XXL Nutrition

Ouwe vent training (1966)

hummer heb je eigenlijk ook last van je knieen bij 'normaal' rondlopen?
als dat niet zo is zou ik die beenoefeningen lekker laten zitten, ons lichaam moet al zat gewicht meedragen en dat een stuk prettiger als de knieen nog meewerken!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.802
hummer heb je eigenlijk ook last van je knieen bij 'normaal' rondlopen?
als dat niet zo is zou ik die beenoefeningen lekker laten zitten, ons lichaam moet al zat gewicht meedragen en dat een stuk prettiger als de knieen nog meewerken!
Juist.
Als ik gewoon loop valt het wel mee.
Ja, vroeger toen ik nog wel eens 24 uur achter elkaar werkte, dan had ik wel eens last van mijn knieën, maar dat hadden mijn collega's dan ook.
Soms met het trappen lopen, soms niet.
Maar na zware squats, zoals toen die training dat ik tot 8x180 ben gegaan, ja dan heb ik wel een dag of 5 tot een week last...
Dat heb ik er niet meer voor over.
Daarom heb ik besloten net nog maar te doen wat ik leuk vind, en wat me goed afgaat.
Bankdrukken vind ik nog leuk, en ondanks dat ik dan wat last van mijn elleboog heb, heb ik dat er wel voor over.
Inmiddels 28 jaar zwaar werk, en de nodige jaren overgewicht begint zijn vruchten af te werpen... :rolleyes:

je wordt ook een jaartje ouder, plus zwaar werk is dat gewoon heel belastend voor je knieeen.

• #2.804
je wordt ook een jaartje ouder, plus zwaar werk is dat gewoon heel belastend voor je knieeen.
Ja, inderdaad.
Als je een kantoorbaantje hebt is het een heel ander verhaal.
Maar ik zal het er mee moeten doen.
En als dat betekend dat ik niet kan kniebuigen, dan heb ik alleen meer tijd om te herstellen van wat ik wel graag doe! ;)

Verstandige keuze om het kniebuigen achterwegen te laten als je telkens zo'n last hebt.
Misschien een goede vervangende beenoefening zoeken die je geen last bezorgt?
Nu kun je je natuurlijk wel goed richten op het banken zo kun je het ook zien.
Komt helemaal goed!

Je hebt mij nergens horen zeggen dat allroundtraining niet goed is...tjonge wat trekken mensen toch heel snel allerlei voorbarige conclusies op dit forum ;). Wat ik met bodybuildachtige oefeningen bedoel is bepaalde isolatieoefeningen waar je naar MIJN mening vrij weinig aan hebt als je doel is om sterker te worden. Het is bekend dat compoundoefeningen waarbij meerdere spiergroepen worden aangesproken het beste zijn als je kracht wilt ontwikkelen, toch? :)

Oke dan

• #2.807
DE day BENCH PRESS.

Beetje opwarmen, beetje traps, beetje ruggetje.
Barbell shrugs: 20x40, 20x80, 12x110, 12x110
Rumanian deadlifts: 15x40, 12x80, 12x80

Eens een DE dagje proberen met 60% (ofzo...)

Wide grip BP warm up: 30x25, 12x60

Wide grip DE: 2x3x80
Medium wide grip DE: 3x3x80
Shoulder width grip DE: 3x3x80
Ik kon er redelijk snelheid inhouden, maar het is niet zo dat de halter bijna uit mijn handen tegen het plafond vloog. ;)

Narrow grip BP: 3x5x110
Ging me goed af. :thumb:

Hang Power Clean (1 rep) & Military press (12 reps): ?x20
Uitleggen en leren aan Nick van voornamelijk de Clean, en natuurlijk ook de Press.
De Clean vind ik zo'n beetje de moelijkste oefening die er is...
Daarom de toevoeging: "power" :D
Omdat de techniek die ik heb nog véél slechter is dan de uitleg die ik er over geef... :o

Lekkere training zo met z'n tweeën! :thumb:

Laatst bewerkt:
Nice close grips!

• #2.810
Rimpels, lellen en vellen...

Heeft iemand gisteren gekeken naar die ouwe bodybuilders op RTL-7..?
Nou had ik al helemaal niks met bodybuilding wedstrijden eigenlijk, maar dit was ronduit zielig imo.
Niet dat die mensen niet enorm fit zijn voor hun leeftijd (zeker voor hun leeftijd) maar dat belachelijke geposeer en gesmeer.
Heb je die macho zien zitten in zijn dekbedovertrek..? :roflol:
Die kerel ziet er fantastisch uit, geweldige fysiek, maar hé, hij werd even geverft met een rolletje door zijn (draak van een) vrouw. :rolleyes:
Gek eh, dat gewone mensen, lees: "niet BB'ers", het maar rare snoeshanen vinden...

Welcome to bodybuilding :roflol:

:roflol: ik heb het gemist, maar kan me er iets bij voorstellen... wie wil er nou in een roze onderbroekje over een podium huppelen :)

Heeft iemand gisteren gekeken naar die ouwe bodybuilders op RTL-7..?
Nou had ik al helemaal niks met bodybuilding wedstrijden eigenlijk, maar dit was ronduit zielig imo.
Niet dat die mensen niet enorm fit zijn voor hun leeftijd (zeker voor hun leeftijd) maar dat belachelijke geposeer en gesmeer.
Heb je die macho zien zitten in zijn dekbedovertrek..? :roflol:
Die kerel ziet er fantastisch uit, geweldige fysiek, maar hé, hij werd even geverft met een rolletje door zijn (draak van een) vrouw. :rolleyes:
Gek eh, dat gewone mensen, lees: "niet BB'ers", het maar rare snoeshanen vinden...

ik wel een zoiets bij vrouwen gezien - nou dat ziet er ook niet uit
dan zie je zo'n beer van een meid met een redelijke zware stem die dan word ingesmeerd door iemand die voor een kerel moet doorgaan

Shit net gemist. Wel nog time warp gezien dankzij jou topic. Goed bezig hummer. :D

ouwe vent? je bent jonger dan ik :)

• #2.816
:roflol: "The sport of the gotz" :roflol:

:roflol: ik heb het gemist, maar kan me er iets bij voorstellen... wie wil er nou in een roze onderbroekje over een podium huppelen :)
Nou, ik sowieso niet met m'n dikke lichaam, maar "hun" zouden het ook beter niet doen... :rolleyes:

ik wel een zoiets bij vrouwen gezien - nou dat ziet er ook niet uit
dan zie je zo'n beer van een meid met een redelijke zware stem die dan word ingesmeerd door iemand die voor een kerel moet doorgaan
Ja, hier was ook een vrouwtje met een beetje "verdacht" goed ontwikkelde kaakspieren...
Ze had niet die enorm zware stem gelukkig.

Shit net gemist. Wel nog time warp gezien dankzij jou topic. Goed bezig hummer. :D
Ik zat wat te zappen. ;)
Ik vond het een beetje tegenvallen eigenlijk, jammer.

ouwe vent? je bent jonger dan ik :)
Dan ben jij wel een héél ouwe vent... ;)
Ik word 44 in april, maar voel me soms wel 64... ;)
Daarom was ik ook wel benieuwd naar die bejaarde bodybuilders. :D

Ze waren wel enorm fit voor hun leeftijd hoor.
En ze zagen er allemaal goed uit voor hun leeftijd.
Maar het was echt een beetje te vond ik.

Terug
Naar boven