Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen?

@ denizlim, misschien dat je nog steeds op je antwoord wacht: het kan inderdaad vanaf je 18e, maar aangeraden wordt om het later te doen, zo'n midden in de 20.

Ikzelf wil ook mijn ogen laten laseren, en kan niet wachten om het te laten doen. Maar daarvoor wil ik toch ook wel ruim de 20 zijn gepasseerd; je moet wat voor gezonde sterke ogen (voor de lange termijn) over hebben!

Klopt, de oogarts vertelde mij ook dat dat beter is om rond je 20/23ste te doen.

2002 Vision Clinics. van -3.25 en -4.25 naar 0 in pak em beet 30 minuten. Volgende dag al op 85% en zelf naar controle gereden. 10 jaar later...nog steeds mn beste uitgave van 9000 gulden(!). Eagle eyes!

heej nice man...10 jaar!!!!!! geeft mij goede hoop. heb het nu 4 jaar ofzo?? zou ik even moeten terugzoeken op dit forum. (ook helemaalgeen klachten. ja met bril 1% beter zicht en 2% beter in het donker)

De technologie vernieuwt gewoon elk jaar redelijk drastisch dus het word er zoiszo niet slechter op. Voor zon dure ingrepen kijk je best inderdaad effe rond voor beste mogelijkheid en als het je nog niet aanstaat, wacht dan nog gewoon een jaartje :)

Ik loop nu al jaren te klooien met lenzen, en heb al 2 jaar in me gedachten om mijn ogen te laten laseren. Nu zijn er best veel aanbieders van deze dienst, en de prijsen lopen ook erg uiteen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben hiermee, en iets kunnen aanraden. Ook natuurlijk vertellen hoe het bij jou verlopen is ;)

Ik wil mijn ogen niet in het buitenland laten laseren, maar wil het gewoon hier in nederland laten doen.

Ik heb me in 2008 in Turkije laten laseren...

Toen heeft me dat voor beide ogen in totaal 750 euro gekost, dus veel maar dan echt veel goedkoper als hier in Benelux... Want hier vroegen ze iets in de 4000 euro :S

Turkije is trouwens zeer hoog aangeschreven wat betreft oog operaties en oogchirurgen...

Ik ben vorig jaar zelfs op na controle geweest hier in Benelux en ze zeiden dat mijn rechter oog 10/10 was gebeurt en links 9/10, dus bijna perfecte laseroperatie :)

Als je meer info wilt kan je me altijd PM'en

Veel succes in ieder geval

Ik loop nu al jaren te klooien met lenzen, en heb al 2 jaar in me gedachten om mijn ogen te laten laseren. Nu zijn er best veel aanbieders van deze dienst, en de prijsen lopen ook erg uiteen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben hiermee, en iets kunnen aanraden. Ook natuurlijk vertellen hoe het bij jou verlopen is ;)

Ik wil mijn ogen niet in het buitenland laten laseren, maar wil het gewoon hier in nederland laten doen.

Hoi, ik heb mijn ogen 2 jaar geleden laten laseren in turkije, zou me in NL 2700 euro per oog hebben gekost, heb via iemand hier in NL, die dat organiseerd geregeld, geld over gemaakt, ff een vooronderzoek bij een oogarts in je buurt, vliegticket gekregen, naar turkije , istanbul gevlogen, opgehaald van vliegveld met taxi, afgezet in hotel, ziekenhuis zit gelijk naast hotel.. gelijk uur na aankomst langs allemaal test aparaatjes, sterktes , oogdruk meter, bla bla, dan zeggen ze nou, het word zus en zo, je ogen worden weer 100 %, bij mij was het 97 % .. dan krijg je een tijd te horen, 12 uur in de middag volgende dag bijvoorbeeld, kom je langs na lekker te hebben ontbeten,

nou dan gebeurd het :

druppeljes in je ogen.. verdoving is dat..
maskertje op allebei de ogen..met flapjes..
daarna krijg je medicijnen, druppeltjes, 3 verschillende, elk om de bepaalde uren druppelen, en een plastic zonnebril, tegen fel licht,

dan ga je liggen op operatie bankje, kijk naar het groene lichtje, voel je wat water over je ogen, hoor je een piep.. PIEP !! 1 oog klaar.. volgende oog.. zelfde process.. PIEP!! en klaar is kees.. dit hele process van de operatie duurt nog geen 2 minuten..
druppeltjes erin.. zonnebril op.. en lekker de stad in gaan chillen..
volgende dag controle afspraak.. alles is goed.. taxi terug naar vliegveld.. en vliegtuig terug naar amsterdam airport.. alles vanaf huis in NL tot ziekenhuis in Turkije.. alles erop en eraan, eten en drinken, kamers bladiebla.. 1450 euro.. k zie nu nog super !!

aanrader!!

Ik heb zelf niet echt een vaag zicht maar meer problemen met veraf.

Als ik bijv. in mijn auto rij en ik moet een bepaalde afslag dan kan ik soms nog net die afslag halen omdat ik de letters niet goed van ver kan lezen.

Of een maatje wijst in een richting van een dronken gozer in de verte en zegt moet je dat zien en dan zie ik wel wat bewegen maar dan kan ik niet zien wat het is.

Kan dit ook beholpen worden met een laseroperatie denken jullie.

in 2003 mn ogen laten laseren op het ijsbaanpad in amsterdam bij vision clinics is nog steeds mn beste investering ooit!!!!

Ik heb zelf niet echt een vaag zicht maar meer problemen met veraf.

Als ik bijv. in mijn auto rij en ik moet een bepaalde afslag dan kan ik soms nog net die afslag halen omdat ik de letters niet goed van ver kan lezen.

Of een maatje wijst in een richting van een dronken gozer in de verte en zegt moet je dat zien en dan zie ik wel wat bewegen maar dan kan ik niet zien wat het is.

Kan dit ook beholpen worden met een laseroperatie denken jullie.

Uiteraard, waarschijnlijk heb je een kleine afwijking. -0,5/-1.

normaal post ik nooit,ben meer een lezer;) maar heb me nu toch maar even ingelogd.

Vorig jaar aug mijn ogen laten laseren door middel van Lasik.

direct de dag er na wist ik al dat het niet goed zat,wel zelf naar de clinic gereden voor controle ondanks dat alles wat maar een beetje zonlicht reflecteerde dubbel zag!!
na een week was dit niet bij getrokken en begon ik me zorgen te maken...een aantal keer bij de clinic geweest voor metingen en daar konden ze niks zien,ik zag tenslotte 150% in de verte dus de operatie was geslaagd.
ik heb 6 weken in de ziektewet gezeten,mijn vakantie naar aruba moeten annuleren,en een paar maanden niet in de gym geweest!

om een lang verhaal kort te maken:9 maanden verder heb ik nog heel veel last van Hallos,Glare en met links lichte dubbelbeelden,veel meer oogglas vertroebeling(de bekende zwarte vliegjes) en het ergste nog de dagelijkse zere ogen door droogte,ook moet ik met zon altijd een zonnebril op!

na veel metingen zijn ze tot de conclusie gekomen om te herbehandelen voor de glare en hallos...een arts in het ziekenhuis heeft mij dit afgeraden en heb besloten om daar nog even mee te wachten,ben bang voor nog drogere ogen!!

hier heb ik 3200 euro voor betaald,nazorg is wel heel goed en herbahandeling zou kosteloos zijn binnen 2 jaar!

het gaat heel vaak goed,maar het kan ook een keer anders aflopen,jammer dat ik dat uitgerekend ben...

iedereen die denkt aan lasering,verdiep je er goed in!!

Mensen die zich voor een habbekrats laten behandelen in Bangkok of Turkije, komen letterlijk terug met de problemen", aldus Luger.

WTF! Zo'n hypocriet antwoord vind ik schandalig!

Ik heb in 2008 een laser-operatie gehad aan beide ogen omdat ik ver niet kon zien en dat in Turkije omdat Turkije wereldwijd zéér hoog aangeschreven is wat betreft oogklinieken.

Sorry hoor Luger, maar jij denkt alleen maar aan je eigen portemonnee en dan nog eens zo schandalig duur in de Westerse landen!

Ik ben ontzettend blij dat ik het in Turkije heb laten doen. Bij nacontrole in België zei de oogarts dat de ene oog 9/10 goed is gebeurt en ander oog 10/10, dus zo goed als perfect en ik zie gelukkig nu zeer goed...

Laatst bewerkt:
Zelf wil ik het ook na de zomer laten doen, maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik graag bij het Korps Mariniers wil. Ik weet alleen nog niet waar ik het zou moeten laten doen. Mijn opticien heeft een oog-kliniek aanbevolen waar hun al hun klanten heen sturen, maar dat kost minimaal €1250,- per oog.

Zelf wil ik het ook na de zomer laten doen, maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik graag bij het Korps Mariniers wil. Ik weet alleen nog niet waar ik het zou moeten laten doen. Mijn opticien heeft een oog-kliniek aanbevolen waar hun al hun klanten heen sturen, maar dat kost minimaal €1250,- per oog.

Ik heb in totaal € 750 betaald voor 2 ogen...

Ik heb destijds 3000 euro betaald bij Correct Vision in Alkmaar. Dat was in 2008.
Ik ging van -8 en -5.5 inclusief cilinders naar 0.0
Inmiddels is mijn linkeroog helaas weer wat afgezwakt naar -0.25

Gaat tegenwoordig toch volledig geautomatiseerd? Komt geen doctor meer aan te pas toch? Wil het ook nog zeker doen, eerst even beetje geld hebben. :p

De dokters besturen wel de apparaten die je laseren, en schuiven je hoornvlies aan de kant. Maar ze zitten niet meer met messen in je oog nee.

WTF! Zo'n hypocriet antwoord vind ik schandalig!

Ik heb in 2008 een laser-operatie gehad aan beide ogen omdat ik ver niet kon zien en dat in Turkije omdat Turkije wereldwijd zéér hoog aangeschreven is wat betreft oogklinieken.

Sorry hoor Luger, maar jij denkt alleen maar aan je eigen portemonnee en dan nog eens zo schandalig duur in de Westerse landen!

Ik ben ontzettend blij dat ik het in Turkije heb laten doen. Bij nacontrole in België zei de oogarts dat de ene oog 9/10 goed is gebeurt en ander oog 10/10, dus zo goed als perfect en ik zie gelukkig nu zeer goed...

Ikzelf heb in 2010 een laserbehandeling gehad in Turkije, veel goedkoper dan in Nederland, en daarom heb ik het ook gedaan.

Ikzelf heb me vooraf goed verdiept in al dat gedoe, ik heb gekozen voor de intralase femto second behandeling (minst pijnlijke en snel herstel schijnt).

Ik heb na twee jaar nu het gevoel alsof ik nog even goed zie!!! Verder heb HÉÉL soms last van droge ogen, hiervoor heb ik druppels die ik bij me draag, als ik het ooit nodig mag hebben. Ikzelf vind dit geen vervelend iets (met lenzen had ik ook last van droge ogen, en die hebben mijn ogen overigens echt verpest).

In het donker heb ik last van halo´s en glare, maar dit had ik al, vanwege mijn te grote pupillen. Echter wordt het iets versterkt door een behandeling.

Heb niet alle bovenstaande comments gelezen, maar hier in België wordt het wel degelijk terugbetaald.

ENKEL als je ogen slecht genoeg zijn.. Dus niet als je enkel een leesbrilletje of een kleine afwijking hebt.

Ikzelf zit met een afwijking en cilinder ( ene oog lijkt meer op een rugbybal dan een voetbal) en nog een 2 tal jaar wachten en als mijn ogen slecht genoeg zijn ga ik onder het mes/laser !

Gaat tegenwoordig toch volledig geautomatiseerd? Komt geen doctor meer aan te pas toch? Wil het ook nog zeker doen, eerst even beetje geld hebben. :p

lol ff in een automaat stappen, nee dokter laat eerst verdovende vloeistof over ogen vloeien, stelt dan de laser in en houd alles in de gaten, geeft je instructies (kijk naar rode puntje) en start dan de laser. Maar als je bedoeld dat ze niet zelf meer snijden, nee dat is verleden tijd.

Heb niet alle bovenstaande comments gelezen, maar hier in België wordt het wel degelijk terugbetaald.

ENKEL als je ogen slecht genoeg zijn.. Dus niet als je enkel een leesbrilletje of een kleine afwijking hebt.

Ikzelf zit met een afwijking en cilinder ( ene oog lijkt meer op een rugbybal dan een voetbal) en nog een 2 tal jaar wachten en als mijn ogen slecht genoeg zijn ga ik onder het mes/laser !

Laser wordt bij mijn weten voor alle normale afwijkingen niet terugbetaald, ik woon in België. Je kan gewoon een bril of lenzen kopen dus waarom zouden ze je 2000 euro geven als het voor 200 opgelost is in hun ogen. Ik weet niet waar je dit gelezen of gehoord.

Misschien heb jij iets gehoord over ernstige ziekten waardoor je blind kan worden oid.

Bij cataract is er bijv. wel een terugbetaling, maar niet alles:

Na een klassieke cataractingreep kan men terug scherp zien maar wel enkel op een van te voren afgesproken afstand. De ogen bijstellen zoals jonge mensen (<50 jaar) dat kunnen is niet mogelijk. Recent zijn er implantlenzen op de markt gekomen die het toch mogelijk maken èn ver èn dichtbij scherp te kunnen zien zonder bril. Indien u opteert voor deze nieuwste technologie moet u wel zelf de implantlenzen betalen. De ziekteverzekering neemt die nog niet op zich.

lol ff in een automaat stappen, nee dokter laat eerst verdovende vloeistof over ogen vloeien, stelt dan de laser in en houd alles in de gaten, geeft je instructies (kijk naar rode puntje) en start dan de laser. Maar als je bedoeld dat ze niet zelf meer snijden, nee dat is verleden tijd.

Laser wordt bij mijn weten voor alle normale afwijkingen niet terugbetaald, ik woon in België. Je kan gewoon een bril of lenzen kopen dus waarom zouden ze je 2000 euro geven als het voor 200 opgelost is in hun ogen. Ik weet niet waar je dit gelezen of gehoord.

Misschien heb jij iets gehoord over ernstige ziekten waardoor je blind kan worden oid.

Bij cataract is er bijv. wel een terugbetaling, maar niet alles:

Zal dan slecht geïnformeerd zijn. Kennissen van mijn ouders hebben dit toch steeds beweerd.. achja bewijst nogmaals : van horen zeggen betekent niks ;)

Terug
Naar boven