MuscleMeat

Ouwe vent training (1966)

Collega van mij was op een gegeven moment 135kg, is als een bezetene gaan cardioen, 1.5-2u per keer (:O) 3x in de week, was in 1.5 jaar 30kg afgevallen. Nu is hij helaas naar wat tegenslagen weer terug bij af, maar toch, het is hard werk, maar respect...

jij dacht laat ik een de legpress uit proberen , waar normale mensen dit met twee benen doen doe jij het met 1 been - oke er zit gewicht achter maar toch - en dan ook nog even squatten - sterk hummie , maar ik mis idd wel het 5/3/1 verhaal - hier wacht ik juist op

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.083
Halve gek, zoveel leg presses!
Tsja, ik moest benen doen, en de enige kooi waarin je squat kan doen was bezet door een paar jonge gasten die upright rows aan het doen waren met 35kg...
My god, de ergernis!!! :mad:
Die kun je toch ook wel gewoon even los doen i.p.v. in het MaxRack...
Maar goed ik verbeeld me niks, dus heb ze maar laten begaan.
Toen was ik zo driftig aan he legpressen en toe presse, dat er iemand anders ging kniebuigen in het MAxRack! :o
Dus na hem, kon ik ook beginnen... :rolleyes:
Vandaar. :D

50 reps staat dit in dat schema van je? Daar ga ik nooit aan beginnen dan.
Staat niet in het schema...
In het schema 3 setjes warming up, en dan 3 werksets en wat assistance.
Als je niet gekozen hebt voor de optie "Jack Shit Assistance" ;)

Klinkt niet als 5/3/1:D

Wel zieke gewichten en reps:D
Klinkt als: "Freewheelin' and thinking outside of the box"! ;)
Volgende week zijn de setjes van 3 aan de beurt! :thumb:
Maar dat is ook in mijn werkweek...
Benieuwd hoe dat gaat lopen...

Collega van mij was op een gegeven moment 135kg, is als een bezetene gaan cardioen, 1.5-2u per keer (:O) 3x in de week, was in 1.5 jaar 30kg afgevallen. Nu is hij helaas naar wat tegenslagen weer terug bij af, maar toch, het is hard werk, maar respect...
Ja, eigenlijk moet ik er ook gewoon maar eens aan geloven éh?! :o
Maar ik heb er zo'n hekel aan man...
Misschien ook omdat ik er (nog) niet goed in ben, maar toch...:o

• #1.084
jij dacht laat ik een de legpress uit proberen , waar normale mensen dit met twee benen doen doe jij het met 1 been - oke er zit gewicht achter maar toch - en dan ook nog even squatten - sterk hummie , maar ik mis idd wel het 5/3/1 verhaal - hier wacht ik juist op
M'n vorige trainingen deze week waren volgens het Wendler principe hoor!
En wat de leg presses betreft...
Die die pleeg ik normaal te doen tot 400kg natuurlijk, maar nu was ik alleen maar een beetje aan het voorvermoeien. ;)
Met één been is trouwens wel een stuk zwaarder dan met twee benen, ook al doe je dan "maar" de helft van het gewicht.
En het is ook minder belastend voor de knieen imo.

Volgende week (warming up: 5, 5, 3 reps) 3, 3, 3+, reps to 90% :thumb:
Word zwaar in m'n werkweek denk ik...
Hopelijk heb ik er wel enoeg tijd voor. :rolleyes:

Ach hummie.. T zijn zieke gewichten.. dusss.. **** schema's:D

• #1.086
Ik zie een schema echt maar als een leidraad hoor.
Iets dat me de éne keer een beetje tempert, en de andere keer een beetje dwingt toch even het noodzakelijke werk te doen om wat vooruit te komen.
Een schema kan echter nooit rekening houden met je fysieke en geestelijke gesteltheid van die dag, van dat moment, dus zal nooit perfect zijn.
Instinctief trainen is het beste denk ik, maar ik overtrain er nog al snel mee...
Gewoon iedere week iedere spiergroep even "naar de klote" helpen is een goed voornemen denk ik, en hoe je dat precies doet...
Who cares..?
Asgemoarleuthet éh?! ;)

Leg Presses,
20x110
20x140
12x140 1 been/keer.
20x140 toe press 1 been/keer, direct gevolgd door:
30x140 toe press (2 benen)
12x 140 1 been/keer, direct gevolgd door:
12x 140 toe press 1 been/keer, direct gevolgd door:
14x 140 toe press (2 benen)
50x140 leg press
20x140 leg presses
26x140 toe press
12x140 toe press

Squat,
5x60
5x90
5x110
5x130
5x150

Wrist curls behind the back,
20x60
14x70
12x80
8x90
12x60

Forearm flexion extensions (Franco Columbo style!) :D
20x20
Deed verdomd veel pijn aan de pees... :(

Squat MaxRack was bezet, dus eerst een beetje op de leg press liggen klooien...
Squats is dan wel wat zwaarder natuurlijk...
Even een rusti wekend traininkje i.v.m. de pijnlijke knie, waar ik trouwens helemaal geen last van heb met leg presses en squats.
Fietsen is een gruwel daarentegen...
Het bewijs dat cardio niet goed is voor een mens!!!! ;)

Hummy, je bent het levende bewijs dat krakende wagens (last van een pees en een knie) het langst lopen! Respect kerel!

• #1.088
Hummy, je bent het levende bewijs dat krakende wagens (last van een pees en een knie) het langst lopen! Respect kerel!
Thanks Mr. Bear! :D
Het is toch ook belachelijk dat ik tijdens het fietsen verrekte veel pijn in mijn knie heb, en tijdens squats en leg presses eigenlijk geen last heb! ???
Ik hoop maar dat ik er morgen nog dezelfde mening op na hou, maar toch... ;)
Vandaag nog heerlijke spierpijn in m'n traps van de shrugs en deadlifts deze week, en iniddels ook behoorlijk spierpijn in m'n biceps van gisteren, :thumb:
Het zal wel een afwijking zijn dat ik daar best van kan genieten.
Dan besef je zo lekker waar je allemaal spieren hebt zitten! :D
Ik ben nu al ongeduldig i.v.m. die 3 reppers volgende week.
Wil eigenlijk graag weer eens een sprong vooruit maken naar een wat meer acceptabele top op de bank!
Over twee weken zou ik 105% van 150kg moeten gaan drukken, dan een weekje deload, en dan gaan we er echt tegenaan!
Als ik het volhoud, en niet ergens onderweg strand... :(

En jij vind 150 geen respectabele top op de bank?:D

Ik zie een schema echt maar als een leidraad hoor.
Iets dat me de éne keer een beetje tempert, en de andere keer een beetje dwingt toch even het noodzakelijke werk te doen om wat vooruit te komen.
Een schema kan echter nooit rekening houden met je fysieke en geestelijke gesteltheid van die dag, van dat moment, dus zal nooit perfect zijn.
Instinctief trainen is het beste denk ik, maar ik overtrain er nog al snel mee...
Gewoon iedere week iedere spiergroep even "naar de klote" helpen is een goed voornemen denk ik, en hoe je dat precies doet...
Who cares..?
Asgemoarleuthet éh?! ;)

Wat dat schema betreft...daar zitten we volledig op één lijn...een schema is een hulpmiddel en geen doel en kan inderdaad geen rekening houden met je gesteldheid ...maar het dwingt je inderdaad om toch effies het noodzakelijke werk te doen, om net dat beetje progressie te boeken.

Ik verbaas me er nog wel eens over, dat mensen naar de sportschool gaan, en eigenlijk helemaal niet weten wat ze nu eens moeten gaan doen. Zoiets in de trend van...oja..afgelopen training nog bovenlichaam getraind, ga ik nu maar es effies benen doen. Volume en intensiteit is iets waarover niet wordt nagedacht...ze beginnen meestal met hoog volume en lage intensiteit om er dan vervolgens achter te komen dat ze bij het serieuze werk geen power meer over hebben...echt zonde!

Uiteraard hou jij je plannetje vol...streep nou es de volgende woorden uit je vocabulair:....maar, misschien, als...en een werkwoord als "stranden" is vanaf nu taboe, O.K?
You have a mission, go for it!!! Suc6!

• #1.091
En jij vind 150 geen respectabele top op de bank?:D
Ik heb ooit 180 gedrukt éh... :D :o
En in theorie waren m'n beste beurten de afgelopen tijd ongeveer een top van 160, maar die zijn dan berekend aan de hand van een set die ik drukte, volgens één systeem op het net...
Zegt niet alles denk ik, maar de eerstvolgende weken zullen me duidelijk maken waar ik sta. :rolleyes:

• #1.092
Oké Beer... :bow:

• #1.093
Military press, Narrow grip benh press & Standing rope cunches!

Military presses,
20x20
5x40
4x50
3x60
3x70
3x80
7x90 ! :D Viel niet tegen... ;)
5x10x40 Da's eigenlijk wel héél licht... :rolleyes:
Big, but boring! :thumb:

Narrow grip incline bench presses,
5x55
5x67,5
3x80
3x95
Narrow grip bench presses,
3x107,5
5x122,5 (2 lichte spots, ging lekker!) ;)

Standing rope crunches,
3x10x70 :thumb: is behoorlijk pittig... :p

Lekkere training geweest!
Ik had niet zo'n zin, na een hele dag cursus gehad te hebben, maar toch maar "even" gegaan.
Jim z'n systeem helemaal gehaald! :thumb:
De eerste training van de 2de week van de cyclus.
Ben benieuwd wat de volgende trainingen gaan worden... :rolleyes:

Naais!!!
goed gedaan maat!
7 x 90 mil presses!!! jesus! heel sterk!

Nette training Hummie!

7x90 is zeker niet mis:D

Het bevalt nog steeds dit systeem?

• #1.096
Military presses,
20x20
5x40
4x50
3x60
3x70
3x80
7x90 ! :D Viel niet tegen... ;)
5x10x40 Da's eigenlijk wel héél licht... :rolleyes:
Big, but boring! :thumb:

Narrow grip incline bench presses,
5x55
5x67,5
3x80
3x95
Narrow grip bench presses,
3x107,5
5x122,5 (2 lichte spots, ging lekker!) ;)

Standing rope crunches,
3x10x70 :thumb: is behoorlijk pittig... :p

Lekkere training geweest!
Ik had niet zo'n zin, na een hele dag cursus gehad te hebben, maar toch maar "even" gegaan.
Jim z'n systeem helemaal gehaald! :thumb:
De eerste training van de 2de week van de cyclus.
Ben benieuwd wat de volgende trainingen gaan worden... :rolleyes:

7x90 MP :eek:...not bad, hummybaby;)..ik doe 5x90 en 105 is mijn max...wil van de week nog wel eens een keer zwaarder gaan...maar ik denk dat jouw max daar dan ook wel ergens in de buurt moet zitten, toch?
Volhouden!

Hummie kerel ! Wat press jij daar ineens :p

Sterk werk kerel

• #1.099
7x90 MP :eek:...not bad, hummybaby;)..ik doe 5x90 en 105 is mijn max...wil van de week nog wel eens een keer zwaarder gaan...maar ik denk dat jouw max daar dan ook wel ergens in de buurt moet zitten, toch?
Volhouden!
Dat weet ik niet eienlijk...
Nu met de "Jim Wendler 5 3 1" zal ik daar snel genoeg acher komen.
Alleen vanavond sla ik eve over...
Na het werk even de kroeg in geweest... :o
Net even gegeten, en zo maar eens even in bad denk ik.
Even "deloaden!" :roflol:

Hummie kerel ! Wat press jij daar ineens :p

Sterk werk kerel
Een tijdje geleden ook al eens 8x80 gedaan éh?! :D
En dit voelde niet eens zwaar, gelukkig...
5 3 1 gaat lekker man! ;)

Zo dat gaat flink. Die narrow grip incline en MP zijn supergoed.:)

Terug
Naar boven