- Waardering
- 21.496
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+1Anders kan je ook nog paused Squat, Goblet Squat of sissy Squat overwegen.

Thanx allemaal, wat jullie aanraden zoiets zal het idd worden.
Voorlopig even alleen Bw squats om geen enkel risico te lopen (pijn en schrik zit er nog flink in)

Jawel maar dan licht / veel reps.
Ik ben van mening dat squat een vd (zo niet DE)/functioneelste oefeningen is die er is.
Neuh om "sterk" oud te worden lijkt het me een no go om totaal te stoppen.

Wall squats kun je ook overwegen
Heb ik wel eens in een hotel gedaan toen ze in hun “fitnessruimte” geen toestellen of gewichten hadden
![]()
Heb me er toen over verbaasd hoe zwaar dat de squat maakt omdat hij zo gecontroleerd is.

Ongeveer een jaar weggeweest
Heej Lennart, weer terug op Dbb (je bent wel een tijdje weg geweest toch ?)
Hoe gaat het met trainen ?
Wall squats, eigenlijk nog nooit gedaan (lijkt me ook niet erg handig ?),wall sitting wel en dat is zwaar kan ik je vertellen, doe het maar een 2 minuten![]()

hou ik weer netjes bijWall sitting is wall squat maar dan stilzitten in onderste positie?
Yep idd, als je je verveelt is het zeker een leuk probeersel

is echt nice! heb er een gekocht ivm mijn nekhernia toentertijd voor stabilisatie oefeningen.Ik zal ook eens zo'n superboll aan gaan schaffen lijkt me een mooie startff wachtu nog..

HeyMarr, rustig aan met die rug he? Ik heb ook al 20, al dan niet meer, jaar last van lage rugklachten. Erg vervelend en soms vreselijk pijnlijk, zodat je niet eens je bed uit kunt. Voorzichtig mee zijn dus!
Wat valt bij jou onder lichte squats? Puur bw of zul je ooit weer verhogen? Je zou squats in de Smith kunnen overwegen, als je toch gewicht erop wilt gooien. Dan is in ieder geval de beweging redelijk gecontroleerd.
Sterkte ermee kerel en rustig aan!
Waar je wel bij gebaat bent is de oorzaak van je rugklachten te vinden.
Dat is een officiële diagnose? En mag je je rug daarom niet belasten?Dat staat vast = overbelasting / te zwakke onderrug zou je ook kunnen zeggen.
Ik heb trouwens ook mijn twijfels bij die ab wheel, in die zin dat dat blessuregevoelig is.