AndroidHealthClinic

Obeb's Contest Logje

Bezoekers in dit topic

Nette gewichten. Wat vind jij van cardio na krachttraining? Effectief om vet op peil te houden of probeer je er serieus vet mee te verliezen?

Het liefst doe ik cardio 'smorgens voordat ik ontbeten heb. En dan 45t/m60 minuten op een vrij laag tempo bij 60% van max hartslag. Voor mij werkt dit het beste.

Wanneer ik vroeg naar school/werk moet sla ik dit wel eens over en dan komt bij mij als tweede keuze ná de KT.

Ik lees vaak dat ná de KT cardio optimaal is omdat je dan (ook) direct overgaat op vetverbranding, maar persoonlijk denk ik dat dit ten koste gaat van het behoud van je spiermassa. Waarom kan ik niet precies uitleggen;)
 
Het liefst doe ik cardio 'smorgens voordat ik ontbeten heb. En dan 45t/m60 minuten op een vrij laag tempo bij 60% van max hartslag. Voor mij werkt dit het beste.

Wanneer ik vroeg naar school/werk moet sla ik dit wel eens over en dan komt bij mij als tweede keuze ná de KT.

Ik lees vaak dat ná de KT cardio optimaal is omdat je dan (ook) direct overgaat op vetverbranding, maar persoonlijk denk ik dat dit ten koste gaat van het behoud van je spiermassa. Waarom kan ik niet precies uitleggen;)

In principe is het vrij makkelijk, 's morgens is je glycogeen het laagste waardoor je al vrij snel effectief vet gaat verbranden. Na je krachttraining is deze ook "lager" waardoor je ook weer iets sneller vet gaat verbranden. Enige waar ik altijd mee zit is dat ik op een krachttrainingsdag alle kcalorien wil gebruiken voor herstel. Minder kcalorien = Minder herstel, maar ik vraag me af of het toch een positief effect heeft op je fysiek. En dan in de zin van een hardere look met behoud van alle massa. Opbouw zal moeilijk worden als je niet alle calorien volop benut ( of je moet echt heftig gaan vreten).
 
Ik wens jou ook succes, ben alvast benieuwd ;)
 
bedankt shakawkaw

Weekelijkste meting:
Gewicht: 81 kg !
Taille: 89.5 cm !

Taille onder de 90cm sinds een jaar of 3 schat ik
Sinds vorige week 1.1 kg gewicht en 8 mm van taille af.

Nog 6 weken te gaan... Zolang er niks raars gebeurt ga ik ruim onder de 80 kilo komen.
Ik hoop rond de 78kg, en taille onder de 88 (zodat er meer dan 10cm vanaf is ).
__________________
 
Laatst bewerkt:
Zeker wel een goed gevoel of niet? Je gaat best snel kan je het ook in de spiegel goed Zien?
 
Zeker wel een goed gevoel of niet? Je gaat best snel kan je het ook in de spiegel goed Zien?

Jazeker.. spiegel is mijn vetindicator;)

Maar ik weet niet als meer mensen dit hebben, maar de ene week denk ik.. Jezus Obeb dit gaat de goede kant op. En dan een paar dagen later denk ik.. Damn ik heb nog zo'n lange weg te gaan.

Dus een beetje met ups en downs lijkt het wel.
 
Jazeker.. spiegel is mijn vetindicator;)

Maar ik weet niet als meer mensen dit hebben, maar de ene week denk ik.. Jezus Obeb dit gaat de goede kant op. En dan een paar dagen later denk ik.. Damn ik heb nog zo'n lange weg te gaan.

Dus een beetje met ups en downs lijkt het wel.

Mooi.
Ja dat heeft denk ik iedereen wel. Het ene moment vergelijk je je met jezelf en denk je dat je de goede kant op gaat en het andere moment neem je wss een beeld in je hoofd van wat je wil bereiken en dan heb je nog een lange weg te gaan misschien..
 
Vandaag lekker gezweet met benen & schouders.

Even voor de verandering 21én met squats... tot 21x60 (zonder squatrek). Viel me vies tegen en ik was kapot op het laatst:P

Verder niet echt bijzondere gewichten om te melden. tsja military press tot 6x45 kg.
Owhja leg-extensions tot 12x80 kg :D
 
Goed getraind!:) en een fijn weekend!!:wave2::wave2:
 
Dinsdag: 2 juni
Rug
Deadlift: 10x30, 8x50, 6x90, 5x102.5, 3x112.5, 2x122.5
Shrugs: 12x82.5, 10x92.5, 15x92.5
bor: 8x50, 8x60, 6x70, 6x72.5

Weer kort maar 'krachtig'..:)
Alhoewel ik was toch al snel bijna een uur bezig omdat ik echt even tijd nodig had om 2x122.5 de lucht in te krijgen.
 
Zwakke deadlift :(

Tsja, alle gewichten zijn dan vrij zwak. De verhoudingen kloppen qua oefeningen. Misschien ben ik ook maar een zwak mannetje:p

Het gaat mij om het fysiek ;) en zolang ik progressie boek boeit het me geen **** als ik max 140 of 200 deadlift.
 
Tsja, alle gewichten zijn dan vrij zwak. De verhoudingen kloppen qua oefeningen. Misschien ben ik ook maar een zwak mannetje:p

Het gaat mij om het fysiek ;) en zolang ik progressie boek boeit het me geen **** als ik max 140 of 200 deadlift.

2 x 120 vind ik niet zwak, gewoon middelmatig. Zo lang je techniek maar goed is vind ik dit een heel net gewicht. Iedereen kan wel schreeuwen 200 kilo de heffen/drukken, maar in real life zie je vaak falende uitvoeringen bij zulke oefeningen. Lekker trainen en progressie boeken is het belangrijkste.
 
2 x 120 vind ik niet zwak, gewoon middelmatig. Zo lang je techniek maar goed is vind ik dit een heel net gewicht. Iedereen kan wel schreeuwen 200 kilo de heffen/drukken, maar in real life zie je vaak falende uitvoeringen bij zulke oefeningen. Lekker trainen en progressie boeken is het belangrijkste.

Dat bedoel ik :) En wat voor de ene zwak is is voor de andere sterk.
Hangt allemaal af van waar je vandaan komt en wat je lengte gewicht achtergrond enz enz is.

Ik doe mijn best meer kan ik niet doen;)
Liegen over gewichten of stats zal ik nooit doen, daar heb ik alleen mijzelf maar mee.
 
Gaat lekker hier. Zat net weer wat tijd te verdoen in een ander logje;), maar dit ziet er goed uit.
Denk idd goed aan je uitvoering, anders eindig je met net zo'n rug als ik.:)
 
Dat bedoel ik :) En wat voor de ene zwak is is voor de andere sterk.
Hangt allemaal af van waar je vandaan komt en wat je lengte gewicht achtergrond enz enz is.

Ik doe mijn best meer kan ik niet doen;)
Liegen over gewichten of stats zal ik nooit doen, daar heb ik alleen mijzelf maar mee.

en 2 x 120 betekent pr op 130-140, dus waar hebben we het over. :)
 
Ik voel me al weken overbelast maar ik had gisteren al geen zin om te trainen, maar vandaag na één oefening gestopt. Zo gaat het niet goed... mijn onderarmen deden teveel pijn (ze voelen al een maand pijnlijk).

Hmm tot maandag maar geen KT even. Goddamnit...
Ook maar geen cardio...
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor, gaat lekker :D
 
Netjes hoor, gaat lekker :D

haha ja het gaat nu ff k*t:p
Misschien zal een weekje niks doen helpen.

Ook al zit ik daar niet op te wachten.. het ging net zo goed met de cut.
 
Dat bedoel ik :) En wat voor de ene zwak is is voor de andere sterk.
Hangt allemaal af van waar je vandaan komt en wat je lengte gewicht achtergrond enz enz is.

Ik doe mijn best meer kan ik niet doen;)
Liegen over gewichten of stats zal ik nooit doen, daar heb ik alleen mijzelf maar mee.

Zo is dat
Ik droom trouwens van de gewichten waar jij mee werkt bij de deadlift
Uiteindelijk zie je op het podium ook niet hoe sterk de heren zijn.
Je ziet alleen maar het fysiek en dat zegt niets over kracht
 
Back
Naar boven