Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen?

owhja als je daar mee zit, zal het inderdaad niet zo fijn zijn. heb ook lang moeten zoeken naar een montuur.
het is zeker fijn om af en toe zonder te kunnen
maar ik bedenk me altijd liever dan toch een bril inplaats van laseren en de kans dat het mis gaat
ben zowiezo niet echt een geluksvogel

Ik heb een jaar of 20 terug al eens gekeken naar ooglaseren. Maar toen ging het ook nog maar tot -5 en was het niet zo veilig als nu. Mijn collega heeft een lens achter zijn hoornvlies laten plaatsen. Dat wordt wel eens gedaan met staar. Maar dan op sterkte. Hij is daar zeer over te spreken. Dus ben daar nu eens naar aan het kijken.

ja een vriend van mij heeft ook een lens achter zijn hoornvlies laten plaatsen hij heeft dat in belgie laten doen en is ook zeer tevreden.

iedereen heeft zijn eigen afwegingen

19 december onderga ik een transprk-behandeling bij visionclinics te Utrecht :). Sterke beide ogen -3,5

Ik vind het altijd maar tricky... Ogen laseren :x

Gisteren na heel lang twijfelen LASIK ondergaan.

Bij mij is het een heel proces geweest om tot de ingreep te komen. Tot een jaar geleden zeer gelukkig met mijn lenzen. Slecht gebruikt (te lang met 1 paar, te lang in per dag, slechte hygiëne) zorgde er voor dat ik in 15 jaar slechts een 2-tal keren bij de oogarts moest langsgaan met een ontsteking. Ze waarschuwde me altijd dat als ik zo zou verder doen er een dag zou komen dat ik plots geen lenzen meer kon verdragen. Moest er altijd een beetje mee lachen, eigenwijze eikel die ik was (ben). Ik kreeg dan druppeltjes mee, gebruikte ze 2 dagen en stak mijn lenzen alweer in. Zonder problemen.

Een jaar geleden heeft mijn oogarts gelijk gekregen. Van de ene dag op de andere kon ik geen lenzen meer verdragen. Alles geprobeerd, 10 verschillende vloeistoffen, 15 verschillende merken lenzen. Alles. Het mocht niet baten. Het voelde alsof er een klein stukje van mijn leven in de vuilbak werd gegooid. Een bril dan maar. Best ok in het dagelijkse leven als je alle kleine onhandigheden erbij leert nemen. Sporten deed ik niet meer sinds dien.

Via verschillende patiënten in contact gekomen met LASIK. Veel gelezen, euforische verhalen, verschrikkelijke verhalen, mensen en websites die waarschuwen, mensen en websites die de beste beslissing van hun leven hebben gemaakt. Gisteren was het dan zo ver. Via via terecht gekomen bij een mevrouw met jaren ervaring en een heel palmares. Ga ze hier niet vermelden, kan altijd in PM. Voelde me onmiddellijk direct op mijn gemak.

Gisteren was het dan zover. De dagen voordien nog veel getwijfeld en verschillende keren willen cancellen (mietje dat ik ben). Uiteindelijk was ik gisteren heel relaxed en ontspannen. Krijg een half uurtje voor binnengaan nog een temesta en op dat moment was alles best ok. Je bent zo van de tafel af. Je voelt amper wat, hoogstens wat discomfort. Een boor of een zuiger in je mond bij de tandarts is een pak vervelender. Na de ingreep nog even 20 minuten met de ogen dicht liggen en klaar om naar huis te gaan. Prof en assistente zijn met mij mee naar beneden gegaan want was de laatste patiënt. Beetje staan lollen en ze hebben me verder begeleid tot bij mijn chauffeur.

Op weg naar huis wil je natuurlijk testen. Hier een bordje lezen en daar een opschrift. Alles nog beetje wazig maar ik zag dat het goed ging komen. Eens thuis paar boterhammen gegeten, gedruppeld en bed ingekropen. Ogen begonnen stilaan te branden en een pijnlijk zanderig gevoel te krijgen. Uurtje of 3 slapen deed zeker deugd.

Opgestaan, gegeten en tv gekeken alsof er nooit iets was gebeurd. Ongelofelijk. Ik zag (en zie) alles. Ondertitels op tv, nummerplaten buiten in het donker, alles op tablet. Ongelofelijk. Mijn ogen voelden zelfs niet droog. Af en toe even zonnebril opgezet om wat rust te geven. Vanmorgen opgestaan en idem. Ik zie ALLES. Voordien zag ik niet eens de wekker die 30 cm verder stond. Heb enkel wat minieme halo's als ik recht in een felle lichtbron kijk. Verder niets.

Zo dadelijk vertrekken op eerste nacontrole. Ik ben alleszins euforisch. Hopelijk mogen het zo blijven!

Over twee uurtjes is het ook mijn beurt! :)

Ik vind het altijd maar tricky... Ogen laseren :x
Het is tegenwoordig één van de veiligste ingrepen die er bestaan. Er zijn geen of nauwelijks complicaties, de uitzonderlijke problemen die er zijn hebben te maken met het slecht opvolgen van advies door degene die de operatie heeft ondergaan. Zoals te weinig oogdruppels gebruiken enz. Heel uitzonderlijk kan Lasik later problemen opleveren (bij een plotse druk op het oog) dit heb je nooit bij Lasek.

Het is tegenwoordig één van de veiligste ingrepen die er bestaan. Er zijn geen of nauwelijks complicaties, de uitzonderlijke problemen die er zijn hebben te maken met het slecht opvolgen van advies door degene die de operatie heeft ondergaan. Zoals te weinig oogdruppels gebruiken enz. Heel uitzonderlijk kan Lasik later problemen opleveren (bij een plotse druk op het oog) dit heb je nooit bij Lasek.

Hoe zit her met een..cillinder afwijking. Heb -2,75 en -2,5 links heeft kleine
cillinder afwijking

Hoe zit her met een..cillinder afwijking. Heb -2,75 en -2,5 links heeft kleine
cillinder afwijking

Ik had beide ogen -2,25 en een cilinder van -0,75. Bij mij was het geen probleem maar het is heel individueel. Dikte, kwaliteit en vorm van je hoornvlies zijn ook zeer belangrijk. Evenals grootte van de pupil en kwaliteit van de traanfilm. Allemaal puntjes die belangrijk zijn voor een optimaal herstel, hebben ze mij gezegd. Ook hoe groter de afwijking hoe groter het gebied dat moet gelaserd worden en hoe meer kans op neveneffecten als nachtblindheid, halo, lichtverstrooiingen...

Verschillende oogartsen en optometristen hebben mij ook aangeraden om bij een universitair lasercentrum of ziekenhuis te laten behandelen. Bij een zelfstandig lasercentrum wordt de dure apparatuur uit eigen zak aangekocht. Een enorme investering dus meer druk voor de artsen om zoveel mogelijk te laseren. Bij een universitair ziekenhuis/lasercentrum wordt de dure apparatuur gefinancierd door het ziekenhuis. Niet door de artsen zelf. Die zijn op het einde van de maand sowieso zeker van hun loon. Of ze er nu 200 laseren of 20. Ze kunnen dus selectiever zijn in de patiënten die ze aannemen.
Het kan misschien wat vergezocht zijn maar voor mij klonk het aannemelijk. Zit iets van waarheid in.

Vanmiddag een transprk behandeling ondergaan. Nauwelijks pijn gehad, nu wel beetje branderig gevoel en ogen zijn erg lichtgevoelig. Zicht is op dit moment wel wat beter dan voorheen zonder bril. Morgen of overmorgen zal ik een uitgebreider verslag uittypen, dat laten mijn ogen op dit moment nog niet toe. Morgenochtend eerste controle en maandag worden de bandagelenzen verwijdert.

Ik zit zelf hieraan te denken. Zit op -9,5 aan 1 oog en rond -4,5 aan de andere.
Een collega van me heeft dit 7 jaar geleden al laten doen en is zeer tevreden.
Er zitten ook minder risico's aan vast dan laseren. En het probleem is dat laseren bij mij niet kan omdat mijn hoornvlies te dun is.
Iemand verder ervaring hiermee? Ik ga een afspraak maken voor een quickscan. Ik zou gebeld worden.
http://www.correctvision.nl/behandelingen-artisan

Net terug voor mijn vooronderzoek om mijn ogen te kunnen laseren.

Ik kan mijn lensen amper meer verdragen, vroeger nooit problemen mee gehad maar nu wil ik ze echt uit hebben na een uur of 3-4 waar ik ze eerst 16 uur per dag in had.

Hoornvlies is dik genoeg

Sterke is -2.75 met cilinder 1.25 en -2 75

Ze hebben een kleurstof in mijn oog gedaan en daar kwam ook uit dat ik veel te weinig vocht aanmaak en daarom zulke droge ogen heb.
Als ik wil laseren moet ik daardoor de Lasek techniek doen en er vanuitgaan dat ik mijn levenlang moet druppelen...

Strong twijfel nu je gaat toch laseren om overal vanaf te zijn ....

De 12de krijg ik mijn 2de uitgebreiden onderzoek tot die tijd maar even goed nadenken

Ik kan mijn lensen amper meer verdragen, vroeger nooit problemen mee gehad maar nu wil ik ze echt uit hebben na een uur of 3-4 waar ik ze eerst 16 uur per dag in had.

Hoornvlies is dik genoeg

Ze hebben een kleurstof in mijn oog gedaan en daar kwam ook uit dat ik veel te weinig vocht aanmaak en daarom zulke droge ogen heb.
Als ik wil laseren moet ik daardoor de Lasek techniek doen en er vanuitgaan dat ik mijn levenlang moet druppelen...

De 12de krijg ik mijn 2de uitgebreiden onderzoek tot die tijd maar even goed nadenken
Kijk anders ook eens naar implantaat lenzen. Ik heb 18 februari een vooronderzoek hiervoor.
Misschien is dat wel mogelijk zonder druppelen.

Hoornvlies is dik genoeg

Ik had precies hetzelfde verhaal ook droge ogen, met gelijke strekte -3 en cilinder aan rechter oog. ( 4 jaar geleden ) Ik heb gekozen om toch te laten laseren en ik moet zeggen dat ik er geen seconde spijt van heb. De last van droge ogen zal je altijd houden, daar zal je inderdaad voor moeten blijven druppelen.

Ik had precies hetzelfde verhaal ook droge ogen, met gelijke strekte -3 en cilinder aan rechter oog. ( 4 jaar geleden ) Ik heb gekozen om toch te laten laseren en ik moet zeggen dat ik er geen seconde spijt van heb. De last van droge ogen zal je altijd houden, daar zal je inderdaad voor moeten blijven druppelen.

Stel je vergeet je druppels, hoe voel dat dan?
Gewoon een vervelend droog gevoel of gaat je zicht er echt onder leiden?

Het voelt als een branderig gevoel. Ik heb een kantoor baan, zit dus de hele dag achter de pc. Dan gebruik ik wel druppels als ik er last van krijg. Ander voorbeeld is met auto rijden, in het donker is het moeilijk scherp stellen. ( verkeersborden zijn moeilijk te lezen dan )

Maar ik kan het je sws aanraden om te doen, gaat een nieuwe wereld voor je open ;)

pfft, ik denk ook al lang over laseren na, maar na wat enge verhalen van oudcollega'tjes vond ik het nog best eng.

Maar bah, bril stuk en op zoek naar een nieuwe, maar niets past. Iedere keer zelfde probleem en eindig ik bij de kinderbrilletjes waarbij de keuze dus niet al te reuze is :( . Plus dat ik die bril maar lastig vind met sporten.

Nu vooral de vraag waar! Maar eens goed op onderzoek gaan. Als ik het zo lees, best dus bij universitaire ziekenhuizen....

Terug
Naar boven