XXL Nutrition

OPHETHOF's Fotolog, Maandelijkse Update! Bulk Included

• Topic Starter Topic Starter
Anderhalve maand in de cut

Anderhalve maand v.d. cut zit erop! Nu moet ik toegeven niet te streng geweest te zijn voor mijzelf. Desondanks afgevallen naar 80kg. Gaat echt heel erg snel moet ik zeggen, ondanks dat ik ongeveer tussen de 2500 en 3000 kcal dagelijks binnenkrijg.

Ik zal toch meer kcal moeten binnenkrijgen anders ben ik straks weer op het gewicht waar ik 8 maanden geleden mee begon!

Anyway, na een maand mijzelf gericht te hebben op hypertrofie training (12 reps t/m 8 reps), heb ik zelf nog niet veel verschil gemerkt ten opzichte van mijn eigen 6x6 schema. Wel krachtverlies heb ik gemerkt en daar ben ik niet al te blij mee. Misschien dat het ook komt door de combinatie met het gewichtsverlies. En ik ben sneller op als ik 6-8 sets doe, beginnend bij 12 reps t/m 8 reps. Nog 4 maanden hou ik de 12-8 reps aan, als ik geen duidelijke verbetering zie ga ik terug naar mijn 6x6 schema.

Squats : 8x 110kg
Deads : 8x 160kg
Bench : 8x 92.5kg

Vet percentage 2 dagen geleden op laten meten met een huidplooimeter : 9.5%

Photo on 2012-04-29 at 15.12.jpg

Photo on 2012-04-29 at 15.13.jpg

Photo on 2012-04-29 at 15.14.jpg

Photo on 2012-04-29 at 15.15.jpg

Pfff, is wel erg veel van af man, zat hoop vocht in denk ik dan!

Ziet er goed uit gozer, puik werk :D

Pfff, is wel erg veel van af man, zat hoop vocht in denk ik dan!

Ja echt he!!! Echt een hoop vocht waarschijnlijk. Ik had zelfs een piek van 86.5kg anderhalve maand geleden. De kilo's vliegen er gewoon vanaf. Ff wat meer gaan eten...!

Krijg je van al dat zout en melk.
Maar goed om te weten dat wanneer het er op aankomt mijn armen groter zijn :trollface:

Hmm... huidplooimeter...

Ik geef het op. Hypertrofie training is niet voor mij weggelegd. Na anderhalve maand 12-8 reps aan gehouden te hebben is het enige wat ik merk een aardig krachtverlies... 1x 105kg lukt nog geneens meer. Ik ga terug naar mijn eigen 6x6 schema waar ik aardige krachtgains mee heb geboekt. Ik denk dat mijn lichaam beter reageerd op een HIT soort achtige trainingen dan hoog volume trainingen. Was leuk dit een keer uit te proberen, maar ik stop nu voordat ik nog meer kracht begin te verliezen. Intermittend fasting blijf ik uiteraard volgen, evenals neem ik meer kcal op trainingsdagen en cardio gerichte dagen.

Hoog volume trainingen tijdens een dieet is sowieso een garantie voor kracht verlies, niet zo gek dus.

Hoog volume trainingen tijdens een dieet is sowieso een garantie voor kracht verlies, niet zo gek dus.

Ik had het alleen niet in deze mate verwacht. Ben waarschijnlijk wel op tijd gestopt, vandaag lukte nog: 150kg x6 deadlift, 95kg x6 bench, bw+25kg x6 pullup.

---------- Post toegevoegd Mon 14 May 2012 om 19:38 ----------

Ja lol idd, wat verwacht je zelf robby.
In de cut + slechte voeding en dan raar opkijken dat je kracht verlies hebt :roflol:

Jij noemt pinda's slechte voeding :p

Ik had het alleen niet in deze mate verwacht. Ben waarschijnlijk wel op tijd gestopt, vandaag lukte nog: 150kg x6 deadlift, 95kg x6 bench, bw+25kg x6 pullup.

Ga nou eens wat kwaliteit voedsel eten voordat je de training de schuld geeft. In de cut is dat toch veel belangrijker dan of je high/low volume doet.

Ga nou eens wat kwaliteit voedsel eten voordat je de training de schuld geeft. In de cut is dat toch veel belangrijker dan of je high/low volume doet.

Jij ziet alleen wat ik op school eet. Ik heb geen zin (en de tijd) om zoals jou altijd bakjes met kip, rijst, bonen en pasta mee te nemen.

Nee, macro's zijn het belangrijkst.

@ ophethof, high volume/medium intensity training zou ik tijdens het bulken weer een keer een kans geven.

En ik geloof zeker wel dat de manier waarop je traind invloed heeft op krachtverlies tijdens het cutten

---------- Post toegevoegd Mon 14 May 2012 om 19:44 ----------

Nee, macro's zijn het belangrijkst.

@ ophethof, high volume/medium intensity training zou ik tijdens het bulken weer een keer een kans geven.

Zal wel even duren voordat ik weer ga bulken maar ik zal het als de tijd daar is HV training nog een kans geven :D

Eind van de zomer wel ff langs de mac om te vieren dat we weer gaan bulken hè :roflol:

Na 2 trainingen weer mijn 6x6 schema aan gehouden te hebben, moet ik zeggen dat het krachtverlies reuze mee viel. Vandaag nog 5x100kg kunnen benchen en dat vind ik toch een nette prestatie, aangezien ik anderhalve maand geen 1x onder de 8 reps ben gekomen en zo'n circa 5kg lichter ben geworden. (Voor de cut en hypertrofie training stond max op 6x105kg bench). Tevens vandaag 500ml bloed gedoneerd :)

In iedergeval voor mij niet meer dan 6 reps voorlopig. Bevalt mij prima!
Binnenkort weer een foto-update als vet % wat lager uit gaat vallen. Vanavond te beginnen met 2 uur jogging. En morgen cardio ;)

'bloed doneren'?
Die gyno komt daar zeker van? :roflol:

Terug
Naar boven