AndroidHealthClinic

Onderhoudslog Marc 45+

Bezoekers in dit topic

Dat is een officiële diagnose? En mag je je rug daarom niet belasten?

Neuh, is geen officiële diagnose, maar het ligt er wel zo dik bovenop dat ik daar in principe geen diagnose voor nodig heb.
 
Neuh, is geen officiële diagnose, maar het ligt er wel zo dik bovenop dat ik daar in principe geen diagnose voor nodig heb.
Ik heb inmiddels al tig keer spit gehad en ik denk dat ik ook wel wat slijtage heb. Ik ben er ook van overtuigt dat het echt nog wel eens in mijn rug zal schieten, ondanks het feit dat mijn onderrug inmiddels echt wel sterk is.

Voor de chronische/zeurende pijn heeft de chiropractor me goed geholpen en goed stretchen van de glutes en heupen. Wat ik voor mezelf in ieder geval zeker weet is dat ik minder rugpijnklachten heb nu ik zwaar lift. Daarvoor had ik minimaal 1 of 2 keer per jaar wel dat het erin schoot en ik nauwelijks kon bewegen.

Blijft lastig allemaal.
 
Ja ik zal nu wel rustig aan moeten doen (iig met rug), idd heb ik ook dagen gehad dat ik niet meer uit bed kon of omdraaien bijv. in bed.

Of ik ooit nog ga verhogen weet ik nog niet, ik ben er in een paar weken (na mijn kwetsuur) nog 2x doorheen gegaan (bijv. bij het optillen van een simpele wasbak), dus dat geeft wel aan hoe kwetsbaar het nog is. Ik slik (ook nu nog) veel paracetamol.
Een smith machine heb ik in mijn hoe-gym ook niet tot mijn beschikking. Maar nu zijn het nog Bw Squats (mogelijk worden dat split, goblet of box-squats).

Thanx !

Ohja, jij traint thuis...nee, dan is een Smith vaak too much. Dan zijn BW oefeningen toch wel het beste. Gewoon air squats dan maar. Take care!

Dat staat vast = overbelasting / te zwakke onderrug zou je ook kunnen zeggen.

Ik heb trouwens ook mijn twijfels bij die ab wheel, in die zin dat dat blessuregevoelig is.

Die Ab Wheel ben ik ook mee gestopt! Dat gaf zo veel druk op mijn rug, dat het niet goed voelde (hoewel ik ook echt mijn buikspieren er wel goed mee voelde hoor, dus het werkt vast). Kan ook met techniek/gewicht te maken hebben, maar ik ben er vooralsnog mee gestopt.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik heb inmiddels al tig keer spit gehad en ik denk dat ik ook wel wat slijtage heb. Ik ben er ook van overtuigt dat het echt nog wel eens in mijn rug zal schieten, ondanks het feit dat mijn onderrug inmiddels echt wel sterk is.

Voor de chronische/zeurende pijn heeft de chiropractor me goed geholpen en goed stretchen van de glutes en heupen. Wat ik voor mezelf in ieder geval zeker weet is dat ik minder rugpijnklachten heb nu ik zwaar lift. Daarvoor had ik minimaal 1 of 2 keer per jaar wel dat het erin schoot en ik nauwelijks kon bewegen.

Blijft lastig allemaal.

Hmmmh okay, tja lastig zeker.

Ik probeer het te vertalen naar mijn situatie, (waarschijnlijk is dit ook spit) dit is de 1e keer dat ik het ooit gehad heb (wel meteen een heftige, hoewel dit in alle gevallen wel heftig zal zijn).
Misschien idd dat ik me er ooit op kan gaan richten om eea aan te sterken (nu durf ik dat zekers nog niet).

Hoe veel tijd zat er tussen jou spit en weer wat gaan belasten ?
 
Hmmmh okay, tja lastig zeker.

Ik probeer het te vertalen naar mijn situatie, (waarschijnlijk is dit ook spit) dit is de 1e keer dat ik het ooit gehad heb (wel meteen een heftige, hoewel dit in alle gevallen wel heftig zal zijn).
Misschien idd dat ik me er ooit op kan gaan richten om eea aan te sterken (nu durf ik dat zekers nog niet).

Hoe veel tijd zat er tussen jou spit en weer wat gaan belasten ?
Zeker een maand of anderhalve maand. In het begin ben je ook best angstig en bouw je het langzaam weer op.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Simpele én veilige manier om (thuis) je onderrug sterker te maken...


;)

Mhhh, tja zo simpel kan het zijn en uitvoerbaar in mijn home-gym.
Zal er tzt eens mee gaan experimenteren.

Thanx !
 
Hoe is t nu Marc? Vooruitgang met je rug?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
proberen lekker soepel te houden die rug, en niet te zwaar belasten
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Al een tijdje geleden dat je iets geupdate heb, hoe is het nu???
 
Inb4 : hoe gaat het nog met je ondertussen? Jammer dat je geen updates meer post...
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Update



Train alleen nog 1x pw om in shape te blijven en dat levert geen problemen op (spiergroepen verdeel ik door de bank genomen wel over 2 dagen (Vrijdag en Zaterdag).

Ik merk wel (merkte het al wel eens eerder op) dat ik door de jaren heen toch gestaag sterker blijf worden (ondanks dat ik totaal niet meer op mijn Kcal-intake let).
Vp% blijft hetzelfde, voor mijn 46e loop ik er nog prima bij.

Bij deze besloten om die ene training pw toch weer te loggen, gewoon om eens te kijken wat mijn kracht gaat doen de komende 5 jaar.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Gisteren:

Pul ups (Bw) x 9 / 9 / 8
Dumbell row 28 kg x 12 / 10 / 8
Barbell curl 40 kg x 6 / 35 kg x 8 / 30 kg x 10

Vandaag:

Bench press 65 kg x 5 x 5
Ohp (behind neck) 40 kg x 6 / 35 kg x 8 / 30 kg x 10
Tri ext (dumbell) 28 kg x 12 / 9 / 7 (zo nu en dan wat last van aanhechtingen, misschien is het gewicht wat to much)

Squat 50 kg x 12 x 5 (deze pak ik nooit meer zwaarder, is puur nog om wat spierconditie te behouden, probeer zoveel mogelijk onderrug te ontzien, Bor heb ik om dezelfde reden veranderd in dumbell-row)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Gewicht en reps varieer ik regelmatig.
 
Leuk om weer eens een training hier te zien joh! Ik blijf natuurlijk volgen:thumb:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Welkom terug!!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
kracht is er nog wel marc :thumbup:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Goed om weer wat te horen. Balen van je rug, maar doe ook niet te voorzichtig. Lekker de beweeglijkheid en kracht in de rug blijven uitdagen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Back
Naar boven