5keer5
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 207
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
nee dat is powerliften vraag het maar aan martinnopper die kan het wel uit leggen.
Het heeft weinig nut, je kan je 1RM ook schatten door middel van een setje op bijv. 10hh te maxen. Dan kun je dat terug rekenen naar 1RM.
Deze doe ik elke dag. Maar een daily max is iets anders als 1RM.Er bestaan wel methodes zoals de Bulgarian Method waarbij je 5-6x per week je trainingsmax (1 rep) opzoekt.
Deze doe ik elke dag. Maar een daily max is iets anders als 1RM.
Al komt het voor, als het goed gaat, dat je een oud 1RM voorbij gaat terwijl je je houdt aan de daily max autoregulatie. Dit geeft wel een lekker gevoel, betekent dat je sterker wordt.
Ik zie het doel van TS helemaal duidelijk en bevestig zijn vraag en mening. Voor hypertrofie gewoon onzin om 1RM neer te zetten. Ook als motivator is het onzin.
Alleen voor egolifters en voor serieuze wedstrijdpowerlifters is het nodig.
jou misschien niet, maar mensen die niet trainen puur om in een string op het podium te staan vaak wel.
beetje domme reactie vind je ook niet
Vind jouw reactie nogal dom. Moest er ook wel heel hard om lachen hoe jij 'nut' dan definieert.
Dus het nut van een 1rm testen is motivatie en draagt niet bij aan groei of kracht maar toch heeft het nut volgens jou. Als het niet bijdraagt aan vooruitgang heeft het volgens mij geen nut. Net zoals mensen die trainen met allerlei kinderoefeningen doen en daar gemotiveerd van raken en ook niet vooruit gaan. Dan ben je misschien gemotiveerd maar nut heeft het niet voor het trainen. Wel nut voor het gemotiveerd zijn op korte termijn, maar ook niet als je het over een langere tijd bekijkt, diegene die tevaak zijn kracht test zal achter blijven.