Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen?

Bezoekers in dit topic

Zijn er al berichten dat het e.a. wordt opgenomen in de zorgverzekeringen voor 2009 ?.....lijkt me wel wat als het straks zover is;):titty:.
In België in elk geval niet (en wellicht nooit niet). Je kan een bril of lenzen dragen, het is dus geen noodzakelijk ingreep.

voor mij is nu lasik aangeraden en waarom? weet ik al niet meer:D
Lasik heeft maar één voordeel in vergelijking met lasek en dat is dat het minder pijn doet en je sneller goed kan zien. Het genezingsproces lijkt wat sneller dus.

Maar nu komt het: er zijn nadelen aan lasik die het absoluut een slechtere keuze maken dan lasek. Een van die nadelen is dat met lasik je oog nooit 100% geneest. Het flapje dat ze eraf snijden groeit zogenaamd na operatie dicht, maar niet echt. Het blijft zwak en kan (en dit is meer dan eens gebeurd) weer openscheuren met enorme gevolgen. Om die reden heeft men mij op verschillende sites, en ook bij de kliniek waar ik geweest ben, lasek aangeraden. Nu ik helemaal genezen ben, ben ik blij dat ik voor deze techniek heb gekozen. Mijn oog is nu weer helemaal sterk, in tegenstelling met mensen die lasik hebben ondergaan en dagelijks het risico lopen op loskomen van de oogflap.
 
vriend van mij heeft pas geleden zijn ogen laten doen in Istanbul voor rond 1700 Euro incl. Hotel, transfer etc....
Als iemand het adres van deze klinik wilt hebben kan ik het hem ff vragen.

en de nazorg?????
 
en de nazorg?????
Kan je in eigen land voor naar een willekeurige oogarts. Heb ik ook gedaan, in principe kijken ze gewoon of het goed geneest en dat kan elke oogarts controleren. Maar zelf zou ik het niet in buitenland laten doen, niet omdat ik het niet vertrouw, maar gewoon omdat ik geen zin heb om vakantie en medische zorgen te combineren.
 
nee ik ook niet hier is het goed te doen.

maar jah die nazorg moet je toch wel zelf betalen en bij men vriendin zit dit er allemaal bij in tot 2 jaar na datum van behandeling
 
ik heb de duurste lasik genomen...ze vertelden me dat ik daarmee alles kan doen...kickboxen geen probleem....maarja ze kunnen je alles vertellen
 
en waar op? want er staat ook overal bijvoorbeeld dat droge ogen niet zou gaan ..niet wordt gedaan en ik heb 10 x zelf over dat onderwerp begonnen en het zou geen probleem zijn. dat is iets waar ik me nog druk over maak. aan de andere kant : als ik nu al niet veel traanvocht heb ..kan het niet veel erger worden. eerste tijd moet je zoiezo druppelen om de paar uur
 
nee ik ook niet hier is het goed te doen.

maar jah die nazorg moet je toch wel zelf betalen en bij men vriendin zit dit er allemaal bij in tot 2 jaar na datum van behandeling
Ah ... je bedoelt met nazorg de 'garantie'. Ja ik heb ook 2 jaar garantie, dus als er nu een afwijking of probleem zou komen kan ik dat gratis laten herbehandelen. Als je het in buitenland zou laten doen, en er gaat later wat mis, dan zou ik de ellende die daar bij komt kijken niet willen meemaken.
 
en waar op? want er staat ook overal bijvoorbeeld dat droge ogen niet zou gaan ..niet wordt gedaan en ik heb 10 x zelf over dat onderwerp begonnen en het zou geen probleem zijn. dat is iets waar ik me nog druk over maak. aan de andere kant : als ik nu al niet veel traanvocht heb ..kan het niet veel erger worden. eerste tijd moet je zoiezo druppelen om de paar uur

Alles was okay, alleen mijn hoornvlies zat op het randje of het lasik of lasek zou worden..dus moest 2 weken later weer terug komen..toen bleek dat mijn hoornvlies wel iest dikker was geworden, maar de bolling van hoornvlies weer een iets andere vorm had..instabiele bolling van hoornvlies volgens de arst..dus werd me afgeraden ..helaas pindakaas..
 
wordt wachten tot techniek weer verder is dan. nou ik zal je eerlijk zeggen : het volste vertrouwen heb ik er nou ook niet in met al die negatieve verhalen. meeste mensen hebben het net laten doen of een jaar geleden . als je kijkt naar ervaringen na 5 6 7 jaar geleden dan schrik ik vaak. heb mijn vriendin dus 10 x gevraagd of zij er ook helemaal achter staat ...ook al het niet goedkomt uiteindelijk:). ik ga er maar vanuit dat ik jaren weer heel goed ga zien en dan.....ja dan is de techniek weer een stukkie verder :)
 
Ik zie dat strabisme (lui oog) ook te verhelpen is met lasering? En variaties hierop? Dat zou helemaal geweldig zijn ! Iemand die dit weet....
 
Kan het echt pas vanaf je 25e?

Moet wel zeggen dat m'n ogen nog steeds af en toe wat verslechteren.. dan heeft het zeker niet zoveel zin?:o
 
Kan het echt pas vanaf je 25e?

Moet wel zeggen dat m'n ogen nog steeds af en toe wat verslechteren.. dan heeft het zeker niet zoveel zin?:o
Idd best wachten tot een stuk na de 25. Mijn ogen werden tussen 20 en 26 slechter, tot dan lenzen gedragen en vorig jaar (was ik 27-28) laten laseren. Ze blijven na de operatie dan veel stabieler dan dat je het op jongere leeftijd laat doen.
 
Mijn ogen zijn al 8 jaar stabiel dus ik ga er gewoon voor.
lasik here i come
 
Heeft het zin om te laseren als je ogen op -0,5 zitten, ik kan opzich alles goed zien, maar ik merk toch dat andere mensen kleine lettertjes/details in de verte beter kunnen zien.
 
Ah ... je bedoelt met nazorg de 'garantie'. Ja ik heb ook 2 jaar garantie, dus als er nu een afwijking of probleem zou komen kan ik dat gratis laten herbehandelen. Als je het in buitenland zou laten doen, en er gaat later wat mis, dan zou ik de ellende die daar bij komt kijken niet willen meemaken.

wij snappen elkaar
 
mijn vriendin heeft dit laten doen in groningen 3000 eu maar dan heb je ook wat


Je hebt voor 3000 euro niets meer hoor. Je vriendin is gewoon afgezet. Een 6 tal mensen die ik ken zijn geholpen aan hun ogen voor tussen de 500-1000 euro die al jaren geen problemen hebben.
 
Ik zie dat strabisme (lui oog) ook te verhelpen is met lasering? En variaties hierop? Dat zou helemaal geweldig zijn ! Iemand die dit weet....
+1 Heb ook een lui oog. Ik kijk bijna altijd met mn linker oog.
 
Idd best wachten tot een stuk na de 25. Mijn ogen werden tussen 20 en 26 slechter, tot dan lenzen gedragen en vorig jaar (was ik 27-28) laten laseren. Ze blijven na de operatie dan veel stabieler dan dat je het op jongere leeftijd laat doen.

Hmm... shit. Dat duurt nog zo lang :(...
 
Back
Naar boven