XXL Nutrition

Sticky Oefeningen-Gids

Bezoekers in dit topic

hammer curls doe ik voor de biceps ??????
 
Je biceps zijn naast een armflexor ook een onderarmsupinator. Verders is je biceps het sterkst bij voledige supinatie.

Geproneerde- en/of neutrale grip betekend dus minder betrokkenheid voor de biceps waardoor het accent naar de andere flexoren verschuiftj
 
Waarom geen front raise bij schouders?
 
Het was niet de bedoeling om elke oefening die er bestaat op te nemen , bovendien is het ook een beetje een selectie van de oefeningen waar hier een zekere voorkeur voor bestaat. Ik zou bijvoorbeeld eerder een military of dumbbell press aanraden dan een front raise, wat geen compound oefening is.
 
Train je met MP dan meer de voorste kop op de schouder dan front raise?

Edit: ja dus.
 
Laatst bewerkt:
Uitleg diverse oefeningen op National Strength and Conditioning Association (NSCA)


- Prima filmjes/fotos
- keuze uit voor/zij aanzicht


[Link niet meer beschikbaar]
 
Je biceps zijn naast een armflexor ook een onderarmsupinator. Verders is je biceps het sterkst bij voledige supinatie.

Geproneerde- en/of neutrale grip betekend dus minder betrokkenheid voor de biceps waardoor het accent naar de andere flexoren verschuiftj

zo'n moeilijke woorden :D heb het opgezocht via google..

Supinatie: De term supinatie is één van de termen die binnen de Functionele Anatomie gebruikt wordt om een beweging in een gewricht te beschrijven

:D en die armflexor heb je het over de spier die van je onderarm naar je bicep loopt ? ..

Geproneerde: Een geproneerde greep (duimen naar binnen)
neutrale grip: houdt (handpalm wijst dan naar binnenkant van je lichaam)

;)
 
Leuke sticky :) Ben 4 maand bezig en ken nu reeds vele oefeningen van het lijstje.
Niet allemaal van naam... :)

Die Seated Calf Raises vond ik in het begin zo moeilijk en gaan nu al zeer vlot. Maar ik heb nog steeds dat links mijn been sterker is dan rechts "ik kan al het ware waggelen me mijn kuit" en dat kan ik rechts niet :(
 
Het enige verschil dat zij aangeven zit in de beschrijving: optrekken tot kin over bar komt bij chins, en optrekken tot nek ter hoogte van de handen komen bij pulls. Ze gaan er dus gewoon van uit dat beide oefeningen zowel bovenhands als onderhands gedaan worden. Als dat in de praktijk idd zo is dan is dat op zich begrijpelijk.

Ik voer idd wijd en smal zowel boven als onderhands uit. Enige voordeel bij smal onderhands is dat het me meer voldoening geeft als ik wel tot nek doortrek. in principe is het dus niet vreemd dat het door elkaar gebruikt word.
 
Zeer handig overlicht dit ja:d maar weet iemand wat oefeningen voor de pols, lats en onderrug?
 
om het allemaal iets meer in beweging te zien ...
YouTube - scooby1961's Videos
Is wel goed uitgelegd zitten ook wat hulp filmpjes bij qua beginners

(wel engels maarja dan maar goed opletten hoe die tjap het doet)
enigste nadeel is dat ie soms zelf qua houding iets mee sprokkeld maar daar kun je zelf ook verandering in aan passen

Trainse Leute
 
wow, was precies wat ik zocht, zodanig dat ik niet steeds dezelfde oefeneningen moet doen, week in, week uit
 
Nuttig topic, ik zal het eens even grondig bekijken. Wist hiervoor meestal niet wat iemand bedoelde als hij het over een bepaalde oefening had, hier kan ik dat dus mooi leren! :)
 
Arnold press

Ik kom in een trainings schema voor de schouders een oefening tegen die Arnold press genoemd wordt.

Hoe is de uitvoering van deze oefening?

Alvast bedankt, Motorman
 
Back
Naar boven