AndroidHealthClinic

Ouwe vent training (1966)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.781
Ik verwacht niet dat ik raw nog zo heel veel progressie zal maken...200kg is het streven en wellicht dat dat me nog lukt...maar dan denk ik dat het ook ver op is...shirted is weer een ander verhaal omdat dat weer ook van andere factoren afhankelijk is.
Voor mij geldt net als jou dat ik ook maar moet zien heel te blijven...ik train wel eens met jongens als Ruud Gransier en Alex Moonen en dan is de verleiding (en ook het gevaar) groot om te laten zien dat ik als oudje nog niet afgeschreven ben. We blijven gewoon roeien met de riemen die we hebben, en dan hopen we maar dat we de wind mee hebben.
En als het effies niet gaat, laten we ons gewoon met de stroom meedrijven ;)
Ik denk dat jij "rustig voortkabbelend" op de stroom nog wel enige jaren progressie kan maken hoor.
Over jouw beste lifts kunnen wij "mere mortals" slechts dromen Hugz. ;)

je mag m'n roeier wel een keertje gebruiker!
Bah, ik zit al genoeg op het water! :D

Nette bench workout man!
Schema ziet er ook goed uit
Op 160 zit je zo weer
succes
Daar zou ik weer al heel blij mee zijn iig. :thumb:

Ik moest ff zoeken, maar lekkere training Hum. Die kids nemen je lekker op sleeptouw.:)
Hahaha, het wisselen van de schijven is al een training op zich. ;)

Wat is die partial press Hummy? Nu ja, hoe diep ...

Kwartje van een rep? Of eerder een halfje?
Ik denk dat ik die wel makkelijk een halve ROM doe hoor.
Moet me inhouden om niet uit te drukken eigenlijk.
Dit had ik nog nooit gedaan...
Ik zal je zeggen dat het verrekte zwaar was na die voorgaande sets allemaal.
Het lijkt een beetje op de manier hoe Ronnie Coleman, Jeremy Hoornstra, en weetikwienogallemaal soms reppen.
Dus ik ben in goed gezelschap zeg maar! ;)
Pompuh! :D

• #2.782
...spierpijn... :o
Triceps lijken wel keien...
Borst en schouders doen auwe...

Met 1x5x160 en 1x180 RAW ben ik dit jaar tevreden. :D

Ik ben bescheiden en zal tevreden zijn met 1x5x130 en 1x150 raw dit jaar.

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

Mooi doel hoor...en ik heb het gevoel dat als je je er echt op toelegd, en verder niet te veel energie aan allerlei "bodybuildachtigeonzinoefeningen" besteed je dat ook gaat bereiken! Suc6!

Ahum! Ik denk dat je tot op zekere hoogte best profijt hebt van allround training, inclusief bodybuildachtige oefeningen, ook wanneer kracht het doel is. Ja toch?

Ahum! Ik denk dat je tot op zekere hoogte best profijt hebt van allround training, inclusief bodybuildachtige oefeningen, ook wanneer kracht het doel is. Ja toch?

Je hebt mij nergens horen zeggen dat allroundtraining niet goed is...tjonge wat trekken mensen toch heel snel allerlei voorbarige conclusies op dit forum ;). Wat ik met bodybuildachtige oefeningen bedoel is bepaalde isolatieoefeningen waar je naar MIJN mening vrij weinig aan hebt als je doel is om sterker te worden. Het is bekend dat compoundoefeningen waarbij meerdere spiergroepen worden aangesproken het beste zijn als je kracht wilt ontwikkelen, toch? :)

• #2.786
Ik ben bescheiden en zal tevreden zijn met 1x5x130 en 1x150 raw dit jaar.

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

Je bent een bescheiden mens Buddy. ;)
Maar een mens moet durven dromen éh?! :D
En wat die boldybuilderachtigeoefeningen betreft, denk ik dat de waarheid een beetje in het midden ligt.

Ik heb nu één training gedaan volgens WimWam zijn voorstel, en waar ik eerst dacht dat het best een relaxed schemaatje was, moet ik even een pas op de plaats maken. :o
Die 3x5(x120) lijkt misschien niet veel, maar man wat heb ik er een last van.
Ik heb altijd alleen maar pyramides gedaan eigenlijk, en dat lijkt nu toch minder belastend dan de 3x5.
En de hoeveelheid triceps die ik dinsdag aangepakt hebt is enorm.
Dat ik spierpijn heb in borst, schouders en triceps was wel te verwachten natuurlijk, ik had al een tijdje niet echt serieus wat gedaan.
Maar dat ik ook zo'n last van mijn rug/lats, traps en biceps zou hebben, had ik echt niet verwacht.

Dus denk ik dat wat extra rugoefeningen, shrugs voor de traps, en wat biceps/brachialis oefeningen wel op hun plaats zijn in een "bankdrukkers" programma.
Huggy zal het hier wel mee eens zijn.

Ik denk dat het voor een ouwe l_l als mij meer om gaat dat ik voldoende herstel tussen de trainingen.
En als ik zo snel mogelijk sterker wil worden bij het bankdrukken, dan zal ik de overige oefeningen wat moeten beperken om mijn herstel niet in de weg te staan.
Ik zal dan in staat zijn bijv. om de dag kunnen trainen ipv dat ik bijv. 2 dagen rust moet nemen tussen de trainingen.

haha, lekker hè zo'n licht trainingsprogramma.
Succes!
Ik voel het wel Wim... :o
Ik dacht dat powerlifting zomaar een beetje relaxed aanmodderen was... ;)

Je hebt mij nergens horen zeggen dat allroundtraining niet goed is...tjonge wat trekken mensen toch heel snel allerlei voorbarige conclusies op dit forum ;). Wat ik met bodybuildachtige oefeningen bedoel is bepaalde isolatieoefeningen waar je naar MIJN mening vrij weinig aan hebt als je doel is om sterker te worden. Het is bekend dat compoundoefeningen waarbij meerdere spiergroepen worden aangesproken het beste zijn als je kracht wilt ontwikkelen, toch? :)
Huggy, de mensen begrijpen je soms gewoon niet! ;)

Ik heb nu één training gedaan volgens WimWam zijn voorstel, en waar ik eerst dacht dat het best een relaxed schemaatje was, moet ik even een pas op de plaats maken. :o
Ik heb altijd alleen maar pyramides gedaan eigenlijk, en dat lijkt nu toch minder belastend dan de 3x5.
Dat ik spierpijn heb in borst, schouders en triceps was wel te verwachten natuurlijk, ik had al een tijdje niet echt serieus wat gedaan.
Maar dat ik ook zo'n last van mijn rug/lats, traps en biceps zou hebben, had ik echt niet verwacht.

Dus denk ik dat wat extra rugoefeningen, shrugs voor de traps, en wat biceps/brachialis oefeningen wel op hun plaats zijn in een "bankdrukkers" programma.

Huggy is het volledig met je eens!
(Alhoewel huggy niet altijd consequent is ;))
Als je 5-jes doet met zo'n 80% is dat veel intensiever dan een piramydetraining...vandaar dat zoveel schema's waar het gaat om kracht op te bouwen gebaseerd zijn op het werken met 5-jes o.a. Rippetoe (3x5) en Bill Starr (5x5). Zelf bouw ik ook de nodige basis (raw) kracht op met 5-jes...en doe dan meestal 5 sets (nog sloopender :p dan 3 sets) en heb daar toch wel behoorlijk progressie mee kunnen boeken. In een later stadium, richting een piek of wedstrijd doe ik dan ook één keer per week een training met zware tripple's (b.v. 3x3 met 90%) om te wennen aan de zwaardere gewichten.

Met het volgen van zulke schema's heb je inderdaad een ruimere hersteltijd nodig! En ik doe inderdaad ook de andere (minder belangrijke oefeningen) beperken (lees helemaal niet).
Gewoon 2x per week op die manier banken...en niet al te zware assist voor je schouders, triceps, latts en dan kom je al een heel eind.
Zul je b.v. op de dag voor het bankdrukken zware militarypresses doen, zul je dat de dag later bij het banken gegarandeerd merken en minder power hebben. Wees dus efficiënt met je power/energie :)

Je bent een bescheiden mens Buddy. ;)
Maar een mens moet durven dromen éh?! :D
En wat die boldybuilderachtigeoefeningen betreft, denk ik dat de waarheid een beetje in het midden ligt.

Ik denk dat het voor een ouwe l_l als mij meer om gaat dat ik voldoende herstel tussen de trainingen.
En als ik zo snel mogelijk sterker wil worden bij het bankdrukken, dan zal ik de overige oefeningen wat moeten beperken om mijn herstel niet in de weg te staan.
Ik zal dan in staat zijn bijv. om de dag kunnen trainen ipv dat ik bijv. 2 dagen rust moet nemen tussen de trainingen.

Ik voel het wel Wim... :o
Ik dacht dat powerlifting zomaar een beetje relaxed aanmodderen was... ;)

Haha :roflol: heerlijk zoals jij dat kan omschrijven

Greetje is wel trots op je beertje
Was hier al even niet geweest :o maar je verrast me weer met je trainingen :thumbs:

• #2.789
Huggy is het volledig met je eens!
(Alhoewel huggy niet altijd consequent is ;))
Als je 5-jes doet met zo'n 80% is dat veel intensiever dan een piramydetraining...vandaar dat zoveel schema's waar het gaat om kracht op te bouwen gebaseerd zijn op het werken met 5-jes o.a. Rippetoe (3x5) en Bill Starr (5x5). Zelf bouw ik ook de nodige basis (raw) kracht op met 5-jes...en doe dan meestal 5 sets (nog sloopender :p dan 3 sets) en heb daar toch wel behoorlijk progressie mee kunnen boeken. In een later stadium, richting een piek of wedstrijd doe ik dan ook één keer per week een training met zware tripple's (b.v. 3x3 met 90%) om te wennen aan de zwaardere gewichten.

Met het volgen van zulke schema's heb je inderdaad een ruimere hersteltijd nodig! En ik doe inderdaad ook de andere (minder belangrijke oefeningen) beperken (lees helemaal niet).
Gewoon 2x per week op die manier banken...en niet al te zware assist voor je schouders, triceps, latts en dan kom je al een heel eind.
Zul je b.v. op de dag voor het bankdrukken zware militarypresses doen, zul je dat de dag later bij het banken gegarandeerd merken en minder power hebben. Wees dus efficiënt met je power/energie :)
Ik heb wat tips gehad van Wim (eigenlijk een heel schema :D) en die werkt inderdaad ook met 3x5 en 3x3 enzo.
Het schijnt te werken.
Wim heeft er natuurlijk ook wat squats en deadlifts in gegooid op een laag pitje weliswaar, maar toch. ;)
Ik ben van plan er een beetje mijn eigen draai aan te geven, maar wel de principes die Wim voorstelde te handhaven.
Zeker in mijn werkweek heb ik niet veel over om te trainen, die is altijd al redelijk zwaar voor me, dus moet ik oppassen voor overtraining.
Gelukkig is een ander principe van Wim dat je altijd minder mag doen dan je schema voorschrijft, maar nooit meer! :thumb:
Daar kunnen wij wel wat mee, éh Huggy..? :roflol:

Haha :roflol: heerlijk zoals jij dat kan omschrijven

Greetje is wel trots op je beertje
Was hier al even niet geweest :o maar je verrast me weer met je trainingen :thumbs:
Hahaha, het zal vanavond wat anders zijn...
Dan staat Squats, (Rumanian) Deadlifts, en nog wat assistance op het programma...
Tnx. anywayz!

ik doe de laatste tijd ook vaak iets 5x5 of 3x3 achtigs, bevalt me ook wel. het is ook net wat minder een aanslag op je conditie dan 8 of 10 reps, zeker met squatten ofzo :D

• #2.791
ik doe de laatste tijd ook vaak iets 5x5 of 3x3 achtigs, bevalt me ook wel. het is ook net wat minder een aanslag op je conditie dan 8 of 10 reps, zeker met squatten ofzo :D
Ik moest echt vechten met mijn gewichten dinsdag, het was precies "goed" gekozen qua reps en sets en gewichten. :rolleyes:
En dan is het zwaar.

Ik moest echt vechten met mijn gewichten dinsdag, het was precies "goed" gekozen qua reps en sets en gewichten. :rolleyes:
En dan is het zwaar.

goedzo :)
(en toch vind ik het conditioneel anders dan 8-12 reps, maarja missschien komt dat omdat ik BW squats al zwaar vind vanaf 20 reps :D)

hum waar is die training dan
ik zoek me rot

• #2.794
Vandaag even voorzichtig geprobeerd om te kniebuigen.
Zelfs met alleen de stang lijkt het wel of mijn knieën in vuur en vlam schieten...
Echt zo'n vlammende pijn.
Ook bij deadlifts voel ik dit, maar wel iets minder.
Kniebuigen houd ik voor gezien dus.
Dat ga ik niet (meer) proberen.
Deadlifts denk ik wel, maar héél voorzichtig opbouwen naar een niet zo zwaar gewicht.
Rumanian deadlifts gaan ook minder pijnlijk dan reguliere.
Geen idee hoe dat nou komt.
Ik ga hier geen gewichten neerzetten omdat wat ik gedaan heb nagenoeg nihil is... :o
1 dagje trainen gevolgd door 2 dagen rust is denk ik het meest rendabel voor mij, zo te voelen aan mijn lichaam na de training van dinsdag.
Nu heb ik nog een lekkere spierpijn.
Morgen kan ik wel weer wat doen denk ik.

• #2.795
Nog een keer voor Ove.

Bench press:
30x20
20x50
10x70
5x90
5x110
3x5x120

Close grip bench press:
3x5x100

Close grip board press:
3x5x90

Close grip partial press:
3x5x90

Flyes:
3x12x14

Ging verrekte zwaar allemaal, behalve de Close grip board presses en de flyes.
Ben wel een beetje ziek...
Ik heb met dit schema wel de juiste weg gevonden denk ik.

Samen met "de jongens" getraind, en wat te lang bezig geweest naar mijn zin.
Één uur en vijfendertig minuten...
Een uurtje is wel genoeg vind ik. :p
;)

ah eindelijk de training
hehe - goed gedaan hummie
gaan rackpulls bijv wel?

• #2.797
wel typisch idd

hey grote vriend
Sjit zeg je knieen en vreemd ook maar als twee dagen rust je goed doen verstandige keuze. Je bent weer lekker/goed bezig en daar gaat het om toch?
Dus nog lekkere spierpijn? :D

• #2.800
Terug
Naar boven