher 5 setjes a 20 reps 5 kg kettlebell

• Like
Waarderingen: BB_
Je hebt ook helemaal gelijk :) ik zal m'n schema delen. Maar nogmaals, het mag echt geen naam hebben...
Dat vinden de meeste hier van hun eigen trainingen in deze tijd. Desalniettemin is het wel interessant voor ons als volgers om te lezen hoe anderen improviseren!

progressielog zonder foto’s? :roflol:
/out
Wordt wel lastig zonder foto’s
- foto's
- trainingen
- voeding
ik snap echt jouw f*cking probleem niet. Vanaf het eerste moment dat ik hier post zit je tegen me aan te schoppen... er bestaat ook nog zoiets als tone of voice he... en zeker van een moderator had ik zulke opmerkingen niet verwacht...

ik snap echt jouw f*cking probleem niet. Vanaf het eerste moment dat ik hier post zit je tegen me aan te schoppen... er bestaat ook nog zoiets als tone of voice he... en zeker van een moderator had ik zulke opmerkingen niet verwacht...
Trek het je niet zo aan, meid. Tis het internet maar..
Er valt gewoon veel concreter te helpen en te adviseren aan je als je ons ook goede info geeft. Ik vind het best gekkig dat je jezelf nononsense noemt, maar vervolgens wel een 'log' hebt waar je 7 pagina's aan nonsense hebt. Dan denk ik: wat kom je nou werkelijk zoeken/brengen?
Dat is mijn ongezouten mening en die ventileer ik graag, als moderator :)

ik heb overigens nooit gezegd dat ik vegan ben hè, maar dat ik op eieren en schapenkaas na vegan eet.
Vegetariër (geen vlees en vis) ben ik al 20 jaar en ik eet zo min mogelijk koemelkeiwitproducten ivm intolerantie. Dan dekt de lading ik eet op schapenkaas en eieren na vegan toch ook???

:popcorn:

Op dit moment eet ik 2300kcal per dag met kev verdeling 210/125/110. Als straks de sportscholen open gaan ga ik weer bulken en zal ik ws op 2300kcal op mijn psmf dagen en 2800kcal op mijn trainingsdagen zitten. Ik heb geen vast patroon met voedingsmiddelen maar vaak komt het wel op hetzelfde neer. Ik voer alles in op MFP. Ik zal straks als ik achter de pc zit eens een uitdraai maken van afgelopen week!

Laatst bewerkt:
ik heb overigens nooit gezegd dat ik vegan ben hè, maar dat ik op eieren en schapenkaas na vegan eet.
Vegetariër (geen vlees en vis) ben ik al 20 jaar en ik eet zo min mogelijk koemelkeiwitproducten ivm intolerantie. Dan dekt de lading ik eet op schapenkaas en eieren na vegan toch ook???

Dan ben je toch gewoon vegetariër :)? Of wil je het woord "vegan" op jezelf kunnen kleven om een of andere reden?

Dan ben je toch gewoon vegetariër :)? Of wil je het woord "vegan" op jezelf kunnen kleven om een of andere reden?
Nee zeker niet, ik vind het prima om mezelf vegetariër te noemen hoor. Maar omdat ik dus ook geen melk, kwark, yoghurt, whey e.d. van koeienmelk eet, vond ik het makkelijker te verwoorden zoals ik het had omschreven maar het wekt misschien idd een verkeerde indruk. Nou bij deze ben ik een vegetariër met een koemelkeiwitallergie. Overigens gaan kleine beetjes wel (zoals in chips) maar ik moet geen bak kwark bijviorbeeld nemen omdat ik daar migraineklachten van krijg.

• Like
Waarderingen: Bubs
Op dit moment eet ik 2300kcal per dag met kev verdeling 210/110/125. Als straks de sportscholen open gaan ga ik weer bulken en zal ik ws op 2500kcal op mijn psmf dagen en 2800kcal op mijn trainingsdagen zitten. Ik heb geen vast patroon met voedingsmiddelen maar vaak komt het wel op hetzelfde neer. Ik voer alles in op MFP. Ik zal straks als ik achter de pc zit eens een uitdraai maken van afgelopen week!
Protein Sparing Modified Fasting is toch juist laag calorisch en een strategie op rustdagen?

Protein Sparing Modified Fasting is toch juist laag calorisch en een strategie op rustdagen?
Ik bedoel meer, op mijn psmf dagen eet ik vaak hetzelfde en op mijn trainingsdagen eet ik vaak hetzelfde. Ik ben nogal van het gemak qua eten

• Like
Waarderingen: Onit
Sommige mensen hebben echt vlees nodig.
:eyebrow:

• Like
Waarderingen: LM
Trek het je niet zo aan, meid. Tis het internet maar..
Serieus? Ook al is het het internet maar, dat betekent toch niet dat je gewoon moet gaan trollen.. Zeker als moderator heb je in mijn ogen een voorbeeldfunctie, maar dat is mijn bescheiden mening.

Er valt gewoon veel concreter te helpen en te adviseren aan je als je ons ook goede info geeft.
Absoluut mee eens, maar laat me even een aanloop nemen goed? Er valt nu gewoon niet zo heel veel te delen imo gezien de corona perikelen waar we mee zitten. Als deze dame straks weer gaat knallen komt dat goed. In mijn openingspost heb ik ook het volgende gedeeld, dus jullie waren gewaarschuwd;)
Leuk als jullie me willen volgen! Maar verwacht er vooralsnog niet al te veel van.... ik moet er nog een beetje aan wennen om te loggen :emo:

Ik vind het best gekkig dat je jezelf nononsense noemt, maar vervolgens wel een 'log' hebt waar je 7 pagina's aan nonsense hebt.
je mag dat best nonsense vinden en het is mmisschien niet conform een normaal log. Maar nogmaals het is hooguit 10kb waar ik het internet mee vervuil en je moet het niet lezen he. Overigens is de helft van die 7 pagina's nonsense gevuld met hele andere discussies...;)

Dan denk ik: wat kom je nou werkelijk zoeken/brengen?
Goeie vraag, wat ik voornamelijk zoek is een platform waar ik met 'gelijkgestemden' kan delen waar ik mee zit, waar ik tegen aan loop maar ook kennis opdoen van anderen en slap ouwehoeren. Wat ik kom brengen vind ik lastiger, ik heb nog niet zo heel veel kennis van bb om anderen te inspireren of motiveren, en dat is helemaal prima toch? Ik neem aam dat ik niemand tot last ben?
Edit: ik weet wel alles van vriesvakdeurtjes maken ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven