XXL Nutrition

Sticky Oefeningen-Gids

Bezoekers in dit topic

was het niet zo dat je je armen niet helemaal moest laten zakken, maar gewoon rechtvoor je houden..dus ongeveer een 90 graden hoek met je bovenlichaam als onderste punt van deze oefening?
Als je ze lager laat zakken ga je meer voorkant schouder pakken (press). Als je het doet zoals jij zegt is het eigenlijk geen press oefening meer maar een lichte pull (zij/achterkant schouderkop). Bij press oefeningen met losse gewichten gaat het gewicht altijd van onder naar boven met een relatief grote rom.
 
ok, dankje Big T

Ik deed ehm op die andere manier met een soort pauze van enkele seconden om wat spanning op te bouwen, maar das niet goed dus..?

Doe trouwens altijd ook nog een andere press (MP, of schoulder press)
 
kent er iemand de naam vd oefening voor triceps, deze gaat als volgt:

rechtstaand
barbell
barbell achter de rug armen gesterkt, handplamen dus weg van de rug
de barbell telkens optillen door pols te bewegen

ljc
 
die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien:o voor welke spieren is deze oefening dan

dan had ik nog een vraagje: weet iemand een goede oefening voor de polsen om ze wat steviger/dikker te krijgen?
 
kent er iemand de naam vd oefening voor triceps, deze gaat als volgt:

rechtstaand
barbell
barbell achter de rug armen gesterkt, handplamen dus weg van de rug
de barbell telkens optillen door pols te bewegen

ljc

Staande wrist curl (voor de polsbuigers)

Deze oefening belast net een ander stuk van de bewegingsuitslag als de variant waarbij je je onderarmen horizontaal heb.

De versie met vertikale armen belast van neutraal naar maximaal gebogen. De horizontale versie belast voornaamlijk van (maximaal)gestrekt naar neutraal.
 
nette post, thanks man heeft me veel geholpen.
 
Wat is het verschil tussen "Pendlay Rows" en "Barbell Rows"?
 
bedankt voor het posten :D heel handig net me splitschema mee gemaakt ;)
 
Zover ik weet is de Barbell Pullover een dikke vette borts oefening,,,
Tog staat deze onder 'Rug'??
 
Zover ik weet is de Barbell Pullover een dikke vette borts oefening,,,
Tog staat deze onder 'Rug'??
Mythe alert! Nee het is dus een dikke vette LAT oefening en een magere borst oefening (traint enkel borst als 'hulp spiertje').
 
Voorheen deed ik deze oefening bij borst training, zal em een keer bij rug doen
 
Ik ben zelf ook een beginner, en heb hier veel aan, nu kan ik mijn trainingsschema wat uitbreiden. Hier zitten veel oefeningen tussen die zonder sportschool kunnen worden uitgevoerd. heer erg handig.
 
echt prachtig, zeer mooi overzicht van de oefeningen!!!
 
Mis wel de cable pushdown voor triceps, is een erg fijne oefening!

Voor rus is ie met gestrekte armen voor mij ook een favoriet, terwijl ik hem verder niemand zie doen.
 
net deze topic gezien en echt wel handig
mischien al wa laat maar toch merci
 
hoe zit het met Front Dumbbell Raises

moet je met de dumbbell tot je oog hoogte gaan of helemaal boven je kop?
 
thanks he bhier veel aan :D
 
hoe zit het met Front Dumbbell Raises

moet je met de dumbbell tot je oog hoogte gaan of helemaal boven je kop?
Zodra je voelt dat je schoudergewricht zich beweegt tenopzichte van de romp ben je al rugspieren aan het gebruiken (traps) en train je de schouder eigenlijk niet meer echt. Ooghoogte is dus in principe voldoende.
 
Back
Naar boven